Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Sanwa MX-V

Aloittaja Jukis, 19.03.12 - klo: 13.21

Jukis

Sanwalta tullut uusi suht halpa mankka. Onko näitä vielä kellään käytössä suomessa ja tietääkö kukaan kauppaa jossa näitä olisi varastossa? Ulkomailtakin siis kelpaa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Mikko L

#1
Oishan aloittajakin voinut vaikka edes kuvan postata viestiinsä...



Juttua täällä

Eli MT-4:sen alapuolelle sijoittuva 3-kanavainen perussoitin, hitaammalla lähetystekniikalla (FHSS-2), mutta varmasti soiva peli perusharrastamiseen.

Lisää Sanwan sivuilla -> klik
Old fart

Niko

Siis MX3X alle.

Sanwan tarjolla olevat rattiradiot siis ovat hintajärjestyksessä halvimmasta:

MX-V
MX-3X
MT-4
M11X
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Jukis

Tarjonnasta ei taida pystyä puhumaan kun ei ole saatavuutta, vai onko jo saatavilla?
FHSS-2 on nimenomaan nopea lähetystekniikka. Ei kannata kuvailla "hitaammalla" vaikka se saattaisi ollakkin hieman hitaampi kuin ihan uusin.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 02.04.12 - klo: 13.28
FHSS-2 on nimenomaan nopea lähetystekniikka. Ei kannata kuvailla "hitaammalla" vaikka se saattaisi ollakkin hieman hitaampi kuin ihan uusin.
:shocked: No miten se pitää sanoa jos on MT-4:n tekniikkaa hitaampi - vähemmän nopea?
Old fart

P.R

Mut se että kenelle noilla nopeuksilla on mitään merkitystä on jo eri juttu...
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Silppa

Kellään jo kokemuksia mankasta?
#LAR

Jukis

näköjään lähti tänään tulemaan mulle tommonen.. laitoin jo aikoja sitten tilauksen. en kyllä enää edes tarvitsis mutta testataan nyt.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Joo

Eilen tilasin tuollaisen itselleni. Tarinoin sitten lisää kun saan ohjaimen käteeni...
Päällisin puolinhan tuo näyttää ihan näppärälle... Ja on kuitenkin hinnaltaan näin aloittelija ystävällinen.

Jukis

On se hintaansa nähden ihan ok radio. Mutta eipä se mitään muuta erityistä tuo kun vertaa muihin "100 eur" luokan radioihin kuin keveyden. Tärkein puute mulle tässä oli ohjauspyörän herkkyyden säätö. Aika jäykkä jousi vakiona.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Joo

Joo,no en sinänsä odottanutkaan,että tuossa MX-V:ssä olisi jotakin erikoista verrattuna muihin hintaluokkansa radiohin. Oli vaan sellainen tunne,että pitäisi saada vähän jotakin muuta kuin nuo RTR radiot.
Yleisesti ollut sellainen puhe,että RTR radiot ei lyö vertoja johonkin "korkeamman" hinta luokan mankkoihin.

Jukis

On se huomattavasti parempi kuin rtr radiot. ja ei tietenkään muissakaan tuon hintaluokan laitteissa ole säätöjä liipasimelle ja ratille. seuraavan hintaluokan radioissa ne jo löytyy(futaba 4pl, sanwa mt4, speku dx3s)
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Joo

Pari päivää sitten tuli radio ja muutama muu tavara... Ihan hyvältä vaikuttaa vaikka en vielä ole päässyt käytännössä testaamaan,mutta paremmalta se tuntuu kuin nuo HPI:n gigaset.

Joo

Tänään ekaa kertaa pääsi ihan kunnolla testaamaan ja voi sanoa,että tyytyväisiä ollaan.
Varsinkin tuo jarrutuntuma oli mielestäni ihan erilainen,mitä HPI:n gigasissa.
Vosin jopa sanoa,että suosittelen kaikille niille jotka perus radiolaitteen tarpeessa...
Laitetaanpa vielä kuva...  Pikkuisen huonolaatuinen kuva,mutta kyllä siitä selvää ottaa...

Joo

#14
Tuossa Sanwassa han on 10 mallimuistipaikkaa.Tarkoittaako se sitä,että kun ostan yhteensopivan  vastarin,että voisin ajaa tavallaan esim. kahta eri autoa,mutta tietenkin eri aikaan :D.

EDIT: Jos kummassakin autossa olisi eri sähköt,niin pitääkö ohjain kalibroida joka kerta uudelleen,kun vaihtaa autoa.

Jukis

ei tarvitse kalibroida. se että siinä on 10 muistipaikkaa tarkoittaa että voit tehdä eri asetusprofiileita eri autoille, vaikka siirtäisitkin vastaria autosta toiseen niin voit valita sieltä sille autolle sopivat asetukset niin ei tarvitse aina laittaa EPA yms kohdilleen kun vaihtaa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

-Petsku-

Onko tähän ohjaimeen olemassa jossain internetis ohjekirjaa niin vois tutustua ominaisuuksiin, kun miettii uuden ohjaimen ostoa.

Miika.laurila

#17
Lainaus käyttäjältä: -Petsku- - 21.11.12 - klo: 14.44
Onko tähän ohjaimeen olemassa jossain internetis ohjekirjaa niin vois tutustua ominaisuuksiin, kun miettii uuden ohjaimen ostoa.

Lataa suoraan koneelle pdf-filun ku otin linkin suoraan googlesta.

Täältä voi suoraan katella. En tiiä kauanko linkki on toimiva, koska tuo on joku online pdf-reader joka tallentaa pdf:t omalle serverilleen.

-Petsku-

Mä sain oman MX-V:n tänään. Vaikutti pikasesti ihan hyvältä käteen. Ainut mikä pisti silmää oli aika lyhyt jarruliike verrattuna vanhaan Futaban 3PM ohjaimeen, mut tuskin tuo millään lailla ajoa häirittee. On ainakin nopeempi jarruttaa :)

Pitää analysoida lisää sit kun on saanu ensimmlisen ajokerran ajettua.

-Petsku-

Onko muille tullu vastaan sellasta,et MRT:n bonderin liitin ei mahdu vastarin reikiin? Pitää ilmeisesti vähän pienentää tuota liitintä et saa bonderinki toimimaan.

-Petsku-

Eilen pääsin itte ajamaan ensimmäisen kerran kunnolla tuolla radioll. Pienen säätämisen jälkeen Se tuntui hyvältä käteen. Huomattavasti paremmin sopi kyllä mun käteen ku vanha Futaba 3PM.

Joo

Samaa mieltä kanssasi,että sopii hyvin käteen. Lisäten tuohon aikaisempaan viestiisi,niin jos en ihan väärin muista,että mulla saattoi olla tuon servon liittimen kanssa samanlainen juttu. En ole ihan varma,mutta tuommoinen on jäänyt mieleen.

Puolen vuoden käytön jälkeen tuo näytön ympärillä oleva "kehystys" tahtoo lähtä irti ainakin tässä omassa kappaleessa.

eltim

Kovin on saldot nollilla kyseisen radion osalta  :cry: no jospa ensi vuonna...
TeamC TC02  Mini M03

eltim

Tyytyväinen ole MX-V:n, on kevyt, sopii ainakin minun käteen erittän hyvin ja kaikki tarpeelliset säädötkin löytyy  :grin:
TeamC TC02  Mini M03

Joo

Moro!
Empä oikein ohjekirjaa silmäillessä löytänyt kohtaa,missä opastettaisiin kaasun kääntämiseen  :shocked:

Kysymys kuuluukin miten se tehdään?  :grin:

Kiitoksia jo etukäteen!

mascot

Manuaalissa sivu 17.

Valikossa REV on servo reverse jolla voi kääntää jokaisen tarvittavan kanavan suunnan.
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Joo

Juu,näinhän se,mutta tuo ei syystä tai toisesta ole vastaus ongelmaani...  :undecided:

En tiedä tarkoitatko samaa asiaa,kuin nimimerkki jon.lindgren "Sulla on radiossa kaasu väärinpäin."

Mutta selitän nyt perusteellisesti ja sanon jo tässä vaiheessa,että tämä on erittäin vaikea selittää...

1. Nyt kaasu ja jarru on siinä suhteessa oikein päin,että triggeriä eteenpäin työntämällä tulee pakki ja taaksepäin kaasu.

2. Pakilla auto repii kumit vanteelta johtuen siitä,että eteenpäin mentäessä ei löydy tehoja,joten mulla on lähes täydet tehot päällä.

3. Tekemällä tuon mascotin opastaman jutun käy niin,että kohta 1. on toisinpäin eli eteenpäin työntämällä kaasu ja taaksepäin pakki. Eli täysin epäloogisesti ajettavissa ja jopa hankala ajaa  :shocked:

Oletan,että radio on ollut tuossa tilassa syksystä asti jolloin kyllä otti tuupparissa tehot oikein. Vaikkakin sähköt ovat vaihdelleet melkoisen paljon,mutta noparin olen kalibroinut ,joten eikai ole siitä kiinni.

Ongelmana on siis se,että miten saan siirrettyä tavallaan pakin ja kaasun paikan niin,että ei käy niin kuin kohdassa 3.

Vastarissa johdot on oikein päin,joten vika ei varmaan ole johtojen väärin laittamisessa.
Olisiko kyseessä joku suurempi vika,jota ei saa korjattua vai ihan jokin vippas konsti millä nuo käännetään.


mascot

Onko sulla sensorillinen moottori?

Mikäli EI niin vaihda moottorista kahden johdon paikkaa niin muuttuu moottorin pyörimissuunta.

Mutta JOS on sensorillinen moottori ja sensorijohto käytössä, niin johtojen ON oltava ohjekirjassa mainitussa järjestyksessä. Tässä tapauksessa joissakin säätimissä pystyy ohjelmallisesti vaihtamaan pyörimissuunnan.
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Joo

Juups... sensoriton,joten ei kun johtojen paikkaa vaihtamaan  :azn:

Kiitoksia!

mascot

Ja muista että vain kahden johdon paikka vaihtuu :D
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer