Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

1/8 krossarit 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.59

MarkusH

Tuossa edellisellä sivulla postatusta kuvasta tuli mieleen minun hypyt Hobaolla. Suurin piirtein oli yhtä suuria hyppyjä.

Vauriot:
-Pillin kiinnike hukkaan
-Takakardaani irti
-Etu runkonjäykistin "repeytyi" irti
-Kytkin rikki

*HOKE*

Ja jokainen noista osista jotka ovat irronneet ovat johtuneet vai ja ainoastaan käyttäjän huonosta kiinnityksestä.
Jotta taka kardaani pääsee pois paikaltaan on perän täytynyt olla lähes irti.
Ja muut osat on pudonnu sen takia että ei oo käytetty lukitetta eikä tarpeeksi momenttia.
Yksikään noista ei siis ollut hajoaminen, vaan osat on pudonnut löysyyden takia.

tapsa92

Kauan starttiboksin 12v akku tavallisesti kestää käyttämättömänä :?  :?: . Minkä laisia noi bluebirdin servot on :?: . Kestääkö kauan :?: .
- Tapsa

waltt

Eilen sain bluebirdin, tuntuu ihan hyvältä servolta...
Metallirattaat ja hinta on plussaa... Suosittelen...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

tapsa92

Mä oon kuullu niistä negatiivista palautetta, mutta kai tollasen vois ostaa :? .
- Tapsa

RC-BASTARD

Mulla on hyperissä tuo blue bird BMS-620MG nyt ohjaus servona ja kyllä se kesti edellisen lavangon pannutuksen. Noin 6 tankillista ajoa, enkä huomannu siinä sen jälkeen mitään vikaa.

-Juri-
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

*HOKE*

Tuo ajelu ei vielä paljoa kestosta kerro...
Servohan on vielä uunituore ja ajo ei varmasti ole ollut samaa tasoa kuin monilla muilla.

waltt

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Tuo ajelu ei vielä paljoa kestosta kerro...
Servohan on vielä uunituore ja ajo ei varmasti ole ollut samaa tasoa kuin monilla muilla.
No enpähän minä ainakaan kestosta ole puhunut...
Niissähän on nykyään joku vahvistettu akseli tjsp...

RC-BASTARD

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Tuo ajelu ei vielä paljoa kestosta kerro....

Ei se kyllä kerrokkaan oot oikeessa siinä.

Eikä siinä ajossakaan oo vielä saman näköistä vauhtia kun kokeneimmilla, mutta kyllä osaan kaataa auton ihan siinä missä muutkin :wink:. Välillä kyllä luulin että nyt on ohjaus servo mennyttä.!!
Onneksi kumminkin kesti.

-Juri-
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Ja jokainen noista osista jotka ovat irronneet ovat johtuneet vai ja ainoastaan käyttäjän huonosta kiinnityksestä.
Jotta taka kardaani pääsee pois paikaltaan on perän täytynyt olla lähes irti.
Ja muut osat on pudonnu sen takia että ei oo käytetty lukitetta eikä tarpeeksi momenttia.
Yksikään noista ei siis ollut hajoaminen, vaan osat on pudonnut löysyyden takia.

Kaikki ovat RTR mallin vikoja. Eikä se takakardaani kokonaan irronnut.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Kaikki ovat RTR mallin vikoja. Eikä se takakardaani kokonaan irronnut.

Mikään noista ei ole auton vika.

Kaikki ruuvit täytyy käydä läpi ja varmistaa kiinnipysyminen.

Ei ole auton vika jos ruuvi putoaa...

Juuzmo

Kytkin hajoaa niin käyttäjän vika?Jos nyt ei yritetty väkisin irti jostain pöheiköstä  :roll:
RB,the power of champions.

waltt

Veikkaan että mulla hajos kun meni tänään kivi parikertaa vauhtipyörän ja rungon väliin... Sitte kone tietysti stumppas ku vauhtipyörä ei päässy pyörimää...(tuskin tekee muutenkaan mitään hyvää koneelle...)

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"Kytkin hajoaa niin käyttäjän vika?Jos nyt ei yritetty väkisin irti jostain pöheiköstä  :roll:

Lueppas aikasempia viestejä niin tiedät mihin on yleensäkkin vastattu.

Kytkimen hajoamista en ole väittänyt käyttäjän viaksi...

MarkusH

Tarkoitin että Rtr malleista ruuvit tippuvat, koska niitä ei ole yleensä kiristetty tehtaalla kunnolla :wink:

Sami L

Ja onneksi ei ole 20-40 kertaa kehotettu tarkistamaan niitä ruuveja RTR-paketeista.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

tapsa92

Kiva, vähän aikaa sitten olin kokeilemassa krossarin sähköjä, niin mulla on auton ohjauksessa Traxxas 2055 servo, niin sen liitin on liian levee vastarin koloon ja piti vuolla sitä liitintä kapeemmaksi  :evil:  No sitten tuli toinen ongelma, siinä on valkonen, punanen ja musta piuha, niin en tiedä miten päin se liitin pitäisi tunkee vastarin koloon :(  :?: .
- Tapsa

tapsa92

Niin osaako joku vastata :?
- Tapsa

l150040

Jaksoit odotella sitten oikein 4 minuttia. Se on jo melkoinen suoritus. Harva pystyykään noin mahtavaan kärsivällisyyteen. Kyllä varmasti joku osaa vastata, jos jaksaisit odottaa vaikka hieman kauemmin. Toisaalta et myöskään kerro, mikä on vastarisi, joten vastaaminen olisi melkoista hakuammuntaa.

Jos kaasuservo on kiinni vastarissa, niin laita ohjausservon johto samoin päin. Jos ei ole, niin yleensä paikat eivät hajoa, jos servo menee väärinpäin. Kokeile siis omalla vastuulla.

tapsa92

Sori, on pikkasen kiireinen päivä niin en jakanu kauan odottaa :oops:
- Tapsa

waltt

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Kiva, vähän aikaa sitten olin kokeilemassa krossarin sähköjä, niin mulla on auton ohjauksessa Traxxas 2055 servo, niin sen liitin on liian levee vastarin koloon ja piti vuolla sitä liitintä kapeemmaksi  :evil:  No sitten tuli toinen ongelma, siinä on valkonen, punanen ja musta piuha, niin en tiedä miten päin se liitin pitäisi tunkee vastarin koloon :(  :?: .
Luulisin että valkoinen ja musta on virtajohtoja ja punainen "signaalijohto", katso toisen servon piuhoista mahdolliset virtajohdot, ja laita virtajohdot samoinpäin kun toisessakin servossa... Ja kerro vaikka minkäväriset johdot toisessa servossa on...

tapsa92

Toisessa on: musta, punainen, keltainen. Vastari on graupnerin XS6 race synt. mallin vastari, malli tais olla joku SB6 :? .
- Tapsa

J-P

Moro!

Tapsa92: Jos on olevinaan kiire, niin kannattaisko kokeilla joskus ihan Googlella, antoi sanoilla servo wiring diagram(vapaa suomennos servon johdotus)  "muutaman" osuman josta ensimmäisestä löytyy tämä. Hyvänä vinkkinä voisi käyttää sitä että tuossa servossa on väkänen ja futaban servoissa on väkänen.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

HVoltage

Servoissa keskimmäisessä liittimessä oleva johto on plus (+) joka on lähes poikkeuksetta punainen väriltään (pois lukien sanwa). Musta on lähes poikkeuksetta miinus (-) ja sitten se kolmas on signaalijohto joka on väriltää keltainen/sininen/valkoinen tjms.

Mutta siis yleensä vastari ei sano poks jos servon kytkee siihen väärinpäin, servo ei vain toimi. Vastarin virta/akkujohdon kanssa saakin olla sitten tarkempi.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

tapsa92

Kiitos :D . Kyllä sitä googlee on käytetty, mutta siellä tulee vastausta etsiessä monia sivuja, joissa yhdessä saattaa olla vastaus :roll: .
- Tapsa

waltt

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Toisessa on: musta, punainen, keltainen. Vastari on graupnerin XS6 race synt. mallin vastari, malli tais olla joku SB6 :? .
Musta ja punainen virtapiuhoja, eli kun laitat sen servon paikalleen josta tiedät mitenpäin se kuuluu, niin katso kummasa päässä on keltainen johto, sitten katsot uudesta servosta että mitenpäin johdot menee, nyt olen sitämieltä että uudesta servosta on musta ja punainen virtajohtoja, ja valkoinen signaalijohto, eli laitat valkoisen johdot periaatteessa keltaisen viereen...
Missä järjestyksessä muuten uuden servon johdot on?

tapsa92

Traxxas servon johdot menee vasemmalata alkaen: valkoinen, punainen musta :) . Sain servon toimimaan, mutta mua ottaa päähän, kun multa puuttuu 2 tai 3 radiolevyn ruuvia, mun mugenista, ja kyllä ne servot pysyy hyvin nippusiteilläkin, se ei ole ongelma :evil: .
- Tapsa

tapsa92

Kun eilen kokeilin työntää krossaria (moottori kiinnitettynä autoon) lattialla, niin ihmettelin pientä rahinaa, kuuluuko asiaan :?:
- Tapsa

Mika R

Jos auto on kutakuinkin puhdas eikä jarrut päällä niin ei

tapsa92

Auto on suht koht puhdas ja sähköt ei ole päällä, kuuluu keskidiffin lähistöltä :?
- Tapsa