Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

mitmit

kun se palaa vihreänä, akku on valmis.
Mutta olen huomannut ainakin minun laturissani sellasen seikan että se ei lataa kunnolla (ja tekee juuri noin että vähän aikaa vilkkuu ja sitten palaa) kun kytket ensin laturin seinään ja sitten johdon akkuun.
Eli aina ensin laturi kiinni akkuun ja sitten seinään, muuten ei toimi kunnolla toi lataus.

Mutta 3 voltin jännitteellä?
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

säästäjä

Siis latasimme akkua ensin kolmen voltin jännitteellä ja ihmettelimme miksei mitään tapahdu.Sisälle tultuamme huomasimme,että laturissa voi valita kuinka suurella jännitteellä lataa akkua.Eli latasimme akkua aluksi kolmen voltin jännitteellä jonka jälkeen aloimme lataamaan 7,5 voltin jännitteellä.Jos nyt tajusit mitään tajusit huonosti selitetystä asiasta.
[Hong Nor x1crt]

mitmit

Eli sulla ei ole tuo Traxxasin laturi, vaan joku muu.
Edellinen selityksenikin koskee sitä traxxasin laturia.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

säästäjä

#2673
Eli laturi jossa lukee traxxas ja siinä on valo.siihen laturiinhan liitetään se toinen laturi.
[Hong Nor x1crt]

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: säästäjä - 30.04.07 - klo: 18.08
Tai siis laturi tuli mukana.tarkoitan siis laturia joka liitetään siihen traxxen laturiin.
WTF ?
- Tapsa

mitmit

#2675
Siihen laturiin kiinnitetään muuntaja eikä toinen laturi :p
Mutta älä koske vaan siihen muuntajan voltin antoon, muuntajasta pitää tulla ulos 12V ja laturi kyllä huolehetii siitä että akuille menee oikea volttimäärä.
Eli laturiin pitää tulla 12voltin tasavirta muuntajasta
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Duster1

Savun hälvettyä tarkastamme kytkennät :p
Axial SCX 10 TR

säästäjä

Aha no kaikki on sitten tehty väärin ja nyt alamme tehdä asioita oikein.
[Hong Nor x1crt]

pylvis

rupes revon liikkeet olemaan melko hiljaset ja vika selvisi kuluneet kytkin palat , uudet on asennettu mut eivielä testattu miten toimivat hiukan pehmeemmät palat
kytkin palat

Sumu

Ostin uudet renkaat Revoon. 40 series Wabash + Crime Fighter. Kuinka pian liimaamisen jälkeen renkaat ovat ajokuntoiset? 23 hexin mukana tuli kasa prikkoja. Oletteko näitä käyttänyt ja mitä hyötyä niistä on?
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Divi

veikkaisin että prikoilla saa tarvittaessa lisää offsettiä eli auton leveyttä lisää.
liimapurkin kyljessä on varmaan jotain os-viittaa milloin olis kuivat..

Vermilion

OffSetistä en tiedä mutta itse olen niillä "shimmaillut" välykset pois jota tulee joskus.

Sumu

Lainaus käyttäjältä: Divi - 05.05.07 - klo: 13.47
veikkaisin että prikoilla saa tarvittaessa lisää offsettiä eli auton leveyttä lisää.
liimapurkin kyljessä on varmaan jotain os-viittaa milloin olis kuivat..

No joo. Purkin kyljessä lukee 30-40 sec.  :wink: (ja varoitus silmien liimaantumisesta kiinni)
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Divi

eiköhän niillä sit voi jo ajaa  :laugh:

Sumu

Lainaus käyttäjältä: Vermilion - 05.05.07 - klo: 14.02
OffSetistä en tiedä mutta itse olen niillä "shimmaillut" välykset pois jota tulee joskus.


23mm hexillä tosiaan jää vetariin välystä ilman noita shimmiprikkoja. 4kpl laitoin per rengas. Nyt on renkaat (ja sormet) liimattu. Liiman kannattaa antaa näköjään kuivua jonkin aikaa, jotta tarttuis kunnolla kiinni. Luultavasti eka ajon jälkeen saa muuten liimailla renkaat uudestaan.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Duster1

Yön yli kun antaa renkaitten kuivua niin riittää. Sieltä kumin sisästähän se kuivuu hitaammin vaikka tuntuis siitä reunasta pitävän. Itse tuli joskun liian hätäseen otettua ajoon ja eihän ne kunnolla pysyneet.

Niinkuin sanottu niin niillä prikoille shimmataan välykset pois vetarista/hexistä.
Axial SCX 10 TR

jeejee

Meneekö revon kytkin isolohko koneeseen heittämällä? Kestääkö?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Sumu

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 05.05.07 - klo: 19.28
Yön yli kun antaa renkaitten kuivua niin riittää. Sieltä kumin sisästähän se kuivuu hitaammin vaikka tuntuis siitä reunasta pitävän. Itse tuli joskun liian hätäseen otettua ajoon ja eihän ne kunnolla pysyneet.

Niinkuin sanottu niin niillä prikoille shimmataan välykset pois vetarista/hexistä.

Tuossa noi on pyyhkeen päällä kuivumassa. Yksi renkaista liimaantunut pyyhkeeseen kiinni, kun jostain vielä valunut liimaa... liimauksesta sentään jo 6-7 h aikaa
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Duster1

Revon kytkin on aika susi. 2 palanen ja yksi jousi mikä menee palojen ympäri. Monta kertaa mennyt se jousi ja joutuu ostamaan palatkin jotta saa jousen.

Mulla oli myös tuossa Rb.n perässä olikohan Integyn 3 palainen alumiini paloilla oleva kytkin, mutta sekin systeemi käyttää tuota orkkis jousta. Ei tuokaan kytkin vakuuttanut kun parin gallonan jälkeen suli palat.
Eli huono kytkin on, koska nuo jouset ei kestä mitään.

Axial SCX 10 TR

mitmit

No kestäisiköhän MIP kytkin?
http://www.teknorc.com/product_info.php?cPath=39_65&products_id=826
Itse olen tollasen ajatellut hommata.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Hotti

Niitä jousia saa irrallaanki...joskus vuonna rusina kun revolla ajelin niin jostain niitä ostin.Mutta vanhuus ei tule yksin ja muisti on tyhjä noilta ajoilta  :grin:

Edit: eikös tuohon revottimeen mene tyyliin samat kytkimet kuin crosseihin ja truggyihin?Jos menee niin esim nikolta UR kytkintä kiinni.Itellä molemmissa osseissa samat ur kytkimet ja hyvin pelaa. Eli tämä.
-Team lapsena liian vähän leluja-

mitmit

Ei mene revoon normi kytkimet,
Kytkinekllot on sellasia special malleja, normaaleja lyhyempiä ja ahtaampia eli toisin sanoen pienempiä. (mutta jostain syystä on isommat laakerit :shocked:)
Mutta jos haluaa revoon normaali kytkimen ja normaali kellon niin pitää olla sitten päätylevytön kone ja tollana konversiokitti;
http://www.rchopups.co.uk/item--Qoncepts-Revo-Stage-3-Shoe-Big-Block-Conversions-RTRXREV03--RTRXREV03.html
http://www.qoncepts.com/RCpages/TraxxasRevoRBBC.htm

Maksaa rutosti ja tarvitsee lisäksi starttiboksin tai käsistartterin, niin kuin yhdessä noista videoista on.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Duster1

Eli jaska mikä jaska tuo Revon kytkin.

Kun käviskin normi kytkimet niin hyvä olis vaan kun pitää omaa desingiä olla. Tuo vakio kytkin kun ei kestä.
Vielä toi mun .23 Rb repii siihen malliin, jotta kytkintä on saanut rempata useamminkin.
Axial SCX 10 TR

Vermilion

Kumma homma kun saatte kytkimen rikki,itsellä ollut  moottorina RB ja nyt on OS RG21 eikä ole kuin kerran jousi katkennut(asennuksesta sai alkuna) ja kytkin paloja mennyt yksi setti.
Oikeastaan kaikki mikä on hajonnut on ollut kuskin vika tai sitten on kulunut luonnollisesti.
Kohtaa loppuu Sidewinder,toivottavasti kohta saan voittoni Hobaolta :wink:

Hotti

Joo siis ei mullakaan ollut sen vakio kytkimen kanssa mitään ongelmia vaikka revolla ajoin paljon.Palat vaihdoin kerran ja jousi hajosi kerran ja kerran vaihdoin ihan huoltaessa.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Sumu

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 05.05.07 - klo: 20.09
Revon kytkin on aika susi. 2 palanen ja yksi jousi mikä menee palojen ympäri. Monta kertaa mennyt se jousi ja joutuu ostamaan palatkin jotta saa jousen.

Mulla oli myös tuossa Rb.n perässä olikohan Integyn 3 palainen alumiini paloilla oleva kytkin, mutta sekin systeemi käyttää tuota orkkis jousta. Ei tuokaan kytkin vakuuttanut kun parin gallonan jälkeen suli palat.
Eli huono kytkin on, koska nuo jouset ei kestä mitään.



Turun Saben VP jutteli ennen vappua tilanneensa Revoon jotain uutta kolmipalaista kytkintä jossa joka palalle oma jousi, ja että jousia saa myös erikseen. Valmistajasta tai hinnasta ei tietoa.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

mitmit

Mites tossa revossa kun tulee noi long travel palojen mukana 2 kpl vaihtomäntiä niin vaihdetaanko ne sitten takaiskareihin palojen vaihdon yhteydessä?
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Duster1

Itse en ole vaihtanut. Vain jäykemmät jouset laittanut lisäksi.
Axial SCX 10 TR

Sumu

#2698
Ez-startteri meni vissiin rikki. Savu nousee kapulasta kun koittaa startata. Onko joku ottanut kapulan auki? Miten piirilevy lähtee pohjasta irti? Starttinappula vissiin pitää sitä kiinni?

EDIT: Ei hajonnutkaan. Jotain sieltä paloi, mutta taas toimii.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: mitmit - 06.05.07 - klo: 12.01
Mites tossa revossa kun tulee noi long travel palojen mukana 2 kpl vaihtomäntiä niin vaihdetaanko ne sitten takaiskareihin palojen vaihdon yhteydessä?
Ei vaan Traxxasilla on (Tulee myös Revon mukana) iskareiden mäntiä kolmea erilaista, kaikissa erikokoinen reikä.
Muistaakseni mäntä no:1 on isoimmalla reijällä, mäntä no:2 keskikokoinen ja mäntä no:3 pienimällä reijällä varustettu (Männissä on pienellä merkitty ko numero).
Eli iskarin säätöjä voi hakea vielä öljyjen lisäksi männän reikökokoa muuttamalla, myös siksi ei tule missään nimessä sotkea etu ja takaiskareita keskenään!
Jos haluaa iskunvaimennusta jäykistää ilman rahaa (Pullo iskariöjyä tulee myös auton mukana), laita takaiskarit eteen ja etuiskareihin mukana tulleet kolmosmännät (Jä nämä tietenkin sitten taakse).     
Myös halvalla saa radalle soveltuvan jousituksen laittamalla takajouset (Green värikoodi) eteen ja ostamlla taaksen jäykemmät (Tan värikoodilliset) jouset jotka maksaa noin 5€ pari.  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.