Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeknoRC SCT410 ShortCourse

Aloittaja Hazard, 24.01.13 - klo: 20.38

Hartsa24

Kyllä hienosti pelaa teknolla toi support, ihan piruuttani laitin sinne meilin ja kyselin mistä sais parempia stub axleja ku niitä on ny 4 menny poikki ja kaikki samalla lailla. Lähettivät mulle jo keväällä yhen parin niitä ja nytkin laittavat lisää tulemaan :grin:  Ei oo kyllä tälläseen palveluun tottunu...

Mikko_

Metallinen spurri oli hyvä ostos. http://www.teknorc.com/shop/tkr5115-spur-gear-44t-hardened-steel-lightened/
Ebaystä saa melko halvalla. Oiskohan ollut posteineen noin 20e. Tuo tuli hommattua, kun eka spurri meni huonoon kuntoon spurrin ja pohjalevyn väliin jääneen kiven takia.
Tekno SCT410

mcly

Tekin Pro4 HD 3000Kv tuli tänään. Josko huomenna sais kolvattua johdot ja testattua. Mites sulla Mikko ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Mikko_

Lainaus käyttäjältä: mcly - 11.09.13 - klo: 12.44
Tekin Pro4 HD 3000Kv tuli tänään. Josko huomenna sais kolvattua johdot ja testattua. Mites sulla Mikko ?

Ei ole vielä tullut edes ilmoitusta tullilta, että paketti olisi Suomessa.. Valitsin jonkun parin dollarin postituksen mistä ei saanut edes seurantakoodia. Tulee kun tulee, siihen asti mennään nykyisellä Reventon Pro kombolla.

Joko siellä on jo johdot kolvattu? Miltä vaikuttaa?
Tekno SCT410

mcly

#124
Lainaus käyttäjältä: Mikko_ - 12.09.13 - klo: 10.52
Lainaus käyttäjältä: mcly - 11.09.13 - klo: 12.44
Tekin Pro4 HD 3000Kv tuli tänään. Josko huomenna sais kolvattua johdot ja testattua. Mites sulla Mikko ?

Ei ole vielä tullut edes ilmoitusta tullilta, että paketti olisi Suomessa.. Valitsin jonkun parin dollarin postituksen mistä ei saanut edes seurantakoodia. Tulee kun tulee, siihen asti mennään nykyisellä Reventon Pro kombolla.

Joko siellä on jo johdot kolvattu? Miltä vaikuttaa?
Saan illalla kolvattua johdot ja saan tehtyä pikaisen testin. Laitan viestiä sitten  :smiley:

Muoks..
Tossapa tuo Tekin on nyt kiinni Assossa. Kokemuksia laitan tuosta, niin voi verrata sitten Mikon kanssa  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Hazard

Tuli tänään purettua auto puhdistusta varten ja tarkistin samalla pohjalevyn kunnon. Perä oli hieman taipunut ylöspäin mutta olenkin ajanut koko kesän (ja viime talven) ilman jäykistimiä keskellä ja perässä. Auto on kieltämättä saanut iskua monesta suunnasta joten siihen nähden erittäin hyvä suoritus.





Pyöristelin hieman samalla pohjalevyn nurkkia. Auto on nyt kunnolla putsattu ja valmiina siirtymään sisälle. Pinionin saa varmaan vaihtaa vielä pienempään mutta sen kerkiää kyllä sitten. Tampereen suunnalla on muuten jo neljä Teknoa ja kaikki varmaan kiertää kilpailuitakin.



Helmikuun jälkeen näin kesäkauden päätteeksi laskin hajonneet osat. Neljä pyöränakselia(vetarin pää), yksi iskarin varsi, kaksi muovista hexiä ja muutama vetarin pinni. Etupuskurin soikea joustopala meni poikki, vaihdoin samalla koko puskurin kun tulee samassa paketissa. Pinnit eivät varsinaisesti hajonneet mutta vaihdoin ne selvästi kuluneina. Takakardaanin tapit kului joten vaihdoin kardaanin mutta nyt hommasin uusia tappeja joten tuon saa korjattua. Vaihdoin kesällä myös kaikki laakerit samalla kun puhdistin auton. Iskarin o-renkaat vaihdoin kerran.

Autoon muuten saa konversiosarjaa jolla siitä saa tehtyä M8e luokan auton. Hintaa kitillä Amainissa 93$.

mamyllyn

Täällä on sama operaatio käynnissä ja eilen pesin ekat osat sisäkautta ajatellen.

Yksi todella hyvä vinkki vielä tukivarsiin liittyen: poraa hingepinnien reiät 4,2 mm terällä kun olet ensin kiertänyt droop-ruuvit paikalle. Pinnit pyörii sen jälkeen äärimmäisen herkästi ja ilman klappia :-)

mamyllyn

Eilen sain purku/ pesuhomman hoidettua iskareiden kasausta lukuunottamatta. Ei voi kuin hymyillä koska ei löytynyt yhtään hajonnutta tai pahasti kulunutta osaa koko laitoksesta :-) Auto on saanut mun ajotyylini mukaan mieletöntä pommitusta ja se on kestänyt tuon erinomaisesti.

Pohjalevyn takaosassa on kuoppa jonkun älyttömän iskun seurauksena ja siitä huolimatta levy on suora. Itse ajan pääsääntöisesti kaikki bracet paikalla ja se tukee pohjaa todella hyvin.

Iskarit kannattaa purkaa ennen sisälle siirtymistä ainakin jos on ajanut ilman varsien suojia. Öljy/ hiekkaseos tunkeutuu joka tapauksessa jossain vaiheessa sisälle ja vähintään O-renkaissa on hienoja hiekanjyviä. Ei siis kannata oikaista tuota vaihetta autoa sisäkaudelle valmistellessa.

peejii_h

Kun rakentaa diffit niin kannattaa ruuvit vetää pohjaan ihan miehekkäästi. Itse olin neiti (SCTEn perua) ja ne vuoti.
Kohta alkaa sisäkaudelle muutamien jousien testaus.

Mölli

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 19.09.13 - klo: 12.27
Eilen sain purku/ pesuhomman hoidettua iskareiden kasausta lukuunottamatta. Ei voi kuin hymyillä koska ei löytynyt yhtään hajonnutta tai pahasti kulunutta osaa koko laitoksesta :-) Auto on saanut mun ajotyylini mukaan mieletöntä pommitusta ja se on kestänyt tuon erinomaisesti.

Pohjalevyn takaosassa on kuoppa jonkun älyttömän iskun seurauksena ja siitä huolimatta levy on suora. Itse ajan pääsääntöisesti kaikki bracet paikalla ja se tukee pohjaa todella hyvin.

Iskarit kannattaa purkaa ennen sisälle siirtymistä ainakin jos on ajanut ilman varsien suojia. Öljy/ hiekkaseos tunkeutuu joka tapauksessa jossain vaiheessa sisälle ja vähintään O-renkaissa on hienoja hiekanjyviä. Ei siis kannata oikaista tuota vaihetta autoa sisäkaudelle valmistellessa.

Mitä jos pistäis patterikasin päälle korrikorin? Kestäix se?  :wink:
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Mikko_

No nyt vihdoin sain Teknoon kiinni Tekin PRO4 HD 4300kv motin. Johan alkoi tapahtumaan! Kunnon radalle en ole vielä päässyt, mutta mitä tuolla pihalla olen muutaman akullisen bashaillut niin voimaa tuntuu olevan ihan älyttömästi  :grin:
Tällä hetkellä 15t pinjoni.
Tekno SCT410

mcly

Lainaus käyttäjältä: Mikko_ - 06.10.13 - klo: 17.00
No nyt vihdoin sain Teknoon kiinni Tekin PRO4 HD 4300kv motin. Johan alkoi tapahtumaan! Kunnon radalle en ole vielä päässyt, mutta mitä tuolla pihalla olen muutaman akullisen bashaillut niin voimaa tuntuu olevan ihan älyttömästi  :grin:
Tällä hetkellä 15t pinjoni.
Omaan 3000kV mottiin myös ollut TODELLA tyytyväinen..  :wink: Aivan eriluokkaa tuo potku Tekinissä versus muut merkit mitä olen testannut..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Hazard

Pitkästä aikaa jotain uutta autoon eli CSI:n männät ja bladderit iskareihin. Ehdin ostaa Kyoshoon tarkoitetun sarjan mutta nyt on julkaistu Teknolle omat männät. Kyoshon mallin männät ovat hieman liian paksut eikä männän kiinnitys mutteri pyöri ihan niin syvään kuin nylockin haluasi pyörivän.

Todella lyhyen testin perusteella ei nämä männät juuri ole sen huonommat kuin vakiotkaan. Ohjeen mukaan laitettuna öljyt oheni muuten melkoisesti. Laitoin 30/25W Losit.




mamyllyn

Tervehdys,
Mun pohjalevy oli saanut niin kovaa kyytiä, että vaihdoin sen uuteen vakioon juuri ennen viime SC-kisoja Vantaalla. Mielenkiintoinen puoli hommassa oli se, että orginaali pohja on edelleen hyvässä kuosissa aivan älyttömien hittien jälkeen :-)

Peräpää on aavistuksen noussut, mutta lommoja ja reilua kulumaa lukuunottamatta se on yhä iskussa. Eli kyllä toi 4 mm:n levy on kovaa kamaa.

Sitten toiseen aiheeseen: säädimme kaksi Teknoa samoihin asetuksiin ja ajoimme samalla rengassarjalla molempia autoja. Toinen kääntyi selvästi paremmin On-powerilla, kuin toinen.
Suurin yksittäinen tekijä löytyi, kun vaihdoimme autojen keulat päittäin. Tarkistimme linkkien paikat, vaihdoimme iskarit ristiin ja kävimme läpi niin kickupin sekä sweepin.

Lopuksi vaihdoimme etudiffit ristiin ja sieltä se syy selvisi. Molemmissa piti olla saman valmistajan 7k ölyt, mutta jostain syystä näin ei ollut.

Tossa siis yksi hyvä vinkki kaikille auton omistajille: kääntymisessä etudiffi on todella tärkeässä asemassa ja jo pieni ero siinä on merkittävä.

Seuraavan kokeilun teen 10-5-3 diffeillä.

Mikko_

Laitetaan nyt vielä tänne tiedoksi, jos joku ei vielä tiedä, että Teknoa ja sen osia löytyy nykyään myös Suomesta: http://fi.eurorc.com/search/?q=tekno%20rc&page=1&per_page=30

Hieno homma, että varaosia löytyy nyt läheltä, jos on tarvetta. Tästä on kyllä pirun hankala saada mitään rikki!  :afro:
Tekno SCT410

Jämsä

mamyllyn: Kumpi oli parempi tässä tapauksessa jäykempi vai löysempi etudiffi?

mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 16.06.14 - klo: 15.38
mamyllyn: Kumpi oli parempi tässä tapauksessa jäykempi vai löysempi etudiffi?

Jäykkä oli parempi, kun molemmat autot kääntyivät kuitenkin tarpeeksi ilman vetoa.

mamyllyn

#137
Kysymys muille saman auton omistajille:
Montako stub axlea olette saaneet poikki? Teknon koodi sille on TKR5570.

Se on mun mielestä auton ainoa heikko osa ja nyt noita on mennyt aivan liian monta "putkeen"...

Lisäys: jos näitä on mennyt myös muilla, niin raportoikaa asiasta suoraan Teknolle. Näin asiaan voidaan saada muutos aikaan. Mulle ne kirjoitti, että noiden kanssa oli ongelmia vain ekoissa autoissa.

andetee

0 kpl so far, mut tämän viestin jälkeen varmaan alkaa napsua...

Lempeä kaasusormi ilmeisesti.  :laugh:
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Mikko_

Minäkään en ole noita vielä yhtään saanut rikki.
Tekno SCT410

mamyllyn

Terve,
Mun vetarin sylinterin muotoinen pala oli ainakin aika pahasti jumissa vasemmassa taka-akselissa.
Nyt vaihdoin siihen varmuudeksi sinne uuden akselin sekä noi liitososat ja vaseliinia messiin.
Raportoin miten homma etenee...

Hartsa24

Olikohan niin et 3kpl on menny niitä ja oon raportoinu aina teknolle ja saanu uutta osaa tilalle ja samaa ekan kerran jälkeen et ekoissa ollut vikaa..

mamyllyn

Asia on siinä mielessä tosissaan mielenkiintoinen, että toisilla akseli ei mene koskaan poikki ja toisilla taas noita menee paljon.
Rctechissä on nyt ainakin juttua siitä, että välillä akselit oli kestäviä ja sit tuli taas huonompaa kamaa.
Toivottavasti Tekno nyt reagoi asiaan kunnolla.

Ps. Mä modaan noi 17 mm hexit paikalle ja ostan DE:n SC-vanteet niille.

Hartsa24

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 25.06.14 - klo: 13.19

Ps. Mä modaan noi 17 mm hexit paikalle ja ostan DE:n SC-vanteet niille.

Miten noissa toi offset menee?
"17mm hex and buggy offset for use with adapters and Team Associated SC8 / SC8E"

Mölli

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 25.06.14 - klo: 13.19
Asia on siinä mielessä tosissaan mielenkiintoinen, että toisilla akseli ei mene koskaan poikki ja toisilla taas noita menee paljon.
Rctechissä on nyt ainakin juttua siitä, että välillä akselit oli kestäviä ja sit tuli taas huonompaa kamaa.
Toivottavasti Tekno nyt reagoi asiaan kunnolla.

Ps. Mä modaan noi 17 mm hexit paikalle ja ostan DE:n SC-vanteet niille.

Ostat sitten multa ne vanteet.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

mamyllyn

Päivitin äsken autoa hankkivalle hyvän listan kamoista, jotka kannattaa autoa tilatessa ottaa huomioon:
https://docs.google.com/document/d/1X29xxNVNAiBLdQRQAI1eNE7fUKVcTaZyphkMjnL5diQ/edit?usp=sharing

Metsäläinen

Noniin huomenna pitäisi mullekin saapua tämmöinen T-kaupan auto. Minkä vahvuiset öljyt olisi hyvät diffeihin ja iskareihin Lavangon radalle?

mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 26.06.14 - klo: 22.01
Noniin huomenna pitäisi mullekin saapua tämmöinen T-kaupan auto. Minkä vahvuiset öljyt olisi hyvät diffeihin ja iskareihin Lavangon radalle?

Aloita diffien osalta 7-7-3:lla.
Jos sulla on mustat/pinkit jouset, niin 40/30 cst:tä on ok.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 26.06.14 - klo: 22.58
Aloita diffien osalta 7-7-3:lla.
Jos sulla on mustat/pinkit jouset, niin 40/30 cst:tä on ok.

Okei kokeilen noilla, toivottavasti jo viikonloppuna.

Metsäläinen

Paketti on pöydällä kasaus voi alkaa! Mites noi iskareiden varteen ulkopuolelle tulevat o-renkaat, onko ne hyvä olla vai voiko jättää pois?