Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

Joel N

No ainakin nyt kääntyy ja mistää ei ota kiinni.

Kahdesta kohtaa tukivarresta.
Kattelin mistä ottelee kiinni ja sieltä ottelin (tarpeeksi, EN paljon) Niihin kohtiin oli kulunutkin jo semmoset ihan pienet urat.. EIkä ollut edes kääntyvyys täysillä. Mistään ei tosiaan ota nyt kiinni. Ja vielä kääntyisi lisääkin, mutta siinä ei olisi enää mitään järkeä

Toki, myönnän tehneeni pienen virheen kun en tullut kysymään, mutta..
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "jomppa92"Ja vielä kääntyisi lisääkin, mutta siinä ei olisi enää mitään järkeä

Älä noin sano.
Mikäli tosiaan et ole ottanut muualta kuin kahdesta kohtaa tukivarresta niin auto ei vielä käänny tarpeeksi.  :wink:

Ja hyötyä todellakin on.

Joel N

Jaajaa.. :D

No sinähän sen tiedät..

Tosin mulle se kääntyy jo nyt tarpeeksi :D

Ja muutenkin noi tukivarret menee vaihtoon samalla kun osia uusitaan, ovat sen verran kulahtaneet jo..

Ilmeneekö tämä hyöty esim. kestävyydessä vai myös ihan jossain muussa?

Myönnään tehneeni kyllä erheen kun en luonasi käynyt. :|

Onhan "tarjous" vielä ensikaudellakin voimassa? :mrgreen:  :lol:
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

*HOKE*

:D

Toki tarjous on aina voimassa...

Hyöty tulee siinä että auton saa kääntymään kaikissa tilanteissa tarpeeksi, vaikka setuppi olisi jopa hieman aliohjaava.

Mikäli renkaat eivät käänny niin paljoa niin auto täytyy säätää monesti tiukkojen mutkien ehdoilla, jotta auto kääntyisi niistä tarpeeksi hyvin...
Tämä taas monesti johtaa siihen että auto saattaa muuttua vaikeammaksi ajaa.

Myöskin kun ajatellaan tilannetta jossa syntyy virhe... eli auto etenee kylki menosuuntaan... Mitä enemmän tässä tilanteessa renkaat kääntyvät, sitä parempi mahdollisuus on saada keula takaisin menosuuntaan.
Muutoin siis saattaa auto jopa pyörähtää kokonaan, jolloin menetetään vielä enemmän aikaa.

Eturenkaat eivät siis koskaan käänny liikaa (niin no silloin tietenkin kun ne haittaavat vetarin toimintaa)... liiankin usein ne kääntyvät turhan vähän.

Niko

LainaaEturenkaat eivät siis koskaan käänny liikaa

Puhuu herra jonka auto puskee mun autoon verrattuna  :mrgreen:


Tukivarresta tarvitsee dremelöidä lähinnä vain takaosasta. Etuosasta myös, mutta vanne syö siihen tilaa.

Lisäksi tarvitsee dremelöidä servosavertukilevystä, jotta ohjauslinkki servosta mahtuu kääntymään täysillä, sekä servosaverin muovitolpista, jotta ohjauslinkkien päät eivät osu ko vipuihin.

Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Hyper moottoreiden eliniät vaihtelee paljon kuten kaikkien RTR moottoreiden. Sisäänajoa menee jo yksi gallona, joten ei se 2,5 välttämättä paljoa ole. Riippuu yksilöstä ja miten hyvin pidetty.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Puhuu herra jonka auto puskee mun autoon verrattuna  :mrgreen:

Totta...

Kaipaisinkin lisää renkaiden kääntyvyyttä jotta balanssin saisi pysymään hyvänä, mutta auton silti kääntymään tiukoissakin paikoissa vähintäänkin tarpeeksi...

No mutta kovaahan mä oon tainnu hieman puskevallakin autolla edetä :P

Mitäs ette oo saanu hommattua mulle runkoa jota rutisin jo keväällä...
Tuon kovempaa en vaan ole pystynyt ajamaan näillä eväillä.

Pitäny antaa kavereille pitkä pätkä siimaa... ja silti...  :P

Joel N

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Tukivarresta tarvitsee dremelöidä lähinnä vain takaosasta. Etuosasta myös, mutta vanne syö siihen tilaa.

Lisäksi tarvitsee dremelöidä servosavertukilevystä, jotta ohjauslinkki servosta mahtuu kääntymään täysillä, sekä servosaverin muovitolpista, jotta ohjauslinkkien päät eivät osu ko vipuihin.

Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty :D

Ei ollut yhtää vaikeasti selitetty. :) Nimittäin ainakin minä sain selvää mitä pitää ottaa.

Mutta siitä en aivan varma ola kuinka paljon pitää ottaa (tai no tietenkin sen verran ettei ota kiinni...). Ja kun talvella siitä ei ole mitään haittakaan että ei käänny, koska autolla ei ajeta, niin sen homman voi hoitaa vaikka ekassa kisassa ensikaudella :wink:
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Ezmi

Lainaus käyttäjältä: "Niko"
LainaaEturenkaat eivät siis koskaan käänny liikaa

Puhuu herra jonka auto puskee mun autoon verrattuna  :mrgreen:


Tukivarresta tarvitsee dremelöidä lähinnä vain takaosasta. Etuosasta myös, mutta vanne syö siihen tilaa.

Lisäksi tarvitsee dremelöidä servosavertukilevystä, jotta ohjauslinkki servosta mahtuu kääntymään täysillä, sekä servosaverin muovitolpista, jotta ohjauslinkkien päät eivät osu ko vipuihin.

Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty :D

Voiskohan noista dremelöitävistä kohteista saada kuvat kaikkien nähtäville? Nehän selittäisi paljon paremmin mistä pitää ottaa ja kuinka paljon.  Itseäkin tuo alkoi kiinnostamaan.

*HOKE*

Muuten kyllä, mutta ainakaan meikäläisillä ei enää ole Hyper 7 autoja joista kuvaa ottaisi.

Kasissahan kun ei mitään modailuita tehdä.

Mutta kuten jo kävi ilmi niin talvella tuota modia ei mihinkään tarvitse...
Eli josko vaikkapa viimeistään ensikesän ekan kisan jälkeen niitä kuvia olis nähtävillä...

Niko

Mullakaan ei ole Hyper 7 autoja enää  :?  Pelkkiä kaseja
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Joel N

Kyllähän mä kuvat voin laittaa dremelöitävistä paikoista, mutta niitä ei tosin ole dremelöity. :D

E:Mutta kuten sanottu, niillä ei talvella tee mitään.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Niko

Ameriikan pojat on laittaneet lehteensä jotain Specsejä Suomenmestariautosta ;)

http://www.rc411.com/reviews/ofnahyp8/specifics.pdf

Ja tossa testi:
http://www.rc411.com/pages/reviews.php?review=47&page=1
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Lehti on heinäkuulta  :mrgreen: Kerroin muistaakseni tosta jo silloin....

JQ

Ottaa aina päähän kun lukee noita koska ne torstit jotka kirjoittaa noi testit ei tiedä mitään. Sikana fakta virheitä ja pelkkää sontaa aina. Ja lukijat uskoo koska ei tiedä itse välttämättä autosta tai lajista.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

Virheitä noissa on, se on totta. Välillä on tehny mieli oikaistakin joku asia mutta eipä ole jaksanut vaivautua.

Eipä silti, on noissa hyviäkin juttuja. Kannattaa vähän suodattaa kuitenkin. Se on varmaa että jos joku on jenkkien tekemää niin silloin se on aina parempaa kuin muut (esim. Team Losi, Asso jne)

Niko

//Se%20on%20varmaa%20että%20jos%20joku%20on%20jenkkien%20tekemää%20niin%20silloin%20se%20on%20aina%20parempaa%20kuin%20muut%20(esim.%20Team%20Losi,%20Asso%20jne)

Hyvin sanottu. Jenkithän voittaa sodatkin. Losi on Suomalaisen suunnittelema Suomessa ja tehty kiinassa. Asso on jonkun enkelsmannin suunnittelema ja tehty Taiwanissa Thunder Tigerillä  :mrgreen: Kaikki autot on tehty siellä idässä paitsi läntisimmät ja ainoot auto jotka tehdään kanssa samassa paikassa on Crono ja Bergonzoni.


Ainoo hyvä nois jenkkijutuis on kuvat. Ne on mageita. Tekisivät mielummin vaan esittelyjä eri autoista kantaa ottamatta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

JQ

ja XRAY made in slovakia
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

JQ

bergonzoni tehään myös jossain taiwanissa...
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

evolution

on tullut nyt ajeltua jonkun aikaa hyper7 ja hyvin kulkee kun vain taidot riittäisi.

tuli vaan hivenen turhan myöhään laitettua ruuvilukitetta ruuveihin kun ehti jo muutama tippua ja nyt tuli mieleen että mitäs eri kokoja siitä autosta oikein löytyy kun tilaa lisää ruuvi.netistä :?:

Niko

Mauserilla mittailemaan :-) Autossa on vain 3mm ja 4mm ruuveja. Osta sitten kaikkein suurilujuisimpia ruuveja.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

evolution

juu ei tartvitsekkaan maittailla, tossa selailin sitä opusta mikä auton mukana tuli ja siellähän lukee joka ruuvin kohdalla mitat :D

Niko

Greg Degani voitti Hyper 8 Prolla best of the west kisat sunnuntaina Ameriikan maalla!

Onneksi olkoon Greg :!:   :mrgreen:

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Lainaus käyttäjältä: "evolution"juu ei tartvitsekkaan maittailla, tossa selailin sitä opusta mikä auton mukana tuli ja siellähän lukee joka ruuvin kohdalla mitat :D

kannattaa vähän mittaila ruuvien pituuksia kun kaikki ei ole ohjeessa oikein.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Joona H

Nyt on hämmentäviä käyntiongelmia Hyper7:n ja Hyper.21 koneen kanssa. Motti toimii kuin unelma sen ajan kun se pysyy käynnissä mutta aina n.30sek sisällä ajon alkamisen jälkeen mottori sammahtaa ihan varoittamatta. Jos autoa pitää pukilla ja antaa sen käydä rauhassa aina välillä kaasuliipasinta hipaisten se pysyy käynnissä vaikka koko tankillisen. Pitkään opiskelin ongelman syytä, mutta lopulta tulin siihen tulokseen että auto tuppaa sammumaan kun kaasuliipasinta painaa yli puolivälin ja päästää irti. Eli silloin kun kierrokset on laskemassa.
Moottorin lämpötila oli siinä 80-100 celsiusta, eli aika "talviset". Tulppa on Novarossin 5, eli ei ihan kuumin mahdollinen. Olisko tulppa sitten liian kylmä talvikeleille?
Moottori savuttaa mielestäni "sopivasti", eli mitään savupilveä ei auto perässään vedä mutta savuttaa kumminkin.

Mullahan kävi aiemmin tuon keskineulan kanssa silleen että sen O-rengas oli kulunut ja neula tipahti kesken ajon, ja sen jälkeen on tälläistä ongelmaa esiintynyt. Sen olen kumminkin ruuvannut siihen perusasentoon eli niin että neulan kanta on tasan kaasuttimen rungon kanssa. Olisko tuo keskineula sitten säädön tarpeessa?

Niin että olisko kellään esittää valistuneita arvauksia mistä tälläinen sammahtelu johtuu?

*HOKE*

Kuulostaa puhtaasti siltä että moottorista on ainakin etulaakeri kulunu jo tarpeeks.
Yleensä laakerit kestää maksimissaan sen 5 gallonaa, mutta ovat jo ennen sitä vaihdon tarpeessa jos haluaa moottorin toimivan moitteetta.

Joona H

Paljon mahdollista, kone on jo aika iäkäs.
Nikolla näyttäis olevan tuo vetostartillinen Mach.28 tarjouksessa.......hmmm
:wink:

Joona H

Tietääkö joku onko olemassa 150cc tankkia joka menis heittämällä Hyperiin?

Niko

Hyper ST tankki luultavasti sopii.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Kuulostaa puhtaasti siltä että moottorista on ainakin etulaakeri kulunu jo tarpeeks.
Yleensä laakerit kestää maksimissaan sen 5 gallonaa, mutta ovat jo ennen sitä vaihdon tarpeessa jos haluaa moottorin toimivan moitteetta.
Eipä ollutkaan loppujenlopuksi kyse mistään sen suuremmasta, tulpan vaihto kuumempaan riitti.
Huomasin myös että kaksi moottorikannen ruuveista oli päässyt löystymään, huolimatta ruuvilukitteesta. Ei ollut kuitenkaan niin löysällä että itse kansi olisi liikkunut mihinkään, joten sillä tuskin oli vaikutusta asiaan. No ovatpahan nyt ainakin tiukalla :)