Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine

Aloittaja tonij, 21.04.14 - klo: 15.31

Juha-Matti

Ei pitäs karstottuu samaan tapaan kuin normi 2T koneen :grin:
Noita viina koneita varten kaasari pitää vaihtaa, ettei tiivisteet sula.
Esim.
http://www.davesmotors.com/walbro-wt-499-alcohol-carburetor.html
Alessa ois tollanen metukka kone.
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/engines/full-mod-engines/6283-obr-methanol-gas-nitrous-oxide-full-mod-29-5cc-reed-case-engine.html
Mitäköhän nuo NOSS koneetkin on nykyään :laugh:
Nappia painaa, niin autosta näy etes takavaloja sen jälkeen :grin:
60$ + hinta kun metanolilla kone käy, vaatinee tarkat puristusten mittaukset?
Yes and add complete nitrous oxide system +$215.00 :shocked:

nitropaimen

kyllä se kone metanoolilla ihan sellaisenaan puristusten puolesta käy, seokset saa kyllä ruuvata aika paljon rikkaammalle.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

jucca

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 28.04.15 - klo: 19.30
Tästä lähtee artikkelisarja liikkeelle -> Naks!

Jatkoa seuraa parin setin verran, lopuksi koneen kyky testataan FO sarjan ekassa kisassa :P

Mielenkiinnolla odottelen seuraavia juttuja moottorista.

mikari

Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#94
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.06.15 - klo: 22.19
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Oletteko huomannut että 1/8 buggyssa  ja rata- autoissa säänöt sanoo: hehkutulppa moottori,  21 tilavuus.vain metanoli/ nitro polttoaine...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

mikari

Joo mut omaks huviks. Eihän tätä Gt luokkaa just nyt tunnu olevan halukas kisaamaan.

En kyl tiedä mahtuisko edes tohon lyhyempään gt autoon (330mm wb)
Kiitos 20 vuodesta!

Juha-Matti

Pistä GT kokeilun vuoksi  :wink:
Tiedä vaikka noihin joskus tulevaisuudessa tulisi oma luokka myös race kategoriaan, sulla ois sit jo pitkä kaula kisaajiin nähden.

mikari

#97
Heh totta   :cool:

Jos joku myis ? Vai onko saatavana uutena suomesta vielä ?
Kiitos 20 vuodesta!

Japilord

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 16.06.15 - klo: 09.24
Heh totta   :cool:

Jos joku myis ? Vai onko saatavana uutena suomesta vielä ?

Heti vaan DM1 ja moottori tilaukseen ;)

En silti muista kumminpäin diffi tos dm onessa on et saako tota mottii siihe... Onko lautanen moottorin puolella vaiko eikö...

-Jarno

mikari

#99
DM1 mul on jo :)

Miksi diffin lautanen pitäs olla moottorin puolella ? tai vastapuolella ? Pitääkö diffiboksista höylää jotain ?
Kai sen diffin saa käännettyä ku kääntää molemmat päät.
Kiitos 20 vuodesta!

Japilord

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 16.06.15 - klo: 10.13
DM1 mul on jo :)

Miksi diffin lautanen pitäs olla moottorin puolella ? tai vastapuolella ? Pitääkö diffiboksista höylää jotain ?
Kai sen diffin saa käännettyä ku kääntää molemmat päät.

Tossa SH:n motissa on niin iso toi vauhtipyörä halkaisijaltaan, et ottaa diffin pukkiin kiinni jos koittaa asentaa sitä siten että diffin ratas on kauimmaisessa reunassa moottorista käsin katsottuna. Itse törmäsin tähän X3 buggyssä. X1X buggyyn sen sainkin kiinni, vaikkakin melko ahtaasti...
Taasen diffin kääntö ei välttämättä ole paras vaihtoehto, kun moottorin kiinnitykset ei paljoa liiku...

-J

mikari

mä en nyt oikee seuraa mutta tarkoitatko keskidiffiä ?

gt autossahan ei sitä ole vaan vaihdelaatikko.

mutta siltikään en oikein ymmärrä

Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#102
Tässä on firma jonka kanssa olen ollut yhteyksissä, nyt niillä on uusi versio 28 buggy/bensamotista, normaali mitat ja kohtuullisen kokoinen kansi,pitäis toimia paremmin kuin entinen. hinnatkin kohtuullsia. jos kiinostusta riittä vois muutaman ottaa kokeeksi(sitovat tilaukset).

https://www.facebook.com/go.engine?_rdr

ihan pirteästi liikkuu, minusta...https://www.youtube.com/watch?v=nM9LJnQ6wdM
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: raddaddy - 16.06.15 - klo: 00.03
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.06.15 - klo: 22.19
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Oletteko huomannut että 1/8 buggyssa  ja rata- autoissa säänöt sanoo: hehkutulppa moottori,  21 tilavuus.vain metanoli/ nitro polttoaine...

FO:ta pääsee ajamaan bensallakin jos ko. kone on kiinni. Ja olishan se hauska nähdä miten buggy kulkee radalla bensakoneella vs. sähköllä vs. nitrolla.

mikari

Thx .. Liikaa pitoa, menee hieno kansi  :wink:

Kyllä Go on muuten tuttu vaikka tämä gasoline pannu ei ennestään.
Ainakin yks sellanen ollutkin. Tosin ei mikään kärkipään pannu ollut.
Mukavastihan tuo potkii. Pitää tsiigailla hintoja ..
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 16.06.15 - klo: 22.22
Lainaus käyttäjältä: raddaddy - 16.06.15 - klo: 00.03
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.06.15 - klo: 22.19
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Oletteko huomannut että 1/8 buggyssa  ja rata- autoissa säänöt sanoo: hehkutulppa moottori,  21 tilavuus.vain metanoli/ nitro polttoaine...

FO:ta pääsee ajamaan bensallakin jos ko. kone on kiinni. Ja olishan se hauska nähdä miten buggy kulkee radalla bensakoneella vs. sähköllä vs. nitrolla.

Niinno eiks jeppen pitänyt mut mihin se jäi?
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 16.06.15 - klo: 22.23
Thx .. Liikaa pitoa, menee hieno kansi  :wink:

Kyllä Go on muuten tuttu vaikka tämä gasoline pannu ei ennestään.
Ainakin yks sellanen ollutkin. Tosin ei mikään kärkipään pannu ollut.
Mukavastihan tuo potkii. Pitää tsiigailla hintoja ..
Kovasti oli puhetta ja suunitelmia niitten nitromyllyjen kehittämisestä, lähetin vinkkiä mäntämateriaaleista, pintakäsittelysitä, kaikenlaisesta mikä erottaa italianmyllyt itämaisista. Yriin selittää että ei ne kukerrukset kannessa tai poraukset sylkyssä niitä eroja tee, vaan ihan muut jutut. Yhtäkkiä tuli vaan tieto että kalliiksi tulee, heidän markkinansa on nuo buggy massamarkkinat. sanoin: jassoo, O.K. jätetään sitten siihen. Kyllä sen tajuaa että jos myllyn tehtaan hinnan tarttee olla jotakin alle viisitoista taalaa, ei sitä paljoa hierota, edes Kiinassa...
No sitten tuli tietoa että bensalla ja kipinällä... Mä kirjoitin että niistä päästiin eroon jo 50 luvun taitteessa, antaa olla... Nyt niillä on sekä heli, lennokki, vene ja buggypannu. Mielestäni, jos bensalla pitää mennä niin sitten tuo O.S. zydeemi jossa homma tehdään hehkutulpalla, kovalla puristuksella ja etanolilla bensan seassa. on jotenkin tulevaisuutta. En mä käsitä että tuo Metsku ja Nitro niin kauheita mörköjä on, turvallisempia ne on kuin bensa. Sitäpaitsi ympäristöystävällisempiä. Rissahan on melkein kuin oliviöljy, hajoaa luontoon.  mettskin laimenee veteen (Pissapojan neste) haihtuu hetkessä. Nitrosta tehdään kaikenlaisia ihon hoito ja kauneusaineita, (joo räjähteitä myös, sinä sen suurin ongelma, mutta myös lannoitteita) Bensan sekaan laitettava synteettinen öljyhän se varsinainen ongelmajäte on, ei katoa kuin polttamalla jätteenkäsittelylaitoksissa.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Japilord

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 16.06.15 - klo: 16.46
mä en nyt oikee seuraa mutta tarkoitatko keskidiffiä ?

gt autossahan ei sitä ole vaan vaihdelaatikko.

mutta siltikään en oikein ymmärrä



Nii juu GT autoissahan ei tota keskidiffiä ollutkaan... Mitähän mahdoin ajatella. :D
Mut tosiaan SH:n moottori on pitkähkö, joten tilava auto pitää olla et sopii..

-Jarno

mikari

#108
Joo ok, katotaan jos päästäis kokeilee.

Heinäkuun reissussa mutta elokuussa lisää jos ennen heinäkuuta ei ehdi.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Oiskyl kiva laittaa käytäntöön.

Näistä kun puhutaan mutta ei oikein näe.

Taitaa tosin mennä elokuuhun suosiolla.
Kiitos 20 vuodesta!

kyoshodbx

Joo on pitkästä aikaa "raportin "paikka.moottorilla olen kerennyt ajamaan noin 3 ja puoli litraa.ennen tätä päivää on ollut käynti ongelmia tyyliin ei pysy säädöissä.sama meno käynnistyi tänäänkin,mutta onneksi paikalla oli useempi silmäpari.huomasimme että bensa letkussa kulkee ilmakuplia.kumma sinäänsä kun  kaikki on uutta,mutta paikallistimme ilmavuodon ja osittain saimme sen korjattua.eli sain moottorin melkein säätöihin ja pystyin ajamaan eka kertaa rehellisesti tankillisen ilman että kone olisi ollut välillä laihalla tai rikkaalla.varsin hyvä suoritus kyky tuntuisi olevan.auto on tosin jonkin verran painavamman oloinen kun nitrokoneella,ei mielestäni hyppää niin ketterästi.tosin siihen voisi auttaa kun muuttaisi auton säätöjä.nyt uutta tankkia/pensaletkua paikalleen ja viimonen kaasarin säätö,alan pikkuhiljaa kääntyä tyytyväiseksi :grin:.tässäkin asiassa syy ei ollut laitteissa vaan käyttäjässä.mutta jos mahdollista niin on tarkempi kuin nitromotti noista säädöistä.

kyoshodbx

Noniin nyt on uutta tankkia ja letkua.pyöri pukilla esimerkillisesti,sunnuntaina koitankeretä radalle hienosäätämään.kantapään kautta meni tämäkin,keväällä jo kerran tämän tankki episodin kävin läpi ja vielä tökki samasta.

kyoshodbx

Lukis kyllä mielellään Hvoltagen raportin tästä koneesta.onko samat kokemukset kun minulla.

Japilord

Oli muuten uudessa Pienoismalli-Lehdessä juttua kans tuosta koneesta.
Ei vielä ajokunnossa, mut yleisesti.