Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Xray XB8

Aloittaja Teppo, 17.06.04 - klo: 20.18

*HOKE*

Tuota ihmettelin myös itse.
oli hyvin lähellä että oisin XB kasin hommannut, mutta erittäin raju hinnan korotus sai muihin aatoksiin.

solar4

Varaosien hinnat ovat kiinteät, mutta käsittääkseni auton hinnasta kannattaa yhä pyytää tarjous.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Sami L

Sama asia mullakin osui tähtäimeen. Hinnat Jenkeissä nousi kurssien takia, mutta Euroopassa ilmeisesti oltiin sympaattisia ja haluttiin myös nostaa hinnat silkasta myötätunnosta. JR:n hinnoittelusta en sitten enempiä tiedä. Mielummin ostaa Dantom/Iso-Hepa -akselilta.  :?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Teppo

Ehkä tämä kertoo siitä että JR tuo autonsa jenkkilästä eikä virallisen maahantuonnin kautta?

*HOKE*

Kertokaapas XB-8:lla ajelleet että mitä osia tuosta autosta yleensä menee radalla rikki.
Ois mahdollisesti edelleen hankintalistalla ja ajattelin vaan että mitä osia kannattaa heti ostaa varalle.

HVoltage

Ajanut kerran ja mitään ei menny rikki ;)

Itselläni myös sen verran vähän kokemusta autosta että ajelen ensin ja kattelen että saako siitä edes jotain rikki. (Lue: Kun siitä menee rikki)

Raportoidaan tänne sitä mukaan kun räjähtelee...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

*HOKE*

Ainiin... ja tuleekos tossa millaset vieterit mukana?
Minkäs paksuset kallistuksenvakaajat?
Näyttäs olevan aika monen vahvusta saatavilla.

Sami L

Suosittelen tutustumaan XRayn omaan foorumiin, sieltä löytyy tehtaan kommentit ja käyttäjien kokemuksia hieman Suomea lämpimämmistä maista. (Joissa siis jo ajellaan / on koko talvi ajeltu.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

solar4

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Ainiin... ja tuleekos tossa millaset vieterit mukana?
Minkäs paksuset kallistuksenvakaajat?
Vaaleen ja tummansiniset jouset. Vakaajista en tiedä. Ainakin iskarin mäntiä, aurauksen säätöpaloja ja noita hingepinnien epäkesko-säätöpaloja tuonne laatikon pohjalle jäi vielä kierimään. Jännät noi iskarinmännät missä on kartion mallinen reikä, reboundin pitäis olla nopeempi vai kummis päin se nyt meni.. Ei paljoa pelkoa että tollaisia rupeis testaamaan ennenkuin ehtii kunnolla autoon radalla tutustumaan.

Pitäis varmaan täräyttää toi oma pikkuhiljaa käyntiin. Tuossa on juuri paikallisesta "lentskarikaupasta" lipoly-akku lainassa, pitää sovittaa jos se sopii suoraan vastariboksiin. Sitten menee paino alle 3300 gramman :)
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Vesa

Tässä linkki Xrayn suoraan foorumille:

http://www.teamxray.com/xforum/index.php
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

*HOKE*

Perskeles kun oon niin täpinöissäni tulevasta kesästä että menin äsken tilaamaan XB kasin...

Ei malta odottaa...

:mrgreen:

Sami L

Tervetuloa joukkoon iloiseen... täpinöissä tässä on itse kukin.  :wink:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

cevipu

Juu, into on kova meikäläiselläkin :)

Vielä puuttuu pilli, servot ja renkaat. Muuten auto on suurimmaksi osaksi kasassa ja täytyy sanoa että aikamoinen nautinto on kokoaminen on ollut. Osat tuntuvat laadukkailta ja ohjekirjakin tuntuu olevan ajan tasalla.

Periaatteessa kamojen pitäisi tulla tällä viikolla. Toivotaan toivotaan...

Mika R

Taitaa olla kohta suositumpi kuin hobao menneenä kesänä ? Montas teitä Xray kuskeja nyt siis onkaan - ootteko laskenut ? Tehdään galluppi ja mielellään kisakuskit ja sudittelijat erikseen - siis kaikki merkit (hobao,xray,kyösti,crono,gs,tt,mugen jne) ...!   :D Mode asialle ...

*HOKE*

Nyt on auto nipussa  :D

Ei voi kyllä kuin hämmästellä kuinka loistava laitos tuo on.

Ainoa "epäkohta" jonka löysin on jarrulinkeissä.
Eli etujarrun raidetanko on aika ahtaassa raossa isonrattaan ja tankin välissä. Siis kun painaa kaasua niin tanko kulkee todella läheltä ratasta ja tankkia.

No mutta hienosäätämällä sen sai kyllä sihdattua niin ettei se osu mihinkään.

Pettymyksenä tuli eteen ettei HoBaon vanteet sovi. Ottaa vanne kiinni laakeripesään. Ja just kun on kaks settiä ihan uunituoreita Grimefightereitä liimattuna. Pitää varmaan keitellä irti tai kehitellä jotain muuta.

Sähköinä toimii Futaba 3PK HRS, kaasuservona Futaba 9451 ja ohjauksesta vastaa Sanwa ERG-VX.

Nyt pitäis vielä saada uus kone ja putkisto hommattua.
Suositelkaas jotain hyvää kone+putki yhdistelmää...
En ole vielä päättänyt mihin päädyn.

Sami L

Kannattaa todellakin pitää silmät auki sen jarrulinkin kanssa. Läheltä se menee, muttei osu.  :wink:

Koneeksi varmaankin vääntävä tapaus, tuonne Lavangon suunnalle. Novarossi P5 on useiden suosima ja sellainen on itsellekkin tarkoitus tulla. Saa sitten nähdä kuinka se pelittää.

PS. Olisiko vanne-ropleemi Dremelillä hoidettavissa?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

solar4

Parin kirosanan saattelemana piti sit mennä koittamaan tota vannejuttua.. Totta, se ei sovi, mutta miljoonalaatikosta löyty (tasan yksi) 14x17x1 prikka, se väliin niin vanne mahtuu pyörimään nätisti.
Ei vissiin järin hankala arvata kuka lähtee ruuvikauppaan maanantaina..
Onneks päädyin ostamaan muita vanteita tänä talvena, mut on noita Hobaoita vielä pari kierrosta.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

*HOKE*

Pitää vielä kokeilla kuinka noi HoBaon hexit sopis.
Sillähän tuo ropleema ois ratkastu.

Niin joo ja yks kohta oli autossa kanssa jolle piti Dremeliä näyttää... Ohjauksen servopukki otti liikaa servon johtoon kiinni, joten sitä piti pikkusen työstää.
Muuten kyllä kaikkien osien sovitus on aivän mielettömän hyvä.

*HOKE*

Iskarit tuntuu autossa olevan kyllä aivan mieletöntä tasoa...
Todella herkältä tuntuu.

Setupiks päätin kokeilla ihan lonkalta edessä ja takana noita mäntiä joissa reiät isonee alaspäin.
Reikien koko 1,5 ja öljyiks eteen 40 ja taakse 30.

Tuntuu aivan mielettömältä noin kylmiltään lattialla pompotellessa, mutta sittenhän tuon tietysti radalla näkee onko liian löysä vai ei...

Vihdoin on tuollaisia mäntiä tullut. On monesti käynyt mielessä että ois kiva saada reboundia vähän nopeemmaks.
Aika sitten tietysti näyttää kun radalle pääsee että pitääkö vaihtaa perinteisiin.

Mika R

Wau, kuulostaa todella hyvältä Hoke
Kiva nähdä sitten lavangossa

Sami L

Minäkin myös siis ajan autollani:

Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

*HOKE*

Ai kun tekee pahaa kattella noita kuvia kun porukka on ajatellut.
Oikeen sääliks käy tota uudenkarheeta autoa kun tietää että ei mee kauaa kun se on kanssa yhtä likanen.

Kun se lavanko nyt vaan sulais ajokuntoseks.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Ai kun tekee pahaa kattella noita kuvia kun porukka on ajatellut.
Oikeen sääliks käy tota uudenkarheeta autoa kun tietää että ei mee kauaa kun se on kanssa yhtä likanen.

Kun se lavanko nyt vaan sulais ajokuntoseks.

Heh heh - kauaa ne ei muistuta uutta autoa kun menee ulos sen kanssa. Olikos sulla Hoke Hyper 8 port pro pannu tossa omassasi?

*HOKE*

No tällähetkellä on 8 porttinen boostilla ihan vaan väliaikasesti kiinni.
Ihan vaan sen takia että sain letkut vedettyä.

En siis aja tuolla autolla luultavimmin metriäkään ennenkuin siihen on uusi kone.
Ihmettelen vielä mihin koneeseen päätyis. Tarjottu on novarossin P5 konetta, eli enköhän sillä ajele ainakin alkuun.

Ja niinhän se on että kun ekan kerran sillä radalle menen niin ei enää uudelta näytä.

Mika R

Näin on.
Tuota RB:tä voin kyllä suositella kans, tuntuu todella hyvältä: helppo ja nopea

*HOKE*

Ei onnistunut vanne ongelma hexejen vaihdolla.
HoBaon hexit painuu liikaa laakereita vasten.

Eli siis ei auta muu kuin prikkoja hommaamaan.

Miten on... Mitkäs kaikki vanteet tuohon nyt sitten sopis?
Tietysti Xray:n ja näköjään Medial Pro:n, mutta mitenkäs muut?

Niko

Dremelillä vanteesta pois tai sitten:



1 mm iskarin esijännityspala vanteeseen.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

*HOKE*

No jukopliude Niko!

Ei tullut mieleenikään noin loistava idea.
Onneks noita iskarin esijännityspaloja löytyy vaikka muutamaan rengassarjaan.
Ei ku pikaliimatipat perään vaan niin pysyykin.

Dremelillä en lähde työstämään, vaikka eihän tuo niin vaikeeta olis.

HVoltage

Noniin tänään tuli ajettua oikein radalla jopa ihan pari tuntia :D

Tossa nyt heti pari kuvaa... eipä ole veitikka enää uuden näköinen :(




Kommenttia: Ensin tuntui siltä että ei tahdoi oikein kääntyä kunnes hoksasin että antaa hiukan (tai enemmän) kaasua niin johan kääntyy :shock:

Itse asiassa auto tuntui siltä että mitä enemmän sille antoi vauhtia sitä enemmän se siitä tykkäsi. :mrgreen:  En olisi ikinä uskonut että krossari voi olla noin tasapainoinen kuin XB8 on. Eniten pidin siitä kuinka sitä pystyi ohjaamaan kurveissa myös kaasulla sopivasti annostelemalla.

Täytyy sanoa että se ohjekirja-setup on erinomainen eikä vain revitty hatusta. Tässä asiassa on muilla oppimista...

Renkaat ei ehkä olleet parhaat mahdolliset (Ellegi Bulldog) mutta kokeillaan muita kun ehditään. Hyppy hommatkaan ei oikein sujunut kun ei saanut riittävästi vauhtia isoihin pomppuihin (rata kuin perunapelto) mutta pikkuhypyt sujuivat autolta kuin itsestään.

Niin ja sitten vielä, tuo LRP:n kisapannu on aika vekkuli, kuluttaa todella vähän fuilia. Kamut radalla rupes jo hämmästelemään että eikö se vauhtiliemi lopu kun oltiin lopettelemassa. Tiedä sitten mikä tilapäinen häiriö oli :wink:

Joko on stadin kundit saanu radan kolattua ;) Meillä on ajokausi alkanut :P (oli pakko vähän piruilla :twisted: )
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Sami L

Ei olla kateellisia ei olla ei... Tervetuloa channelille: #Lavanko_Kuivumaan_Ry  @ircnet
Autoa ei siis haukuttu ihan pystyyn näin alkuunsa.  :wink:  Hieno homma!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.