Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Scorpion XXL VE

Aloittaja Janne A, 03.09.12 - klo: 11.14

mikari

Lainaus käyttäjältä: p-man - 05.09.13 - klo: 18.49
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 05.09.13 - klo: 15.20
JES!http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.28822&BildLopNr=01

Kunhan ois varastossa :/

Katos katos.. Rukouksiin on vastattu  :grin: Joutuu yhden ainakin tilaamaan kuhan varastoon saapuu!

Hyvä! Pitää kysellä sitä omaakin huomenna ..
Kiitos 20 vuodesta!

emppu99

Mitäs diffiöljyjä ootte käyttäny takadiffissä(no eihän siinä muita ookkaan) pakko tohon on ne nivelvetarit varmaan hommmata ku se naksutus alkaa oleen jo sitä luokkaa...Siinä pitäs ne öljytki samalla vaihtaa koska nivelvetarin pää kiinnittyy sinne diffin sisälle.
EXC125

p-man

Ei tarvii diffiä aukaista kun nivelvetarit asentaa. Se nivel on ainoastaan siellä renkaan päässä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Lainaus käyttäjältä: p-man - 06.09.13 - klo: 16.07
Ei tarvii diffiä aukaista kun nivelvetarit asentaa. Se nivel on ainoastaan siellä renkaan päässä.

Ok,no mikä on se vakioöljyjen jäykkyys? En mistään löytänyt..tai mitä itse käytät?
EXC125

p-man

Oisko ollut 7000, löytyy ohjekirjasta.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

#515


Aattelin ottaa takapään auki oottamaan nivelvetareita,mutta ei sitten millään aukea se vetomutterin päässä oleva kuusiokoloruuvi,miten saitte sen auki?

EXC125

emppu99

Tänään tuli ajettua oikein urakalla,varmaan 6-7 akullista pihasuttausta.Auto kyllä kestää,mutta viimeisellä akullisella jotenkin tuo auto ei enään kiihdy yhtä hyvin kuin ennen,kulkee kyllä yhtä lujaa kuin ennenkin mutta ei kiihdy.

Tuntuis että  noparin ohjelmoinnissa jotain häikkää,mutta miten se itsekseen olisi niin mennyt? Vai voiko moottorissa olla jotain?
EXC125

p-man

Kokeilitko moottorin lämpöjä ajon jälkeen? Ja tietty ajonjälkeen pitää muistaa moottorin jäähdytys!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Lainaus käyttäjältä: p-man - 15.09.13 - klo: 11.14
Kokeilitko moottorin lämpöjä ajon jälkeen? Ja tietty ajonjälkeen pitää muistaa moottorin jäähdytys!

Joo kokeilin,ei ollut mitenkään erityisen kuuma,ja aina olen jäähdyttänyt,ei pitäisi siitä olla kiinni.Taitaa jokin muu oll a vialla mutta nyt lähtee sitten auto kyosholle tarkastettavaksi.
EXC125

Juha75

Mikäs akku tähän sopii parhaiten ja saako tohon kuinka kaks alkua liitettyä? Niin ja mikäs liitin tossa autossa on?

emppu99

Autossa on yksi deans liitin,ja jotta saata kaksi akkua liitettyä tarvit y-kaapelin. Mulla on tämähttp://fi.eurorc.com/product/2671/gens-ace-5000mah-148v-40c-4s1p-hard-case-lipo-battery-pack käytössä ja hyvin toimii,hinta-laatu suhde erinomainen!
EXC125

p-man

Ja välttämättä haluaa 2 X 2s akuilla ajaa, niin se y-kaapeli ei paljoa maksa. Purkuvirta ois akuilla hyvä olla 30C tai yli.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Juha75


emppu99

Lainaus käyttäjältä: Juha75 - 16.09.13 - klo: 16.53
Kumpi olis tehokkaampi vai onko mitään hyötyä kun auto on muuten ihan vakio, jos ottais näitä 2kpl http://fi.eurorc.com/product/5078/gens-ace-4000mah-74v-30c-lipo tai yks tällänen http://fi.eurorc.com/product/2671/gens-ace-5000mah-148v-40c-4s1p-hard-case-lipo-battery-pack


Älä osta noita 2s akkuja,lyhyempi ajoaika ja ei virranantokyky välttämättä riitä. Osta vain tuo 4s.
EXC125

Juha75

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 16.09.13 - klo: 16.57
Lainaus käyttäjältä: Juha75 - 16.09.13 - klo: 16.53
Kumpi olis tehokkaampi vai onko mitään hyötyä kun auto on muuten ihan vakio, jos ottais näitä 2kpl http://fi.eurorc.com/product/5078/gens-ace-4000mah-74v-30c-lipo tai yks tällänen http://fi.eurorc.com/product/2671/gens-ace-5000mah-148v-40c-4s1p-hard-case-lipo-battery-pack


Älä osta noita 2s akkuja,lyhyempi ajoaika ja ei virranantokyky välttämättä riitä. Osta vain tuo 4s.

Ok, oon vielä hukas näitten sähkö autojen kans, toki auto tulee vasta keskiviikkona mut odotan jo kuin joulua!  :grin: Mitäs laturia suosittelisitte? Ajattelin jotain älylaturia.

emppu99

Niin minäkin odotin kun sain auton:3 Mutta muista kiristää ruuvit ennen ajoa.
EXC125



Juha75

Riittääkö toi 5000mah?  :wink:

teemupatrik

kyl toi 5000 piisaa hienosti. heino "ranta" hiekka vaan vie akkua todella nopeasti

Juha75

Ok! Mitäs kannattaa ottaa huomioon kun auton saan? Ja mites tota pitää ajon jälkeen jäähdyttää? Kaikki apu tarpeen!  :grin: Auto tulee jo huomenna mutta laturin ja akun tilasin vasta äsken. Kerkee ainakin huomenna kiristelemään auton ruuveja.  :smiley:

emppu99

Lainaus käyttäjältä: teemupatrik - 16.09.13 - klo: 22.06
kyl toi 5000 piisaa hienosti. heino "ranta" hiekka vaan vie akkua todella nopeasti
Mitä tarkoitat että "rantahiekka syö akkua nopeasti"?

Tässä valmistelut mitä kannattaa tehdä:

Kiristä jokainen ruuvi,erityisesti takaylätukivarsien pallonivel joka kiinnittyy autoon.

Laita akun johto reikiin(ei siis akun sisälle vaan siihen ulkopuolelle) jotain silikonia,tai vaikka sinitarraa ettei akun sisälle mene mikään pska.

Ajon jälkeen jäähdytä moottori jollain konstilla,esim.kevyesti paineilmalla..Huom.kevyellä paineella.

Ja  eikun kovaa ajoa,tämä autp on sellainen joka kestää,ei hätkähdä isommistakaan hypyistä mutta tietysti kaikki extreme temput käyttäjän omalla vastuulla  :police:
EXC125

teemupatrik

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 17.09.13 - klo: 07.07
Lainaus käyttäjältä: teemupatrik - 16.09.13 - klo: 22.06
kyl toi 5000 piisaa hienosti. heino "ranta" hiekka vaan vie akkua todella nopeasti
Mitä tarkoitat että "rantahiekka syö akkua nopeasti"?

Tässä valmistelut mitä kannattaa tehdä:

Kiristä jokainen ruuvi,erityisesti takaylätukivarsien pallonivel joka kiinnittyy autoon.

Laita akun johto reikiin(ei siis akun sisälle vaan siihen ulkopuolelle) jotain silikonia,tai vaikka sinitarraa ettei akun sisälle mene mikään pska.

Ajon jälkeen jäähdytä moottori jollain konstilla,esim.kevyesti paineilmalla..Huom.kevyellä paineella.

Ja  eikun kovaa ajoa,tämä autp on sellainen joka kestää,ei hätkähdä isommistakaan hypyistä mutta tietysti kaikki extreme temput käyttäjän omalla vastuulla  :police:

itse olen ainakin huomannut että mehmeällä hiekalla akku kuluu paljon nopeammin kun renkaat vaat pyörii tyhjää miltei koko ajan. :)

emppu99

Lainaus käyttäjältä: teemupatrik - 17.09.13 - klo: 20.35
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 17.09.13 - klo: 07.07
Lainaus käyttäjältä: teemupatrik - 16.09.13 - klo: 22.06
kyl toi 5000 piisaa hienosti. heino "ranta" hiekka vaan vie akkua todella nopeasti
Mitä tarkoitat että "rantahiekka syö akkua nopeasti"?

Tässä valmistelut mitä kannattaa tehdä:

Kiristä jokainen ruuvi,erityisesti takaylätukivarsien pallonivel joka kiinnittyy autoon.

Laita akun johto reikiin(ei siis akun sisälle vaan siihen ulkopuolelle) jotain silikonia,tai vaikka sinitarraa ettei akun sisälle mene mikään pska.

Ajon jälkeen jäähdytä moottori jollain konstilla,esim.kevyesti paineilmalla..Huom.kevyellä paineella.

Ja  eikun kovaa ajoa,tämä autp on sellainen joka kestää,ei hätkähdä isommistakaan hypyistä mutta tietysti kaikki extreme temput käyttäjän omalla vastuulla  :police:

itse olen ainakin huomannut että mehmeällä hiekalla akku kuluu paljon nopeammin kun renkaat vaat pyörii tyhjää miltei koko ajan. :)

Niinhän se on,akku joutuu koville ja kuluu.
EXC125

sikki

nyt tuli scorppariin uus mosa :azn: ja taas pöyhii mukavasti. tulipa mukana uus 4s lipo teemulta,ku kesti saada uus mosa. oon kyl tyytyväinen palveluun.

Juha75

Mites ton lipo akun "käsittely"? Jotkut sanoo että ei saa päästää tyhjäksi koska se rikkoo akun, jotku sanoo että kun siitä loppuu virta niin se loppuu heti totaalisesti...

emppu99

Lainaus käyttäjältä: Juha75 - 18.09.13 - klo: 09.03
Mites ton lipo akun "käsittely"? Jotkut sanoo että ei saa päästää tyhjäksi koska se rikkoo akun, jotku sanoo että kun siitä loppuu virta niin se loppuu heti totaalisesti...

Joo ei saa päästää tyhjäksi. Tuolla akulla ja autolla ajoaika on noin,20 min.
EXC125

Juha75

Onkos tosta akun lataamisesta hyvä tietää jotain?

emppu99

M
Lainaus käyttäjältä: Juha75 - 18.09.13 - klo: 23.57
Onkos tosta akun lataamisesta hyvä tietää jotain?
Mikäs laturi sulle tulee? :)
EXC125

mikari

Säätimessä on lipo cut off joka pudottaa virran ettei akku tyhjene liikaa. Siinä kohtaa ku lopettaa ajon (ei sitä oikein voi jatkaakaan) niin ei ongelmaa.
Kiitos 20 vuodesta!