Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi T/G 3.0 moottorit

Aloittaja Tapsa, 02.01.14 - klo: 15.36

Tapsa

Ajattelin että voisi kerätä yhteen käyttökokemuksia näistä Hpi:n "pikkulohkoista"

Olen nyt ajellut hetken G3.0 moottorilla ja kokemukset on positiivisia.
Sisäänajo ohjekirjan mukaan, lämpötila pysyi 80-90 asteisena (kannesta, tulpan päältä mitattu) ja moottori pysyi käynnissä tehdassäädöillä koko ekan tankillisen.
Seuraavat pari tankillista ajaa röpöttelin pihassa välillä kevyesti kaasutellen ja moottori kävi aina löpön loppumiseen asti.
Nyt sisäänajon jälkeen seosta on tarvinnut laihentaa vain hieman, (pääneulaa n 1/4 tehtaan säädöstä) jotta moottori alkoi kiertää kunnolla huippukierroksille.
Pakokäyrän ruuvit löystyi 10 tankillisen jälkeen, muuta vaivaa ei ole ollut.
Nyt hieman laihemmalla seoksella ajaessa, koneen kiertäessä iloisesti, lämmöt nousee n 100-110 asteeseen. Ulkolämpötila ollut n +3-7 astetta. Tulppa alkuperäinen, auton/moottorin mukana tullut. Polttoaineena LRP 25% Energy power fuel
Auto on Hpi Firestorm, alkup. välitys ja renkaat.

Mitenkäs muilla, onko jotain usein toistuvaa vaivaa olemassa, mitä osia on hyvä ottaa pakkiin jemmaan?
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Arcticaz

Olen mietiskelly jos hommaisin tuommosen HPI:n WR8 auton missä on G3.0HO moottori. Osaako joku sanoa kenellä kokemusta on onko autossa minkälaiset menohalut?