Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Xray XB8

Aloittaja Teppo, 17.06.04 - klo: 20.18

MME

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.11.07 - klo: 20.57
Paljonko on reiskan diffinrattaan kiinnytysruuvien etäisyys toisistaan?
Mugenissa 28mm. Tuskinpa eroaa paljoakaan sylinterin halkaisijan ollessa sama.

4x25mm on Reiskan kiinnitysjako.
Ei sponsoreita.

JK

Lainaus käyttäjältä: MME - 12.11.07 - klo: 17.20
Lainaus käyttäjältä: JK - 11.11.07 - klo: 20.57
Paljonko on reiskan diffinrattaan kiinnytysruuvien etäisyys toisistaan?
Mugenissa 28mm. Tuskinpa eroaa paljoakaan sylinterin halkaisijan ollessa sama.

4x25mm on Reiskan kiinnitysjako.

Oolrait.

Keskeltä ruuvia keskelle ruuvia ilmeisesti?

MME

Keskeltä keskelle mitattu juu. Ei muuta kun Mugenin rattaaseen Reiskan jako ja tukkii ne vanhat reiät.
Ei sponsoreita.

the_man

Hyvä että MME hoiti mittauksen, kun meikältä se päivällä unohtui...  :roll:

MME

Tuli tossa mieleeni,että mikäköhän tuosta täysin mekaanisesta Active diffistä tekee mainosmiesten mielestä aktiivisen :mrgreen:? Yleensä kun on puhuttu aktiivisesta voimansiirrosta,niin siihen on aina sisältynyt elektroniikkaa ja hydraulisia toimintoja..
Ei sponsoreita.

JK


Mites nuo mahtaa muuten toimia?

Ilmeisesti diffin sisuskalut menee jumiin, jos mylly pyörittää diffin rumpua ja edes toisella pyörällä on vähän vastusta? --> Veto välittyy kummallekkin pyörälle.

Kun kaasua ei paineta niin toimii kuten normidiffi? -->Jäykkyyden määrää öljy.

Lainaus käyttäjältä: MME - 13.11.07 - klo: 16.55
Tuli tossa mieleeni,että mikäköhän tuosta täysin mekaanisesta Active diffistä tekee mainosmiesten mielestä aktiivisen :mrgreen:? Yleensä kun on puhuttu aktiivisesta voimansiirrosta,niin siihen on aina sisältynyt elektroniikkaa ja hydraulisia toimintoja..

Se menee aktiivisesti jumiin, kuten Windows.   :grin:

Mika R

Tactylissä jäykkyttä ei määrää öljy vaan paine/kitkalevyjen laatu, niitä on erilaisia eteen, keskelle ja taakse omansa. sisään laitetaan vain rasva.

tontsa96

mistä sisi tommose ku sabessz ei ollut (varastossa) mut että saisi suoraan
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

the_man

Maahantuoja voisi olla varteenotettava vaihtoehto mistä kysellä...

tontsa96

mutta mikä tuo tota maahan voikko pistää linkkiä




          ps.sitten vain linkkiä ei esim, erkkilästä vain linkki maahatuojalle
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Tounison

Lainaus käyttäjältä: tontsa96 - 20.11.07 - klo: 21.01
mutta mikä tuo tota maahan voikko pistää linkkiä




          ps.sitten vain linkkiä ei esim, erkkilästä vain linkki maahatuojalle


http://www.dantom.fi/ noista sivuista ei paljon kostu. Ei ole taidettu päivittää hetkeen :roll: Soittamalla varmaan pystyt tilaamaan tai s-postilla.

JK

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 13.11.07 - klo: 21.48
Tactylissä jäykkyttä ei määrää öljy vaan paine/kitkalevyjen laatu, niitä on erilaisia eteen, keskelle ja taakse omansa. sisään laitetaan vain rasva.

http://www.teamxray.com/teamxray/showimage.php?img_id=31095&crt=3c12c84af346626dc2f1b77e52bb301e

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=1305&kategoria=1305&catName=New%20XRAY%20XB8%20Active%20Diff™

Öljy määrää activen ja tactylin jäykkyyden silloin, kun veto ei ole päällä.

Mika R

tiedä tuosta mutta BBF tactyleissä ei kyllä ainakaan valmistajan mukaan käytetä muuta kuin rasvaa

*HOKE*

Tuohan ei olekkaan BBF tactyl vaan reiskan oma... joskin erittäin saman tyyppinen.

Mika R

Aivan. Enkä epäile etteikö öljyllä voisi vaikuttaa off-power jäykkyteen, mutta .. onko tarvettakaan?

*HOKE*

Miksipäs ei olisi...

Etudiffillä varsinkin voi vaikuttaa niin paljon auton käyttäytymiseen mutkaan tullessa.
Jäykemmällä auto kääntyy ilman kaasua heikommin, ja varsinkin se rauhoittaa auton käyttäytymistä jarrutustilanteessa.
Tällä diffillä voidaan siis periaatteessa säätää molemmat erikseen... Kaasu päällä ja ilman kaasua...

Normaalilla diffillä tietysti tehdään paras kompromissi... Ja Tactyl on sinäänsä myös hieman kompromissi normaalin ja torsenin väliltä, mutta siinä ymmärtääkseni pystyy vaikuttamaan vain diffin jäykkyyteen kaasu päällä.

Mutta onko Tactyl mahdollista täyttää öljyllä?
Jos on niin siinähän on silloin sama mahdollisuus... vai olikos se niin että Tactyl ei pidä öljyjä sisällä?

JK

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 07.12.07 - klo: 15.53

Mutta onko Tactyl mahdollista täyttää öljyllä?
Jos on niin siinähän on silloin sama mahdollisuus... vai olikos se niin että Tactyl ei pidä öljyjä sisällä?

Eikös tactylin mukana tule jotain öljyä? Vai muistanko väärin? Sen voinee vaihtaa paksumpaan, jos kääntyy liikaa mutkaan sisään.

Mika R

Ei tule. Vain rasvaa. Kössin tcd mukana tulee vaihteistoöljy.

*HOKE*

Näin muistelinkin...

Eli toi reiskan versio on vähän kuin tiivistetty Tactyl  :p

HVoltage

NeoBuggyssä oli lisää kuvia XB8 protosta, takapään geometriassa suurimmat muutokset noiden "XB8 meets RC8" iskarisetuppien ohella...



| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

HVoltage

#1250
Nyt oli Mr.Hudy kertonut kolumnissaan "uuden" XB8 valmistumisesta...

Muutamat asiat tuli mieleeni...   Selvästi kolumnin rivien välistä (tai ei edes niiden välistä) kun lukee niin mielessä on MM'08, Uutta XB8 parannellaan osa-alueilla, hyppy ja röykkykäytös jossa XB8 on ollutkin heikoimmillaan (jonka Mr.Hudy ehkä hienostuneesti tunnustaakin). Selkeimpiä muutoksia on kyllä tuo pohjalevy ja takatukivarret, niin ja iskarit. Etujäykkäri on kokonaan poistettu, radiolevy ja ns.torqueplate on yhdistetty (Samantapaista systeemiä käytin jossain vaiheessa itsekkin kun oli XB8 jossa HN:n tankki, idean tosin sain Hyper 8:sta) Tekstissä oli myös mainittu että kokonaispainoa vähennetään. Toki pohjalevyn kaventamisella ja hiilikuitutorneilla siihen päästäänkin. Moottoria on myös siirretty keskemmälle (liekö vähän Losia tutkittu :p) Mielenkiintoinen kapine on kyllä tulossa!





| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

the_man

On se komee! Olis se sääli olla ajamatta tolla ens kesänä...  :grin: Mielenkiinnolla odotellaan julkaisupäivää ja ensimmäisien maahan saapumista.

Mika R

Luuletko että tuossa keulassa aerodynamiikassa olis pikkasen varaa parantaa? Minusta hieman pystymallinen.

MME

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 24.01.08 - klo: 09.00
Luuletko että tuossa keulassa aerodynamiikassa olis pikkasen varaa parantaa? Minusta hieman pystymallinen.

Miten sitä pystyisi parantamaan niin ettei se vaikuta geometriaan? Pohjalevyn kick uppihan iskareiden asennon määrää,ainakin Xrayn tapauksessa. Toisaalta aerodynamiikka on takasiipeä lukuunottamatta krossarissa aika toisarvoinen seikka alustageometriaan verratuna.
Ei sponsoreita.

Mika R

Ehkä umpinainen olis ollu parempi sana.

MME

Ei siitä kyllä kovin paljon avonaisempaakaan saa ilman geometria muutoksia.
Ei sponsoreita.

HVoltage

No eipä tuo nyt paljoa eroa yleisilmeeltään Losin etupäästä ja kyllä minulla ainakin Losi on ihan tavallisilla krossikoneilla kulkenut tarpeeksi eteenpäin :mrgreen:

Parasta tuossa lienee se että Mr.Hudy on ottanut keventämisen yhdeksi kehityskohteeksi, tosin jos keveneminen on 1-20 grammaa ei meinaa mitään mutta jos painossa päästää Losin lukemiin niin sitten sillä on merkitystä. 100 grammaa pois vaikuttaa jo moneen asiaan...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Kyllähän se minikin kulkee konepelti auki kuten Timo Mäkinen se aikoinaan todisti, eikö se niin ollu  :wink: Joo, joo, kunhan kysyin tuosta teidän mielipidettä. Selväksi tuli ettei moitittavaa.

HVoltage

Sitähän tämä on mielipiteiden ja makuasioiden vaihtoa, joskus rakentavaa ja joskus lapsellista...  (tämä oli nyt lähinnä sitä ensin mainittua).

Eniten minua tuossa uudessa huolettaa hiilikuituinen etutorni ja veikkaankin että optio-osana tulee aluversio...

Noissa proto kuvissa muuten auto näyttä todella tuotantovalmiilta. Veikkaankin että tuotantomalli eroaa hieman iskaritorneistaan, tuskin noin montaa kiinnityspistettä tarvitaan.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

#1259
en vertaisi tuota Losiin, vaan Assoon malliltaan. Assolla idea oli tehdä umpinainen koska halusivat materiaaliksi hiilikuidun jotta kestäisi. sittemmin heiltäkin on tullut aluversio, ehkä se hiilari ei kestä kaikilla umpinaisuudestakaan huolimatta. tätä taustaa vasten mikähän on tuon mallisen alu tornin etu vanhaan verrattuna jossa on selkeästi vähemmän materiaalia (ja vastusta) ? ps. keskusteluforumi tykkää että sitä käytetään ;-)