Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kopio Losi 5ive-T on täällä

Aloittaja SavageRS, 07.04.14 - klo: 13.02

M1k4

Tosin kohta on varmaanki vaihdettava jutut osioon Losi, kiitokset Arille kaupoista  :azn:

tvih

No jos on vakiomonttu ja sillai ni ehkä vois, mut ei oo. En itse asiassa tiedä missä ees ois lähin tuota nitromonsteriakaan ajatellen. Yllättäen kaupungin kaupoista nitrot vaan loppu jos vaikka haluaiskin ostaa. Ei ois tuon bensavehkeen kanssa sitäkään ongelmaa ;)

M1k4

Onha näitä bensa "möhköjä" pienempiäki ja paaaljon edullisempi, mutta käyttö maksaa, varaosat(niitä mennee sen mukaa missä/miten ajaa) ja bensa+öljy. Losi ja kopio taitaa olla suurimpia bensoja, eikä näitä kannata pelätä. 90" luvun lopulla ajelin noilla nitroilla, oli autoo ja helikopteria. Jotenki tuntu et niitä sai olla aina säätämässä joka ikinen reissu. Näissä ei oo ollu samaa "ongelmaa" , tai ainakaa itse en oo nähny tarvetta mennä säätämään. Ajopaikat näille on vähän kortilla.

tvih

En oo oikein kärryillä noiden pienempienkään bensalaitteiden kanssa että miks ne ei oo yleisempiä nitron sijaan. Ainakin mitä bensaversiosta näistä HPI:n Savageista luin niin siinä oli kyllä ilmeisesti vähän vaikka mitä ongelmaa sen moottorin itsensä kanssa. Jotenkin kai vaikeampi tehdä pieniä bensamoottoreita kuin nitrolla toimivia? Vaikka kyllähän noita googlaamalal näyttää löytyvä 1/10 bensabuggyistakin kisavideoo jenkeistä (eivät kovin vikkeliltä kyllä vaikuta). Toisaalta näissä pienemmissä pärjää hyvin sähkölläkin.

M1k4


M1k4

Se että Losi ja Km kehottaa kyseisen varren laittamaan uloimpaan reikään ei oikein toimi, koska hiekka yms. syö nivelet kappaleiks. Sen takia muutin ylätukivarren paikan pykälää sisemmäks. Kestihän tuo alkuperäinen nivel n.35h railakasta ajoo :grin: Seurataan ja katotaan miten uus asetus toimii.

Fire Wheels

Kassillinen linkkejä kassiin ja vaihtoon kun tulee ajankohtaiseksi

Pixarmartti

Tai sitten ostaa yhden alumiinisen, Tai kääntää sen ajoissa  :laugh:

M1k4

Nuukana miehenä linkit on käytettävä loppuun :wink: Epäilen tuon alulinkin kestävyyttä pölyssä ja hiekassa, koska näitä muovisiakin saa parintunnin ajon jälkeen vähän kiristää.

M1k4

Ostin tuossa taannoin Rovanin jarrulevyt Hollannin välittäjältä, mutta levyt on täyttä kuraa. Levyt "sulaa" käytössä, mikä johtaa jarrujen totaalliseen jumimiseen, eikä aukii ennen ku marssit auton luo ja työnnät taaksepäin jolloin jarrut aukeavat :angry: Puolitankillista näillä ajelin, sen verta huonot hermot on luoja suonu :evil: Alkuperäisillä KM:n levyillä ei mitään ongelmaa, mutta alkaa olla reilun 40 ajotunnin jälkeen hiukka kuluneet :wink:
Ostamani Rovanin levyt on näemmä poistuneet valikoimasta...yllätys.
Pitänee hommata hiilikuitulevyt
Kuvat levyn molemmin puolin.

Basher

Tänään saapui 30 Degrees North kopio. Ensivaikutelmat erinomaiset, mikään osa ei näytä olevan irti tai rikki. Laitoin valmiiksi paksummat bensaletkut ja ilmanputsarille suojan, vielä pitäis tehdä suojat iskareille. Ajan varmaan lähipäivinä tuon sisään, sen jälkeen avaan diffit ja vaihdan nesteet, ja lopuksi vielä laitan paikoilleen ESP 30.5cc sylinterin jne. Ilmeisesti hyviä päivityksiä näin aluksi olis avonainen kytkinkellon kannatin ja alumiiniset rungon tuet eteen sekä taakse.

Ihmeen halvat postit oli kyllä, jotain 30 puntaa vain. Muistan katselleeni KM X2 joskus vuosi sitten ja postit taisivat sillon olla luokkaa 100 euroa  :huh: Nyt on hyvä kun on 2 autoa niin pääsee kaverinkin kanssa päristelemään  :laugh:

HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Basher

Nyt on ensimmäinen tankillinen ajettu ESP 30.5cc koneella ja diffeissä nesteiden paksuudet edessä 100k, keskellä 200k, ja takana 100k johon sekoitin puolet 10k nestettä. Kyllä meinaan lähtee ja ääntä riittää niin että ottaa jo korviin  :grin: Nopeudessa jää kuitenkin aika paljon Bajalle, mietin vain että jaksaisiko tuo moottori mennä 21 hampaisella pinionilla? RcModelzista ei näytä löytyvän 20 hampaista jostain syystä :huh: Jos jollain olisi myydä 20t pinioni ja ne moottorin kiinnikkeet niin ostan mieluusti!

Tähän asti autosta ei ole muuta huomioitavaa kuin että sisäänajossa repesi yksi iskarin kuminen suoja, ja tuo tehoputki vuotaa hieman yhdestä hitsauksesta. Jokainen ruuvi mitä olen tähän mennessä irroittanut on ollut erittäin hyvin kiinni. Servot kyllä tuntuvat hieman kuumilta ajossa, ja mukana tulleen NiMh akun jännite heittelee aika paljon  :shocked: Servojen pitäisi kestää LiPoa, joten sellaisen varmaan hommaan seuraavaksi.
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

JoniH

Kiinnostaako muuten myydä orkkis konetta?

Basher

Lainaus käyttäjältä: JoniH - 18.08.18 - klo: 21.20
Kiinnostaako muuten myydä orkkis konetta?
Asensin tuohon siis uuden kampiakselin, männän ja sylinterin. Eli noi osat löytyy ylimääräisenä jos kiinnostaa
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Basher

Nyt autolla ajettu n. 7 tankillista. Kaikista iskareista on ne kumiset suojat revennyt, vähän vaikuttaa että niitä oli kaikkia venytetty liikaa aivan iskarin päähän asti. Uudet suojat onneksi löytyy jo. Takana diffin kupit ovat jo huomattavasti kuluneet (johtuu varmaan lisätystä tehosta), mutta kaikki muut kupit ovat lähes uuden veroisia.

Tänään kaksi kertaa auto lakkasi tekemästä mitään, ja akun voltit näyttivät punaista. Laitoin virrat pois ja taas näytti täyttä :huh: En tiedä enää onko edes akussa vika, kun akun johtoja liikutellessa näytti voltit myös tulevan takaisin. Muutama alumiiniosa jo asennettu, huomenna vielä uusi kytkinkellon kannatin ja isompi pinioni, kuvaa tulossa :azn:

Vakiona jousitus tuntuu erittäin hyvältä (ainakin hiekkakuoppasuttailuun :laugh:) On kyllä hauskaa katsoa kun auto kiipeää vaivatta parikymmentä metriä korkeaa hiekkaseinää :grin:
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

M1k4

Suurin syy kuppien kulumiseen on pöly ja hiekka mikä sinne pääsee. Kannattaa laittaa kumit niiden suojiks, kestää kupit paaaljon pidempään. Omalla DBX:llä ajettu reilut 30h montulla pyöriny eikä mitään hälyttävää oo näkyvissä kunhan muistaa välillä katella että suojakumit on ehjät ja rasvat pysyny sisällä.

Basher



En usko että tuohon olisi kumit auttaneet :laugh: Seuraavaksi tilaukseen varmaan FLM kupit. Nyt testissä tämmöinen Rovan metallinen kytkin, jos alkaa kytkinkello kulumaan liikaa niin heitän mäkeen


Nyt on pinioni ja kannatin asennettu


Eteen myös hankin tollasen suojan
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

M1k4

Kupit on kyllä aika pehmeetä tavaraa :shocked: noihin tappeihin nähden jotka ei näy kuluneen nimeksikään. Kupit kun on tuossa kunnossa on vaara että alkaa katkoo vetareita niin ku omassa kingiksessä kävi, juttua tuolla jossain ylempänä.

Basher

Kasasin osista ESP portatun G320 34cc koneen, ja jostain syystä tuntuu tehottomammalta kuin 30.5cc kone :undecided: Kaasarina WT990, riittääkö tuo vai pitääkö olla joku isompi kaasari? Kone kuulostaa röpöttävän vaikka alakierroksien säätöruuvi on alle kierroksen päässä pohjasta?? Pelottaa että menee liian laihalle :huh: Koitan vielä säädellä konetta, mutta jos jollakulla olisi jotain ideoita niin antaa tulla vain :laugh:
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Basher

Sain tuon uuden koneen säätöihin ja nyt repii yhtä hyvin kuin 30.5cc Baja :grin: Tänään taisin ajaa puoli tankillista lähes irtonaisella koneella, onneksi ei mennyt mitään rikki :roll: Tuon tehoputken kiinnikkeen sain halki, meni varmaan sen takia kun auto lensi ympäri kymmeniä kertoja :grin: Erittäin hyvin on kestänyt omaa pieksemistä, vähän väliä osuu isoihin kiviin ja kierii mäkeä alas mutta ei vaan mene rikki. Ehkä pitää autoa vielä levittää kun kääntäessä saa auton kierimään.

Autossa on ollut jo jonkin aikaa Gens Ace 5000mAh 2S LiPo ja servot vääntävät erittäin hyvin. FLM kupit löytyy nyt myös eivätkä ole kuluneet yhtään. 23 hampaisen pinionin sekä kaasuservon tuen laitan vielä mutta muuta parannettavaa en keksi :azn:
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc