Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine

Aloittaja tonij, 21.04.14 - klo: 15.31

tonij

TRKMANS racing

kesseli

Pähkäilen poikieni polttikseen sopivaa voimanlähdettä mielessä on sähköistys taikka uusi nitro, mutta tuo olis kyllä aika makee moottori ei tarttis kun yhtä bensaa.

Taitaa olla aika tyyris.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

jucca

#2
Tuosta SHn bensamoottorista 1/8 luokkaan on pari päivää ollut vilkasta keskustelua (taitaa tulla myyntiin ensi kuussa?). Ehkä aika ja bensamoottorien teho ym. (vaikkakin aika vaikuttavan kuvan tuosta moottorista sain) ei vielä ole otollinen mutta saattaa olla että muutaman vuoden päästä M8 luokkaa ei ajetakaan enää nitroilla tai rinnalla saattaa jo olla bensaluokka, kuka tietää. Vielä kun muitakin valmistajia lähtisi moottoreita tekemään SHn ja HPIn lisäksi niin kiinnostus bensavehkeitä kohtaan varmasti kasvaa. Tietysti vaatisi myös sen, että osa huippukuskeista (tai kuskien sponsoreista) osoittaa kiinnostusta. Vaikka monen mielestä saattaa olla turhaa yrittää M8 luokka saada "bensoittumaan" niin mielestäni tuo on tervetullut uutuus ja yritys.

Pari linkkiä vielä aiheeseen liittyen:

SH MICRO GASOLINE ENGINE

SH-1/8 Gasoline Engine Break-In Procedure

hmort

Joo hieno peli.. Voi olla aika käyntivarma..
-Henry Mort

iceracer

Jotenkin aneemiselta tuo minusta vaikutti nitrokoneeseen verrattuna...
Vai onkohan mulla jonkinsortin asennevamma... :roll:
VD12

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Elmaurizio

Upealta vaikutti tuo moottori noiden videoiden perusteella, ainakin tulee polttoainekustannuksiltaan edullisemmaksi käytössä. Mielenkiintoinen yksityiskohta tosin oli yhden videon teksteissä mainittu asia että jos ei käytä bensiinin kanssa SH:n omaa tätä moottoria varten kehitettyä 2T-öljyä niin takuu ei korvaa mahdollisia vaurioita (korjatkaa jos tulkitsin asian väärin), mikähän ko.öljystä sitten mahtaa tehdä niin erikoista että vain se kelpaa. Mikähän mahtaa olla moottorin hinta ja kuka mahdollisesti tuota Suomessa myy kun joskus tulee myyntiin.

jucca

Jos oikein tulkitsin, hinta on 9600-11000 taiwanin dollaria (riippuen mallista) eli suurinpiirtein 230-260€

http://www.asiarc.info/forum.php?mod=viewthread&tid=4686&highlight=%E6%B1%BD%E6%B2%B9

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: Elmaurizio - 21.04.14 - klo: 22.07
Upealta vaikutti tuo moottori noiden videoiden perusteella, ainakin tulee polttoainekustannuksiltaan edullisemmaksi käytössä. Mielenkiintoinen yksityiskohta tosin oli yhden videon teksteissä mainittu asia että jos ei käytä bensiinin kanssa SH:n omaa tätä moottoria varten kehitettyä 2T-öljyä niin takuu ei korvaa mahdollisia vaurioita (korjatkaa jos tulkitsin asian väärin), mikähän ko.öljystä sitten mahtaa tehdä niin erikoista että vain se kelpaa. Mikähän mahtaa olla moottorin hinta ja kuka mahdollisesti tuota Suomessa myy kun joskus tulee myyntiin.
Tuskin sitä öljyä hirveästi menee, pullo tai kaksi takuuaikana. Onhan 2t öljyt nykyisin kone kohtaisia, esim. Sahat ja moottoripyörät. Yleensä vääriä öljyjä käytettäessä lisäntyy savutus ja voitelu heikkenee, lisää kiinni leikkaamisen riskiä, myös käyntihäiriöt on mahdollisia. Kannattaa muistaa nitron hinta, parin pöntön hinnalla saa vähintään 20l. Bensaa ja öljypullon tai kaksi.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

rb

onko tästä kuulunu mitään milloin tulossa.

jucca

#10
Lainaus käyttäjältä: rb - 02.09.14 - klo: 21.24
onko tästä kuulunu mitään milloin tulossa.

Kohta moottoria saa Suomesta ->  http://rc10.fi/index.php?topic=79317.msg746413#msg746413


Lainaus Rc-Navetan osiosta:


SH Micro Gasoline engine!

Koko kevään olen hintoja tehtaalta odotellut ja tänään hinnat tuli samoin tieto että ne on tilattavissa.

Kokemuksia on maailmalla niin vähän, että päätin testitilauksen laittaa sisälle ja kaikki jotka haluaa päästä testaamaan, ottakaa yhteyttä vaikka yksityisviestillä tai spostilla niin lisätään tilaukseen.

Normihinta moottorille tulee olemaan luokkaa 380€ 299€

Testaajille hinta voisi olla 250,00€ 240€ Melko hyvään alennukseen toki sisältyy pakollinen palaute osio.
Testaajan pitää kertoa kirjallisesti oma mielipide koneesta käyttöönotosta ja käyttökokemuksista.

Löytyiskös testaajia?

Tilauksen teen vielä tällä viikolla, viimeistään viikonloppuna.

Terkuin
Jarno

Joora

P*skaa pitää kehua

mikari

Olis kivanähdä radalla vielä ennen talvea! Siisti juttu kyl!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Joora - 03.09.14 - klo: 16.33
Tilattu :shocked:

Kuin myös.kerkeis vaan sitten kokeilemaan kun tulee.mielen kiinnolla kyllä ootan


mikari

https://www.youtube.com/watch?v=zp62qRrNRB8

Gt autossakin varmaan makee.
Ei joudu sytysjohdotkaan niin koville.
Kiitos 20 vuodesta!

Mäkistation

Hmm. Mielenkiinnolla odotan käyttäjäkokemuksia. Vaikuttaa ihan lupaavalta.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Joora

P*skaa pitää kehua

Mäkistation

Jaha nyt ne ovat sitten todellisuutta. :tongue: Vähän kyllä kuumottaisi myös tuollainen mutta maltetaan nyt vielä ja odotellaan niitä kokemuksia kentältä.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

jucca


Joora

Tuli pilli mukana. Cdi boksi on hiukan isompi mitä kuvittelin, mut kait se mahtuu. Saas nähdä jaksaako trukkia liikuttaa.
P*skaa pitää kehua

jucca

Mielenkiinnolla kyllä odotan kokemuksia, kuvia, videoita, "live ihmettelyä" ym. (kun en itse vielä pystynyt uutuutta hankimaan).

kyoshodbx

#22
Oma motti on vielä posteljoonin huomassa.mutta tuliko matkassa minkäänlaista manuaalia.eli mikä johto mänöö minnekin ja muuta huomion arvoista.voiko cdi laatikko olla samassa kun vastari.meinaatko vielä tänä syksynä sisäänajaa?niin ja millasella öljyllä on ajettava.

Joora

#23
Ei tullut manuaalia. Cdi laatikko mahdollisimman kauas vastarista luulisin. Mukana tulee öljyä jota käytettävä valmistajan mielestä. Meinaan kyllä kokeilla jotain muuta kun loppuu. Kyllä ajetaan kunhan kerkeis saada nippuun. On hiukan hommaa että sopii tuo motti kun menee kello melko pitkälle johtuen vauhtipyörän paksuudesta. Joutuu tekemään uudet moottoripukit jollei jostain satu löytymään sopivia...

http://www.horizonhobby.com/pdf/DYNE0500-Manual_EN.pdf

Tuossa joku manuaali.
P*skaa pitää kehua

kyoshodbx

Kiiti manuaalista.voihanse olla tuo cdi laatikko parempi laittaa muualle kun vastarilaatikoon,tokkopa sinne sopiskaa.se vaan mietityttää et minne sen buggyssa laittaa :undecided:.

kyoshodbx

Joop just tulin postista motti mukana.noin ensi katselulla näyttää hienolle, mutta jonkin verran isommalle kun 21nitrokone.eli voi tulla tiivis tunnelma kopan alla.sekä nyt on selviteltävänä 2johtoa et minne ne kytketään.on tommonen vihreä joka tulee varmaankin ruuvin alle(maajohto?)ja toinen joka on vastaripiuha mutta naaras.pitäisköhän se kytkeä akkuun vai vastariin.ootteko joku saanu näit selville,en viittis toimintasavuja ottaa.harmikun ilma meni näin kylmäksi.ei enää tänävuonna kerkee koeajolle.mut ompahan talvi aikaa sovitella tuota autoon :azn:

Joora

Servoliittimen pistin suoraan vastariin ja sillä pelas. Sammumaan en saanut radiosta eli lienee turha se singnaalijohto.
P*skaa pitää kehua

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Joora - 04.11.14 - klo: 21.56
Servoliittimen pistin suoraan vastariin ja sillä pelas. Sammumaan en saanut radiosta eli lienee turha se singnaalijohto.

Millainen akku sinulla on käytössä.itellä on ollut 6v nimhejä,niin mietin et pitäiskö nyt laittaa se mukana tullut akku jossa 7,2v.servoille pitäis kyllä jotain keksiä kun ovat ihan normiserviot.kenties jotain y johto rekulaattori viritys. :roll:

Lerppu86

#28
Täydessä 6v akussakin on noin 7.5v jännitettä joten epäilen becin tarpeellisuutta. Jos mukana tullut akku on nikkeliakku niin jännite tippuu käytössä jokatapauksessa melko nopeasti jolloin becci on periaatteessa turha.

Normi servotkin kestää hyvin 2s lipon perässä, kunhan kyseessä ei ole mikään halpis servo. Riski servon palamiselle on, mutta todennäköisyys on melko pieni.

Tuota beckin tärkeyttä en ole koskaan ymmärtänyt. Jos tarkoitus on saada lisää voimaa ja nopeutta servoihin niin alentamalla jännitteen 6 volttiin sitä ei saa. Ainoaksi positiiviseksi asiaksi jää se tosiseikka että lipon jännite pysyy pidempään ylhäällä joten beckin perästä löytyy pidempään 6v kuin nimh akun takaa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Elmaurizio

Eikös se ole myös radioista, lähinnä vastarista kiinni että kestävätkö ne lipo-vastariakun jännitteen antamatta toimintasavut!! Ainakaan halvemmat radiot/vastarit ei ole alunperin suunniteltu toimimaan lipojen jänniteillä. Ja kyllähän Lipo vastarikun kapasiteetti esim.2600mah antaa ainakin pidemmän käyttöajan kuin Nimh 1600 akku. Miksi pitäisi käyttää y-johtoa? jos käyttää regulaattoria.