Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B5 / B5M

Aloittaja Soo, 27.12.13 - klo: 13.24

peltimikko

onko kukaan testannu läskiakkua ???????????

rc autoilija

Vau! Niin kivan näköinen että pitää itekkii hankkii tommonen. Hobbykingiltä noin 190€ kittinä. Pitääkö kitit kasata ite?

Soo

Pitää tosiaan kasata itse ja halvemmalla saat tuon Suomesta.
http://www.rcm.fi/team-associated-rc10-b5-team-kit.html

Hobbyking hinta avattuna (185€+33€)*1.24 = 270€

Lainaus käyttäjältä: rc autoilija - 09.10.14 - klo: 18.00
Vau! Niin kivan näköinen että pitää itekkii hankkii tommonen. Hobbykingiltä noin 190€ kittinä. Pitääkö kitit kasata ite?

Loomis

Kumpi toimii paremmin turun lrp-areenan radalla, keski vai takamoottori?

fsp

Lainaus käyttäjältä: rc autoilija - 09.10.14 - klo: 18.00
Vau! Niin kivan näköinen että pitää itekkii hankkii tommonen. Hobbykingiltä noin 190€ kittinä. Pitääkö kitit kasata ite?
Rumin auto minkä olen koskaan omistanut.  :police:  Eikä johdu pelkästään omasta maalauksesta.  :afro:

Kaksi kuukautta sitä on nyt kasattu, huomenna ekat osumat seinään....  :wink:

fsp

Lainaus käyttäjältä: fsp - 15.10.14 - klo: 12.15
Lainaus käyttäjältä: rc autoilija - 09.10.14 - klo: 18.00
Vau! Niin kivan näköinen että pitää itekkii hankkii tommonen. Hobbykingiltä noin 190€ kittinä. Pitääkö kitit kasata ite?
Rumin auto minkä olen koskaan omistanut.  :police:  Eikä johdu pelkästään omasta maalauksesta.  :afro:

Kaksi kuukautta sitä on nyt kasattu, huomenna ekat osumat seinään....  :wink:
Hyvin se kuitenkin lähti kääntyyn... 2 sekkaa vaan kärjestä tällä hetkellä!  :laugh:

m.e.

Tuossapa Joonan setuppi Puolan EOS-kisasta.

timhei

Kumpaa porukoilla nyt sisäradoilla on enmmän B5 vai B5M
(auttais antamaan suuntaa hankinnoissa)
Mitä varaosia kannattaa alkuun ottaa.

vihku

Lainaus käyttäjältä: timhei - 31.10.14 - klo: 22.11
Kumpaa porukoilla nyt sisäradoilla on enmmän B5 vai B5M
(auttais antamaan suuntaa hankinnoissa)
Mitä varaosia kannattaa alkuun ottaa.
Ensimmäisessä WJ kisassa tikkurilassa oli todella paljon B5M autoja. Yhtäkään B5 en tainnut nähdä..
Mulla ei ainakaan ole mennyt yhtäkään osaa rikki kesällä eikä nyt talvikaudella, joten kyllä kestää. Tosin aina kannattaa olla tukivarsia yms. pakissa varalla.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

fsp

Lainaus käyttäjältä: fsp - 13.04.14 - klo: 17.35
Jos jättää hexit pois taka-akselista, niin käykö B4 vanteet (#9689) suoraan ja sääntöjen puitteissa?
rctech foorumilla joku kertoo, että asentamalla tarpeeksi (1,2mm) prikkoja pinnin ja laakerin väliin, sekä lisää vanteen ja mutterin väliin kaikki on kunnossa ja b4 aikaiset vanteet taas käytössä. Toiminee siis ainakin WJ-kaudella.

Tomy

Onko vinkkejä, mitä ratasdiffin sisälle kannattaa laittaa? Diffiöljyä? Rasvaa?

TOMMI

Tuomon autossa oli WJ-kisassa 4.5k öljyt ja nyt toisessa autossa 6.5k.
Näillä siis ajettu vain Tikkurilan radalla.

mr lazer

Mites nää osat nyt käy B4.2 ja B5M: välillä. Onko mitään samoja vai käykö jotkut?
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Jolokkonen

Spurri ja Slipperi käy...  :grin:
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

Joppe75


mr lazer

Eli aika eri vehje :grin: Osia tuppaa olemaan ihan kiitettävät määrät ja tuumaset avaimet. Pitää C4.2 konversio ostaa.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

vilijo

En tiedä mitä konversio kustantaa, mutta kannattaa vielä miettiä. Suunnilleen samaan hintaan voi saada b5m käytettynä ja ihan eri peli varmaan jo kyseessä.

Jolokkonen

Lainaus käyttäjältä: Joppe75 - 14.12.14 - klo: 17.40
Lainaus käyttäjältä: Jolokkonen - 14.12.14 - klo: 17.15
Spurri ja Slipperi käy...  :grin:

Iskarit :grin:

Eikä nekään käy suoraan ilman korkkien tai holkkien vaihtoa!  :wink:
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

mr lazer

Ville onhan se noinkin mut nuo metriset ruuvit vaan ärsyttää. Konversio maksaa 170e. Mut onhan se niinkin et laittais ihan kunnon vehkeet ku tuntuu että toi tuuppi on enemmän se mun juttu.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

vilijo

Ehdottomasti tuohon hintaan kannattaa katsella milliset avaimet ja uudempi auto.

mr lazer

Niinhän se pitääkin. Onks sul muuten mikä kone tuupissas?
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

vilijo

Nyt on 8.5 ja vähän ajettu 9.5 on ylimääräisenä *vinkvink*

largo

Liitteenä olis Nokian WJ:n setup.

Autohan toimi taas aivan loistavasti. Mies meinas hieman jännittää ;)

Tomy

Onko väellä yleisesti käytössä B5 etualatukivarret ja iskaritorni B5M autossa? Ulkomaan foorumeita selatessani tätä kehuttiin ohjausta parantavana asiana.

largo

#84
Joo itse olen tykännyt enemmän noista suorista etutukivarsista ja kapeesta iskaritornista(B5). Mun mielestä ne kääntää hieman paremmin.



mr lazer

Nyt alko sitte uuen asson kasaamine! Piru mukavaa touhua tää on mut tarkkana pitää olla :grin: Oisko viisaammilla joitai vinkkejä kasaamisee?
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Tomy

Itse kasasin reilu viikko sitten B5Mn ja se oli hyvin suoraviivainen homma. Laadukkaan tuntuiset osat sopivat hyvin paikoilleen.

Pallokupit herkistin tarvittaessa pihdeillä puristamalla, kuten joissain tähän ketjuun linkitetyissä videoissa näytetään. Koriin valmiiksi merkityt taaimmaiset kiinnitysreikien paikat osuvat mielestäni aavistuksen korkealle, joten reikien sopiva sijainti kannattaa tarkistaa ennen reikien tekemistä. Vakio etuvanteet tuntuvat leveiltä kapeille minipin eturenkaille, kannattanee hankkia kapeammat vanteet, jos on kapeat eturenkaat.

fsp

Kapeet minipinnit leveellä vanteella oli todella yleinen ratkaisu Nokian WJ kisassa. Ihan kokeilemisen arvoinen vaihtoehto jokaiselle.

Ohjauspaloissa olevat säätöpalat kannattaa kaikki liimata kiinni. Ne tuntuu kivan kireiltä kun ne laatikosta kasaa, mutta väljistyy melko nopeasti ja tuntuu sen jälkeen ihan hirveille. Kandee myös heti ostaa ne ruuvit, joilla kiristetään casterpalat ja laakeripesät ulompaan hingepinniin.

mr lazer

Ok. Nyt pitäis vielä iskarit ja diffi ja linkkien teko. En tiiä oonko ihte sählännyt mut paketissa ei ollu sitä ruuvia jolla laitetaan se taka iskaritorni kiinni..
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

mr lazer

Lainaus käyttäjältä: fsp - 20.12.14 - klo: 08.58
Kapeet minipinnit leveellä vanteella oli todella yleinen ratkaisu Nokian WJ kisassa. Ihan kokeilemisen arvoinen vaihtoehto jokaiselle.


Tarkotakko sää että nelkun vanteet ja sitte tuupin etu kumi?
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..