Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "Sumu"Niin joo, millanen välys pitäis rattailla olla?
Paperisuikale rattaiden väliin ja koneen kiristys, niin että paperisuikale lähtee "nahkeesti" vetämällä välistä pois.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "dope"RevoClubFinland avattu!
www.p1.foorumi.info/RCF/
Ei näin  :lol:
RB,the power of champions.

Hotti

Tosi faneille :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

jantsu

Tiedättekö, että tuleeko tuossa uudessa revo 3.3 rtr paketissa radio?
On se niin hieno harrastus!

Sakkeri91


SJK

Lainaus käyttäjältä: "jantsu"Tiedättekö, että tuleeko tuossa uudessa revo 3.3 rtr paketissa radio?

Tulee täydellinen paketti lukuunottamatta polttoainetta, lähettimen paristoja/akkuja ja startterin akkua.
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Sumu

Onkohan Revossa, tehtaalta lähtiessä, iskareissa liian vähän/huonot öljyt, kun ei jousitus kunnolla palauta autoa ylös? Paikoillaan kun jousituksen painaa pohjaan, auto nousee takaisin vain puolitiehen, vaikka joustoa riittäisi vielä.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Hotti

Kiristäppä hieman esijännitystä.
Itsellä öljyä oli ainakin ihan kuten kuuluu,tosin diffin suosittelen avamaan ja tarkistamaan/lisäämään öljyä heti ensalkuun.Siellä sitä ei ollut kuin liraus.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Sami L

Auton ei ole tarkoituskaan nousta ihan ylös asti, sillon se on todella järkky peli nimittäin ajaa. Kun auto painetaan alusta vasten (pohjataan), niin sitä tulisi voida myöskin nostaa, ilman että renkaat nousevat heti. (=ulosjousto)

Mutta tosiaan, maavaraa voi säätää lisäämällä jousiin esijännitystä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Sumu

Lainaus käyttäjältä: "racer"Kiristäppä hieman esijännitystä.
Itsellä öljyä oli ainakin ihan kuten kuuluu,tosin diffin suosittelen avamaan ja tarkistamaan/lisäämään öljyä heti ensalkuun.Siellä sitä ei ollut kuin liraus.

Diffi vaatii varmaan ihan oman öljynsä? Tarkoitan, ettei sinne ihan mitä vaan tuupata.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Hotti

Voi sinne laitta vaikka rypsiöljyä :roll:

Juu,oman öljyn vaatii,jäykkyydeltään revoon on todettu hyväksi perus setiksi 30K+30K.Paitti jos sulla on keskidiffillinen malli niin siitä en tiedä,omani oli vain etu+taka diffillä varustettu.Mut joku tais sanoo et keskelle laitto 100K?vai oliko viel tuhdimpaa :roll:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "racer"Mut joku tais sanoo et keskelle laitto 100K?vai oliko viel tuhdimpaa :roll:
Omassa Revossa 100k (100% täyttö) öljyt keskidiffissä, tosin vieläkin pyrkii satunnaisesti pystyy, eli löysempääkin voisi käyttää....
Diffeissä edessä että takana 30k (100% täyttö) öljyt.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Jankka

Tässä meikäläisen setuppi diffeille 50k,100k,30k. Etu ja taka diffit n.90% täytetty ja keskellä 100%.

joorz

Lainaus käyttäjältä: "Jankka"Tässä meikäläisen setuppi diffeille 50k,100k,30k. Etu ja taka diffit n.90% täytetty ja keskellä 100%.

onkos tässä tapauksessa edessä 50k, keskellä 100k ja takana 30k

mites toi 100k toimis taka ja etu diffeissä?
tuleeko niistä aivan liian jäykät ns. lukot

Jankka

Olet oikeassa eli edessä on 50k, keskellä 100k ja takana 30k.

100k edessä ja takana on hyvä kyllä maastossa möyrimiseen, mut radalla ajaminen voi olla yhtä tuskaa kun auto puskee mutkissa.

joorz

Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
100k edessä ja takana on hyvä kyllä maastossa möyrimiseen, mut radalla ajaminen voi olla yhtä tuskaa kun auto puskee mutkissa.

eli suositeltavaa olisi ennemmin pitää takapää löysempänä ja etupää jäykempänä

Jankka

vähän makuasia, mut auto kääntyy paremmin kun perä ei ole niin jäykkä.

Hotti

Jaa a..se on taas makuasia kuinka haluat auton kääntyvän :wink: Jäykemmällä perällä perä kääntyy paremmin :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

SJK

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo".............Ilmotuksessa olis varmaan hyvä mainita koneen pikkuviat, ku siinä koneessahan vika oli eikä sussa...............  :roll:
Öhöm, ne pikkuviat on SÄÄDÖISSÄ, ei siis varsinaista vikaa, vai onko :P Mä sen paremmin tiedän kuin sä, moottorin sisällä ei ole p****a tai muutakaan, ja kyllä se on aina lähtenyt käyntiin kun on yrittänyt käynnistää, joten mitä vikaa siinä on? Säädöt vaan hukassa, luulis nyt polttis harrastelijoitten saavan sen säätöihin, ite en ole polttis tyyppejä enää.


Epäselvyyksien korjaamiseksi niin Tapsa92 myymä RB TM323 on nyt mulla.

Pannu on levitetty atomeiksi ja tarkistettu : havaittavissa kulumaa runkolaakerissa, etulaakerissa yms kulumista joka on normaalia 2-3 gallonen jälkeen, pientä korroosiota joka puhdistettu, ja eihän kone ollutkaan uusi vaan käytetty

Kone koemielessä kasattu ja toimivuus kokeiltu, säädetty ja todettu toimivaksi
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Tomsson

Toimiva sen pitikin olla :)
allekiroitus

tapsa92

Joo, mitä nyt vähän pintaruosteessa sun jäljiltä :evil:  :lol:
- Tapsa

Tomsson

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Joo, mitä nyt vähän pintaruosteessa sun jäljiltä :evil:  :lol:
No ilmankos et osannut sitä käyttää  :wink:
allekiroitus

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Joo, mitä nyt vähän pintaruosteessa sun jäljiltä :evil:  :lol:
No ilmankos et osannut sitä käyttää  :wink:
Niinpä :lol:
- Tapsa

dope

Uudet renkaat ja vanteet pultattu kiinni.
Kuvia pian..
Kiitokset JK Powerille!

jmfc

Vaihtaessa uutta RB:n TM323 patasettiä 3.3 revoon...Niin Ez-startterilla käynnistäessä startteri pyörii kyllä mutta ei lähde mottia pyörittämään ...missähän ongelma ? ? Kokemuksia noista mottien vaihdosta on täysi nolla joten apua kaivataan   :shock:

SJK

Ykssuuntalaakeri väärin päin kampiakselilla tai laakeri rikki, kokeile kääntää toisin päin.
Asiasta en mitään tiedä mutta....

jmfc

Tarkalleen yksisuuntalaakeri sijaitsee ? ? ? Voisin kyllä tuoda auton jollekkin etevälle padan kasaajalle helsingin seudulla ettei heti hajota uutta mottia käsittelyssä  :lol:

Duster1

No eikö sulla ole räjäytys kuvia. Niistä se selviää, jos viitsii selata.

Itsekin elämäni ensimmäistä kertaa vaihdoin koneen (Rb TM323) eikä
tossa hommassa voi olla mitään vaikeaa kun kerta polttiksen on hommannut.

No se yksisuuntalaakeri on käynnistimen puolella koneen akselin päässä ja laakerin päädyssä olevien tekstien pitää olla koneeseen päin niin on oikein päin. Laakerin varaosa numero on 5211 ja laakerihan ei ole ihan pyöreä vaan kahdelta sivulta viistottu.

Onko kaikki startin rattaat ehjät? Eihän moottorin ratas pyöri akselilla tyhjää?

Pyöritä konetta käsin vauhtipyörästä niin toiseen suuntaan pitäis normaalisti kone pyöriä ja toiseen suuntaan koneen mukana pitäis startinkin pyöriä moottoria myöten, jos kaikki on Ok.
Axial SCX 10 TR

Poinas

Poikkesin Sabessa ja kuulemma niille on tulossa adapteria jolla revoon saa käymään crossiputsarit. Kannattanee hankkia noiden vakioiden tilalle jo ihan hinnankin takia ? Miten onko oletettavissa säätötarvetta ? Kuulemma enemmän pinta-alaa niin meneekö laihalle ?

joorz

Lainaus käyttäjältä: "Poinas"Poikkesin Sabessa ja kuulemma niille on tulossa adapteria jolla revoon saa käymään crossiputsarit. Kannattanee hankkia noiden vakioiden tilalle jo ihan hinnankin takia ? Miten onko oletettavissa säätötarvetta ? Kuulemma enemmän pinta-alaa niin meneekö laihalle ?

no ei se ainakaan pahasta ole löysätä pääneulaa 1/4 kierrosta, josta sitten rupeaa taas kiristämään.

itselläni revossa on kiinni krossi suodatin ja kestää likaantumatta jonkin verran pidempään kuin vakio suodin.