Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

ho bao,thunder tiger,kyosho

Aloittaja make72, 25.05.04 - klo: 21.11

make72

mikähän näistä on kestävin merkki? meinaan buggy malleja   TT eb4 s2 pro,Kyosho inferno,HoBao hyper7  jne....

Sami L

Kestävyyden kanssa ollaan varmaan hyvin samoilla linjoilla, mutta osien hajottua Hobao tulee halvimmaksi.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

rala.p

Mutta kyoshon puolesta puhuu kuusi maailman mestaruutta, kyllä kai ne kaikki aika kestäviä on. :P
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Antti S

Kai se kyosho menee noiden muiden edelle, ehkä hobaossa on halvammat varaosat mutta jo kyoshosta ei hajo mikään!!
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Antti S"Kai se kyosho menee noiden muiden edelle, ehkä hobaossa on halvammat varaosat mutta jo kyoshosta ei hajo mikään!!
Se on totta! Ja jos kyosho jää radalle niin se on kuskin syy

fiesta6

Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"

Ja näin puhuu, yllätys yllätys, KÖSSI kuski  :lol:
Taas kehissä.. ;)

rala.p

Eli kaikki joukolla ostamaan kyöstejä niin kyllä ne vara osatkin halpenee, vaikka ei kyöstistä mikään hajoa, olen nimittäin ajanu ultimalla kolme vuotta eikä mikään kyoshon osa ole hajonnu.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

fiesta6

Riippuu ajotavasta, itse olisin ainakin saanut 100€ menemään varaosiin  :P
Taas kehissä.. ;)

Antti S

Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"

Ja myös thunder tiger kuski!!! Toi kyoshon kestävyys on valitettava tosiasia.

Pekka V

Niinpä, mutta kyosholla on noita todella laadukkaita autoja jotka kestävät todella paljon. Se on totta myös että kyosholla on ns.halppis-autoja jotka nyt ei ole mitään kestävimpiä.

Antti S

Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"Ei ainakaan Stadium Truckeissa eikä Dodge ramissa..

No ei ehkä kaikki autot kestä mutta näin on ainakin M8-autoissa

Ja et sattunu lukee tätä:

Lainaus käyttäjältä: "make72"meinaan buggy malleja TT eb4 s2 pro,Kyosho inferno,HoBao hyper7 jne....

jippii

Lainaus käyttäjältä: "Antti S"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"

Ja myös thunder tiger kuski!!! Toi kyoshon kestävyys on valitettava tosiasia.

Kuten joku on jo jossain maininnut on autoilla kuitenkin huomattava hinta ero.
Silla reilulla saturaisella ostaa jo jonkinmoisen kasan niitä varaosia Hobaoon. Ei ole vielä omasta autosta hajonnut muuta kuin takasiipi ja sekin osittain. Ruuveja on tipahdellut mutta sekin on johtunut vain minun tyhmyydestä :oops:

En kyllä voi väittää omienkokemusteni perusteella Hobaoo kestäväksi, mutta siihen voi vastata esim JG ja Jani?

make72

http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=30   osaako kukaan kertoa onko tuo sitten kasattu ns laatu osista? noita inferno paketteja näkyy olevan monen hintasia

Sami L

Lähtöhinta on kuitenkin hyvä ottaa huomioon.
Hobaoon saa korjattua monta vikaa ja ostettua vielä bensaakin ja sitten vasta alkaa budjetti olemaan tasan Infernon kanssa, siis pelkän auton. Eikä Hobao mikään heikko auto ole verrattuna Infernoon. Täysin kilpailukykyinen tässäkin suhteessa.

Sitten kun Kyosholta jotain hajoaa, osat maksavat todella mukavasti.
Pidemmän päälle Hobao tulee kumminkin halvemmaksi.

Näin sanoo siis Kyosho kuski.

Antti S

Onhan kyosho aika kallis(siis kanai), mut kyllä se sit kans kestää!

hellgren

Jep. Lukekaa topic ja miettikää, palveleeko se ketään. Eiköhän näistä ole tyhjää jauhettu polttisfoorumi jo täyteen.
Lahti Rock City

fiesta6

Jahas, otit topicin pois silti lukosta  :lol: Eiköhän näitä crossari aiheita oo tarpeeksi..
Taas kehissä.. ;)

Jartsa

Sanon vielä kun kerkii, Että kyosho on hintava vain suomessa. Onhan se helkatin nopeaa soittaa esim Tietonikkariin, että hei, tarvitsisin osan, ai okei, kerro numero niin tilataan ruotsista. Entäs mistä ne osat on tullut ruotsiin jne.... Eli hintaa kertyy matkalla.

Pekka V

Niin ja pitäähän liikkeiden pysyä pystyssä!
Tietonikkarissa on mielestäni TODELLA hyvä palvelu, koska soitin sinne ja sanoin että tämmöinen pitäisi saada ja kerroin vara-osanumeron sitten se vaan sano että löytyy hyllyustä ja laitetaan huomenna postiin.
Jartsa on ihan oikeassa että hintaa kertyy siinä matkalla!

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"Niin ja pitäähän liikkeiden pysyä pystyssä!
Tietonikkarissa on mielestäni TODELLA hyvä palvelu, koska soitin sinne ja sanoin että tämmöinen pitäisi saada ja kerroin vara-osanumeron sitten se vaan sano että löytyy hyllyustä ja laitetaan huomenna postiin.
Jartsa on ihan oikeassa että hintaa kertyy siinä matkalla!
Juu pitäähän suomalaiset firmat yrittää pitää pystyssä, mutta itsen kyllä tilaan osa ulkomailta. Eikä hävetä tippaakaan.  =)

Antti R

Lainaus käyttäjältä: "rala.p"Eli kaikki joukolla ostamaan kyöstejä niin kyllä ne vara osatkin halpenee, vaikka ei kyöstistä mikään hajoa, olen nimittäin ajanu ultimalla kolme vuotta eikä mikään kyoshon osa ole hajonnu.

Samat sanat! Ultima on kyl kestävä
-EhtoollisWeli

make72

kyllä tämä topikki palvelee ainaki minua.yritin tähän saada rehellisiä mielipiteitä kestävistä autoista ja monissa threadeissa se menee ihan lapselliseksi inttämiseksi.tähän haluaisin vain omia mielipiteitä/kokemuksia en mitään intosta

Jartsa

Jos haluat halpaa ja keskivertoa osta hobao.

Jos haluat hyvää osta inferno, mutta se maksaa hiukan enemmän jos suomesta ostat.

Jos haluat ihan peruskamaa perushinnoilla osta mugen tai TT

fiesta6

Ei se Hobao nyt ihan peruskamaa ole, kyllä SE malli on aika pirun hyvä..
Taas kehissä.. ;)

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Ei se Hobao nyt ihan peruskamaa ole, kyllä SE malli on aika pirun hyvä..
Puhuin yleisesti Hobaosta. Ja hobaosta voi tehdä aivan loistavan auton. Se vaatii vaan rahaa...

Jani Lindqvist

Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Ei se Hobao nyt ihan peruskamaa ole, kyllä SE malli on aika pirun hyvä..
Puhuin yleisesti Hobaosta. Ja hobaosta voi tehdä aivan loistavan auton. Se vaatii vaan rahaa...
Kerroppa mulle, mikä esimerkisi HoBaon perus karvalakki -mallista tekee sellaisen, että se ei täytä sinun kriteereissäsi "hyvän" vaatimuksia? Mikä siinä on huonompaa kuin SE mallissa, tai sellaisessa Hobaossa, mikä on "vaatinut rahaa"?

Joona H

Kehtaisin väittää (ilman Pro-kokemuksia),että HoBaon Pro-mallit ovat kyllä suoraan paketista ulos vedettyinä ihan yhtä hyviä kuin Infernon vastaavat,eikä "keskiverto-kamaa",niinkuin tuossa aiemmin listasit.
Tai kerrohan,millä osa-alueella HoBao on huonompi ("keskiverto") kuin Inferno ("hyvä")?
Mutta tämä on taas tätä Inferno-HoBao kädenvääntöä :mrgreen:

Sami L

Kyllä muakin kovasti ihmetyttää, miksi Hobao on "vain keskiluokkaa".
Sen hinta ei yllä Kanain tasolle? Mitään muuta selvästi huonompaa en autosta löytänyt, vaikka siinä ei olekkaan kovaanodisoituviilattusorvattujuotettutitaani-radiolevyä?
(Ja onko halpa hinta huono asia?)

Ainiin... Olin melkein unohtaa, että Hobaossa on 4levyä, kun kanaissa vain 2, eihän se Hobao VOI mihinkään kulkea. Ei sillä massalla.

Kyllä kannattaa miettiä ennen Hobaon alentamista keskiluokkaan.
Tähän ei mitää syytä ole.

solar4

[offtopic] Voi elämän kevät teidän ja teidän Kyosho on mahtava -juttujen kanssa. Itse pyrin välttämään kyseistä merkkiä loppuun asti, mutta en ala asiasta enempää kinaamaan. [/offtopic]

make72,
Itse ostin syksyllä about 30-40 litraa ajetun karvalakki-hyperin missä oli olennaisimmat viritysosat asennettuna. Uusittuani muutaman voimansiirron akselin sisäänmenon / ulostulon sain mielestäni varsin toimivan auton. Autossa on klappia, mutta siitä ei voi Hobaota syyttää, kyllä mikä tahansa pikkuauto tuollaisen ajomäärän jälkeen klappaa ja toisekseen siitä selviää jonkinverran pelkillä prikoilla. Olen ajanut Losilla, Corallyllä ja parilla muulla sähköautolla about viitisen vuotta ja Hobaon varaosahinnasto on todellakin miellyttävä em. merkkeihin verrattuna.

Parin kovan mällin jälkeen olen saanut etuiskaritornin kiinnikkeet ja iskarin varren autosta rikki, en muuta. Etuvetarit on aika finaalissa, mutta uudet maksavat 20e ja risat. Ohjauksen servosäästäjän ja sen vieresen tornin liukulaakerit klappaavat epämiellyttävästi, olen harkinnut kuulalaakereiden laittoa. Alkuperäiset liukulaakerit 2e.
Diffit ovat erittäin hyvässä kunnossa, kardaanit ja dogbonet kohtalaisessa ja pyöräntuennat myös hyvät. Mikä pyöräntuentoihin tulee, tiettävästi "kukaan" ei ole saanut tukivarsia Hyperistä rikki.
Eräs erittäin hyvä ominaisuus Hyperissä on se, että miltei kaikki laakerit ovat saman kokoisia. Jenkkiautoihin tottuneelle se oli oikeastaan melkoinen yllätys kun ennen sai varaosapakissa olla seitsemää sorttia laakeria.

Eräs puoli mistä hyperissä en pidä on iskarit. Hintaansa nähden ihan jees, mutta Losin iskareihin tykästyneenä olen jäänyt kaipaamaan jotain vähän timmimpää otetta. Täytyy katsoa jos XRayllä olisi hyvät iskarit tarjolla kun saavat buggynsa ensin markkinoille.

Kyllä, suosittelisin Hyperiä.
Little to win, nothing to lose
SD/GT