Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Madforcen päivitys topic.

Aloittaja Nieminen, 02.10.13 - klo: 02.53

Nieminen

Eli tänne voi pistää kaikki madforcen omistajat vinkkejä päivityksistä.

Itse tarvitsisin vinkkejä esim.
- Mikä päivitys moottori olisi hyvä vanhan Gx21 tilalle.(Mahdollisimman hurja ja vääntävä). Selkeät ohjeet esim. mitä tarvitsee ostaa pelkän motin lisäksi yms. (Narullinen tai rotostartilla, kun startti pöydällä tälläistä ei voi käynnistää)
- Iskarithan on näissä ihan surkeat, eli mistä paremmat.
- Kannaattaako takapäästä tehdä lukollista (100%)
- Etupään diffin päivitys osat jos näissäkään diffeissä ei ole täyttä hammastusta, kuten muissakin kyoshon rtr vehkeissä?
-Ohjauksen parannus, turhan rimpula ohjaus kun tankoja menee sinne tänne. Eikä pyörät käänny toiseen suuntaan yhtä paljon.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

emppu99

no ei tälle olis uutta aihetta tarvinnut tehä,autolle on jo oma.

Eiköhän melkein minkä tahansa 21 nitro moottorin saa
a kiinni.

Iskarit surkeet? no tämä on vähä semmonen auto johon tuskin muut iskarit käy,löysempää/jäykempää jousta.

ja tuo ohjaus,no ihan vaan vääntävämpi servo.Esim savöx 20kg normi servo
EXC125

janne1990

Minkähän auton renkaat tohon madiin sopis? ku pitäis uudet tai käytetyt hommata....
Mad Force VE, TLR 22, Hobbywing, Tekin.

Pazuu

Kannattaa kokeilla myös tuota haku juttu tuolta ylhäältä, jos ei löydy niin RC liikkeestä kysyt ja sanot mihin haet renkaita. Eli hexeistä puhutaan niin en tarkalleen muista oisko ollut 12mm vaikka omaan menopeliin menee mädin renkaat heittämällä kiinni  :roll:
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

freestyle

morjens.. onko kukaan keksiny ratkaisua siihen että miten näin talvella sais ilmanputsarin pysymään edes tankillisen kuivana ? mulla ainaki ku on ajanu n.3/4 tankista niin alkaa oirehtimaan sitä märkyyttä..

jpp80

Itselläni toimi kun laitoin spray purkinkannen ilmansuodattimen ympärille. Sen lisäksi laitoin muovista leikatut levyt ympärille ja vedin ne nippusiteillä turvakaareen ja korin takatolppiin kiinni. Näin jäi moottori ja suodatin sinne sisälle jemmaan.
Kyosho Inferno mp7.5 Kanai II, Kyosho Inferno mp7.5, Kyosho Inferno GT2, Kyosho Ferrari 2007

Pazuu

Lainaus käyttäjältä: freestyle - 07.01.15 - klo: 14.11
morjens.. onko kukaan keksiny ratkaisua siihen että miten näin talvella sais ilmanputsarin pysymään edes tankillisen kuivana ? mulla ainaki ku on ajanu n.3/4 tankista niin alkaa oirehtimaan sitä märkyyttä..

Varmaan kannattaa ostaa tuollainen kotelo mallinen suodatin http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=324
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

freestyle

morjens.. rupes se vetonaru käynnistin vittuilemaan.. onko kukaan ottanu sitä pois ja teheny esim. akkuporakoneeseen sopivaa patenttia siihe ? pitääkö sen olla siinä pakosti paikoillaan? vai pääseekö siältä kautta koneeseen jotaki p****a ??

rcjkl.fi

Lainaus käyttäjältä: freestyle - 15.01.15 - klo: 12.55
morjens.. rupes se vetonaru käynnistin vittuilemaan.. onko kukaan ottanu sitä pois ja teheny esim. akkuporakoneeseen sopivaa patenttia siihe ? pitääkö sen olla siinä pakosti paikoillaan? vai pääseekö siältä kautta koneeseen jotaki p****a ??

Jos sulla on gx21 moottori niin Sullivanin valikoimista löytyy tiger drive 8mm akselille. Vetonarukin toki toimii jos moottori on säädöissä ja narua ei kiskota kuten ruohonleikkuria.

/Teemu
Suomen virallinen Kyosho maahantuoja ja jälleenmyyjä. Traxxas -tuotteet, varaosat ja tarvikkeet Jyväskylästä. RC Play OutdooR ulkorata. www.rcjkl.fi / www.rcplay.

freestyle

mulla onse ke25.. mutta sen ongelman jo sain kuntoon  :cool: toki seuraava tuli melekee heti perään.. eli pelkät etupyärät vetää !! jostaki antaa siis perä myäte ? ku paikallaan pyärittelöö niin kaikki toimii mutta ku lähtee ajaan niin pelkät etuset vetää.. olisko jollaki jotaki vinkkiä mistä lähtiä perkaamaha ?

TheArska

Katso vaikka ekaks ettei kardaanin lukitusruuvi ole löysällä ja kardaani pyöri "tyhjää"..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

freestyle

sen mä jo nopiasti kattoonki ja ei mun miälestä pyäri tyhyjää.. mutta pitää huamenna kattoa viälä tarkemmi..

jpp80

Onkohan takadiffin rattaat menneet, ainakin mulla kävi näin taannoin kun teki ihan saman. Itse en ostanut uusia rattaita vaan täytin diffikotelon sinitarralla niin taas mennään. Mulla olisi pitänyt uusia myös kotelo, niin sen vuoksi ajattelin kokeilla ja ajaa vain niin kauan kuin kestää viritys. Kotelo ja uudet rattaat on muistaakseni 25-30e luokkaa + difffiöljyt 6e.
Kyosho Inferno mp7.5 Kanai II, Kyosho Inferno mp7.5, Kyosho Inferno GT2, Kyosho Ferrari 2007

freestyle

eli se takadiffi on se isoin möykky keskellä ? sekö vaan auki ja kattoa mitä on syäny ?

jpp80

Jep. Eli taka-akseli auki siitä keskeltä minne kardaani menee. Siellä sisällä on musta kotelo, jonka sisällä on takadiffin rattaat. Eli auki vaan ja katsot onko kaikki rattaat täysin ehjät, mulla oli sieltä kaksi pientä ratasta ihan muussina jolloin auto veti vain edestä.

Kannattaa etsiä netin syövereistä auton räjäytyskuva niin selkeyttää paljon. Varsinkin kun alat kasaamaan sitä takaisin. Ohessa vanhan Madin linkki, pätee osin uudempiinkin. Muista laittaa diffiöljyä kun kasaat auton ettei diffit pyöri kuivana.

http://www.competitionx.com/pdf/vehicle-manuals/kyosho/kyosho-mad-force-manual.pdf
Kyosho Inferno mp7.5 Kanai II, Kyosho Inferno mp7.5, Kyosho Inferno GT2, Kyosho Ferrari 2007

jpp80

Vielä selkeyden vuoksi. Autossasi on etudiffi etuakselissa. Auton keskellä moottorinvieressä on vaihdelaatikko, ne kolme ratasta. Auton taka-akselilla on takadiffi.
Kyosho Inferno mp7.5 Kanai II, Kyosho Inferno mp7.5, Kyosho Inferno GT2, Kyosho Ferrari 2007

freestyle

eihän se sitte auta ku ruveta purkamaan  :cool: kattoo jos tänää kerkeis niin tulee sitte taas lisää amatöörin kyselyjä  :grin:

JiiVee

#17
Tästä voi olla montaa mieltä, että onko upgrade vai downgrade, no itse sanon, että kestävyyteen upgrade, ja huippuihin downgrade.

Olen siis hylännyt kokonaan sen alkuperäisen laatikon, ja laittanut yksivaihteiseksi HPI:n kytkinkellolla ja terässpurrilla. 18/44 ratastuksella, elikkä siis noin alkuperäisen kakkosen välityssuhde. Tämä siksi koska se alkuperäinen pitkä kytkinkello oli helvatan tarkka laakerien kunnosta, vähänkin väljää laakereissa ja heti ykkösen ratas sileänä. Ja ne kyoshon neulalaakerit on niin per**leen kalliita, että riittävän usein vaihto alkaa käydä lompakon päälle. kesti max 1,5 litraa ja sit jos jatkoi niin pian ykkösen spurri sileä. Viimeksi kun ostin niin muistaaksen 14€ laaki ne kaksi pientä neulalaakeria.
pöö

freestyle

nyt on takadiffi tuas pöyrällä auki eikä niis rattais ainakaa mitää vikaa oo.. eli mitäs seuraavaksi ? kamppeella ajettu 3,5 litraa..

JiiVee

Olihan se kardaanin kupin pidätinruuvi kiristetty siihen akselin tasaiseen kohtaan?
pöö

freestyle

joo se taka aksilan pääs oli ainaki tiukas ja sen verta pitää ny tunnustaa maalaisuuteni että se toinenpää tipahti melkein syliin.. että olisko se siitä sitte pyäriny ??

JiiVee

Pistä kasaan ja kokeile, ja olihan myös ulostulojen tapit ehjät?
pöö

freestyle

en tiedä mitä tarkoitat ulostulo tapeilla   :embarrassed:

JiiVee

Ne mille on urat niissä isommissa rattaissa jotka on siellä sisällä.

http://www.kyosho.fi/pdf/01.31227_Mad%20Force%20Kruise%20GP%20FIN&SWE_Spr%C3%A4ngskiss.pdf

Kohta tasauspyörästöt ja sieltä osa nro 4, niitä tarkoitan.
pöö

freestyle

no joo sehän siältä oli hajalla taas oppii uutta  :azn: eli osa tilaukseen ja vissihi jotain ölppää sinne kans ? taitavat kyllä marmoritiskillä tietääkki mitä litkua sinne laitetaan.. onko muuten mitään käsitystä mikä kyseisen osan on hajottanu ? onkoha käyttäjässä vikaa ? tiätääs vaan välttää tulevaisuudes  :smiley:

JiiVee

Voima kulkee niiden tappien kautta, eli ovat melkoisella rasituksella, voi yrittää välttää kaasusormen hölläämisellä, mutta ajamisen ilo katoaa.
pöö

freestyle

osat tilattu hintaa tuli 27e tapit+rattaat .. tairan iskiä ny tuplat sinne jos kestääs vähä paremmi  :smiley:

p-man

Noihin RTR- Kyoshoihin kannattaa aina laittaa yhdet pikkurattaat lisää ja sit öljyt. XXL Scorpion on ainut rtr missä mulla on ollut ne jo uutuuttaan valmiina.
Kannattaa sinne etudiffiin tehdä sama operaatio. 10000 öljyt muistaakseni toimi molemmissa päissä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

JiiVee

#28
Pari kuvaa singlespeed modauksesta.





Ja sitten vielä ilmansuodattimen lumisuoja.



EDIT: kuva vielä toiselta puolelta
pöö

freestyle

kova värkki sulla  :cool: tilasin taakse 2000 tonniset öljyt ku niitä suositeltiin koitetaan niillä mitä sanoo  :roll: etupään otan auki sitte ku siältä antaa joku osa myäte.. kiitos muuten neuvoista  :azn: