Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Xray XB8

Aloittaja Teppo, 17.06.04 - klo: 20.18

*HOKE*

Ihan kun tarkkoja ollaan niin se on näköjään 180 astetta vinkkelissä, eli nurinpäin...

Vaikka eihän tolla niin väliä oo.

HVoltage

Kyllä se on oikeinpäin, tulpan jäähdytysaukot pituus suunnassa...  ...tosin en tiedä miten te niitä olette pitäneet :p
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

*HOKE*

Kuten sanoin... 180 astetta väärinpäin :wink:

Eli joo... jäähdytys aukot pituus suunnassa, mutta kun moottori tehtaalta tulee niin tuo OS logo on edessä jne.
Ihan ku sillä nyt jotain merkitystä tosiaan olis, mutta hauska päästä pätemään tällasella nippelitiedolla  :p

HVoltage

Nyt toi ei varmaan enää toimi kun on kansi "väärinpäin" :mrgreen: (täytyy varmaan kääntää niin saatte yönne nukuttua) Tuo V-Spec on muuten sillä uudella J kaasuttimella. Tyhjäkäyntiruuvi on kaasuttimen "yläpuolella". Jossain välissä ovat näköjään lohkoakin vahvistaneet takalaakerin kohdalta, vertasin sitä vuoden 2005 lohkoon.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

HVoltage

Noniin nyt sillä on ajettu ...  :p  :p  :p   :shocked:  :kiss:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Timo

Minkäslainen oli auto ajaa verrattuna Losiin tai vanhaan XB8? Ajoitko ihan paketista tulleilla säädöillä vai muutitko jotain? Itse tässä mietin minkälaiset säädöt pistän aluksi autoon.

HVoltage

Se paketti säätö on oikein hyvä, siitä kannattaa aloittaa. Itse tein muutoksia lähinnä iskareihin mutta ne oli enempi hienosäätöä. Auto itsessään on kyllä loistava :mrgreen: XB8 verrattuna kääntyy paremmin ja peräpää pysyy paremmin "perässä".
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

HVoltage

Jos jollakulla ei ole kytkinlaakereita huomiseen kisaan niin tulkaa vetämään allekirjoittanutta hihasta. Minulla on nyt huippulaadukkaista sellaisia sen verran että sopii myydä sopivaan (ryöstö) hintaan niitä tarvitseville. Koko kun on sellaista sorttia että ei tahdo kenelläkään olla myytävänä (5x12x4).
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

the_man

Lainaus käyttäjältä: Sami L - 19.04.08 - klo: 18.33
Keneltä, mihin hintaan, saako Model Exposta tulevana vkl:na, kauppiaat: Tänneppäin saa pommittaa infoa. Päivärahoille jotain käyttöä.  :p

Edittinä tähän: kysyntä ylitti tarjonnan, 'ei oleee', lisäshippauksia odotellessa.

Huhun mukaan muutama pirssi lisää saattaa olla maissa hyvinkin pikaisesti...  :wink:

Narmer

Tuleeko Xray XB 808 :ssa vauhtipyörä ja kytkin auton mukana, vai täytyykö ostaa erikseen?

the_man

Mukana tulee niinkuin autoissa yleensä tapana on.

AE-Mod

Nostetaan nyt tätäkin vanhaa topiccia:
Autoa saa nyt kohtuuhintaan RF:ltä ja kovasti tätä autoa foorumeilla on kehuttu.

Itse kasasin yhden kappaleen viikonloppuna ja ihan laadukkaalta autolta vaikuttaa.
Mitä nyt muutamat ristipääruuvit ja heiveröisen tuntuiset iskarit hieman ihmettyttää, mutta jossainhan sen hinnan pitää näkyä.

Muutaman ruuvin kun vaihtaa ja laittaa Big Boret alle, niin auto alkaa olemaan toimivamman näköinen.
Autossa kriittisissä paikoissa olevat osat on valmistettu legendaaisesta "HUDY Spring Steel" -materiaalista.  :grin:

Kuvia:















 



THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Sami L

#1332
Muutamat (8kpl?) ristipääruuveja diffibokseihin on ihan normikauraa näissä vehkeissä, ovat auton ainoat harvakierteiset "puuruuvit" ellen pahasti väärin muistele.
Mitä tulee iskareihin, niin ovat ihan normitavaraa nekin, eivät ole nykymenon mukaista kokoa, mutta että heiveröiset, moisilla ajettu krossia jo vuosia.
Hieman outoa kommenttia mielestäni, enkä tiedä missä käsityksessä olet tästä autosta. Edes vanhassa R-mallissa (ns. "sport") ei ristipäitä ollut sen enempää ja myöskin iskarit olivat samaa kokoa. Tutkinut en ole, mutta heittäisin että tuoreimmassakin mallissa on ihan yhtä monta ristipäätä.

Kysehän ei ole mistään ns. halppiksesta, ainoastaan vanhasta kisamallista jonka 808 on syrjäyttänyt. Kuten tapana uuden mallin tultua, vanhojen hinnat putoaa ja niitä tulee erilaisiin poistomyynteihin. Tämä kun oli ennen 808:ia Xrayn pro-kilpamalli.

Ja tosiaan radioboksissa katkaisijan suojakansi on parilla pikkuristipäällä kiinni, onkos noin pieniä kuusiokoloja edes?

Edit: tosiaan halpa hinta ei näy noissa osissa säästösyistä, vain siitä syystä että malli on vanha.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

AE-Mod

Juurikin diffibokseissa on nuo ristipäiset.


"Heiveröisen tuntuiset...."'

Kokemuksia ei näistä itselläni ole, mutta sellaisen ensituntuman näistä saa kun tuossa pyörittelin 16mm:n Big Boreja vertaillakseni.

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Sami L

Jos joku muu aspekti kuin kesto on syynä vaihtoon (ulkonäkö, ominaisuudet) niin se on hyväksyttävää, keston puolesta nuo pysyy menossa mukana kuin peräpukama. Kesto ei myöskään valmistajilla ole ollut syy siirtyä suurempaan tilavuuteen (lisää painoa). Melkeinpä väittäisin kestävän suurempia enemmän, pienempi vipuvarsi yläkiinnityksessä jne.

Mutta ominaisuuksien puolesta isot on mahtavia, mukavat kasailla huoltaa jne. Olen tykännyt enemmän kuin vanhoista. Kierteellä kiinni oleva alapää on verrattain kiva siihen g-klipsiin nähden.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

AE-Mod

Jep.

Juurikin nuo alpäiden g-klipsit aiheuttaa kyllä pientä hammasten kiristystä.
Kyllä ne vielä siisteissä sisätiloissa menettelee, mutta kenttäolosuhteissa onkin sitten jo eri juttu.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

MME

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 05.03.09 - klo: 21.33
Jep.

Juurikin nuo alpäiden g-klipsit aiheuttaa kyllä pientä hammasten kiristystä.
Kyllä ne vielä siisteissä sisätiloissa menettelee, mutta kenttäolosuhteissa onkin sitten jo eri juttu.


Minkä ihmeen takia niitä edes kennttäolosuhteissa tarvisi ruveta availemaan? Säännölisesti huolletut iskarit nyt tuskin rupeaa kesken treenien tai kisojen niin paljon vuotamaan että niitä välittömästi tarvisi ruveta tiivistämään..
Ei sponsoreita.

PEPI

Pienet hyvät taivutetut bahcon kärkipihdit helpottaa kummasti. On niitä iskareita huollettu kenttä olosuhteissakin.  :grin:

AE-Mod

Kyllä sen klipsin "kenttäolosuhteissa" kiinni saa, mutta ruuvattava alapää on selvästi käyttäjäystävällisempi.
Enkä nyt pitäisi tuota vakavana ongelmana.
Kuten MME tuossa ylempänä totesi, ettei niitä juurikaan tarvitse kesken ajojen irroitella.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Voyager

Tervehdys!

Minkälaista rengastusta (merkki/malli) te suosittelette 808:siin, ratana Lavanko???

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

*HOKE*

Viimevuonna toimi hienosti Proline knuckles.
Toki esim Crimefighter ym vastaavanlaiset renkaat toimivat vielä paremmin, mutta kuluvat nopeasti.
Eli treenaamiseen Knuckles on loistava.

sahu

Täs olis oma XB8EC loppuviilauksia vailla valmis... :evil:
JQ The Car, ALPHA Plus, Xray T3, Durango DEX410v3, DEX210 & DESC210.
NOSRAM, Orion ja Savöx. Spektrum DX3R & Sanwa M11X.

hmort

Maxin autossa muuten tehdas setup....Paitsi iskareissa edessä 1,3 ja takana 1,4 männät... Edessä ja takana 30 öljyt... diffeissä edessä 5000 keskellä 5000 ja takana 3000 öljyt..Tampereen radalla toimi hyvin.... Pitää ajaa vielä tällä viikolla paljon paljon testiä ja katsoa jos hyvää autoa sais vielä paremmaksi :grin:
-Henry Mort

Antti86

#1343
Onko tämä xray XB8 ec hyvä auto? Hyper 8 ajattelin tähän vaihtaa.
Uusi auto ja se, että pääsee rakennussarjan kanssa näpräämään houkuttaa.
200e halvempi kuitenkin kun tuo uusi malli.
Mulle varmasti välttäis tämä vanha malli. Kokemusta ei kilpatouhuista ole, niin ei tiedä tämän auton kilpailukyvystä.
Tosin sillä ei ole hirveästi merkitystä kun ajotaidoissa on paljon puutteita.
Onko jotain osia mitkä kannattaisi heti päivittää parempiin? Kisailu olisi mielessä.

EDIT: varaosat tuntuu aika kalliilta?

Hude

Toki on hyvä auto,ajoin 2 kautta EC:lä...päivittäisin etudiffin overdrivellä eli vaihtaa 40--->38 hampaiseen lautaspyörään,jolloin autosta tulee etuvetoisempi.
Muuten auto on kisakunnossa melkein pakettisetupilla.
Mugen MBX-6
NOVAROSSI Plus4 Futaba3PKS+2.4 FASST Tornado

Antti86

Kiitos tästä tiedosta kiitos.
Kriittiset osat on ilmeisesti tuossa EC mallissa vaihdettu jo valmiiksi vahvempiin?

hmort

Lainaus käyttäjältä: Antti86 - 06.05.09 - klo: 19.16
Kiitos tästä tiedosta kiitos.
Kriittiset osat on ilmeisesti tuossa EC mallissa vaihdettu jo valmiiksi vahvempiin?


Kyllä Max veti kisoissa aika hurjia pannutuksia... Lavangossa treenas 4 hyndän yliajoa niin tuli aika huimia pannutuksia ja vielä ei ole mennyt mitään rikki...Että taitaa olla kauppiaille huono auto kun ei varaosia mene kaupaks :wink:
-Henry Mort

YLI-G

Lainaus käyttäjältä: Hude - 06.05.09 - klo: 19.11
Toki on hyvä auto,ajoin 2 kautta EC:lä...päivittäisin etudiffin overdrivellä eli vaihtaa 40--->38 hampaiseen lautaspyörään,jolloin autosta tulee etuvetoisempi.
Muuten auto on kisakunnossa melkein pakettisetupilla.

siis eikös tuommonen viritys käy voimansiirron päälle? meinaan jos ei ajoalusta aivan mujua ole :shocked:
kyllähän se keskidiffi voimaa jakaa mutta kuitenkin..
hobao hyper 8

Koheltaja

Tämän painoisilla ja kyseiseen käyttötarkoitukseen tehdyille autoille tuolla ei ole mitään merkitystä voimansiirron kulumisen kannalta.

Hurjia mällejä ne noilla vetää ja pärinä jatkuu mällien jälkeen, uskomattoman kestäviä värkkejä. Useamman kerran olen katsonut että kohta lentää osia mutta pelit vaan pyörilleen ja matka jatkuu :shocked:
Kylätason RC-kuski.

Antti86

Lainaus käyttäjältä: Hude - 06.05.09 - klo: 19.11
päivittäisin etudiffin overdrivellä eli vaihtaa 40--->38 hampaiseen lautaspyörään,jolloin autosta tulee etuvetoisempi.

Onko kyseessä tämä ratas? http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-XB8XT8/355038-FRONT-DIFF-LARGE-BEVEL-GEAR-38T-105677