Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

miksalo

Lainaus käyttäjältä: Hermanni - 13.01.08 - klo: 20.35
Lainaus käyttäjältä: Tomsson - 13.01.08 - klo: 19.38
Kyllä se skaalasuhde tulee jostain ihan muusta kuin rengaskoosta. Nimittäin esikuvasta. Aidot monsterit on aika järkäleitä.
Korin ulkomitoista se tietenkin tulee... on varmaankin ainoa RC autojen osa joka myydään yleensäkkään auton kokosuhteella.

niinhän se tulee mutta revossa ja savagessa saman kokoiset korit.silti revo 1/10 ja savage 1/8 :huh: :huh:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

teme91

Olen hankkinut revo 3.3:seen alkuperäisen koneen tilalle rb tm523:sen, onko kellään kyseistä konetta? Jos löytyy niin mitä polttoainetta ja tulppia käytätte?
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

monster_rc

Eikös siinä koneessa ole jo turbotulppa? Siihen en osaa sanoa mitään kun itsellänikin on vähän sama ongelma eli pitäis ostaa turbotulppa (eri koneeseen kylläkin). Esim: jp nitroracing myy turbotulppia. Siitä vain arpomaan... :p

Polttoaineeksi voisin suositella 20% Byronia mistä ainakin itselläni hyviä kokemuksia mutta toki muutkin merkit ajavat asiansa.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

s4m1

Tulppan arvoon löytyy valmistajan sivulta hyvä ohje
http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Support&L=En&pagefaq=faqEn/Choosing%20the%20right%20glowplug
Polttoaineeksi tuo 20% Byroni on hyvää.

teme91

Kiitos tuosta linkistä, ajattelin ostaa muutaman noita RB Concept Glowplug CP-02 No. 6 turbotulppia. En ole vielä byronia kokeillut, mutta sabesta tietääkseni saa. Vanhan koneen (trx 3.3) ajoin sidewinder 25%:lla
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

s4m1

Sabesta omani ostan.

s4m1

#3096
Nyt on revon päivitys sitten avattu, sain vihdoin aikaseks muuttaa tuon OS 21TM moottorin Ez-Startista starttiboxi käyttöön... muutama kuva.


"puretaan enemän kuin tarpeeksi"


"turhat pois kampiakselista"


"uusi takalevy"


"lisä kilkuttimia"


"tässä mennään"

lisää kuvia --> http://kristalli.org/_revo/os21tm/

jeejee

Lainaus käyttäjältä: s4m1 - 16.01.08 - klo: 18.58


"turhat pois kiertokangesta"

Muuten hyvä mutta kuvassa on mielestäni kampiakseli?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

s4m1

ups, ei sais hosua kirjotusten kanssa.

miksalo

meinaatko että kampura on vielä tasapainossa???
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

s4m1

Sittehän sen näkee, näin valmistaja kehotti tekemään... kai ne siellä jotain tietää.

solar4

Eipä tuollainen pieni massan muutos mitään vaikuta, modipajatkin vetää kunnon siivua kampiakselista tehdäkseen turbouraa yms virtaukseen vaikuttavaa http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2007/05/rbmodsd21t.jpg

Ratakoneissa, joissa kierrokset on jatkuvasti korkealla, tasapainostus tuleekin tekijäksi, käsittääkseni niissäkin tasapainotus lähinnä parantaa kierrosherkkyyttä ja koneen kiertävyyttä yleensä.. Sama juttu jos sylintereitä olisi enemmän kuin yksi, pitäisi kampiakselin kaikkien (eri kohdissa) liikkuvien olla saman painoisia.

Enemmän itse olisin huolissani siitä veto/sähkökäynnistimen tasapainosta ja laakeroinnista.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Torpeedo

3 tankillista lumessa ja revosta(2.5) pakokäyrä poikki. Mulla on RB 323 ja sen pilli ja käyrä, en jaksanut eilen tutkia että sopiiko RB:n pakokäyrä 2.5:seen?? sopisiko??

Olen ymmärtänyt että vakio käyrä ei ole maailman kestävin, joten kysyn vielä että mitä käyrää olette käyttänyt jos ajelette vakio koneella?

RB:stä mulla tulpan kierteet heikossa kunnossa ja kone muutenkin loppusuoralla, ja hyllyssä oottelee kevättä Sirion .27. Talvella ajattelin ajella tolla 2.5:lla jonka tehot tuntuvat riittävän liukkaille keleille, vaikka ero väljään RB:n mottiin on kuin yöllä ja päivällä. (olen talvikeleillä vasta kokeillut tuota vakio konetta) 


monster_rc

Jos et vielä ole kerinnyt kokeilemaan sitä RB:n käyrää siihen alkuperäiseen koneeseen niin kyllä vähän pahaa pelkään että ei ainakaan ihan suoraan käy se käyrä, koska Traxxasin koneessa se pakoputken lähtö on niin pieni sen kiinnityslaipan takia ja "normi" käyrässä on välissä se silikonitiiviste. Jos sinne sais väliin vaikka jonkun holkin tai vaikka kaksi erikokoista tiivistettä päällekkäin niin sitten sen saattas saada tiiviiksi.

Ne alkuperäiset käyrät on kyllä aivan paskoja. Itse tuhosin niitä 3kpl ja RB:n kanssa ei ole mitään ongelmaa.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

mousemaster

Pistin äsken revooni savagen .25 isolohkokoneen 2.9hp... hiukan oli sovittelua mutta nyt sopii paikalleen rotostartin (ohennetun) kanssa ja kunhan saapuu jenkeistä 7mm lisää tilaa antavat takaylätukivarret niin pääsee ajamaankin  :grin: .. ihan suoraan ei sovi sellainen big block kitin tukijalka paitsi jos haluaa aivan pienet välitykset. Siis jos haluaa säilyttää alkuperäisen huippunopeuden niin pitää välityksiä harventaa siis pistää isompaa kytkinratasta ja kun pistää isomman kytkinrattaan niin ei oikeen säätövarat anna myöden ja silloin on dremelille töitä. savagen moottori kiertää 5000rpm vähemmän kun tuon 3.3 revon pata mikä sinänsä oli ihan hyvä moottori ajella ja noilla tehoilla oli autoa vielä helppo hallitakkin... tuo kun nyt vain tykkäsi sanoa työsopimuksensa irti.. männän alahelmasta lohkesi paloja ja ne meni männän päälle... ajossa en huomannut mitään outoa ja auto sammui kun polttoaine loppui... vian huomasin kun aloin koittamaan toista tulppaa... tulpassa alumiinipaloja...hmmmm....ei hyvältä vaikuta... kurkistus männän päälle tulpanreijästä ja siellä oli lisää samaa tavaraa.. liki 10 palasta yhteensä , moottori pyörii vieläkin ihan moitteettomasti eikä tunnu kovin väljältä... OUTO VIKA... olisko tekijämiehillä joku selkeä syy tiedossa miksi männän alahelmasta lähti siivu palasina  :huh: olisiko sillä vaikutusta kun juuri ennen polttoaineen loppumista hajosi pakokäyrän ja pöntön välinen tiiviste siksi ehkä lämpeni pakoaukon puolelta liikaa ???? muuten koneen lämmöt nousi sinne 110-130 hujakoille mittauksessa 111c mutta saattoi olla jossainvaiheessa hieman ylempänäkin... moottori oli kyllä aika paljon ajettu mutta muuten hyvin säilynyt ja hyvin säilytetty kun puristuksiakin oli vielä kohtuullisesti.Männäntapissa näyttäisi olevan hieman välystä joten sekin voipi olla konerikon syy ?  ONKO KELLÄÄN TULLUT SAMAA VASTAAN ?

monster_rc

Kun selaat tätä REVO keskustelua taaksepäin niin huomaat että 3.3:sia patoja on hajonnut yhdellä sun toisella, eikä nuo lämmöt vielä niin korkeilta kuullosta (itselläni joskus lipsahtanut 180-190 asteen hujakoille...  :p)

Itse onneksi vältin kyseisen koneen. kun ostin autoni rullaavana ja sain valita moottorin itse.

Aiemmin omistamallani 2.5 Revolla ajoin itse n.6 gallonaa (gallona n.30 tankillista) ilman sen suurempia huolia (paitsi ne hemmetin pakokäyrät) ja ajokuntoisena myin vielä eteenpäinkin.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Hermanni

No tuo on melkein pahinta mitä koneelle voi sattua, putki vuotaa = ei tule painetta tankkiin = kone käy laihalla!
Vielä kun tähän lisää että ajossa löpö loppuu = loppuu voitelukin koneesta saman tien, joka on jo käynyt muutenkin laihalla......
Ei nyt niinkään suuri ihme, ihme on ettei leikannut kokonaan kiinni.  :shock:
Älkää hyvät ihmiset ajako niitä tankkejanne tyhjiin, edes konetta ei pitäisi sammuttaa löpöputken tukkimisella (Sekin tekee jonkin verran hallaa).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

mousemaster

Tuo on selkeä pointti tuo että kävi varmaan laihalla ja sitten vielä täyden luukutuksen jälkeen tankki meni tyhjäksi ja kone sammui .... jolloin kone todnäk. leikkasi kiinni (männän alahelmasta) samalla kun löpö loppui... siksi ei ajossa huomannut oikeen mitään vikaa... kulki vain lopussa paremmin...meni ilmeisesti ihan piikillä! OTTAKAA MUUT OPIKSI.... siis ei tankkia tyhjäksi ja pakarit kuntoon.... ps. taisin oppia taas jotain... HIENOA  :mrgreen:

migus

Huh! Pitäisköhän vierailla täälläkin vähän useammin, tai lukee manuaali taas kerran. Eli tankkia ei kuulukaan ajaa tyhjäksi? Väännätkö Hermanni (tai joku muu) vielä rautalangasta, että miksei? Jos polttoaine loppuu, niin tottakai voitelukin loppuu, mutta kyllä mulla ainakin konekin sammuu samalla hetkellä, joten mihin sitä voitelua tarvittais :-?

Nyt on vasta 1 gallona ajettu ja hienosti pelittää edelleen. Lumessa vasta pari tankillista, lunta kun ei ole Mansen korkeuksilla liikaa näkynyt. Lumi änkee joka paikkaan, vaikkei umpihangessa ajaiskaan, niin ei uskalla ajaa kun tankillinen kerrallaan ja sitten pesu. Täältä varmaan löytyy vinkkejä, mitä paikkoja pitäis suojata lumelta, ja miten. Täytyis söötsiä ja lukea kun ehtis.

Ainiin, koneen sammutus tulee tehtyä nykyään tukkimalla pilli sormella. Sekö on siis suositellumpi (ainakin ehdottomasti helpompi!) tapa kuin löpöputken tukkiminen?

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: migus - 25.01.08 - klo: 12.23
Huh! Pitäisköhän vierailla täälläkin vähän useammin, tai lukee manuaali taas kerran. Eli tankkia ei kuulukaan ajaa tyhjäksi? Väännätkö Hermanni (tai joku muu) vielä rautalangasta, että miksei? Jos polttoaine loppuu, niin tottakai voitelukin loppuu, mutta kyllä mulla ainakin konekin sammuu samalla hetkellä, joten mihin sitä voitelua tarvittais :-?
Kyllähän se ajossa sammuu tietenkin kun löpö loppuu, ongelma on siinä että se pyörii vielä sammumisen jälkeen ilman voitelua.
Myöskin tulpat tykkää kyttyrää liian laihalle pääsystä, tulpat monasti jopa palaa kun tankki pääsee tyhjenemään ajossa.
Muutenkin tankin tyhjentyessä voitelu alkaa olla minimissään seoksen laihtumisesta johtuen....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

mp146

Pitkällisen pohdinnan jälkeen revoon päädyin ja tänään se uuteen kotiin saapuikin. Meinasin heittää sen pukin päälle käymään tyhjäkäynnillä, mutta vähän aikaa käy nätisti tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen alkaa kierrokset nouseen aikalailla. Auttakaa kokeneemmat entistä sähköautoiliaa.

mousemaster

Sinuna kiertäisin alaruuvia hieman auki... luulisin että auttaa tuohon vaivaan.... vaikka sellanen 1/4 kierrosta. Ainakaan haittaa siitä ei ole jos saa vähän rikkaampaa sisäänajossa.. Ohjekirjassa on myös sisäänajo-ohje , kannattaa lukea se , vaikkei sitä noudattaisikaan.

mp146

Päädyinpä ajamaan sisäänajon noiden ohjeiden mukaan, eli kaasua ja jarrutusta. Väänsin tota alaneulaa n.1/4 kierrosta auki ja tyhjäkäyntiä hieman kiinni ja nyt pysyy tyhjäkäynnillä paikallaan. Jonkin verran savuttaa, eli voitelukin pitäs olla kunnossa. Kolmannen tankin lopuks hajos tulppa, mutta onneks tuli otettua pari varalle:) lämmöt oli korkeimmillaan 120 astetta. Neljä tankillista takana ja huomenna rällätään lisää. Onkohan tuo ongelma, kun luntä pääsee ilmanputsarille? onhan toi aika ÄIJÄ veha kyosho zaboonin jälkeen:)

markus11

Lainaus käyttäjältä: mp146 - 26.01.08 - klo: 15.06
onhan toi aika ÄIJÄ veha kyosho zaboonin jälkeen:)

Täysiin samaa mieltä zaboonin ja REVOn omistajana  :wink:
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Vesa-Ratti

Lainaus käyttäjältä: monster_rc - 24.01.08 - klo: 00.09

Aiemmin omistamallani 2.5 Revolla ajoin itse n.6 gallonaa (gallona n.30 tankillista) ilman sen suurempia huolia (paitsi ne hemmetin pakokäyrät) ja ajokuntoisena myin vielä eteenpäinkin.
Toimii muuten edelleenkin hienosti! Gallonan kävin rälläilemässä lumessa ja huomenna uusiks.
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

mousemaster

savagen 4.6cc moottori revossa... nyt on koeajot suoritettu ja kyllä parkuuu... ensin yritin revon RESONATOR putkella mutta oli ilmeisesti liian ahdas kun ei oikeen yläkierroksilla tehopiikkiä löytynyt... sitten modasin tuuman lyhyemmän putken hpi:n (savagen) pillistä ja se toimii loistavasti. Ensin vaihtoväli oli liian ylhäällä mutta säädin sen alemmas ja nyt se tuntuu olevan kohdallaan, kun muutaman metrin (n.5m) jälkeen on jo kakkonen pesässä eikä hyydy yhtään, taitaapa ruveta renkaita kulumaan....

mp146

#3116
Ja niin uusipäivä kaiken muuttaa voi:( antakaas nyt aloittelialle vinkkejä mistä aletaan vikaa etsiin kun veto hukkui, eli kierrosta ottaa mutta ei meinaa kulkea menee kyllä eteenpäin mutta vaivalloisesti. Itse pähkäilin et luistaiskos kytkin. No toimihan revo 6 tankillista ennen ensinmäistä murhetta.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: mp146 - 27.01.08 - klo: 17.26
Ja niin uusipäivä kaiken muuttaa voi:( antakaas nyt aloittelialle vinkkejä mistä aletaan vikaa etsiin kun veto hukkui, eli kierrosta ottaa mutta ei meinaa kulkea menee kyllä eteenpäin mutta vaivalloisesti. Itse pähkäilin et luistaiskos kytkin. No toimihan revo 6 tankillista ennen ensinmäistä murhetta.
Varmaan slipperykytkin luistaa, jos se luistaa liikaa kiristä sitä heti ettei palat kulu loppuun.
Liian tiukallekkaan sitä ei pidä kiristää, jos se luistaa käännät mutterista noin 10min kerrallaan kunnes lakkaa luistmasta, ja jätät siihen (Älä kiristä yhtään ns varmuuden vuoksi, voimansiirto kärsii silloin).
Se toimii voimansiirrossa "sulakkeena" ja estää paikkojen hajoamisen...
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

mp146

Jos vielä sais sen verran apua, et mistäs ton slipperykytkimen löydän. Ei oo vielä toi sanosto oikein hallussa, mut eiköhän se tästä ala sujua. Kiitokset etukäteen!

mousemaster

slipery on siinä ison rattaan keskellä (spurri).. mutta ei sen luulisi niin akkiseltään menevän huonoksi tai aukeavan että epäilen vikaa muualla....mahdollisesti kytkin jumissa tai sitten spurrista hampaat sileät jos et uutena tarkistanut välyksiä , toki voi sliperykin luistaa mutta se kyllä silti ottaisi kiinni senverran että auto kulkisi.....vaikuttaa kyllä siltä että tarkasta spurrin kunto ja kytkimen toiminta.