Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

Niko

Aloita siitä et otat sen renkaan pois ja katot onko kivi välissä  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

JQ

RTR GENERATION!
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Olbe

Jose ei turhia höpise  8)
Junnumestari 2007

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "olbe"Jose ei turhia höpise  8)
Ei se kerkii, sil on aina kieli jonkun kurkussa.  :shock:      :mrgreen:

*salee kukaan ymmärrä*

JupeR

Puhistin laakerin ja pyöittelin, on vieläki jäykkä. Onko netissä missään Hyperin manuskaa, itellä ei oo mukana. Tarvii perän aukamiseen.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Tumphu

Ite edenny sillä periaatteella et ku kattoo mitä tekee, eikä vaa etene sillee "äkkii kaikki näkyvät ruuvit auki ja voimalla paketti auki" niin en oo pahemmio manuskoja tarvinnu. Sillee ne kiinni menee ku purkukin, mut päinvastases järjestyksessä
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

waltt

Lainaus käyttäjältä: "JQ"RTR GENERATION!
Ei tainnu olla rtr paketti... käytetty tietääkseni
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

JupeR

Se toimii taas, oli parissa osassa hiekkaa välissä, talvenaikana uudet laakerit kaikkialle. Ne vetelee viimeisiä. Ja mun auto on Pro-R :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Sami L

Samapa tuo onko auto RTR vaiko nyt Pro, jos sitä ei kuitenkaan itse kokoa / vikojen ilmaannuttua tajua(/osaa/uskalla) hieman itse tutkia.

(Jartsa, kyllä joku tajuaa  :wink: )

Tullaan vaan valmiiksi katettuun pöytään ja sitten ihmetellään ku perunoissa onkin vielä kuori päällä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

JupeR

Näin on! Onko noihin laakereihin olemassa mitään suojaa? Ku hiekalla ajaa nii renkaat jumittuu :(
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

J-P

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Näin on! Onko noihin laakereihin olemassa mitään suojaa? Ku hiekalla ajaa nii renkaat jumittuu :(

Eiköhän laakereissa pitäisi olla suojat valmiina(sellaiset muoviset/metalliset kiekot laakerin sivuilla) ettei hiekka ja muu lika pääse kuulien ja koolien väliin. Eli jos kuulat näkyy käytössä olevassa laakerissa, on joku valopää unohtanut laittaa suojat takaisin huollon/puhdistuksen jäljiltä takaisin tai sitten siinä on ollut alkujaan väärän tyyppiset laakerit(ilman suojausta).
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

JupeR

Onhan noi jutut paikallaan, noh sitten oli oljyjen vuotamisen aika huonossa paikkaa :D  Huomenna taas ajaan, joutuu lataan klo 6 aamuun akkuja :(
Minkä kokosia laakereita hyperissä on(talvenaikana ajattelin uusia kaikki)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Jartsa

Metallisuojatut laakerit eivät tosin kauan iskussa ainakaan krossissa pysy. Kyoshon alkuperäiset heitin heti pois  :) ( tai on ne jossain)

JupeR

Millaset renkaat on hyvät asfaltti ja hiekka alustalle?
Nyt on hyperin vakiot ja semmoset renkaat jotka on pieniinappuloita täynnä.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

JupeR

Ei kai toi NovaRossi leikkaa kiinni vaikka vaihtaa Cool Power 15:sta Byronin 1600Raceen ilman että säätöjä vaihtaa?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Dustbin

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Ei kai toi NovaRossi leikkaa kiinni vaikka vaihtaa Cool Power 15:sta Byronin 1600Raceen ilman että säätöjä vaihtaa?
Ei leikkaa. Kannattaa kuitenkin säätää moottori uudelleen, sillä Byronissa on vähemmän öljyä kuin Cool Powerissa.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

JupeR

ok! (neulat hukassa :oops: )
Oon vaan tankillisen ajanu tolla Byronilla.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

JQ

En tarkottanu sun autoa
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

J-P

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Minkä kokosia laakereita hyperissä on(talvenaikana ajattelin uusia kaikki)

8x16x5 mallia pölysuojatut(mieluusti kumi/muovisuojatut, ei metalli), kannattaa ostaa jostain harrasteliikkeestä(en suosittele kumminkaan halvimpia mitä löytyy, noi Hobbypeoplen kauppaamat vaikuttaa ihan hyviltä, pyörii kevyesti ja tuntuu kestävänkin ihan hyvin), laakeriliikkeessä maksaa kunnon laakeri 5€/kpl(SKF) ja krossariin menee noita laakereita 16kpl.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Tuukka

Laakereitakin voi myös käyttää siten, että kierrättää diffeistä pyörän laakereihin tai hankkii niitä parempia diffeihin ja halvempia pyörän laakereihin.  Niin minä teen, että laitan aina uusia diffeihin ja sitten niitä käytettyjä pyöriin. Ne pyörän laakerit on sitten nopeita vaihtaa jos siltä tuntuu vaikka radalla. Esim keskidiffissä kannattaa aina olla hyväkuntoiset laakerit. Näin "säästää" muutaman euron.

Hount

Keskidiffin ja etu- sekä takadiffin pinjonin akselin laakerit tuntuvat olevan kaikkein pitkäikäisimpiä, vaikka pyörimisnopeudet ovat kaikkein suurimmat. Seuraavaksi pisimpään näyttävät kestävän etu- ja takadiffin laakerit ja ylläri-ylläri, renkaissa, hitaimmain pyörimisnopeuden laakeroinnit menevät huonoiksi nopeitet. Renkaan laakerit joutuvat varmasti kovimpaan rääkkiin, iskuja ja vääntöä ties mihin suuntaan.
Olen vaihdellut renkaisiin aina uusia laakereita kun siltä tuntuu ja isompien operaatioiden yhteydessä tarkistanut nuo muut laakerit. Alkaisi olemaan aikamoinen homma purkaa keskidiffistä laakerit renkaisiin aika kun renkaan laakerit tarvitsee vaihtaa.

- Hount

Tuukka

Sitäköhän Hount minä tarkoitin!?

Ja diffeissä se rattaan puoleinen laakeri kuluu paljon nopeammin kuin se toinen.

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"Sitäköhän Hount minä tarkoitin!?

Ja diffeissä se rattaan puoleinen laakeri kuluu paljon nopeammin kuin se toinen.

?? mitä en mä mitenkään ruvennut väittelemään, lisäsin tohon vaan vielä laakereiden kulumisjärjestyksen ja sen etten itse rupea vekslaamaan noita käytettyjä laakereita tonne renkaisiin, kauhea vaiva ja ei ne laakerit niin paljon maksa, eli jokapaikkaan vaan uusia.

- Hount

Tuukka

"Alkaisi olemaan aikamoinen homma purkaa keskidiffistä laakerit renkaisiin aika kun renkaan laakerit tarvitsee vaihtaa. " Tätä tarkoitin. Joo ja minua vähiten alkaa väittelyt kiinnostamaan.

Se miksi minä niin kierrätän laakereita johtuu yksinkertaisesti siksi, että kun on kaksi autoa, harkka- ja kisa-auto + noin 10 ylimääräistä diffiä + etu- ja takapäät, niin en laita pyörännapoihin harkka-autossa uusia laakereita vaan diffissä pyörineitä, jotka vaihdan aina uusiin rempan yhteydessä. En juuri rahaa säästä, mutta sieluni ei salli heittää kelpoisia laakereita roskiin. Ne on kipossa odottamassa pyöriä.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Hount"Seuraavaksi pisimpään näyttävät kestävän etu- ja takadiffin laakerit ja ylläri-ylläri, renkaissa, hitaimmain pyörimisnopeuden laakeroinnit menevät huonoiksi nopeitet.

Mielenkiintoista...
Tuohon en ihan täysin yhdy.
Itsellä on mennyt aina nopeiten diffistä rattaanpuoleinen laakeri.
Renkaanlaakerit ovat kestäneet käytännössä koko kauden ilman mitään moitteita...
Tietysti olen kerran kaudessa vaihtanut, Mutta Diffejen laakerit ovat olleet pakkovaihdon edessä kaksi kertaa kauden aikana.

JupeR

mihin suuntaan moottoria pitäis säätää, että tolla vähemmän voitelevalla gasolla vois ajella? täytyykö kokonaan uusiks säätää vai pari neulaa vaa?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

*HOKE*

Mistäs vähemmän voitelevasta on kyse?
Eli kerro mitä oli ennen ja mitä laitat nyt.

Matias V

Hokeee:

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Ei kai toi NovaRossi leikkaa kiinni vaikka vaihtaa Cool Power 15:sta Byronin 1600Raceen ilman että säätöjä vaihtaa?

Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"
Ei leikkaa. Kannattaa kuitenkin säätää moottori uudelleen, sillä Byronissa on vähemmän öljyä kuin Cool Powerissa.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

*HOKE*

Tjaahas... Eli kyseessähän ei siis ole mikään vähemmän voiteleva polttoaine vaikka öljyä vähemmän onkin, vaan Byronissa on rissaa joka voitelee paremmin kuin syntettinen öljy silloin kun koneen lämmöt ovat korkealla ja kierrokset kovat.
Rissa tarraa metllipintoihin kiinni ja voitelee erittäin hyvin.

Eli täten saadaan pienemmällä öljymäärällä jopa parempi voitelevuus.
Tästä syystä Byronilla käy kone viileämpänä ja tehoa saadaan enemmän kuin Coolpowerista.
Eli neulaa voi kiristää jopa lisää.

Jokatapauksessa koneen säädöt menevät pitkälti uusiks...
Olet siis vaihtamassa kuravellistä menoveteen... tietysti säädetään uusiks.

Tounison

Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"on se kyllä hyvin laitettu kiinni se hyperi 21. koneen jäähdytys kansi! ei ees kolvilla lämmittämällä ja pihdeillä vääntämällä lähe irti!! :evil:  milläs sinne sitten vaihdat esim. sylinteri mäntä sarjan?? :?

Kerpele sentään, no nyt meni poikki pallopäinen 6-koloavain ruuvin kantaan kun yritin kantta auki. Voiko kantta kiertää auki vai onko siinä jonkin näköinen olka vai onko ihan sileä?