Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Käyntilämpö

Aloittaja freeride, 23.08.04 - klo: 12.29

Äpärä

#30
Mitä haittaa on liian korkeasta käyntilämpötilasta? Laskenko Kössön GXR-18 koneen lämpöjä vaihtamalla kylmempään tulppaan? Nyt on O.S #8 Onko 150 astetta liikaa? Kone on suht. rikkaalla eikä koneen ulkopinnalla ole mitään likaa mikä estäisi jäähdytystä. Polttoaineena Sidewinder 16% ja pienellä pihasuttailulla lämmöt nousee noihin lukemiin.

Stail

#31
Yleensä lämmöt on jossain 110-130. Trophyn ohjekirjassa muistaakseni suositeltiin 120 lämpötilaksi.

vähän turhan lämpimänä tuo sinun kone käy mielestäni.
JQ

YLI-G

noi kyöstin koneet tuntus käyvän aikas kuumana kun ovat säädöissään.
kaverin infernon motti toimi kunnolla about 140 asteisena..ei kai noihin mittareihinkaan ihan täysin voi luottaa.
hobao hyper 8

Äpärä

Pitänee sitten laittaa vaan rikkaammalle... Mitä haittaa on liian korkeesta lämpötilasta? Oliks se just se, että löpö kiehuu jo kaasarissa vai??

YLI-G

kone kuluu nopeammin jos käy liian kuumana.
hobao hyper 8

Juuso_St

kumpaan suuntaan sitä pääneulaa piti säätää että menee rikkaamalle oliko ylhäältä päin katsottuna <--

gas4wd

auki päin oikealta vasemmalle vastapäivään samaan suuntaan kuin maapallo pyörii akselinsa ympäri juuri toiseen suuntaan kuin kellon viisarit pyörii onko tossa tarpeeksi monta muisti sääntöä

Juuso_St

Lainaus käyttäjältä: gas4wd - 10.06.09 - klo: 21.49
auki päin oikealta vasemmalle vastapäivään samaan suuntaan kuin maapallo pyörii akselinsa ympäri juuri toiseen suuntaan kuin kellon viisarit pyörii onko tossa tarpeeksi monta muisti sääntöä
joo on kiitos.

Juuso_St

Laskeeko vai nouseeko käyntilämpö jos laittaa laihemmalle?

gas4wd

laihemmalle lämpö nousee rikkaammalle jäähtyy

Äpärä

Eikai se nyt voi olla niin vaikeeta? Kai oot sentään ohjekirjan lukenu?

Mikko260

Lainaus käyttäjältä: Äpärä - 09.06.09 - klo: 19.52
Mitä haittaa on liian korkeasta käyntilämpötilasta? Laskenko Kössön GXR-18 koneen lämpöjä vaihtamalla kylmempään tulppaan? Nyt on O.S #8 Onko 150 astetta liikaa? Kone on suht. rikkaalla eikä koneen ulkopinnalla ole mitään likaa mikä estäisi jäähdytystä. Polttoaineena Sidewinder 16% ja pienellä pihasuttailulla lämmöt nousee noihin lukemiin.

itsellä on samassa koneessa käytössä cool power 10% polttoainetta ja vielä tällä hetkellä mukana tullut oletettavasti kuuma hehkutulppa paikallaan. 130-140 asteen hujakoilla kun pyörii lämmöt kun hetken ajaa kaasu pohjassa asfaltilla jolloin kuormaa on vähän toimii kaikista parhaiten minulla moottori, sama homma on tossa pienemmässäkin moottorissa
Kyosho DBX G3 1/10 Racing buggy, Kyosho Alpha 3 1/10 EP touring car

bantex

Lainaus käyttäjältä: YLI-G - 10.06.09 - klo: 00.06
noi kyöstin koneet tuntus käyvän aikas kuumana kun ovat säädöissään.
kaverin infernon motti toimi kunnolla about 140 asteisena..ei kai noihin mittareihinkaan ihan täysin voi luottaa.


Minulla taas tuo dbx:n motti käy 150 asteessa vaikka on sen verran rikkaalla että ei meinaa kunnolla lähteä edes liikkeelle. Kuumenee herkästi vaikka ei ole edes säädöissä.
KYOSHO DBX 1:10 4wd

FLANA64

Mulla on myös DBX. Kun lämmöt nousi 155 asteeseen niin ei enää kulkenut. Silloin kone meni jo niin laihalle, että kulku huononi selvästi. Pääneulaa auki sen verran, että lämmöt putosi 130 asteeseen niin kulku tuntuu olevan parhaimmillaan. Varmista, että tyhjäkäynti ei ole liian rikkaalla.

bantex

No mulla kun lämmöt nousi just sinne 150 kieppeille auto alkoi kulkea paremmin mutta ei viittiny sit enää ajella vaan joutu jäähdytellä. ja vaikka laitoin niin rikkaalle että liikkeelle lähtö on jo vaikeaa niin kyllä nousi silti 150:iin kun ajoi kovemmalla kaasulla
KYOSHO DBX 1:10 4wd

*HOKE*

Viittais sillon vahvasti siihen että sulla on yläpää turhan piikillä ja alapää rikkaalla.
Alaneula vaikuttaa tuohon liikkeellelähtöön, eli jos olet yläpäätä rikkaammalle säätänyt ja liikkeellelähtö alkaa olemaan tukkoista niin säädä alapäätä laihemmalle.
Säädä ensin yläpää karvan verran rikkaalle... siitä pienillä ruuvin käännöillä käännät yläpäätä piikimmälle kunnes auto ei enää kovassa vauhdissa röpötä vaan kulkee iloisen pirteästi...
Sen jälkeen alapäätä laihentamaan kunnes auto lähtee paikaltaan iloisesti vielä 10 sekunnin paikallaan seisomisen jälkeen.

bantex

Kiitos tiedosta. täytyy kokeilla kunhan saan uuden neulalaakerin autoon.
KYOSHO DBX 1:10 4wd

Mikko260

Lainaus käyttäjältä: bantex - 13.06.09 - klo: 10.56
No mulla kun lämmöt nousi just sinne 150 kieppeille auto alkoi kulkea paremmin mutta ei viittiny sit enää ajella vaan joutu jäähdytellä. ja vaikka laitoin niin rikkaalle että liikkeelle lähtö on jo vaikeaa niin kyllä nousi silti 150:iin kun ajoi kovemmalla kaasulla

kannattaa myös kokeilla viileämpää tulppaa se vaikuttaa myös oletettavasti koneen lämpöihin nimimerkillä kokemusta on
Kyosho DBX G3 1/10 Racing buggy, Kyosho Alpha 3 1/10 EP touring car

bantex

Nytten on tulppana tuo modelin 6 eli lämmin.
KYOSHO DBX 1:10 4wd