Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

MCD projektit

Aloittaja juhamatti, 17.11.12 - klo: 22.35



Micco

#572
Ja täällä toisesta kuvakulmasta, evo2 ja 3.sen vivustot.
http://www.mcdrc.com/index.php?topic=586.0
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

mcly

Näistä tietämättömänä vaan kysäsen kun muuten autot näyttää niin pirun hienoilta, että pystyykö näissä vehkeissä laittamaan pakoputken oikeesti sieltä ulos mistä kuuluukin vai aiheuttaako se jotain ongelmaa ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jperala

Lainaus käyttäjältä: mcly - 12.07.13 - klo: 19.34
Näistä tietämättömänä vaan kysäsen kun muuten autot näyttää niin pirun hienoilta, että pystyykö näissä vehkeissä laittamaan pakoputken oikeesti sieltä ulos mistä kuuluukin vai aiheuttaako se jotain ongelmaa ?

Eiköhän noi "oikeat" piiput sojottele taaksepäin.. noin suunnilleen.
Tiger II

kenblock

Lainaus käyttäjältä: mcly - 12.07.13 - klo: 19.34
Näistä tietämättömänä vaan kysäsen kun muuten autot näyttää niin pirun hienoilta, että pystyykö näissä vehkeissä laittamaan pakoputken oikeesti sieltä ulos mistä kuuluukin vai aiheuttaako se jotain ongelmaa ?

Mistää nitte si kuulusi tulla ulos?
Melkke kaikis nois ne tulle sivult ulos..

ari-mikael

Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

jperala

Lainaus käyttäjältä: mylperi - 12.07.13 - klo: 16.54
Tommonen löyty hät hätää:

http://www.largescaleforums.com/rc/mcd-cheetah/mcd-cheetah-twin-steering-servos.jpg

Hobbyfactorista löytyy näemmä futabaan sopivia varsia joten ratkesi tuokin ongelma :)
Tiger II

jperala

Nyt on jarru/kaasu hässäkkä nipussa ja säädetty endpointit että ei väännä servoa irti jarruttaessa.. kätevä toi sanwa mx3 fhss  :laugh:
Tiger II

tonij

Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.07.13 - klo: 13.17
Nyt on jarru/kaasu hässäkkä nipussa ja säädetty endpointit että ei väännä servoa irti jarruttaessa.. kätevä toi sanwa mx3 fhss  :laugh:

ja tuohon lisäten:
oletko kattonut ettei ohjaus paina kaasua kääntäessä jos käyttää kaksihaaraisia ohjaus servon tankoja.
Ja kun painaa kaasunpohjaan niin ei paina servo enempi kun kaasarin akseli tarvis.
Syö kaasarin akselin väljäksi todella nopeesti taikka poikkasee kaasuakselin.
TRKMANS racing

jperala

Lainaus käyttäjältä: tonij - 13.07.13 - klo: 15.03
Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.07.13 - klo: 13.17
Nyt on jarru/kaasu hässäkkä nipussa ja säädetty endpointit että ei väännä servoa irti jarruttaessa.. kätevä toi sanwa mx3 fhss  :laugh:

ja tuohon lisäten:
oletko kattonut ettei ohjaus paina kaasua kääntäessä jos käyttää kaksihaaraisia ohjaus servon tankoja.
Ja kun painaa kaasunpohjaan niin ei paina servo enempi kun kaasarin akseli tarvis.
Syö kaasarin akselin väljäksi todella nopeesti taikka poikkasee kaasuakselin.

Kaasu on vielä säätämättä kun motti puuttuu.
Tiger II

juhamatti

Ja tsekkaa sit servojohdot ettei ota mihinkään kiinni kun ne pujottelet radiokoteloon.
Ja ettei ne roiku missään, meinaan oon nähny kun servojohto on kulunut puhki kun se kardaania vasten runkkaantuu, sit menee servo rikki kun vain toinen toimii ja ylikuormittuu..
Ei tosin omassa autossa tätä ole ollut, mutta tuotakin on tapahtunut maailmalla.

jperala

Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 13.07.13 - klo: 16.15
Ja tsekkaa sit servojohdot ettei ota mihinkään kiinni kun ne pujottelet radiokoteloon.
Ja ettei ne roiku missään, meinaan oon nähny kun servojohto on kulunut puhki kun se kardaania vasten runkkaantuu, sit menee servo rikki kun vain toinen toimii ja ylikuormittuu..
Ei tosin omassa autossa tätä ole ollut, mutta tuotakin on tapahtunut maailmalla.

Jep, piuhat on niputettu siteillä eikä mene kardaanin läheltä.
Tiger II

jperala

#583
Pata puuttuu vielä, MCD rallin miehellä on hieman kiirus, ei ehdi tekemään uraa lohkoon vaikka tämä jo sovittiin aikaisemmin viikolla.. ärrr itse en halua konetta pilata harjoituskappaleena.

Näyttää siltä että padan saaminen venyy hieman.... konetta kellään ??
Tiger II

jperala

Tiger II

ajv

#585
Kone istuu ja eiköhän tuo ilmanputsarikin mahdu. Mutta edelleen tarvitsee vähän rälläkkää näyttää sinne moottorin pohjaan. Se ei kyllä ole vaikea toimenpide, muistat vaan suojata kaikki kanavat hyvin, ettei mene metallipölyä sisään!

Edit: mut mielummin mä ainakin ottaisin ton 4-pulttisen zenoahin, jota aikaisemmin suositeltiin. Eikös tuo Fuelie ole yhtä kun CY?
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

jperala

Lainaus käyttäjältä: ajv - 14.07.13 - klo: 14.05
Kone istuu ja eiköhän tuo ilmanputsarikin mahdu. Mutta edelleen tarvitsee vähän rälläkkää näyttää sinne moottorin pohjaan. Se ei kyllä ole vaikea toimenpide, muistat vaan suojata kaikki kanavat hyvin, ettei mene metallipölyä sisään!

Edit: mut mielummin mä ainakin ottaisin ton 4-pulttisen zenoahin, jota aikaisemmin suositeltiin. Eikös tuo Fuelie ole yhtä kun CY?

Tulee vaan hintaa aika paljon posteineen, yritän pitää pudjetin kurissa :)
Tiger II

ajv

Voisin melkeen sanoo, et tässä(kin) tapauksessa toi halpa on loppupeleissä kalliimpi :) Hitsi kun ehdin myydä oman koneen, siin olis ollu sulle oikeesti hyvä ja halpa samassa paketissa.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

jperala

nutech myy tuota 4 pulttista zenoah 270 hintaan, pitää kysellä..
Tiger II

jperala

Tuli sitten tilattua se paskempi vaihtoehto, hieman jostavammilla ehdoilla. Joku voisi laittaa hieman ohjeita miten tuota pataa pitää dremelöidä ilman että tuhoan sen, kiitos  :azn:
Tiger II

tonij

tämmöset vanteet tuli tänään tehtyy, hienot on mutta ei sovi asconan tyyliin pätkääkään.
erinlaisia sitten vaan väkästämään.
x4:ssa on sitten nykyään 5 pulttinen hexi niinkun oikeassakin :grin:


TRKMANS racing

Fleku

Lainaus käyttäjältä: jperala - 14.07.13 - klo: 15.33
Tuli sitten tilattua se paskempi vaihtoehto, hieman jostavammilla ehdoilla. Joku voisi laittaa hieman ohjeita miten tuota pataa pitää dremelöidä ilman että tuhoan sen, kiitos  :azn:

Tuolla on jo Juhamatti laittanut kuvan millanen se pitää olla,vastaus 521 tässä ketjussa,siitä selviää hienosti paljonko vaatii koneistusta.
Baja 5sc

jperala

Lainaus käyttäjältä: Fleku - 14.07.13 - klo: 21.14
Lainaus käyttäjältä: jperala - 14.07.13 - klo: 15.33
Tuli sitten tilattua se paskempi vaihtoehto, hieman jostavammilla ehdoilla. Joku voisi laittaa hieman ohjeita miten tuota pataa pitää dremelöidä ilman että tuhoan sen, kiitos  :azn:

Tuolla on jo Juhamatti laittanut kuvan millanen se pitää olla,vastaus 521 tässä ketjussa,siitä selviää hienosti paljonko vaatii koneistusta.

Ajattelin vain sitä jos toi cy:n kone eroaa zenoasta noilta osin...
Tiger II

mcly

Lainaus käyttäjältä: ari-mikael - 12.07.13 - klo: 21.32
http://www.largescalerc.com/CPITunedPipeforMCDv4-Black.aspx

tuskse päin :wink:
Tätä just tarkoitin. Kun kellään ei tunnu sojottavan toi taaksepäin vaan kaikilla tulee se jostain muualta ulos  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

juhamatti

Hemmeti miten hienot vanteet Toni teit..
Onko noi fg:n aihiot?

tonij

Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 15.07.13 - klo: 09.29
Hemmeti miten hienot vanteet Toni teit..
Onko noi fg:n aihiot?

on. Hienot niistä tuliki mutta harmi ku ei sitten istu yhtään asconan tyyliin vaikka luulin toista.
Täytyy keksii jotain muuta...
TRKMANS racing

tonij

fg:n kehäthän näissä..
tässä tän päivän askartelua ja sovittelua, alkaa olla jo paljon paremman näköistä. :roll:

TRKMANS racing

jperala

Dodii, tässä odotellessa muutama kyssäri, varmaan löytyisi vastaukset jos jaksaisi hakea...

Sisäänajo, riittääkö pari tankillista kevyttä ajoa vai pitääkö pukilla rupsutella yksi ?
Kaasarin säädöt, jotkut perusasetukset millä käyntiin ?
Miten päin noi bensaletkut menee ?

Jos noilla pärjäisi ja kiitokset jo etukäteen.
Tiger II

Mäkistation

Kevyttä ajoa tankillinen (?), hieman rikkaalle säädettynä. Kaasarissa oletettavasti jonkinlainen tehdasasetus jo valmiiksi, H ruuvia voi varmaan ottaa 1/4 kierroksen aukipäin alkuun.

Bensaletkut siten, että se, jonka päässä on suodatin, tulee kaasarin kyljessä olevaan nippaan. Toinen, jossa ei ole suodatinta, tulee ainakin primerpumpullisissa WT-sarjan kaasareissa siihen päälle. Jos kaasarissa jostain syystä ei ole pumppua, niin sen voi ihan kylmästi tukkia vaikka pultilla.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

jperala

Tuohon 26:n tulee se hpi:n high flow pönttä kiinni.... jos kaima vaan saa sen lähetettyä  :grin:
Tiger II