Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Xray XB8

Aloittaja Teppo, 17.06.04 - klo: 20.18

henkka88

Lainaus käyttäjältä: "solar4"TQ:ssa on myös eri tukivarret (neljä euroa kipale) joiden asentaminen R-malliin vaatii pidemmät etudiffin ulostulot (20eur).
Tjaa, tuota en tiennytkään..
Just tänään laitoin omaan autooni TQ sarjan eteen ja lisäksi juuri nuo TQ:n banaanivarret..
Tuossa katselin vetareita niin ei ne ainakaan tuolla setupilla näyttäisi putoavan!
Vai onko siinä sit joku muu ongelma edessä?
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

solar4

Lainaus käyttäjältä: "henkka88"
Lainaus käyttäjältä: "solar4"TQ:ssa on myös eri tukivarret (neljä euroa kipale) joiden asentaminen R-malliin vaatii pidemmät etudiffin ulostulot (20eur).
Tjaa, tuota en tiennytkään..
Just tänään laitoin omaan autooni TQ sarjan eteen ja lisäksi juuri nuo TQ:n banaanivarret..
Tuossa katselin vetareita niin ei ne ainakaan tuolla setupilla näyttäisi putoavan!
Vai onko siinä sit joku muu ongelma edessä?
Ei suoraan, mutta sopivilla säädöillä ohjauspala on jo niin kaukana diffiboksista, että vetari saattaa irrota iskusta. Ilmeisesti rikkoutuneesta eccentric bushingista (vai mikä se muovinen säätöpala on nimeltään) johtuen itsellä pomppasi vetari pari kertaa ulos Salon kisoissa ihan R-mallin pidemmillä tukivarsilla. TQ:n tukivarsi on vielä pidempi.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

epäkesko  :D

Henko

Sellainen ero noissa näytti kans olevan, että R:n manuaali, kasausohje vai mikä lienee, on mustavalkoinen :)
TQ:ssa värillinen, painomuste tekee siis lopun hinnan erotuksen ;D
EdiT: On muuten molemmat mukavia kasattavia, ei tarvi ihmetellä eikä hioa.

solar4

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"epäkesko  :D
Nollapalassa on reikä keskellä, ei se ole epäkesko.


:mrgreen:
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

aivan, no mikäs toi bushing on suomeksi - pusla?

l150040

hela, holkki, laakeriholkki, eristysholkki, läpivientiholkki, väliholkki, hylsy, vaippa, tulkka, välilevy, laakeri, läpivientieristin, laakerihela

_jani_

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Moottori, sähköt (servot, vastari, akku), pilli, käyrä, renkaat... nuo nyt ainakin pitää itse värkkiin ostella. RTR mallia ei löydy, vaan tuo R (Raycer) on myöskin KIT, mutta varusteltu hieman edullisemmilla palikoilla. Erot eivät ole kovin isoja. Niistä saa parhaiten selvän vertailemalla tuotteita: www.teamXray.com

Elikkäs tuleehan sitä kokonaishintaa sitten melko paljon.
Aattelin jo että onpas siinä hyvähintainen auto (alle 400e), meinaan R,
mut siihen tuleekin yli parisatkua lisää.
Kyllä on sitten suolainen hinta... ainakin mulle.
En aatellu maksaa RC-autosta kun max. 500 e.

Siis löytyykö ärrää kasattuna (sis. moottorin, sähköt ym.)
(KIT=kasattu)??

Sami L

Xrayn tuotteista vain 1:18 mittakaavassa löytyy valmiiksi kasattua. KIT=itse kasattava (ja useimmiten moottoria ym. puuttuu) ja RTR=Ready to Run = valmiiksi kasattu ja sisältää lähes kaiken ajoon tarvittavan

Ärrää ei tehtaalta kasattuna saa, jostain voi tietysti käytettyä / ajamatonta valmiiksi kasattua yrittää etsiä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

solar4

Kit on rakennussarja. Xrayn ainoa RTR-auto on M18, eli 1:18 rata-auto..

Sikäli XB8R ja moottori maksavat jo 500 euroa, eli saman kuin useimmat RTR-paketit. Loppujenlopuksi jos kilpakalustoja katsoo, harva vakioradioilla tai servoilla ajaa. On toki makuasia haluaako rakentaa kilpatason harrastekaluston itselleen, mutta jos haluaa, on kyse vain siitä milloin kunnon radiolaitepaketin ja servot hankkii. Itse suosittelisin investoimaan kerralla hyvään, se tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Tounison

Muutama litra nyt radalla ajettu ja tuntuu toi perä olevan aika liukas. Pistin nuot setupit mitkä oli xb8r manuskassa. Takalinkin pistin pitemmäksi ja edestä 1 pykälän jousta kallelleemaksi(olisko noin)siis vinompaan. mitäs vipua sitten säätämään :?:

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Tounison"Muutama litra nyt radalla ajettu ja tuntuu toi perä olevan aika liukas. Pistin nuot setupit mitkä oli xb8r manuskassa. Takalinkin pistin pitemmäksi ja edestä 1 pykälän jousta kallelleemaksi(olisko noin)siis vinompaan. mitäs vipua sitten säätämään :?:

Vaihda vaikka ne vakio R jouset valkoisiin, ne R:n mukana tulevat kirkkaat on takana todella jäykät ja edessä medium tasoa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Sami L

Kokeile 3-3-3 diffejä. (Xrayn setuppishiittisysteemistä löytyy mun nickillä setuppeja, joilla ainakin itse sain autosta huomattavasti helpomman ajettavan. Ja vauhtia lisää.  :) )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

solar4

Ehkä nopein keino perän rauhoittamiseen tai kääntymisen lisäämiseen on etu- ja taka-aurauksen muuttaminen.. Varsinkin taka-aurauksella on yllättävän suuri vaikutus, omalla "keskiarvosetupilla" turun radalla 2 astetta on varsin liukas ja 4 saa jo auton puskemaan tuntuvasti.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Henko

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Kokeile 3-3-3 diffejä.

Onko muuten toi diffiöljyjen asteikko suurin piirtein sama kaikilla valmistajilla? Iskariöljyjen asteikko kun vaihtelee.
Ostin juuri pullon GS:n kolmetonnista silikoniöljyä.

Mika R

No niin täällä kerrotaan että ainakin Kyoshon ja GSn öljyt olis lähellä toisiaan

Sami L

Xrayn oma on varsin jäykkää, muistaakseni lähemmäs 5k mitatessa. GS on melkolailla lähellä ilmoitettua arvoa, ja itsekkin GS:n öljyjä käytän.
http://www.twf8.ws/php/tip/shock.html

(Ja joo, Xrayn 3000 on 4200, 5000 jopa 9000  :shock: )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

henkka88

no voi ny ....tuu...
Tää olikin taas kiva jutska muistaa tässäkohtaa.
Kun autokin tuli juuri eilen nipuun!
Laitoin sit Xrayn 553 ölkit, noh ompahan ainakin jäykät. :roll:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

menee kuin juna

henkka88

No joo, se nähdään sit..
Ens viikolla Lavankoon!
Mika myös!?? :wink:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

Yritetään

Tounison


solar4

Nuo + saranatapit + ne "epäkeskot" säätöpalat.
Yksi vaihtoehto on kanssa laittaa TQ-kitti eteen (joskin suomesta taitaa tällähetkellä olla loppu). Etupään TQ-kitissä ei tule muistaakseni taaempaa noista linkittämästäsi braceista, mutta pienellä lisähinnalla pelkkään braceen saa alumiinisen ylätukivarsin kiinnikkeen, saranatapit sekä nuo muoviset säätöpalikat.

Takapään TQ-kitti on arvokkaampi, sillä siinä tulee takaiskaritornikin mukana.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

HVoltage

R:stä Etupää ja takapää klipsittömäksi tällä sarjalla -> http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=1394&kategoria=1384

Tai sitten tällä TQ sarjalla, tosin samalla menee geometria uusiksi, tämä etupään kitti vaatii vielä lisäksi tuon Solarin mainitseman bracen...
Etupää:
http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=1401&kategoria=1384

Takapää:
http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=1402&kategoria=1181
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "henkka88"No joo, se nähdään sit..
Ens viikolla Lavankoon!
Mika myös!?? :wink:

Siellähän sitä sit oltiin. Pojat voinee kertoa omat fiilikset

MONTAKO sataa erilaista viritysosaa tuo Xray tarjoaa? :-)

solar4

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
MONTAKO sataa erilaista viritysosaa tuo Xray tarjoaa? :-)

"Tarpeeksi" mutta ei sentään tee jokaiselle viripalikalle omaa service pack -autoa  :mrgreen:

Vitsi vitsinä, saa nähdä mitä viripalikoita MM-kisat tuovat tullessaan, melko varmasti evoluutiota luvassa ja Reinolle tyypillisesti uusi auto taas vuoden vaihteessa.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

Jep  :mrgreen:

Eikä kukaan tietenkään pakota ostamaan kaikkia hifi-osia

Niko

Eiks siin oo tarpeeks uutta että MAX pannut lopetetaan ja Xray tekee pannun ens vuonna ja Tortorichi ja sen pappa ostetaan Xraylle? ;)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

henkka88

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Lainaus käyttäjältä: "henkka88"No joo, se nähdään sit..
Ens viikolla Lavankoon!
Mika myös!?? :wink:

Siellähän sitä sit oltiin. Pojat voinee kertoa omat fiilikset

MONTAKO sataa erilaista viritysosaa tuo Xray tarjoaa? :-)

Jeps, viimein on palattu reissusta..
Hienoo oli, koneetkin saatiin ihan hyviin säätöihin kiitos Mikan ja Kimin!!
Thanks!
Autot tomivat ihan hienosti, tosin se keskidiffi olis voinu olla vähä vielä löysempi, varsinkin kun kumit rupes vähä tasottuun.
Saldona oli: 1 takatukivarsi(vanha Hard), toinen siipiteline(saattoi johtua yläpään löystymisestä) sekä antennin katkeaminen(joka ei menoa haitannut)..
Näistäkin selvittiin samaisena päivänä, kiitos hyvän varaosa palvelun!
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

Kiitosta vaan!

Aijuu, siitähän tuo ajamisen outous johtui, oli niin paksut öljyt.