Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Tr-15 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 12.04

Mika R

Tämä on jatkoa jo pitkäksi venyneelle edelliselle topicille

ilej

millä ootte liimannu renkaat kiini vanteeseen, olen koittanut pika- ja kumiliimaa mutta ei ole pysynyt kiinni?
Myytävänä Tr-15 monster touring

kukkalapio

Ihan pikaliimalla on aina pysyny pureten alphassa, baja beetlessä, savagea en ole ite liimannu.

Lagi

pikaliimalla on pysyny, antaa vain kuivia kunnolla.
pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis

Sami L

Kontaktiliimalla neljä vuotta sitten, mutta nyt ajellessa alkanu irrota. Pikaliimaan olen itsekkin siirtynyt.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Kysymys"Auto on siis Kyoshon TR-15 Stadium Truck ja ajattelin tilata etukäteen tasauspyörästön rattaita, koska luultavasti niitä kesän aikana menee sököksi. Eli millaisia rattaita suosittelet, teräksiset lienevät parhaita mutta kalliita? Onko siis jotain muuta vaihtoehtoa kuin teräksiset rattaat / alkuperäiset rattaat? Jos osaat kertoa mitkä olisivat hinta/laatu suhteelta mielestäsi hyvät ja niihin löytyisi vaikkapa linkki Tower Hobbies:n sivuilta niin olisin kovin kiitollinen.


Itsellä oli FW04 samat diffit ja Ossin Big Block 15RX :llä (1,3HP kisakone) ei saanut diffin rattaita rikki. Eli kyllä ne vakiotkin aikalailla kestää. Ainoa poikkeus oli kun laitoin kuuladiffit ja jarru otti liian tiukkaan kiinni joka tuhosi etudiffin rattaat helpolla. Mutta tämä tapahtui vain kuuladiffillä. Etenkin jos laitat paksua rasvaa sisään tai silikoniaöljyä ja tiivistät silikonilla niin varmasti kestävät pitkään. Oli mulla teräsdiffitkin, Hi Ratio malliset, huippukamaa mutta todella kalliit, olisko mennyt 100e niihin ainakin.

Eli suosittelen että vähintäänkin laitat vakiodiffeihin paksua silikonirasvaa täyteen (vaikka Kyoshon mutta on halvempiakin kuten Yokomon jota itse käytän) niin pitäs toimia hyvin ja kestää.

ilej

saakohan tuohon kössin vakiomottiin vaihdettua toisen kaasarin sellaisen, jossa olis alakierrosten säätö?
Myytävänä Tr-15 monster touring

Juhani

Lainaus käyttäjältä: "ilej"saakohan tuohon kössin vakiomottiin vaihdettua toisen kaasarin sellaisen, jossa olis alakierrosten säätö?
Kyllä saa, linkki.

ilej

Myytävänä Tr-15 monster touring

Lagi

edit: Örgh, enpäs puhukkaan vielä :P.
pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis

ilej

Ostin tuota 10% Cool Powerii ja nyt ei tahdo kone kylmänä käynnistyä niin ajattelin vaihtaa tulpan. Mitä suosittelisitte tuon polttoaineen kanssa?
Myytävänä Tr-15 monster touring

Mika R

yleensä OS 8 on ihan ok, tai A3


ilej

Pitäis tilata hobbylinnan kautta towerista uudet renkaat vakiovanteille, mutta valikoimaa on ihan liikaa, niin mitä suosittelisitte monster touringiin? Ajan pääosin asfaltilla ja hiekalla.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Danger

Nyt on Stadium Force saanut sisäänajon jälkeisen kasteensa, eli ajoa on kertynyt ihan kiitettävästi. Mutta muutama kiusalinen ongelma on ilmennyt samalla:

1. Kun polttoainetta on tankissa n. 1/4 niin auto alkaa sammuilemaan, koska välillä polttoaineletkuun pääsee ilmaa. Onko teillä ideoita miten tämä saadaan korjattua? Mieleastäni tankissa pitäisi olla pieni "kakkos" tankki, joka estäisi tällaisen.

2. Luulisin olevan Kyoshon vakiokamaa sellainen servo saveri eli se palikka mihin ohjaus servon tanko ensimmäiseksi kiinnittyy. Palikassa on sellainen jousi ja "halkaistu" muovi prikka. Tämän tarkoituksena lienee säästää servoa kovien iskujen aikana, mutta ilmeisesti tuo jousi on kuoleentunut heti alkuunsa ja nyt ohjauksessa on välys joka aiheuttaa sen, että suoraanajaminen on mahdotonta. Teenkö tästä servo saverista kiinteän, eli joko liimaan tai ruuvaan jäykäksi?
- Savage brushless. RC18T brushless.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Danger"Nyt on Stadium Force saanut sisäänajon jälkeisen kasteensa, eli ajoa on kertynyt ihan kiitettävästi. Mutta muutama kiusalinen ongelma on ilmennyt samalla:
1. Kun polttoainetta on tankissa n. 1/4 niin auto alkaa sammuilemaan, koska välillä polttoaineletkuun pääsee ilmaa. Onko teillä ideoita miten tämä saadaan korjattua? Mieleastäni tankissa pitäisi olla pieni "kakkos" tankki, joka estäisi tällaisen.

Kyllä se moottorin pitäs imee viimeisetkin pisarat sieltä tankista ongelmitta. Eli kyseessä on jonkin sortin säätö / paineistusongelma. Jos primerin olet jo poistanut, se ei voi olla syy. Entä letkut, ovathan ehjät? Koneen säätö, ei liian rikkaalla?
ps. tänään lähtee sun paketti postissa tulemaan

Danger

Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Kyllä se moottorin pitäs imee viimeisetkin pisarat sieltä tankista ongelmitta. Eli kyseessä on jonkin sortin säätö / paineistusongelma. Jos primerin olet jo poistanut, se ei voi olla syy. Entä letkut, ovathan ehjät? Koneen säätö, ei liian rikkaalla?
ps. tänään lähtee sun paketti postissa tulemaan


Eli primmeri oli varsinainen riesa aluksi, mutta se on nyt poistettu ja siltäosin kunnossa. Luulen, että pääneula on vielä liian rikkaalla, koska ajon jälkeen kone ei ole (sylkitestillä testattuna) kovin kuuma. Miksi liian rikkaalla ajaminen aiheuttaisi tämän ongelman?

Itse ajattelin, että kun tekee kovan jarrutuksen tai tiukan käännöksen, niin keskipakovoiman ansiosta polttoaine paiskautuu tankin seinämää vasten ja ilmaa pääsee letkustoon..... mutta hyvä kuulla, että ongelma on hieman maallisempi :D

Pitää varmaan vaihtaa kaikki letkut uusiin. Polttoaineen suodatin voi tietenkin olla ongelmakohta. Onkos polttoainetankin kansien kanssa ollut mitään ongelmia?

Kiitti Mika, odotellaan paketin saapumista.
- Savage brushless. RC18T brushless.

Mika R

Jep. Mulla oli "korkin" kanssa ongelmaa, O-rengas vuosi, mutta sen sai kiristettyä tuosta hobaon tankista korkin alta, onneksi.  Tosin se ei aiheuttanut "ilmakuplia" syötössä, ainostaan nitro roiskui ympäri autoa kun tankki oli täynnä.

Kekellä on vähän samaa vikaa T-15 koneen kanssa, joten sparratkaa toisianne jospa syy selviäsi. Keke epäilee syyksi vanhempaa tankkia, tosin varmuutta ei vielä ole.

Liian rikkaalla ajelu voisi aiheuttaa ongelman, koska painetta ei kehity tarpeeksi --> syöttö ei toimi.

Nyt lähden postiin :-D

-Mika

henkka88

Lainaus käyttäjältä: "Danger"Nyt on Stadium Force saanut sisäänajon jälkeisen kasteensa, eli ajoa on kertynyt ihan kiitettävästi. Mutta muutama kiusalinen ongelma on ilmennyt samalla:
2. Luulisin olevan Kyoshon vakiokamaa sellainen servo saveri eli se palikka mihin ohjaus servon tanko ensimmäiseksi kiinnittyy. Palikassa on sellainen jousi ja "halkaistu" muovi prikka. Tämän tarkoituksena lienee säästää servoa kovien iskujen aikana, mutta ilmeisesti tuo jousi on kuoleentunut heti alkuunsa ja nyt ohjauksessa on välys joka aiheuttaa sen, että suoraanajaminen on mahdotonta. Teenkö tästä servo saverista kiinteän, eli joko liimaan tai ruuvaan jäykäksi?
Tuo ongelma on kieltämättä tämän mallin riesa..
Sen voi ratkaista joko vaihtamalla alkuperäisen jousen tilalle tämmöset jäykemmät vastaavat:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV119&P=Z.
Jos haluat poistaa kokonaan tuon servoa säästävän kapistuksen niin tilalle voi asentaa tuommoiset osat:http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV282&P=Z.. :wink:
Noilla tarvikkeilla tuon vian saa pois päiväjärjestyksestä!
Itse vaihdoin vielä tuon jousisarjan lisäksi, kuulalaakerit muovisten helojen tilalle.
Ne poistivat vielä viimeisetkin väljyyden ripeet ohjauksesta!
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Danger

Lainaus käyttäjältä: "henkka88"[  Tuo ongelma on kieltämättä tämän mallin riesa..
Sen voi ratkaista joko vaihtamalla alkuperäisen jousen tilalle tämmöset jäykemmät vastaavat:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV119&P=Z.
Jos haluat poistaa kokonaan tuon servoa säästävän kapistuksen niin tilalle voi asentaa tuommoiset osat:http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV282&P=Z.. :wink:
Noilla tarvikkeilla tuon vian saa pois päiväjärjestyksestä!
Itse vaihdoin vielä tuon jousisarjan lisäksi, kuulalaakerit muovisten helojen tilalle.
Ne poistivat vielä viimeisetkin väljyyden ripeet ohjauksesta!



Kiitti henkka88! Laitetaan jäykemmät jouset tilauslistalle.
- Savage brushless. RC18T brushless.

henkka88

Joo, toi on ihan hyvä ratkasu vaihtaa ne jäykemmät jouset sinne.
Se ihan jäykkä ohajus vivusto saattaa olla viimenen  tikki servolle! :wink:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

sjoujoi

Kuinka nopeasti asfalttioajo syö nuo byggyn renkaat? Kannattaako ostaa erikseen asfalttikumit?

ilej

mulla meni litra, kunnes olivat ihan sileät. Jätä ne nappularenkaat nurmikko käyttöön ja osta asfaltille slicksit.

Minkä voimaservon kannattaa hankkia?
Myytävänä Tr-15 monster touring

Sami L

Osta kallis digitaalinen, jos sinulla on budjettia.
Itse suosittelisin HS-625MG:tä Hiteciltä. Isompiin Infernoihin se "saattaa" olla turhan tehoton, mutta TR-15 kääntyy takuulla.
Nopeampi se ainakin olisi, kuin tuo 645:nen. Hinta on sama molemmissa.

Voimaservot: 50+€
Digiservot: 100+€

Valitse budjettisi mukaan!
625:nen on kumminkin aivan tarpeeksi tehokas, ellei ole ERITTÄIN vaativa, jolle kelpaa VAIN paras.

Aiheesta oli keskustelua Inferno MP topicissa. Lue sieltä lisää mietteitä!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Pekka V

Kertokaapas kokemuksia tuosta tr-15 monster touringista.
Onko kannattava ostos?
Paljonko siinä koneessa on heppoja vakiona?

Sami L

Ainakin Nikkarissa se oli tarjouksessa, Corvettena. Se Xanavi Skyline kori oli tyylikäs kataloogin kuvassa.

Infernoon se pohjautuu, että ei se ihan surkea voi olla. Kuuleman mukaan parempikin kuitenkin voisi olla. Uskon kuitenkin vakaasti, että  hyvän auton siitä saa, ellei ole tottunut Kanai tasoiseen, tai vastaavaan huippu kisapeliin. Pihakäytössä näppärän kokoinen ja hinnaltaan huokeampi. Kaikin puolin mahtaa olla hauska laite.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

ilej

onhan se ihan mukava peli, mutta suosittelen enemmän ralli-versiota tai sitten ihan oikeaa monsteria. Monster touring menee hyvin ruohikolla ja sannalla, asfaltilla ei niin kiva ajaa.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Jessev

http://koti.mbnet.fi/cela/Videot/raddari.mpg

Siinä on vähän pihasudittelua tr-15:llä. Kokoo tuli n.20mt, lähinnä vaan testattiin kaverin uutta videokameraa tossa.

miksu-

Lainaus käyttäjältä: "Jessev"http://koti.mbnet.fi/cela/Videot/raddari.mpg

Siinä on vähän pihasudittelua tr-15:llä. Kokoo tuli n.20mt, lähinnä vaan testattiin kaverin uutta videokameraa tossa.

Onko tossa koneessa säädöt ihan kohallaan? Kuulosti vähän että on pikkasen laihalla.
HPI Nitro MT2

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Ainakin Nikkarissa se oli tarjouksessa, Corvettena. Se Xanavi Skyline kori oli tyylikäs kataloogin kuvassa.

Infernoon se pohjautuu, että ei se ihan surkea voi olla. Kuuleman mukaan parempikin kuitenkin voisi olla. Uskon kuitenkin vakaasti, että  hyvän auton siitä saa, ellei ole tottunut Kanai tasoiseen, tai vastaavaan huippu kisapeliin. Pihakäytössä näppärän kokoinen ja hinnaltaan huokeampi. Kaikin puolin mahtaa olla hauska laite.

No, Infernoon pohjautuminen on hieman "väljä" ilmaisu.. siis 1/10 Infernoon, ei suinkaan MP75.een.  Kanai on tosta yhtä kaukana kuin kotka elefantista. Ja kyllä toi Xanavi valitettavasti aika väsynyt laite on vakiona, en tiedä johtuuko luonnottoman isoista renkaista TR:ään istutettuna. Yhden olen nähnyt livenä ja se riitti. MT2 on aivan eri auto!

Mutta jos piha on pieni niin mikä ettei.. voihan sitä sit päivitellä (isompi kone jne). Toivottavasti nyt kukaan ei loukkaannu kun sanoin "väsyneeksi" mutta itsehän kysyitte..

Lainaus käyttäjältä: "miksu-"
Lainaus käyttäjältä: "Jessev"http://koti.mbnet.fi/cela/Videot/raddari.mpg

Onko tossa koneessa säädöt ihan kohallaan? Kuulosti vähän että on pikkasen laihalla.

Kyllä se aika laihalta kuulostaa joo, suosittelen rikastamista. Tai sitten se jotuu verrattain pienestä kytkinkellosta joka hämää. Epäilen kuitenkin liian laihaa säätöä. Vähän tuppaa huutaa jatkuvasti tuolla ylärekisterissä.

Jessev

säädin tuossa ajon aikanakin jo rikkaammalle, mutta kai sitä tarttee vieläkin säätää. En ees tiennyt, että liian laihalla käy, mutta kun ei oikeen tyhjäkäyntiä saanu säädettyä pienemmäks niin ajattelin rikkaammalle laittaa.

Olipa hyvä että otin ton videon. :)