Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B5 / B5M

Aloittaja Soo, 27.12.13 - klo: 13.24

Soo

Eli tosiaan vuosia odotettu ja huhuttu B5 on nyt tulossa.

- Kaksi mallia B5 ja B5M -> osat 90% samaa.
- Metriset ruuvit
- Myyntiin maaliskuussa 2014
- Hinta about sama kun B4.

Pävittelen tähän viestiin kun kaikki tiedot varmistuu.




peltimikko

ei näytä mahtuvan nopari takaiskaritorni etee  :shocked: mut pitää toi hoitaa heti ku saa !!!

KooBee

#2
Nyt on julkaistu myös kuvat ilman koreja. Takamoottorisen layout jopa hieman yllätti, keskimoottorisen ei niinkään.

http://liverc.com/news/new_products/6134-Team_Associated_releases_the_new_B5_and_B5M_in_full_detail%21/

kisaaja

Siinä on taas kaikki mitä ois voinu toivoa :) Näyttää todella hyvältä!
-Goldi

Testikuski

Ospa Rc

iceracer

#5
Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 28.12.13 - klo: 20.10
Harmi noi metriset ruuvit

Niin varsinkin kun kesällä ostanu tuumasia työkaluja 70€ arvosta...  :lipsrsealed:
VD12

fsp

Sinänsä hyvä että ainakin itseltä jäi pari välimallia hankkimatta... Mutta huomasin että ainakin voimansiirron toi iso alumiinilevy on koneistamatta tuossa takamallissa. B5.1 tulossa jo syksyllä..?

Testikuski

Eiköhän se syksyn malli ole sitten FT, jossa siniset vantit ja pikalukitus akkupannalla.
Aika paljon on pientä tinkelitonkelia, ei taida klapit ainakaan vähentyä  :angry:
Ospa Rc

uijui

Niin se on kumma kun pyörät heiluu uutena enemmän kuin mummonhammas (ja tietysti vielä erilailla joka kulma) ja silti kulkee niin *itusti.  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

foursquare

Omia mietteitä:

+Ruuvit

Eikö se ratasdiffi ole tässä autossa niin hyvä/toimiva että se voisi jo olla?
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

m.e.

Tuupeissa on ratasdiffia kokeiltu tehtaan kavereiden toimesta erittäin paljon, mutta sillä autoa ei ole saatu yhtä nopeaksi kuin kuuladiffillä. Erityisesti huonolla pidolla kuuladiffi on ehdoton. Tämän takia tuossa ei ole haluttu tehdä kompromisseja vaan autosta on haluttu rakentaa mahdollisimman nopea. Aiempien mallien kuuladiffista on tehty uusi 14-kuulainen versio, jossa huoltotarve on 12-kuulaista diffiä pienempi.

micsa.fi

Ihmetyttää tämä Asson ikuinen tapa tuoda markkinoille ensin riisuttu Team -versio, eikä suoraan FT-versiota. B5/B5M on kuitenkin se tehtaan huippumalli jota kisakuskeille tarjotaan, joten miksei suoraan laittaa niitä titaanivantteja ja perus hipo-osia. Rinnalle jää kuitenkin myyntiin se B4.2 tai jopa B4.1 RTR -versiona, joka sitten sopii perussudittelijalle. Noh, kaippa tämä on tehokkain tapa maksimoida kittien myynti.

Toki poikkeuksian on ollut, joissa auto on oikeasti kehittynyt myöhemmän FT-mallin myötä. Esimerkkinä vaikkapa SC10 4x4, jossa FT-malli korjasi selvästi alkuperäisen mallin puutteita uuden akkulayoutin, slipperin, runjojäykkärin myötä.

Wacky Stack Racing Team

m.e.

Juttelin juuri tästä asiasta tehtaan kavereiden kanssa ja he kertoivat, että Asso on lähes aina tuonut uudesta autosta "perusmallin" markkinoille, koska FT:ssä on sitten mahdolliset muutokset tehtynä. FT tulee markkinoille puolen vuoden - vuoden kuluttua, kun autoa on ehditty testata riittävästi ja saada kokemusta siitä. B5:ssa on siis kaikki tiedossa oleva tarpeellinen tavara laitettu pakettiin (esim. VTS-slipperi, Big Bore -iskarit, uudet pallokupit jne.).

Oletettavaa on siis, että koska auto perustuu kohtuu vahvasti B4-sarjan kokemuksiin, tulevassa FT-mallissa ei ole kovin paljoa muutoksia luvassa.

Janne A


fsp

Samassa kisassa Brian Kinwald on ajanut yhtä hyvät kierrosajat Worlds-mallilla kuin Bvitosella...

Kimi

Mikäli näin on, niin insinöörien 20 vuotinen työ area 51:llä lienee ollut lähinnä kahvinjuontia :grin:  :azn: :grin:
No on se kuitenkin kai pakko ostaa ( se b5)!

fsp

Lainaus käyttäjältä: Kimi - 10.02.14 - klo: 18.34
Mikäli näin on, niin insinöörien 20 vuotinen työ area 51:llä lienee ollut lähinnä kahvinjuontia :grin:  :azn: :grin:
No on se kuitenkin kai pakko ostaa ( se b5)!
No kyllähän siinä mainittiin, että toi kyseinen rata ei mikään vauhtibaana ole... Ja kun ajoa katseli niin aika mukavasti se alupohja kaiku joka kerta kun hypystä maahan tuli. Sitä Worlds Caria on joskus NIIN paljon tullut ruuvattua, että sellaisen voisi ostaa. Olkoon nyt kuitenkin, kun muukin kalusto kerää taas vaan pölyä.

Ihan hyvä juttu ja kuvat: http://events.redrc.net/2014/02/chassis-focus-kinwald-rc10-classic-b5/

kisaaja

Tuossa tämän päivän tekemistä: Team Associated B5 first run

Uusi auto uudet renkaat... alko pikkuhiljaa pito kehittymään kun renkaat sisäänajautu :) Ihan kelpo peli tuo B5. Paketti setapilla mennään.
-Goldi

Toni

Tänään tarttui Maniacs Hobby Centeristä mukaan... pakettia en ole vielä avannut.

Lähetetty minun GT-P5110 laitteesta Tapatalkilla

SC10 4x4

kisaaja

Nyt on jo kisatkin päästy ajamaan uudella autolla. Aamusta lähdin täysin paketti setapilla ja sitä hierottiin päivän mittaan radalle sopivammaksi. Hyvin pelas, jäykemmät iskari ölpät ois voinu vielä heittää, mutta kaiken muun säheltämisen ohella ei moista joutanut tekemään :D Ja sainpas särettyä ensimmäisen osankin ennen viimeistä finaalia kun auto ampaisi täydet seinään radion näppäily virheen takia :/ Etu bulkhead meni siinä rysäyksessä, mutta melko nopea osa oli vaihtaa :smiley: Setupsheet liitteenä...
-Goldi

largo

Kävin ajamassa oman B5:sen neitsyysajon perjantaina.
On todella hyvä auto ihan suoraa paketista. Autoo voi polkee oikein huolella ja se toimi heti uusilla renkaillakin hyvin :)

Masto

On kyllä mahtava auto, itelle ainaki paljon helpompi ja nöyrempi ajolle ku mitä dexi oli.

Vielä ku oppis ajaan  pikkusen näyttäs jäävän largon kierros ajoista.

largo

Tossa olis mun ens kesän tykit. Kumpikin on suoraa paketista aivan mahtava ajettava :)

KooBee

Pistetäänpäs nyt omastakin kuva.

APK

Oma pirssi kasassa, renkaat ja osa sähköistä ei ole paikoillaan.
Auton ratassuoja ottaa kiinni moottorin akseliin, aika yleinen ongelma. Asso on tekemässä ilmeisesti uutta versiota.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

fsp

Jos jättää hexit pois taka-akselista, niin käykö B4 vanteet (#9689) suoraan ja sääntöjen puitteissa?

Kimi

RM on varmasti "varmempi valinta" suomen ulkobaanoille, mutta mitenkäs luulette tuon MM mallin toimivan?

largo

Tossa olis mun setup Model Exposta.

Taas on yks talvikausi lusittu.
Iso kiitos RCM:lle tuesta.
Assot toimii todella loistavasti. Varsinkin nämä uudet B5:set ovat suoraa paketista täysin kilpailukykyisiä.

Ja seuraavaksi innolla odottamaan että Assot saavat kesäistä savea pyöriensä alle :)

Lari

Kimi

Onko siis ihmisillä tarkoituksena käyttä rm vai mm versiota ulkona?

Joppe75

Lainaus käyttäjältä: Kimi - 16.04.14 - klo: 14.01
Onko siis ihmisillä tarkoituksena käyttä rm vai mm versiota ulkona?

Eilen ehti 10 akullista testiä ajaa B5:sella ja muutamat akut B5M:llä. Jos ei sokeria taivaalta sada noihin suomen ratoihin niin B5 on se oikea valinta ulkokisoihin.