Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC Short Course RTR - TR02SC ONKO HYVÄ???

Aloittaja euronjuusto, 13.09.12 - klo: 21.04

euronjuusto

Olen ajatellut ostaa tälläisen, onko kellään kokemukksia. Tarvitsisin auton ihan vain ajelua varten en siis mitään kisapeliä

Blaze

Eilen tuli itsellekkin toi auto. Iha hyvältä vaikuttaa. Jatketaan teac ts02 osiossa

Diese-listi

Tuo TR02SC auto on käytännössä eri auto kuin mikään muu TeamC:n corri. Eli auto on mittasuhteissa pienempi sekä harjallisilla sähköillä. Tukivarret, vetoakselit, puskurit, koritolpat, kori ja renkaat ovat omanlaisensa tässä autossa. Mutta jos tämä ei alkuunsa haittaa niin auto on päivitettävissä TS2 auton kokoon nuo edellämainitut osat sekä runko vaihtamalla. Jos haaveissa oikeankokoinen sc auto niin suosittelen ostamaan TR2 auton joka on jo valmiiksi oikeaa kokoa ja varaosia löytyy helposti.

Tässä vielä linkki tuonne TS2 topiciin jossa asiaa jo käsitelty...
http://rc10.fi/index.php?topic=60094.0
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Blaze


Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 13.09.12 - klo: 21.29
Itsellä ainakin harjattomalla

TR02SC ja TR2 on eri autoja... Sitten vielä soppaa sekoittamaan TR02SCB joka on aiemmasta päivitetty harjattomaksi mutta siitä on mahdollisesti ollut molemman kokoista autoa liikenteesä. Ensimmäisien TR2 autojen laatikoisa on vielä tuon TR02SC mallin mitat vaikka auto on jo TS2 mallin kokoinen...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Blaze

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 13.09.12 - klo: 22.06
Lainaus käyttäjältä: Blaze - 13.09.12 - klo: 21.29
Itsellä ainakin harjattomalla

TR02SC ja TR2 on eri autoja... Sitten vielä soppaa sekoittamaan TR02SCB joka on aiemmasta päivitetty harjattomaksi mutta siitä on mahdollisesti ollut molemman kokoista autoa liikenteesä. Ensimmäisien TR2 autojen laatikoisa on vielä tuon TR02SC mallin mitat vaikka auto on jo TS2 mallin kokoinen...
Nyt on kyllä pää sekasi truggymalli kanssa

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 13.09.12 - klo: 22.07
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 13.09.12 - klo: 22.06
Lainaus käyttäjältä: Blaze - 13.09.12 - klo: 21.29
Itsellä ainakin harjattomalla

TR02SC ja TR2 on eri autoja... Sitten vielä soppaa sekoittamaan TR02SCB joka on aiemmasta päivitetty harjattomaksi mutta siitä on mahdollisesti ollut molemman kokoista autoa liikenteesä. Ensimmäisien TR2 autojen laatikoisa on vielä tuon TR02SC mallin mitat vaikka auto on jo TS2 mallin kokoinen...
Nyt on kyllä pää sekasi truggymalli kanssa
Sulla on se TR2 malli. Ainakin kuvia omista autoista osion perusteella...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

euronjuusto

Ajattelin lähinnä juuri siksi tätä auto kun tässä ei tarvitsisi olla sitä hiton ihme alkua jotka räjähtelee

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: euronjuusto - 13.09.12 - klo: 22.17
Ajattelin lähinnä juuri siksi tätä auto kun tässä ei tarvitsisi olla sitä hiton ihme alkua jotka räjähtelee

Jos akkua tarkotit niin molemmat toimii sekä nimhillä että lipolla... Sitä en tiedä kumman akun luulet räjähtävän?? Nimh räjähtää väärinkäytettynä ja lipo palaa väärin käytettynä...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

euronjuusto


Blaze

Lainaus käyttäjältä: euronjuusto - 14.09.12 - klo: 07.03
Kumpikos niistä on vaikeampi rikkoa?
No toi ts2 malli on tehty enemmän kisoihin. Ainakin eurorcn sivulta niin ymmärsin. Mut toi tr2 on ihan hauskapeli kanssa

euronjuusto

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 14.09.12 - klo: 07.06
Lainaus käyttäjältä: euronjuusto - 14.09.12 - klo: 07.03
Kumpikos niistä on vaikeampi rikkoa?
No toi ts2 malli on tehty enemmän kisoihin. Ainakin eurorcn sivulta niin ymmärsin. Mut toi tr2 on ihan hauskapeli kanssa
eli jos en halua kista niin tuo tr2 on ihan kelpo peli, kumpikohan akku tuohon olisi järkevä ku ajattelin laitaa mahd. halvalla ajoon  :grin:

Diese-listi

Eli nythän oli kyse että kumpi on parempi vaihtoehto. TR02SC vai TR2? TR2 varaosasaanti huomattavasti parempi sekä on jo valmiiksi oikean kokoinen. Kyllä silläkin kisaamaan voi lähteä. RTR mallit ovat ainakin osittain heikompaa materiaalia kisaversioihin verrattuna. Varaosat taas ovat kestävämpää materiaalia eli niitä ei eroitella onko kisavehkeeseen vai RTR-malliin...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Blaze

Lainaus käyttäjältä: euronjuusto - 14.09.12 - klo: 13.50
Lainaus käyttäjältä: Blaze - 14.09.12 - klo: 07.06
Lainaus käyttäjältä: euronjuusto - 14.09.12 - klo: 07.03
Kumpikos niistä on vaikeampi rikkoa?
No toi ts2 malli on tehty enemmän kisoihin. Ainakin eurorcn sivulta niin ymmärsin. Mut toi tr2 on ihan hauskapeli kanssa
eli jos en halua kista niin tuo tr2 on ihan kelpo peli, kumpikohan akku tuohon olisi järkevä ku ajattelin laitaa mahd. halvalla ajoon  :grin:
Nimh akku on se mikä ei 'räjähä'

Hiekkamonttu

Nimh akku just pamahtaa, kun tarpeeksi väärin käyttää. Lipo vaan palaa voimakkaasti.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

polle

Osta vaan suoraan LiPot, muista  ostaa myös LiPo laturi
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Blaze

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 20.09.12 - klo: 21.34
Nimh akku just pamahtaa, kun tarpeeksi väärin käyttää. Lipo vaan palaa voimakkaasti.
Luulenpa että tarkoitti lipoa. Miksi sitten täällä ei ole semmosta aihetta kun nimh akkujen väärinkäyttö. Jos ne kerran on vaarallisempia?

Diese-listi

Kyllä se on se nimh akku joka räjähtää väärinkäytettynä. Radio-osastolla oli muistaakseni kuva ohjaimesta jossa oli nimh sormiakut räjähtäneet kesken latauksen.

Lipo akku "vain" palaa voimakkaasti.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Blaze

Kumma kun kaupassa sanottiin että lipo on vaarallisempi silloin kun alottelin harrastusta

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 24.09.12 - klo: 15.29
Kumma kun kaupassa sanottiin että lipo on vaarallisempi silloin kun alottelin harrastusta

Johtuuu varmaan siitä kun lipo-akkua on helpompi väärinkäyttää koska on tarkempi varastoinnista ja jännitteestä.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

rizardi

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 24.09.12 - klo: 15.29
Kumma kun kaupassa sanottiin että lipo on vaarallisempi silloin kun alottelin harrastusta
Eipäs nyt taas lietsota hysteriaa!
99% näistä lipon vaaroista meuhkaavista nukkuu koko yön rauhassa, vaikka onkin yksi yöpöydällä latauksessa ja ilman pussia ja kiinalaisella laturilla.
Jos et usko niin tarkistappa mikä akku kännykässäsi on. Samaa tekniikkaa alkaa olla koti pullollaan. Läppäri, akkuporakoneet, partakone ym.

Minulla on yksi lipo ollut lähellä syttymistä, mutta syynä oli koiranpentu joka oli kaivanut varastojännitteessä olevan pehmeä kuorisen 3s 800mAh akun pussista ja puraisi parista kennosta läpi. Pientä sihinää kuului ja lämpesi n.80 asteiseksi. Heitin pihalle ja vielä uteliaisuuttani iskin puukon koko pakasta läpi. Ei vaan piru syttynyt. Sitä en tiedä olisiko jos olisi ollut täysi.

Peltikennojen aikaan (NiMh ja NiCd) olen todistanut räjähdyksen. Aika pamauksen päästää ja sirpaletta on ilmassa.

Joten mielestäni oikein käytettynä lipo on turvallisempi.

RoddeR

Tullu muutama loppuun ajettu/pullistunut lipo teurastettua tossa duuni pihalla ja ei sieltä oikeen muuta ole tullu kuin kova savu ja kennot on hehkunu punasina. Videot youtubessa lipon "räjähdyksestä" on saatu aikaan överi isoilla latausvirroilla. Normi käytössä 1c latausvirroilla voisin väittää ettei lipon kanssa ole ongelmia.
Kyosho, elämäni auto.