Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ryypyn irroitus tankista / ryypyttäminen?

Aloittaja C-Art, 18.06.04 - klo: 13.01

C-Art

Elikkä miten tuosta kyosho puretenin tankista saisi tuon metallipötkön(ryyppynappi) pois bensatankista kun olen kuullut että se ajan kanssa alkaa falskaa eikä kone käy senjälkeen kunnolla?

Ja toiseksi että miten ryypyttää jos ei ole tuota nappia?

Mika R

Eikös se lähde pihdeillä ulos vetämällä? Ruuvi ja epoxyliimaa tilalle?

Alfa

Ryypyttää voi myös puhaltamalla pakopaineletkusta(pakoputkesta --->tankkiiin menevä letku) ja pitämällä kaasua samalla pohjassa.

Tuon ryyppynapinhan voi myös tiivistää vaikka silikoonilla siitä ihan juuresta...

C-Art

Nostin vaan ryyppynapin niin korkealle kun sain ja pistin juureen pikaliimaa.. Ei vuoda enää..

Kiitoksia avusta

Sami L

Ja se ryypytetään muistaakseni pilliä tukkimalla ja vetostartista nykimällä. Tietysti saahan sitä puhaltaakkin, mutta itse en ainakaan haluaisi.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Ja se ryypytetään muistaakseni pilliä tukkimalla ja vetostartista nykimällä. Tietysti saahan sitä puhaltaakkin, mutta itse en ainakaan haluaisi.
Itse ryypytän niin että heitän sen laitteen startti boksille avaan kaasu ja pyöritän sitä  :)

rala.p

Itse käytän ryypyttämiseen noita kaikkia. :mrgreen:
Tapa riippuu vähän siitä miltä tuntuu.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

jippii

Itse käytän puhallustaktiikka...
Terveellinen tapa voisi olla öö sellainen ruisku. :oops:  EN kyllä osaa selittää kovin hyvin, mutta sen tapaisija käyttävät esim rokotusten antajat paitsi pienemmässä koossa.
Lennokki puolella tuli sellaista käytettyä tankkauksessa. Kertokaa  ja selventäkää jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

jeejee

Lainaus käyttäjältä: "jippii"Itse käytän puhallustaktiikka...
Terveellinen tapa voisi olla öö sellainen ruisku. :oops:  EN kyllä osaa selittää kovin hyvin, mutta sen tapaisija käyttävät esim rokotusten antajat paitsi pienemmässä koossa.
Lennokki puolella tuli sellaista käytettyä tankkauksessa. Kertokaa  ja selventäkää jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Niin sellasia "lääkeruiskuja" joita tulee joskus joittenkin nestemäisten lääkkeiden mukana. Meillä on kauheet kasat niitä tallissa, sellanen laatikko täynnä kun niitä aina tarvii.

ps. älkää luulko että ne kaikki ois tullut lääkkeiden mukana,  :mrgreen:  meidän tuttu toi kerran niitä.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

blenheim

Itse käytin joskus semmoista pientä ruiskua auton tankin täyttämiseen ennenkuin keksin väsätä tankkauspullon itse :)!

Voisi muuten kokeilla työntää sillä polttoainetta paineletkusta kaasariin.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Hile

Mutta varokaa jos ryypytätte paineletkun kautta ettei paineletkussa satu olemaan bensaa, voi nimittäin helposti käydä niin että imasee sisäänpäin.... :wink:
Kurataksi jyllää! 8)

Mika R

Niin, ja jos se oliskin vain bensaa niin sitähän vois melkein juodakin huoleti, mutta nitrometaani on vähän eri juttu..näkö lähtee ja henkikin jos menee pieleen.