Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi 22-4

Aloittaja unkka, 26.09.13 - klo: 10.50

unkka

No niin nyt on viimein uutta nelkkua kuvien kera:
http://www.redrc.net/2013/09/tlr-22-4-110-4wd-buggy/#more-71887

Ja tässä linkki valmistajan sivuille, josta lisää infoa:
http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR03005

Soo

Hyvältä näyttää! Loistavaa jälkeä Losi!

Erikoista on, että diffiboxit on noin kapeat. Eli ratasdiffi ei tule tuonne mahtumaan.
Toinen hauska yksityiskohta on paino, joka tuntuu vain nykyautoissa nousevan (1871g).

Hyvät esittelyt: http://www.horizonhobby.co.uk/autoonline/j29_tlr/j29_kits/j29-tlr03005/j29-22-4.html

Vesa

Tällä mennään ens kesä  - tilausmeili lähti! Onneksi autossa on hyödynnetty parhaan nelkkukrossin eli XX4:sen layouttia ja varmaankin myös geometriaa kestävämmillä materiaaleilla!
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Janne A

On kyllä ihan komia. Toivottavasti remmit kestää.
Tän voisi moderaattori jakaa omaksi topikiksi, kun autolla on nyt nimikin.

jerzirccar1

Onkohan näissä tuumaiset reijät ja mutterit vai onko milliset käytössä jo.
Varmasti on kova raaseri.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

pOINTER

LainaaMetric Hardware
Horizonin linkistä löytyy.. Tuupparin jalanjäljillä siis jatketaan.

Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

uijui

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 26.09.13 - klo: 11.40
Tällä mennään ens kesä  - tilausmeili lähti! Onneksi autossa on hyödynnetty parhaan nelkkukrossin eli XX4:sen layouttia ja varmaankin myös geometriaa kestävämmillä materiaaleilla!

Mistä sä Vesku tilasit, laitan itsekin tilauksen sisään...?
Vastaheitolla voittoon.

Vesa

Horizonille laitoin englantiin meiliä, kun sinne on kuviot TLR suhteen. Kannattaa infoilla EuroRC:lle, ne saa varmasti samasta bätsistä kun autoja jossakin vaiheessa tulee.

Uus kurko on siis syntynyt, keppiautot voi haudata soramontuille ;) Onneksi on niin paljon XX-4:sta tossa uudessa että se muodoiltaankin näyttää pitkälle samalta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

goos

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 27.09.13 - klo: 01.00
Uus kurko on siis syntynyt, keppiautot voi haudata soramontuille ;) Onneksi on niin paljon XX-4:sta tossa uudessa että se muodoiltaankin näyttää pitkälle samalta.
Itse asiassa vanhasta sopii vaan mutterit ja ruuvit käytännössä :)

http://www.liverc.com/news/special_features/5596-First_look_at_the_TLR_22-4_at_the_IFMAR_1%3A10_World_Championship_%28with_video%29/
http://www.liverc.com/news/new_products/5595-Video%3A_Horizon_Hobby_preview_of_the_new_TLR_22-4_1%3A10_4wd_buggy/

tuossa hyvät infopakkaukset

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Vesa

Eipäs sovi mutterit ja ruuvit kun vanha on tuumanen ja uus metrinen. ;)

En nyt ihan tarkoittanut että vanhoja muotteja olisi käytetty, vaan että muotokieli on sama kuin originaalissa, klikkerin paikkaa myöden. :) Alkuperäistä XX4:sta eli parasta nelkkukrossia toistaiseksi myötäillen :)

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

goos

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 27.09.13 - klo: 09.11
Eipäs sovi mutterit ja ruuvit kun vanha on tuumanen ja uus metrinen. ;)
Sit ei jääny paljoa vanhasta autosta :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Vesa

paitsi muodot, layout ja painopiste ;) Jokainen päätelköön itse paljonko on samaa näköä







Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

uijui

Onko noista ratasdiffeistä mitään tietoa, tuleeko saamaan vai ei? Joudun pyörtämään puheeni, en tilannut kun tuosta ei ollut tietoa.
Vastaheitolla voittoon.

goos

Lainaus käyttäjältä: uijui - 18.10.13 - klo: 23.02
Onko noista ratasdiffeistä mitään tietoa, tuleeko saamaan vai ei? Joudun pyörtämään puheeni, en tilannut kun tuosta ei ollut tietoa.
Kuulema r&d niita testaa mutta ei oo tietoo koska tulee myyntiin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Vesa

treenikori odottamassa tarroja
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Onko jengillä vielä ajokokemuksia jo uudesta nelkusta? Auto odottaa kesäkauden avausta valmiina, mutta miten on mahtanut pelata sisäradoilla niillä jotka on kerenneet testata matolla/betonilla?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

kksaffy

Mä oon muutamat reenit ajanu ja parit kisat..
Auto hyppää todella kevyesti ja helppo hallita.. Kääntyvyyden eteen oon joutunut vähän touhuaan..
Auto kääntyy ilman kaasua hyvin, mut vähänkin kaasua niin ero iso..

Esim. Pitkiä kaarteita ei oikein tasakaasulla pysty ajaan, kun puskee.. Täytyy vähän päästellä kaasua et kääntyy.
Viime wj kisoissa sain loppua kohden auton toimiin kohtuu hyvin. Ja kääntyvyyttä oon saanu laskemalla etupäätä.
Mulla on edessä 19mm ja takana 24mm.. :shocked:

Sit semmoinen ongelma et etuiskareiden alapäänlautaset tippuvat pallolinkeistä pois aika helposti..
Siis jousi ei lähde, vaan se lautanen irtoo siitä alalinkistä..
Ekan finaalin ajoin Vaasan wj:ssä ilman koko lautasta kun tippui pois.. Oli melko haasteellinen erä..

Muuten auto on todella kestävä, en mitään ole saanut rikki.. Paitsi yhdessä hypyssä hyppäsin toisen auton
Kanssa yhteen, niin tukivarsi hajos..

Et on kyllä hieno peli.. Vielä kun ton etuhytti korin sais!.. On meinaan mun silmään hieno..!
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

KooBee

#17
Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 04.03.14 - klo: 22.29
Ja kääntyvyyttä oon saanu laskemalla etupäätä.
Mulla on edessä 19mm ja takana 24mm
24mm kuulostaa kyllä äkkiseltään korkealta nelivetoisessa autossa...

Edit: http://www.petitrc.com/setup/losi/SetupSheetsLosiTwentyTwoFour.html tuolta kun katsoo setupoeja niin vaikuttaisi kyllä suurimmassa osassa olevan keula ihan selvästi perää matalammalla. Mutta ei noissa kyllä missään tainnut 24mm olla, korkeintaan 22 ja matalimmillaan 19mm takana. Edessä 16-21mm.

Metsäläinen


TomiM

Itsellä parikymmentä akullista takana TLR22-4:lla. Päällimmäisenä autosta jäänyt mieleen uskomattoman hyvät, vakavuus, hyppy- ja jousitusominaisuudet sekä mieletön vetopito. Auto hyppää todella kevyen oloisesti ja iskunvaimennus toimii alastuloissa hyvin, eli paremmin kuin kilpailevissa merkeissä. TLR22-4 on selkeästi suunniteltu liukkaille ja röykkysille radoille, kuulostaa ihan täydelliseltä autolta Suomen ulkoradoille :) Odotan kuumeisesti ulkokauden alkamista.

Syheröisille ja kovapitoisille sisäradoille tarvitsi pakettisetupiin lisää kääntyvyyttä. Heti jos etukumit alkaa olla huonot, alkaa puskemaan. Kuuladiffit ei myöskään mattoradoille ole ideaaliset.

Kääntyvyyttä saa lisää laittamalla kallistuksenvakaaja taakse ja suht matalalla keulalla sekä rajoittamalla etuiskareiden ulosjoustoa. Todennäköisesti myös High Roll Center -setillä saisi myös kääntyvyyttä kaasu päällä, mut en ole vielä raaskinut siihen settiin panostaa. Autossahan on todella matalalla takatukivarsien kiinnityspiste verrattuna heppivetoisiin autoihin..

Auto on myös varsin takapainoinen (F45%, R55%), jonka takia paristoiksi kannattaa valita mahdollisimman kevyet.

Testikuski

Onko tuossa jotku hipo kuulat diffeissä? kksaffyn diffejä pyörittelin jyväsktlässä, niin oli erikoisen smoothit.
Ospa Rc

kksaffy

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 08.03.14 - klo: 18.24
Onko tuossa jotku hipo kuulat diffeissä? kksaffyn diffejä pyörittelin jyväsktlässä, niin oli erikoisen smoothit.

"Tungsten carbide diff and thrust balls, along with revised thrust washers, deliver ultra-smooth operation and longer life." Tommoset tungsten kuulat siellä on.. Tässä käännös tosta tekstistä joilla on heikko englanti...

"Volframikarbidi JM ja työntövoiman pallot, sekä tarkistettu painelaatat, toimittaa erittäin sujuvaa toimintaa ja pidentää käyttöikää."  :grin: voi vi**u.. Google kääntäjä on paras..!!

Jännä et uudessa 22 tuupissa on samat kuulat, mutta en saa lähellekkää yhtä hyviä diffejä kun nelkkuun..? :shocked:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

kksaffy

TomiM:
Minkäslaisia ajokorkeuksia oot koittanut tai todennu hyväks..?
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

TomiM

Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 08.03.14 - klo: 20.08
TomiM:
Minkäslaisia ajokorkeuksia oot koittanut tai todennu hyväks..?

Olen ajanut edessä 17mm ja takana 19mm.

Jos on vaikeita hyppyjä ja alastuloja vakiokorkeus takaa (22mm) ja edessä pari milliä matalempi (20mm).

Mahdollisimman matalana haluisin ajaa sisällä, mutta sitten alkaa takaa pohjaamaan hallitsemattomasti alastuloissa. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla jäykempiä jousia. Vakiojouset edessä, black 4.1 lb/in ja takana Yellow 2.0 lb/in. Losilta ei eteen löydy jäykempiä, jonka takia panostin Yokomon vietereihin. Eteen Orange-Soft 4.6 lb/in ja taakse Medium 3.2 lb/in

kksaffy

Kummassa on ns. Enemmän ankermannia A vai B..?
Tohon tulee välitanko missä noi A ja B on..

( laitoin saman kysymyksen noobikysymyksiin, mutta en saanut vastausta..)
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

jerzirccar1

Kummassa asennuksessa ulompi pyörä kääntyy enemmän ??
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

kksaffy

^ mun mielestä B:ssä.. Mut en tiä.. :shocked:

Mut kokeillaan uutta kysymystä..
Onko tohon losin iskareihin sopivia bootseja..?
Entäs ulostuloihin suojia..?

Kiitos etukäteen vastauksesta!.. :tongue:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Soo

Durangolla taitaa olla ainoot 1/10 kokoset iskarin bootsit ja ulostulojen suojat. Ne saa yleensä laitettua kaikkiin autoihin pienellä modaamisella.

nikoprkl

Yokomolla on kans vetarien suojakumit. Sopinee melkein mihin vaan? BM-670DR

-Niko
EuroRC / TEK

kksaffy

Onko noi iskarin suojat "pakollisia" ulkona reenatessa ja kilpaillessa..?
Eli kestääkö noi tiivisteet sitä pölyä..?

Minkälaista mäntää ulos kannattaa hankkia..? Mulla on ne vakiot..
2x1,6 edessä ja 2x1,7 takana.. Pitäiskö olla enemmän/suurempia reikiä?..
HOBBYFACTORY ASSOCIATED