Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Luotettavin ESC 1/8 koossa ja 6S lipoilla?

Aloittaja Maxximo, 12.05.13 - klo: 12.48

Maxximo

Niinhän siinä sit kävi et vanha MMM otti ja hajos heti ekalla ajokerralla talven jälkeen. 6S:llä tuli otettua ekat tyypit ja saatin akut ajettua loppuun, mut kun vaihdettiin 5S akut tilalle niin meni nopari lähes mykäksi. Moottori vain tärisee ja se noparin merkkiääni toimii hassun vaimeasti. BEC näyttäis toimivan ku auton renkaat kääntyilevät normaalisti, mutta kun antaa kaasua tai jarrua niin moottori vain täristää eikä lähde vetämään.

Nyt olis sit mietintämyssyssä uuden ESC:n hankinta, Mamba Monster 2(n. 130e), Xerun 150A(n. 80e) vai Ezrun 150A(n. 70e)? Hinnat ovat postikuluineen ilman alveja ja tulleja. Yhtenä vaihtoehtona olis tietysti korjauttaa toi vanha Monsteri 55e hintaan + pk. Mutta onko tohon "2" version Monsteriin tehty muita muutoksia kuin vesitiiveys?

Lisäksi mietityttää toi Xerun:in kiinnitys..? Jossain se näyttää tältä, ei kiinnikkeitä:



ja toisaalla siinä on kiinnikkeet:



Mistä tietää kummanko saa? Ja sopiiko noi kiinnikkeet samoihin reikiin mihinkä MMM:n kiinnike on menny? Xerun on kyllä melko identtisen kokoinen MMM:n kanssa joten voipi sopia..? Ezrun taas on vähä isompi nopari fyysiseltä kooltaan mut olisko kuitenkin kestävin näistä? Edullinen hintakin houkuttaa...

Mitään mietteitä?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Manskus

Mulla on toi xerun 150a niin suosittelen kyllä sitä, on kestänyt kaiken (ainakin tähän asti). ja kyllä siinä ne kiinnikkeet tulee varmaanki mukaan.

gbvb28

Xerun itsellä, nippusiteillä kiinni.
Hyvin toimii. (6s)
Satunnainen ajaja.

andy98

Eikös noi sun oireet viittais ennemminkin moottoriin? Moottoristahan se noparin merkkiääni tulee. Ja jos moottori vaan täristää. Niin eiks se viittais myös siihen, että moottori ois rikki?
hong nor x1

HMS77

Nippusiteillä/kakspuoliteipillä nopareita on kiinnitelty iät ajat, siihe mitää ruuveja tartte.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Maxximo

Lainaus käyttäjältä: andy98 - 12.05.13 - klo: 16.37
Eikös noi sun oireet viittais ennemminkin moottoriin? Moottoristahan se noparin merkkiääni tulee. Ja jos moottori vaan täristää. Niin eiks se viittais myös siihen, että moottori ois rikki?
Ihan hyvin todettu sieltä takaviistosta. Pitäis näköjään tutkia eka eikä hutkia. Moottori on siis rikki, pyöri lähes ilman vastusta ja rahisee paikka paikoin, ja sälää tippuu siskuksista... totaalisen entinen siis. En tosin kyllä osannut arvatakaan et moottorilla on jotain tekemistä ton merkkiäänen kanssa. Ei vaan sit vanha sotaratsu MMM antautunut vieläkään, hyvin tuntuu toimivan toisella motilla. Mitenköhän toi Neu:n kone nyt sit noin on räjähtänyt? Pitäis kumminki olla laatupeli. Vastaava uus nyt pitäis saada tilalle, toi 1500kv on kuitenkin aika passeli 5- ja 6S akuille.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

McJones

Omissa Xeruneissa on tullut kiinnityslevy mukana, eli helppo kiinnittää. Kuulostaa tosin oireet moottorivialta...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Maxximo

Hmm, nyt joku mättää ja pahasti. Jo toinen moottori päästi savut peräkkäisinä päivinä, oliskohan sittenkin jotain vikaa noparissa? Alkaa tulla hintoihin tämmönen... Tätäkin 2200kv mottia ajettiin vain 5S:llä. Kone oli tulikuuma kuten arvata saattaa, jopa tinat suli yhestä johdosta. Yleensä tämäkään motti on hätinä edes kädenlämpöiseksi lämmennyt. Yks kone tuossa vielä olisi mut en tohdi sitä enää kokeilla...

"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

goos

Lainaus käyttäjältä: Maxximo - 13.05.13 - klo: 19.28
Hmm, nyt joku mättää ja pahasti. Jo toinen moottori päästi savut peräkkäisinä päivinä, oliskohan sittenkin jotain vikaa noparissa? Alkaa tulla hintoihin tämmönen... Tätäkin 2200kv mottia ajettiin vain 5S:llä. Kone oli tulikuuma kuten arvata saattaa, jopa tinat suli yhestä johdosta. Yleensä tämäkään motti on hätinä edes kädenlämpöiseksi lämmennyt. Yks kone tuossa vielä olisi mut en tohdi sitä enää kokeilla...



Oiskohan sulla vaan liian pitkä välitys ja grillaat moottorin?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Hiekkamonttu

Ei mätsää, koska aikaisemmin kirjoitetun mukaan toiminut normisti kädenlämpösenä.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Maxximo

#10
Juu, välityksethän eivät ole muuttuneet, vaan on ihan samat kuin ennenkin.

Edit. Pinjoni 17T ja spurri on 46- tai 48T.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton