Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

C8e - oikeat R/C maailman formula ykköset

Aloittaja mikari, 03.08.12 - klo: 14.37

mikari

Jatkoa aiheelle http://rc10.fi/index.php?topic=64034.msg621694#msg621694

Kävin hakee tullista uunituoreen kärryn. Sen mitä kokeilin niin kaikki sähkökomponentit menevät mukavasti autoon.

Korin maalaus ja osien kiinnitys, eiköhän jo huomenna oteta pikkutestejä jos sää pysyy kuivana.

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Nyt olis auto nipussa. Kori jää huomiseen.

Laittelen sit muutaman photon. Sit vähän testiä.

Mukavan oloinen peli tuli.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Korikin tuli maalattua kilikaleilla ja kävin testaa tossa lähialueella. Mukavastihan se polkee, moottoriakin on vielä varaa kasvattaa 1950 -> 2300kv ja välityksiä jos ei liikahda tarpeeks. Tuntuis kyl.



Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Pääsin testaa, ihan huippua!!  :cool:

Mainio suoraan paketista, 6S menee testiin,
radan sisemmät osat toimi loistavasti näinkin.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

180A sensorillinen asennettu 6S testausta varten. Toivottavasti vielä tänä syksynä ehtii  :cry:

(kuvan akut ei 3S)



Kiitos 20 vuodesta!

Kalle

Onse komia ja varmaan nopia  :grin:

mikari

 :grin:

Nopeutta järjestetään vielä lisää  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

tuplaesa1

Juustokiila :) Ihan halvan näköinen peli.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

mikari

Kohtuu halpahan se olikin. Kulki kyl makeesti. Hintaan nähden ihan yli odotusten.
Kiitos 20 vuodesta!

Blaze

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 05.08.12 - klo: 20.56
180A sensorillinen asennettu 6S testausta varten. Toivottavasti vielä tänä syksynä ehtii  :cry:

(kuvan akut ei 3S)





Noob kysymys mutta miksi kaksi isoa akkua? kestääkö ne kauan ?

mikari

Tarkoitatko "isolla akulla" noita kuvassa? Siksi että on voimaa riittävästi, ja itse asiassa voimaa tarvitaan vielä lisää yksi akku --> 6S koska autossa ei ole vaihdetta isommille radoille

Mutta 6S se ei oikeasti ole 3 akkua vaan 2 x 3S (kuusi kennoa) sen sijaan että on tuo kuvassa oleva 2 x 2S (neljä kennoa)
Kiitos 20 vuodesta!

Blaze

Jep. Ihmetytti vaa mihin 2 akkua tarttee.... Hieno peli on kyllä

Lähetetty Kännykästä

mikari

Jep, autohan on varsin kookas 1:8 ja
nopeus pitää saada tuonne 100 km/h
tuntumaan kuten vastaava polttis.
Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Kuulostellaan lämpöjä mielenkiinnolla...
Päädyin itse vaihtamaan setupit GT-8e:ssä 4s-lipoille. Ei tehnyt pahaa lämmöille eikä varsinkaan ajettavuudella, joskin ehkä joku voisi sanoa, että tehoa saisi olla lisääkin...

Mitä tuo painaa ajokunnossa?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

JUkka-san

Jos vaihtaa 4s akut kuuden kennon akkuihin, kannattaa vaihtaa moottori myös miedompaan. Voisin kuvitella että joku 1600 kV olisi aika passeli rata-ajoon. Sen kun välittää oikein, pitäisi nopeutta riittää ja lämmöt pysyy helposti kurissa noin miedolla koneella.

6 s ja joku 2200 kV kone voi olla aika hankala saada välitettyä riittävän lyhyeksi jotta lämmöt ei nouse liiaksi.

mikari

#16
1950kv sensorillinen on nyt kiinni, akut 3s 90c tulee ke

Tehdas suositti 4-6s ja 2000kv 18T pinjoni

Itsellä 16-20 pinjonit

Uskon et 6s just hyvä, koska 4s laimea suorilla myös 2300kv
tosin kun ajoi tiukkaa linjaa niin suht ok, ei kuitenkaan
ihan riitä..

Painoa tolla joku reilu 3kg..

Jenkit tuntuis tykkäävän
http://www.rctech.net/forum/electric-road/157972-will-there-ever-1-8th-scale-electric-onroad-car-62.html#post11061647

Kiitos kommenteista Mäkki ja Jukka!

Tääkin hienoa, oon pikkasen väsähtänyt ruuvaa
noita suola-savi ruuvin kantoja krossissa.. :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Kalle

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 06.08.12 - klo: 21.56
Tääkin hienoa, oon pikkasen väsähtänyt ruuvaa
noita suola-savi ruuvin kantoja krossissa.. :wink:

Ei siihen voi kyllästyy, korkeintaa rahat voi loppuu kesken :D

mikari

Itse asiassa aika vähän krossissa hajonnut mitään. Enemmänkin kyllästyttää ne ruuvin kannat vaikka ei sitä paljon mekkaa joudukaan (onneksi). No ei tässä mitään syitä kaivata (se oli heitto), tää vaikuttaa siistiltä ihan itsessään. Jos vain ajosäitä tulee vielä...
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Vähän huono kuva Mugenista jenkkiforumilta; näyttää olevan sama säädin ku mulla.



Kiitos 20 vuodesta!

mikari

No nyt on kulkupuolta kuten pitää.. 6S:llä

Kadulla (100m) pelottaa painaa liipasin pohjaan.. aiemmin meni helposti 4S:llä.. joten eiköhän tuo radallakin nyt liikahda sen mitä pitää - luulisin ..

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#21
Kyllä kyllä.. lähes täydellistä tai voisipa sanoa että täydellistä kun ei vielä ainakaan paremmasta tiedä.

Kulkupuoli oli todellakin kunnossa ja nopeutta on varaa vielä kasvattaakin isommalla pinjonilla vaikka en sitä en tarpeelliseksi just nyt koekaan.

Auto oli todella makee viedä, toimi mainiosti mutta en sano että helppoa vaan sopivasti sitä haastetta seassa kun potkua riitti.

Nyt kun tämä akku, moottori ja säädin tekniikka sekä autot kehittyvät tähän malliin niin kokeilkaapa hyvät ihmiset jos vain suinkin. Aloittelijalle 4S ja edistyneemmille 6S.

Yksinkertainen laitos, nautintoa latistaa ehkä ainostaan se että ajoaika arviolta 10 minuuttia tai vähän alle eli pari vastaavan polttiksen tankillista, ja sitten taas lataillaan tunti ellei useampia akkuja ole käytössä.

Tekniikka on super iisi:
- ei diffejä
- ei jarruservoa eikä jarrulevyä/linkkejä jne (pikkasen hipasin jarruun tuolla radalla)
- ei kytkintä, suoraveto
- ei vaihteita (1-vaihteinen)
- ulkoinen BEC eduksi mutta ei pakollinen

Sähköt kiinni ja menoksi.

En kyllä tiedä mikä näistä lajityypeistä voisi olla paljonkaan helpompi teknisesti siis, ei edes takavetokrossi tai 2WD SC. No ehkä mattis mutta luulen että se vaatii enemmän taitoa ajaa, tosin en ole kokeillut. Tulikin mieleen tiksin mattikset jotka oli viety ulos isommassa koossa.

Radanhan tää vaatii tosin tai ison siistin parkkisen.
Kiitos 20 vuodesta!

Blaze

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 09.08.12 - klo: 21.37
Kyllä kyllä.. lähes täydellistä tai voisipa sanoa että täydellistä kun ei vielä ainakaan paremmasta tiedä.

Kulkupuoli oli todellakin kunnossa ja nopeutta on varaa vielä kasvattaakin isommalla pinjonilla vaikka en sitä en tarpeelliseksi just nyt koekaan.

Auto oli todella makee viedä, toimi mainiosti mutta en sano että helppoa vaan sopivasti sitä haastetta seassa kun potkua riitti.

Nyt kun tämä akku, moottori ja säädin tekniikka sekä autot kehittyvät tähän malliin niin kokeilkaapa hyvät ihmiset jos vain suinkin. Aloittelijalle 4S ja edistyneemmille 6S.

Yksinkertainen laitos, nautintoa latistaa ehkä ainostaan se että ajoaika arviolta 10 minuuttia tai vähän alle eli pari vastaavan polttiksen tankillista, ja sitten taas lataillaan tunti ellei useampia akkuja ole käytössä.

Tekniikka on super iisi:
- ei diffejä
- ei jarruservoa eikä jarrulevyä/linkkejä jne (pikkasen hipasin jarruun tuolla radalla)
- ei kytkintä, suoraveto
- ei vaihteita (1-vaihteinen)
- ulkoinen BEC eduksi mutta ei pakollinen

Sähköt kiinni ja menoksi.

Ja helppo ajaa. En kyllä tiedä mikä näistä lajityypeistä voisi olla paljonkaan helpompi, ei edes takavetokrossi tai 2WD SC. No ehkä mattis mutta luulen että se vaatii enemmän taitoa ajaa, tosin en ole kokeillut. Tulikin mieleen tiksin mattikset jotka oli viety ulos isommassa koossa.

Radanhan tää vaatii tosin tai ison siistin parkkisen.
Siistiltä näyttää :)
Laitas videoo ku ajelet ?

mikari

Voi olla vaikee saada otettua, varsinkin nyt syksyä kohti ku ajomahikset vähenee.. jossei Hyvinkäällä sitten.. katotaan. Mut kesäkuumallahan tää on taatusti parhaillaan.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kellotin 6Sllä.. ajoaika 12min "täysii" ja lataus 10A per kanava 45min
(akut siis samaan aikaan)
Josta saadaan stintti kerran tunnissa, ei niin paha..
Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Aika pitkältä kuulostaa ajoaika vrt. rata-/kisakokemukset, mutta hyvä homma, jos ajoaikaa löytyy.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Toi oli radalla.

yli 10 joka tapauksessa ja lataus 45 on fakta
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#27
Kiitos 20 vuodesta!

tonza81

Komeesti kulkee!!!!!!!!!!ois kiva nähdä vaik 10 autoo samaan aikaan kisaamassa!
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Janne79