Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

Olbe

ei voi kiertää
Junnumestari 2007

JupeR

Onko toi Hobao Hyper .21 8P kone miten ärhäkkä? Kumpi olis parempi Hyperiin Hobao Hyper .21 8P vai O.S RG? Kummatki on sitten ilman vetokäynnistintä, ja menevät 130€ hintaan.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Dustbin

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Onko toi Hobao Hyper .21 8P kone miten ärhäkkä? Kumpi olis parempi Hyperiin Hobao Hyper .21 8P vai O.S RG? Kummatki on sitten ilman vetokäynnistintä, ja menevät 130€ hintaan.
O.S RG tietenkin :)
Luotettavampi, kestävämpi ja varmatoiminen. Tehoakin voi löytyä hiukan enemmän. RG kannattaa ostaa jo pelkän kaasuttimen takia - se maksaa erikseen 90eur ja on todella laadukas.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

JupeR

Jälleenmyyjiä? Mistä vara-osat o.s:ssää? :?:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Speeder

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Jälleenmyyjiä? Mistä vara-osat o.s:ssää? :?:
Pomppulinnasta tai siis Hobbylinnasta. :D

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"O.S RG tietenkin :)
Luotettavampi, kestävämpi ja varmatoiminen. Tehoakin voi löytyä hiukan enemmän.
Ootkos päässyt suoraan vertailemaan,vai onko vaan mutua? Meinaan vaan että ei tuo Hyperikään ole tosiaankaan mikään romu,vaan paukkuja ja luotettavuutta siitäkin löytyy.RG:stä en itse tiedä mitään,mutta onhan Ossi on aina Ossi.

JupeR

Sattuuko kellään oleen NovaRossin manuskaa? Tarvisin tehdas asetukset, et pääsis säätää kohalleen :)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

*HOKE*

Eipä niitä tehdasasetuksia pahemmin manuskasta löydy...
Muistaakseni pääneula oli 3,5 kierrosta pohjasta auki...

Mikä kone yleensäkkään on kyseessä?
Ja millätavalla kone toimii?
Tehdas säätö on vain se ns. sisäänajosäätö... Siitä tarttee aina pikkusen kiristellä.

JupeR

Noh, motti on parinvuoden takaa NovaRossin S21 P5.
Ja pitäs alkaa kiristeleen neuloja, mutta tämmönen tomppeli ku mä niin ei osaa :P
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

*HOKE*

No tosta kun P5 koneitteni neulojen asentoja vilkuilen niin pääneula on säädetty siten että ruuvin kanta tulee hieman ulos kuorestaan.
Noin 0,5 milliä... eli säädä vaikka vajaa milli ulos niin on tarpeeks rikkaalla ainakin.
Alaneulan ruuvinkanta on taas noin millin pinnasta sisässä.

Säädä vaikkapa suurinpiirtein noihin arvoihin niin on turvallisen rikkaalla ennen säätelyitä. Siitä on helppo sitten kiristellä.

Huom... kun kiristelet neuloja niin säädä aina ensin pääneula kohdilleen ja sitten vasta alaneulan kimppuun. Alaneula on mahdotonta saada kohdilleen jos pääneula on pielessä.

JupeR

Ok, fuilina on sitten Byronin 1600 ja Cool Powerin säädöt.
Sitten tyhmimmistä kysymyksistä tyhmimmät :mrgreen:  
Missä päin se ala-neula on?
Pää neula on se mihin bensaletku menee(?) :oops:
I am NOOB :twisted:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

JupeR

toi mun kone käy sairaan rikkaalla, kannattaako siitä alkaa kiristelee sopivaks? Eka pääneula ja sit alaneula?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

*HOKE*

Kireemmälle juu...
Missä lämmöt pyörii?

Ja miten totesit että käy sairaan rikkaalla?

JupeR

Sitä en tiä kun mittarii ei löyry nääs :roll:  Mut röpöttää aika mukavasti :o
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

*HOKE*

Jos röpöttää niin pääneulaa kiinni...
Säädä aina vähän kerrallaan ja aja hieman, jotta toteat säädön vaikutuksen.

JupeR

Ok! Aina pikkusen kireemmälle, ja sit ku lopettaa sen röpöttämisen, ja tulee vähän lisä vauhtii niin hyvä on?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

*HOKE*

No näinkin voisi sanoa  :)

Eli kun kone kulkee hyvin, eikä enää röpötä niin ruvetaan olemaan hollilla.
Koneen lämmöt on myös helpohkoa todeta laittamalla käsi kannen päälle... Mikäli polttaa samantien niin kone käy kuumana. Mikäli pystyy pienen hetken pitämään kätä kannella niin ollaan vielä turvallisilla lämmöillä liikenteessä.

Kunhan pillistä näkyy savua niin ei oo liian piikillä.

JupeR

Ok, täytyy koittaa :)  Kiitti neuvosta HOKE :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

JupeR

Millasissa erissä pitäs säätää? Esim 1/4 ja ajetaan jos ei hyvä niin toiset neljäs osa?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Divi


Juuzmo

5 minuuttia kerrallaan,olisko se sitten se 1/8 kierrosta?
RB,the power of champions.

*HOKE*

Aika hyvin...  :mrgreen:

Vai oiskohan viis minuuttia kenties 1/12...

:wink:

Juuzmo

Hupsis  :oops:  Olen sitten pistäny ainakin reilusti liikaa kun on sanottu että 5 min  :mrgreen:  Mutta 1/8 kierrosta on 45 astetta mun laskujen perusteella,eli joku 10 min on 1/8?
RB,the power of champions.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"Hupsis  :oops:  Olen sitten pistäny ainakin reilusti liikaa kun on sanottu että 5 min  :mrgreen:  Mutta 1/8 kierrosta on 45 astetta mun laskujen perusteella,eli joku 10 min on 1/8?
No jos 1/4 kierrosta on 15min,niin siitä ei pitäisi olla kovinkaan vaikea laskea paljonko 1/8 kierrosta on,vai?

:roll:

Juuzmo

7,5 eli pyöreesti 8  :roll:
RB,the power of champions.

JupeR

Nyt putosin kärryiltä :lol: yx_kaheksas_osapyöritetään? Vai olenko ymmärtäny väärin? :oops:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

paimio1

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Tjaahas... Eli kyseessähän ei siis ole mikään vähemmän voiteleva polttoaine vaikka öljyä vähemmän onkin, vaan Byronissa on rissaa joka voitelee paremmin kuin syntettinen öljy silloin kun koneen lämmöt ovat korkealla ja kierrokset kovat.
Rissa tarraa metllipintoihin kiinni ja voitelee erittäin hyvin.

Eli täten saadaan pienemmällä öljymäärällä jopa parempi voitelevuus.
Tästä syystä Byronilla käy kone viileämpänä ja tehoa saadaan enemmän kuin Coolpowerista.
Eli neulaa voi kiristää jopa lisää.

Jokatapauksessa koneen säädöt menevät pitkälti uusiks...
Olet siis vaihtamassa kuravellistä menoveteen... tietysti säädetään uusiks.
yoinen puoli totta

*HOKE*

Kerroppas mikä puoli tässä ei ollut totta... Ja huom. vertaa vain ja ainoastaan kyseisiä polttoaineita.

Byronin voitelevuus vaan yksinkertasesti on parempi kuin Coolpowerin, vaikka öljyä onkin vähemmän.

Todista toisin mikäli se on mahdollista, mutta ei teoriassa kiitos.

Niko

Risiiniöljy ei ole parempaa sen takia että se jotenkin tarraisi paremmin kuin synteettinen öljy vaan siksi, että risiiniöljyllä on korkeampi leimahtamispiste. Risiiniöljy voitelee vielä silloin kun kaiken maailman synteettiset öljyt ovat palaneet savuna ilmaan.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

*HOKE*

Sekä myöskin tahmaa pintaan kiinni  :wink:

Varsinkin HUOMATTAVASTI paremmin kuin Coolpowerin öljyt.