Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

1/10 Rally

Aloittaja jon.lindgren, 04.10.12 - klo: 21.50

jon.lindgren

Uutta pukkaa Traxxasilta:
http://traxxas.com/products/models/electric/7407rally

Nelivetoalusta matalalla painopisteellä, mittoja:
Rally (#7407) SPECS
Length:       21.7 Inches (552mm)
Front Track:       11.7 Inches (297mm)
Rear Track:       11.7 Inches (297mm)
Center Ground
Clearance:       0.82 Inches (21mm)
Weight:       98.0oz (2.78kg)
Height (overall):       8.1 Inches (206mm)
Wheelbase:       12.8 Inches (324mm)
Shock Length:       Long (front), XXLong (rear)
Tires:       Officially-Licensed BFGoodrich® Rally Gravel
2.2" Pre-Glued with Foam Inserts
Tire Diameter:       4.02 Inches (102mm) (front and rear)
Wheels (front/rear):       2.2" 12-Spoke Rally Replica (White, Green, or Orange)
Wheel Diameter:       2.2 Inches (56mm) Outer
3.0 Inches (76mm) Inner

Aika lailla saman kokoinen kuin Slash:it mutta matalalla alustalla.
Tässä voi olla kova peli ralliautoista innostuneille.

JR33

Ihan hyvän näkönen, muuten vois harkita, mut ite ajan enemmän hiekkakuopilla joten maavara saattaa olla pikkusen liian pieni.
Traxxas bandit vxl

allu 6

Komeen näköinen vehje kieltämättä. :tongue:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

atarauskis

Rallicross auto,mikähän mahtaa tulla hinnaksi?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

jon.lindgren

Veikkaan että maksaa saman kuin nelkkuspede ja slässi.

Tuolla on lisää keskustelua.

Tulee väkisin mieleen kuinka paljon osia tarvitsee jos haluaisi sovittaa ko. pohjalevyn nelkkuslässiin... Onneksi sekin on jo myyty että ei tarvitse tyhtyä :smiley:

jon.lindgren

Ja osalistaa nelkkuslässin konvertoimiseksi Rallyksi:

"I hope i got everything

Parts Needed to Convert A slash 4X4 into a RALLY:

7423- nerf bars
7422- Chassis
7426- Battery Clip, Strap, And Rear Retainer.
3932- Servo Screws
7424- Reciever box
6855- Center Shaft
7430- Front Brace
7429- Rear Clip

Cosmetics
Front:
7437- Front Bump Mount
7436- Front Bumper
7415- Front Bumper / Body Mounts
3937- Front Bumper Screw
6416- Body Posts and rings
Rear:
6777- Rear Bumper
7415- Rear Body Post
General:
7473- Tires & Wheels
7411X- Painted Body"

Volvospede

Ihan siisti peli mutta korit on melkoisia tila-autoja. Jotain nostalgisempaa rallikoppaa kun olis tarjolla niin polte olis varmasti kovempi.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

jon.lindgren


McJones

Rally kotiutui eilen ja nyt on parit akulliset suditeltu hangessa kahden auton voimin. Nopiasti todettuna, auto lähti iltahämärissä suoraan paketista paanalle 2s lipon voimin, kaikki toimii. 2s hardcase (tai 3s softi) mahtuu vakiona, korkeampia akkuja varten tarvii viripalikkaa (alle 10 eur). Sama patentti, millä korkeammat akut saa kiinni DRX:ään ei toimi ilman dremeliä, koska akkukotelo on auton pohjalevyyn muotoiltu.

Ylipäätään on niin kiva auto ollut ajella, että omaan silmään ruma ulkonäkökin on muuttunut jo lyhyessä ajassa selvästi viehättämämmäksi. Ei ole oikein ollut vielä pitoja, että pääsisi sanomaan 2s ja 3s eroista kovin pitkälti, kun tehot menee sutimiseen.

Nopari ja kone ovat peräkkäin. Oma ajatus on alustavasti tutkiskella jossain kohtaa, että miten saisi vakisähköt ratakasiin sopivampaan muottiin. Ainakin nopari täytyy viritellä hieman toisin, jos meinaa pidempikannuista konetta käyttää. Vakaajat, big boret, keskidiffi, 17mm heksat ja akunpidike menee myös hankintalistalle rata-ajoon, oletan.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

hoplop

Viikko takana rallyn puikoissa, ihan sairaan hauska laite. Vakio iskarit ei vaan toimi, joten vaihdoin big bore versioon ees taas plus jouset ja kyllä toimii. Upgrade osia tulossa mm. iskaritornit, etuhubi+ casterblock, takavetarit, takahubit, ja muuta tarpeellista alumiinihärpäkkää. Kun kaikki upgradet kiinni, kerron kuinka auto menee.

jon.lindgren

Mukava lukea auton olevan hauska.

Miten vakioiskarit ei toimi?
Varret varmasti taipuvat ja tosi isossa hypyssä saattaa korkki irrota mutta onko jotain muuta?
Muissa autoissa noi samat kepit pelittää ihan hyvin...

hoplop

No, ongelma on lähinnä takapää. Se pomputtaa liikaa ja täten takapään pito kärsii. Ongelma postui vaihtamalla taakse lineaariset jouset. Omassa orkkis 2wd slashissa vakio iskarit ja jouset kyllä toimii, joten ongelma johtunee geometriasta tai painonjakaumasta.

jon.lindgren

Millä öljyillä ja männillä perä pomppi?

hoplop

oli ihan vakio set up. Nyt kiinni edellisten lisäksi kallistuksen vakaajat ja meno huomattavasti rauhallisempaa.
Kokeilin myös 3s akulla ja pito-ongelmia on, mutta alustana lumi, joten eipä siinä mitään yllätyksiä.

McJones

Taitaa Traksasin kokoonpanolinjalla olla vain yhtä iskariölppää ja vaihtamalla taakse tolkumpaa tavaraa, olisi pompotus voinut poistua...  :roll:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Slugi

Meneekös tämmöseen 1/8 touring koppa päälle nätisti? Ja mistä sellasia sais?
Ainakin atalassa joskus nähnyt isompia koreja, olikohan johonkin kössin malliin...

Nelkkuslässiin tulossa low cg konversio joten vois samantien kokeilla siitä rallyä myös.. Noista traxxaan omista koreista en niin välitä kun ne lähinnä vaan muistuttaa etäisesti autoa
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

McJones

Menee (pitäisi mennä).

Aikeissa ajaa Ratakasia Rallyllä ja tällä korilla:
http://deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=eng&id=82

Protoformilta löytyy myös koria, saattaisi löytyä RC-Navetasta, kun tulee Honkkarissa vakiokorina.

http://www.rceet.net/deltaplastik-korit-c-67.html löytyy rallihenkisempiä, saanee tilaustavarana muutakin deltaplastikkia.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

hoplop

Kärähti vxl nopari, ja uutta ollaan todella odoteltu. Nyt se vihdoin tuli, ja on tää rally vaan hauska laite. Päivitetty vähän lisää alumiinia hubeihin ja hot racingin jouset ympäriinsä. On edelleen varsin yliohjautuva, mutta vasta tässä opetellaan kuinka auto pitäis säätää.

jon.lindgren

Tuli sitten tämmönenkin hankittua kun edullisesti sai. Sopii hyvin nelkkulässyköiden kaveriksi kun osat ovat samoja.

Aika rankkaa on ollut käyttö edellisessä kodissa muutamista jäljistä päätellen mutta auto on kestänyt hyvin. Diffit ja iskarit tein eikä niissä ollut vikoja. Tähän oli päivitetty TRX:n BigBoret eli alumiinirunkoiset kepit TiNi-varsilla. Nämä ovat oikeasti ihan hyvät kun pikkusen muokkaa (korkkiin ilmausreikä) ja tekee oikein.
Runko on murtunut hieman mutta eipä se ole ihmekään kun katsoo etupuskurin kiinnityksiä. On tullut muutama "head first landing" näköjään :smiley: Liimaa ja jos ei kestää uutta ammetta ruuvaamaan.

Tänään olisi tarkoitus kokeilla miten kulkee ulkona. Kaikki säädöt on vielä tekemättä... Pitäisi kai edes katsoa että molemmat puolet on samalla tavalla.

Orkkismoottorissa oli vielä pitkät piuhat ja pikkuliittimet enkä laiskana viitsinyt juottaa niin vaihtoonhan se meni. Noparia ei auton mukana tullut, sen oli polttanut luullakseni täysin jumissa ollut moottoripukin laakeri. Tekniikaksi tuli HW:n luotettava EzRun 60A nopari ja Tacon 4600kv kone. Tuuppia on tullut vietyä samalla yhdistelmällä pari vuotta ilman ongelmia. Tämä on ehkä hieman kevyempi niin voi olla että nopari kestää. Jos ei niin uusia saa ~20€ ettei kyseessä ole kallis kokeilu.

Laitteen mukana tullut servo sai testerissä niin hirveän hepulin että en edes kokeillut ajaa sillä. Crawlerin takaohjaukseen tarkoitettu HK:n 15$ servo saa luvan hoitaa ohjausta aluksi. Nopeutta ei hirveästi ole mutta jos se tuntuisi pöydällä. Muutakaan ei ollut tähän hätään.

mikari

Hyvä katsaus uuteen hankintaan. Meinasitko rallicross baanalla sutata vai sisätiloissa?
Kiitos 20 vuodesta!

jon.lindgren

Molemmissa :grin:
Aloitetaan ulkoa koska en pessyt autoa. Saa hiekkapuhalluksen samalla.
Talvella ehkä jos ei laiskuus yllätä tulee pöllytettyä lunta. Mulla on (ollut jo kolmisen :embarrassed:) vuotta piikkirenkaat joita on kerran kokeiltu ja 1/8-renkaita jotka toimivat pulkkamäessä loistavasti. Auton mukana tuli adaptereita erilaisilla offseteilla 1/8-renkaille niin pitäähän niitäkin käyttää :tongue:

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

jon.lindgren

Tulipa kokeiltua :roll:

Auto oli hyvä ajaa pidolla mutta heti kun yritti vetää vähänkin kahva edellä karkasi perä menosuuntaan. Säätöjä tuli kokeiltua ja peräpitoa sai paljon paremmaksi. Voi olla, että servo on liian hidas mutta lopuksi kun vaihdoin orkkisrenkaat takas alle huomasin servosaverin olevan todella löysä. Nelkkulässyköissä se on hyvän tuntunen mutta ne onkin uusia... Pitää purkaa kun ehtii ja tutkia mikä sitä vaivaa, onneksi on osia jo varalla.

Sähköt toimi hyvin viileässä syysilmassa. En mitannut lämpöjä noparista mutta ainakaan lömpökatkaisu ei puuttunut peliin eli hyvin voi tollakin noparilla (HW EzRun 60A) ajaa. Kulkua oli vähintään riittävästi välityksillä jotka autossa oli valmiiksi. Olisiko ollut 13/54. Sisäkorin alla voi tulla lämmintä kun sekin nyt ensin tulee.

jon.lindgren

Nopeampi servo auttoi ja nyt pääsee vetämään pitkää sladia. Keskidiffi pitää varmaan laittaa tähänkin että ajaminen helpottuisi.

Keulalle pitää tehdä jotain, foamipuskuri tökkää kiinni ihan liian helposti. Isommat renkaat voisivat nostaa autoa juuri sopivasti. Tai sitten askartelen jonkinlaisen skidplaten ja puskurin yhdistelmän keulalle.

Auto on nytkin hauska ajaa ja huutaa pääsyä radalle. Jos vaikka ensikesänä Tattikselle...

jon.lindgren

Pikkusen piti modata autoa :roll:
Ongelmaksi tuli etu- ja takaylitys. Ottivat kiinni jokaiseen kuoppaan.
Vaihdoin eteen Lässykän puskurin ja koritolpat ja koriksi wanha SC-koppa. Isommat renkaat tulee myös. Eli tästä kuoriutui SC-auto.
Säästän Rallyn korin ja muut hilppeet kesää varten jos ehtisi sileälle kokeilemaan.

Mölli

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 07.10.13 - klo: 09.42
Pikkusen piti modata autoa :roll:
Ongelmaksi tuli etu- ja takaylitys. Ottivat kiinni jokaiseen kuoppaan.
Vaihdoin eteen Lässykän puskurin ja koritolpat ja koriksi wanha SC-koppa. Isommat renkaat tulee myös. Eli tästä kuoriutui SC-auto.
Säästän Rallyn korin ja muut hilppeet kesää varten jos ehtisi sileälle kokeilemaan.

Vähän niinkuin ShapeShifter Finland.

http://www.ultimatetraxxas.com/projects/shape-shifter/
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 08.10.13 - klo: 17.14
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 07.10.13 - klo: 09.42
Pikkusen piti modata autoa :roll:
Ongelmaksi tuli etu- ja takaylitys. Ottivat kiinni jokaiseen kuoppaan.
Vaihdoin eteen Lässykän puskurin ja koritolpat ja koriksi wanha SC-koppa. Isommat renkaat tulee myös. Eli tästä kuoriutui SC-auto.
Säästän Rallyn korin ja muut hilppeet kesää varten jos ehtisi sileälle kokeilemaan.

Vähän niinkuin ShapeShifter Finland.

http://www.ultimatetraxxas.com/projects/shape-shifter/

Tosi vähän sinnepäin :smiley:
Voi se vielä päätyä varaosiksikin jos en ehdi ajamaan. Viimeistään lumilla...

SUSI

Onko teillä kaikilla ollu jotai vikoi kyseisessä värkissä?
Traxxas Summit 1/10|Xmaxx|Slash 4x4 lcg|Rally 1/10|Venom gambler sc|Xray t3 rwd drifter| Xb808|RaceOpt t3m

jon.lindgren

Ei mitään viaksi luettavaa.
Takahubi meni rikki jossain, lienee osunut johonkin.
Sähköt saa aina hajalle...

SUSI

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 18.03.14 - klo: 14.51
Ei mitään viaksi luettavaa.
Takahubi meni rikki jossain, lienee osunut johonkin.
Sähköt saa aina hajalle...
ok,kiitos vastausestasi meinasin  vaan kun kiinnostaisi kyseinen värkki.
Traxxas Summit 1/10|Xmaxx|Slash 4x4 lcg|Rally 1/10|Venom gambler sc|Xray t3 rwd drifter| Xb808|RaceOpt t3m