Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Miksi ei päärätas kosketa pinjonia!

Aloittaja ultima123, 26.06.04 - klo: 19.16

ultima123

Mulla on kyshon zaboon auto ja siinä meni pääratas ihan sileeks joka oli 80 hampainen. Varalla laatikossa oli 75 hampainen ratas vaan kun en saa koskettamaan sitä pääratasta pinjoniin. Tiedän kyllä että siinä moottorin ruuvi reijissä on säätämisen varaa joku 1cm, mut ei tarpeeks sille mun 75 hampaiselle rattaalle. Onko niin ettei tohon autoon voi pistää kun 80 hampaisen vähintään ja siitä isompia rattaita. Osaisko joku neuvoo tossa ongelmas kun itse en saa sitä ratasta koskettamaan pinjonia!
Opu olis tarpeen.
kiitos jo etukäteen!
Team Losi xxx

jeejee

Kylläkai se pitäs moottorin säädöistä saada. Pitää ostaa sitten isompi pinJoni  :mrgreen:  tai uus 80 hampainen pääratas, mulla on puressa kans 80piikkinen.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

ultima123

Jos vaihdan päärattaan hammaslukua pienemmäksi joudunko myös sen mukaan ostamaan uuden pijonin eli joka ratas koolla on eri pinjoni? Onko asia näin  :roll:
Team Losi xxx

fiesta6

noh, jos muutat vähän sitä päärattaan kokoa. 1-2 hammasta, niin menee se vakio pinionikin. Mutta 5 jos muuttaa, saattaa säätö jo loppua kesken... Ja jos saisit sillä toimimaan, auto kulkisi jonkin verran kovempaa  :P
Taas kehissä.. ;)

ultima123

Siis HÄ? Mä en oikein ymmärtäny siis täytyykö mun vaihtaa pinjoni myös erikokoseks jos vaihdan pääratasta suurempi tai pinempi hampaiseksi??
Team Losi xxx

fiesta6

Ääh  :D  Ei 1-2 hampaan pienennys vielä haittaa. Kuten sä vaihdoit jo 5 hammasta pienemmän, säätövara jo loppuu. Eli vaihda isompi pinioni tai osta uusi 80T pääratas.
Eli, mitäs luulet tarviiko sun vaihtaa isompi pinioni, jos ei ratas yletä siihen asti  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

hellgren

Älliä saa käyttää, nimittäin jos vaihdat pienemmän isorattaan ja isomman pinjonin, auton meno tuskin paranee.. Ja moottori käryää. Foorumilla on varmasti välityksiä käsitteleviä topicceja ihan kohtuudella.
Lahti Rock City