Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B5 / B5M

Aloittaja Soo, 27.12.13 - klo: 13.24

mr lazer

No nyt selvis tarkemmin  :laugh: Eli normi osia kiinni ja ajoo vaan  :grin:
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

kisaaja

Hard osissa on paremmat "kierteet", eli ne kestää ruuvaamista paremmin kuin vakio muovit. Etu ja takatukivarsien erot muovin ja hardin välillä pystyy huomaamaan, mutta muut palikat on lähinnä tuon paremman ruuvaamisen kannalta. Perus kuskin ei kannata hard tukivarsiin sijoittaa, koska ne hajoavat herkemmin ja ajotuntuma on yleisesti parempi vakioilla :azn:
-Goldi

mr lazer

Juu itellä niitä hrdeja vaan siks kun ei normeja löytyny rcm:ltä  :smiley:
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

KooBee

Sinänsä tuo keskustelu tuosta 75 grammasta on turhaa, koska tuo on niin helposti mitattavissa oleva asia. Ottaa vain vanhan mallin ja uuden mallin vaa'alle. Tuskin sitä eroa liioittelemaan rupeaisivat.

Ja esimerkiksi korikin voi olla kevyempi tuossa uudessa.

fsp

Lainaus käyttäjältä: KooBee - 03.02.15 - klo: 10.03
Sinänsä tuo keskustelu tuosta 75 grammasta on turhaa, koska tuo on niin helposti mitattavissa oleva asia. Ottaa vain vanhan mallin ja uuden mallin vaa'alle. Tuskin sitä eroa liioittelemaan rupeaisivat.

Ja esimerkiksi korikin voi olla kevyempi tuossa uudessa.
Miten pystyy oleen kori kevyempi? Takamoottorisen korista seuraava kehitysvaihe on elmukelmu, jos sitä aikoo keventää.

KooBee

Lainaus käyttäjältä: fsp - 05.02.15 - klo: 13.54
Lainaus käyttäjältä: KooBee - 03.02.15 - klo: 10.03
Sinänsä tuo keskustelu tuosta 75 grammasta on turhaa, koska tuo on niin helposti mitattavissa oleva asia. Ottaa vain vanhan mallin ja uuden mallin vaa'alle. Tuskin sitä eroa liioittelemaan rupeaisivat.

Ja esimerkiksi korikin voi olla kevyempi tuossa uudessa.
Miten pystyy oleen kori kevyempi? Takamoottorisen korista seuraava kehitysvaihe on elmukelmu, jos sitä aikoo keventää.
Se nyt oli vain esimerkki... eipä itsellä ole tuota autoa niin paha mittaillakaan.

kyoshodbx

Tämmönen ois hankinnassa.mutta minnuu neuvottiin(luotettava taho)oottelemmaan tuota lite versioo.mutta erona on nuo kevyemmät materiaalit joilla meille tuskin on suurta merkitystä.enemmänkin tuo 3rattainen vaihteisto voi tuoda eron .kehtoisko joku selventää mitä eroo tuolla 3rattaisella on4rattaiseen?kuski on 8v joten jos jompikumpi on "helpompi"niin pisteet sille.

m.e.

3-rattaisella laatikolla mootori pyörii toiseen suuntaan, jolloin kaasun kanssa auto saadaan kääntymään paremmin. Tuo 3-rattainen on lähinnä kovalle pidolle, 4-rattaisella ajetaan varmasti heikkopitoisemmilla alustoilla. 4-rattainen on siis helpompi kovemman takapidon vuoksi.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 12.02.15 - klo: 15.21
Tämmönen ois hankinnassa.mutta minnuu neuvottiin(luotettava taho)oottelemmaan tuota lite versioo.mutta erona on nuo kevyemmät materiaalit joilla meille tuskin on suurta merkitystä.enemmänkin tuo 3rattainen vaihteisto voi tuoda eron .kehtoisko joku selventää mitä eroo tuolla 3rattaisella on4rattaiseen?kuski on 8v joten jos jompikumpi on "helpompi"niin pisteet sille.

En usko että te edes huomaatte ajossa eron.
B5m on osuttautunut erittäin kestäväksi joten se malli sopis kuin nenä naamaan teille.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 12.02.15 - klo: 17.57
Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 12.02.15 - klo: 15.21
Tämmönen ois hankinnassa.mutta minnuu neuvottiin(luotettava taho)oottelemmaan tuota lite versioo.mutta erona on nuo kevyemmät materiaalit joilla meille tuskin on suurta merkitystä.enemmänkin tuo 3rattainen vaihteisto voi tuoda eron .kehtoisko joku selventää mitä eroo tuolla 3rattaisella on4rattaiseen?kuski on 8v joten jos jompikumpi on "helpompi"niin pisteet sille.

En usko että te edes huomaatte ajossa eron.
B5m on osuttautunut erittäin kestäväksi joten se malli sopis kuin nenä naamaan teille.
Jerzi

Tälleen minäkii tämän ymmärsin.pitänee tilata.onko jotain osia jotka on ehdottomasti pakkiin ostettava.kuten etu tukivarret edeltäjässä.

Jolokkonen

Taitaa olla iskaritorni kaikkein heikoinlenkki keulassa... Ei meinaa muuta oikein saada hajalle vaikka yrittääkin... Taitaa muuan juntti-päällikkö Jyväskylästä saanut pohjankin solmuun..?  :grin:
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

mr lazer

Orkkis osista toise etutukivarre oon saanu hajalle. Muut ollu hardeja. Ja itelläki pohjalevy on muotoutunu uuestaa..
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Jolokkonen - 12.02.15 - klo: 20.53
Taitaa olla iskaritorni kaikkein heikoinlenkki keulassa... Ei meinaa muuta oikein saada hajalle vaikka yrittääkin... Taitaa muuan juntti-päällikkö Jyväskylästä saanut pohjankin solmuun..?  :grin:

Itse aiheutettu.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

p-man

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 12.02.15 - klo: 21.23
Lainaus käyttäjältä: Jolokkonen - 12.02.15 - klo: 20.53
Taitaa olla iskaritorni kaikkein heikoinlenkki keulassa... Ei meinaa muuta oikein saada hajalle vaikka yrittääkin... Taitaa muuan juntti-päällikkö Jyväskylästä saanut pohjankin solmuun..?  :grin:

Itse aiheutettu.
Jerzi

Eikös kaikki auton rikkomiset ole itse aiheutettu?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

jerzirccar1

Joei. Se runko joka on mennyt rikki niin siitä on poistettu vesiputous tukipala ja korvattu työntötangolla joka on poistanut kiertojäykkyyden.
En olis kuullut vielä että vakio runko olis mennyt kieroon vakio osilla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

p-man

Lainaus käyttäjältä: mr lazer - 12.02.15 - klo: 21.20
Orkkis osista toise etutukivarre oon saanu hajalle. Muut ollu hardeja. Ja itelläki pohjalevy on muotoutunu uuestaa..

Tästä saa kuvan että kaksi pohjalevyä solmussa.. Molemmista otettu osia pois?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mr lazer

Itellä oli Orkkis osat kiinni ja ei mitää muuta ylimäärästä..
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

kyoshodbx

#137
Elikkä varaosa pakkiin tukivarret iskaritornit ja pohjalevy? :grin:

Jou en oikeesti aikonu pohjalevyy tilata.

kisaaja

Nou!

Pohjan olen saanut mutkalle ja täysin itseaiheutetusti.
-Goldi

kojootti

Hou!

Mites noin alupalikoiden osalta, onko jengillä mielipiteitä mitä kannattaa päivittää....ohjaus, takahubit, tappien tuet yms? Ratasdiffi/kuuladiffi ja 3/4-ratas osalta jo perusteluja on mutta onko muuta major setup tai layout nippelitietoa jaettavaksi?
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

SS

Takalinkkien sisäpään kiinnike kannattaa vaihtaa alumiiniseen, Asson omaan, Schelleen tai Exotekiin. Alkuperäiset takahubit ovat muuten ihan mainiot, mutta pallot tahtovat kiertyä auki lukitteesta huolimatta.

Sami
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

kyoshodbx

jep nyt on junnulle auto tilattu ja maksettu.varaosiks pari sarja etutukivarsia iskaritornit ja takatukivarret(b5).pohja levyn jätin hyllyyn.aattelin ootella kunnes jertsi saa sarjatuotannon käymään :wink:.saas nähä saanko viimosen junnun kiinnostuun rc autolla ajosta.

kaiken saatavilla olevan tiedon peruteella ei pitäis olla kalustosta kii

nnikkem

Nyt ollut jonkinaikaa tuo B5M ja kovasti olen tykännyt. Ensimmäinen tuuppi buggy mulla. Mitkä olisi tärkeimpiä osia joita kannattaisi varalta hankkia varastoon? Myöskin siltäkin saralta, että autoa voisi opetella säätään tarkemmin. Tähänmennessä on tarvinnut toisten autojen olla vain ajokunnossa niin on riittänyt
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Pexi

Moro, tuossa pari viestiä aikaisemmin on mainittuna takalinkin sisäpään kiinnitysosa alumiiniseksi.
säätöjä jos haluat testailla, niin moni ajaa b5 tukivarsilla ja etu iskaritornilla.  Auto itsessään on tosi kestävä ja hyvin säädettävissä vakio varusteillakin ja vastaa säätöihin hyvin. Esimerkiksi balanssia saa hyvin hienosäädettyä camper linkkin sisäpään korkeudella.

T. Pekka
Team XRay

nnikkem

Kiitoksia! Määpä kattelen nuita ehdotuksiasi, kun tilailen osia autoon.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

snakepoison

Palasin itse RC-autoilun maailmaan ja ostinpa tällaisen B5M auton . Ilmeisesti kaara on siis rakennettu hyviä pitoja omaavalle radalle, eli esim matolle . Kuinkas auto toimii jos ajetaan heikommalla pidolla, esim ulkoradoilla ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

peltimikko

autohan on suomen nopein ulkoradoilla ! perus-setupit löytyy aikasemmista viesteistä ja asson sivuilta saa lisää =)

snakepoison

No niin , eli ei tullut huonoa autoa ostettua  . Hyvä ostaa auto ensiksi ja lukea kokemuksia vasta jälkeenpäin  :grin: Moottoriksi valitsin autoon 10.5 Speed Passionin. Luulempa että näin alkuun vauhti piisaa kyllä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

snakepoison

Todella noobikysymys , mutta mikä asson servovarsista käy savöxiin ? Mali SC-1257TG
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 08.04.15 - klo: 21.40
Todella noobikysymys , mutta mikä asson servovarsista käy savöxiin ? Mali SC-1257TG

Sama mikä kävisi Futaban servoon, muovinen voi olla todella tiukka.