Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Madforcen päivitys topic.

Aloittaja Nieminen, 02.10.13 - klo: 02.53

JiiVee

Lainaus käyttäjältä: freestyle - 30.01.15 - klo: 19.23
kova värkki sulla  :cool:

Kiitos  :smiley:

Moottorina tuollainen http://www.ofna.com/eng-force-26.php
HPI:n alkukäyrä ja kyoshon vakioputki, joka vaihtuu kunnon putkeen tässä jossain vaiheessa. Ilmansuodatin myös HPI:n  :grin:

Ja tälläinen päivitys vielä. 
pöö

freestyle

onko palio tiukkee ku KE25 ? jos laittaa isoomman moottorin ku vakio niin sittenkö saa ruveta tosissaa vahvistamaan voimansiirtoa ?  :laugh:

JiiVee

#32
Muuten on kyllä kestänyt voimansiirto ainakin vielä. Rattaat oli ongelma sen pitkän kytkinkellon takia, etenkin ykkösen ratas, mutta vaihtajat ja yksisuunta laakerit kyllä kesti. Voithan toki laittaa kaksivaihteiseksi inferno gt:n kytkinkellolla, tällöin jää se alkuperäinen kakkonen pois. Välit siinä on siis samat kuin madin ykkönen ja kolmonen. Ketju ja sen rattaat on kestänyt jo useamman gallonan tolla koneella, ja kauanko ollut jo edellisellä omistajalla kiinni.
Tuossahan on vissiin jo alkuperäisenä teräksinen vinohammastettu kulmavaihde molemmissa akseleissa. Tässä vanhassa madissa (ei kruiser)  on edessä joku suorahammastettu köykämiiniratasvälitys mikä ei kestä edes vakiokoneella (sinikantinen gx21) edellisen omistajan toimesta laitettu teräsrattaat sinnekkin. Ja tietenkin ne pikkurattaat sinne sisälle tuplana.

EDIT: En osaa sanoa, että onko tiukempi kun ei meinaa speksejä löytyä, ja en ole päässyt kyseistä moottoria kokeilemaan.
pöö

freestyle

jossaki vaihees mulla olis tarkoitus tehdä tuasta oikia nelikko onko tietotaitoa kuinka olis helpoin ?

JiiVee

Mitä meinaat oikealla nelikolla? Onhan tuo jo nyt melko oikea nelikko kun ei keskidiffiä ja täten 50-50 veto eteen ja taakse. Toki lukitsemalla diffit, saa ihan oikean nelikon kun kaikki pyörät vetää varmasti, mutta pitävällä alustalla vetarit on kovilla.
pöö

freestyle

niin oikea nelikko on just sitä että joka nurkka raapii koko ajan  :cool: ennen omistin can-am mönkijän kyllästyin viscoon ja vaihdoin polariksen tilalle  :cool:

Miksu L

Sinitarralla diffit täyteen tai paksua diffiöljyä. Viimeinen ja huonoin vaihtoehto on "kemppilukko" eli hitsaat diffin sisällä olevat pikkurattaat kiinni.

p-man

Ei tarvii hitsata.. Kunnon liimaa diffi täyteen, niin varmasti on oikee neliveto  :afro:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

JiiVee

Ja pois ottaminen on oma lukunsa, eli helpoin on ostaa kaikki diffin rojut uudet, ja jättää se jo lukotettu lukolliseksi. Onpahan sitten helppo laittaa lukkodiffi paikalleen. Ainoa vaan että liimatun diffin ulostulojen tappien vaihto on hankalaa kun hajoaa. Ja laakerien vaihtokin on sitten aika vaikeaa.
pöö

p-man

Joo ei niitä paljoa vaihdella.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

freestyle

osia odotelles otin renkaat irti vanteilta tarkoitus tehdä talvirenkaat ! onko joku joskus teheny kyseiseen kamppeeseen ? olisko antaa hyviä neuvoja ?

freestyle

nyt on peräs uuret osat ja hyvin taas rullaa  :cool: oli aika jännä testiajo kun etupyärät pyärii oikeen päin ja takapyärät halus peruuttaa  :grin:  :laugh: ei muutakun uusiksi  :embarrassed:

freestyle

ja sitte vaihdelaatikon rattaat sileeksi  :cry: ensi ei vaihtanu ykköstä ylemmäksi ja pian loppu meno tyystin.. eli rattaatko vaan vaihtoon vai hajoaako siältä muutakin ?

JiiVee

Ne yrjöhintaiset kytkinkellon neulalaakerit vaihtoon myös tai pian on ne uudetkin rattaat sileänä. Huomasin itse että max 1,5 litraa kannattaa ajaa, ja tuolla 12,90€/kpl hinnalla ei viitsisi niin usein vaihdella. Laitoin sitten yksivaihteiseksi kuulalaakeroidulla kytkinkellolla.
pöö

Juha-Matti

Miten olette tuon surkean kytkin ongelman tässä autossa nitrona ohittaneet?
Miulla oli tää auto joskus 2004 vuonna.
Kytkin suli alle jo sisään ajoa tekiessä.
Kittiniä auton ostin stadista ja auto sinällään siis tuttu.
Ihan kiva peli jos tuo kytkin olisi ollut jos tehtaalla parempi ollut kuin se kaksi palainen jousiviritteinen.

TheArska

#45
Eikös ns. normi 1/8 auton 3-palakytkin ole ratkaisu tuon ainakin vanhoissa mädeissä olevan "1/10" kytkimen tilalle.
Orkkis.

3-palakytkin

Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

JiiVee

Eipä ole ollut mitään ongelmia tuon orkkis kytkimen kanssa.
pöö

freestyle


freestyle

joo eli laitoon sinitarraa ny takadiffii ja hetken toimi mahtavasti lukkoperä.. mutta pian ei pyäriny ku toinen eli mitä tein väärin ?

JiiVee

Jos kaikki muu siinä ympärillä ehjää, niin lisää sinitarraa.
pöö

freestyle

kaikki muu ehjää.. laitoin niin paljo ku meni hetken taas toimii mutta pian taas ei !!

p-man

Siis diffistäkö sulla on rattaat sileänä? Onko neljät pikkurattaat ja öljyt? Laitoitko shimmilevyt pikkurattaiden alle?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

freestyle

joo taka diffistä oli menny siliäksi.. se diffi kotelo oli vähä halki niin oli kussu öljyt pois eli olisko siitä johtunu ? no kumminki putsasin kaikki osat ja löin sinitarrat pesään osia odotelles  :afro: mutta ei pidä lukko ei  :grin:

freestyle


p-man

Voisko se olla sillein halki et se ei kiristy kunnolla kasatessa. Siten rattaat jäisivät löysälle. Kai uuden kotelon tilasit?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

freestyle

ei voi vaan on  :grin: ja tilasin uuden kotelon tänään tuli  :cool: