Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

M8 SM III, Vantaa 16.8.14

Aloittaja Fullspeed RC, 17.08.14 - klo: 12.44

Fullspeed RC

PKSRCA kiittää kaikkia kilpailijoita. Päivä meni hyvin läpi vaikka vähän satoikin.
Suuret kiitokset ahkeralle ja tehokkaalle ratatiimille, joka hoiti radan takaisin ajokuntoon.

Päivän tulokset liitteenä.

Tarkempia tuloksia voi selailla täältä.

jerzirccar1

Näin mekkarin roolista katsottuna niin pirun hyvin järjestetty kisat.

Vaikka sää oli mitä tahansa niin hyvin oli tuomarit ym muut jotka hoiti kisan etenemistä niin hoitivat hommat todella hyvin.

Päivän sankarit olivat minun mielestä Jukka Ruuskanen joka ajoi nelonent niin mallikkaasti että nousi helposti semeihin
.
Toinen joka kärsi kelistä ja huonosta tuurista mutta ajoi lopulta nelonen ja semin mallikkaast aina a finaliin oli tuo Samppa Orhonen.
5 sija a finaalissa oli Sampalla hallussa mutta vikan kierroksen härrdelli tiputti kaverin 7 sijalle.
Videoita otin taas ja niitä on nähtävänä facebookista JERZIN VIDEOT.
Haastattelin sellaista rc legendaa kuin SAKKE AHONIEMEÄ ja se haastattelu löytyy youtubesta nimellä SAKKE AHONIEMEN HAASTATTELU.
25min pitkä mutta täyttä asiaa :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

TheJR

Kyllä vaan oli mahtava kisa T: Jukka Ruuskanen :tongue: :grin: :wink: :cool:
Fg Mini#84 White

KK9

Kisa olosuhteisiin nähden hoidettiin mallikkaasti, siitä kiitos järjestäjille. Tuomarit olisivat vaan saaneet puuttua rankemmin päälle/perään ajoihin. Oman mekattavan auto tölvittiin 1/4a ekalla kiekalla kolmeen kertaan ja todella rajusti vielä. Ja ei tuo ollut ainoa, niitä tölvimisiä huomion myöskin nostajana ollessa radan varresta. No josko seuraavalla kerralla olis hiukkasen tarkempia silmäpareja!!!

micsa.fi

Kiitokset kerhomme kisaorganisaatiolle taas kerran loistavasti vedetystä kisasta, vaikka aamupäivän sade hiukan sekoittikin suunnitelmia. Erityiset kehut Matille jonka selostaessa on helppo ajaa kun tietää selvästi missä mennään.

Itse vielä opiskelen polttisten saloja, joten olen ottanut periaatteeksi että virheistä opitaan ja samaa virhettä ei saa toistaa. Turussa irtosi lähes varmalta nousupaikalta rengas. No eilen sitten arposin ennen tokaa alkuerää vaihdanko vastariakun vai en, ja päätin olla vaihtamatta. No, lämmittelyn jälkeen tankille tullessa vilkaisin radion telemetriasta jännitteet ja olihan ne jo aika alhaalla. Pari nopeaa läppiä alle (oma bestlap parani sekunnilla) kunnes huomaan ettei auto oikein käänny enää mutkiin ja esim. pääsuoran jälkeen oleva hyppy meinaa päätyä aitaan kun akussa ei riitä potku kääntää renkaita kunnolla. Juuh, Nokialla en yritä ajaa enää tyhjällä vastariakulla. Toki kvartsifinaalissa oli ollut hyvät saumat nousta, vaikka muutama rattimies olikin tumpeloinut alkuerissä itsensä samaan nousuun. Oma noususauma tuli tunaroitua jo ekalla stintillä muutamaan kaatoon ja epäonnistuneeseen varikolle tuloon, jossa auto pyörähti poikittain varikkosuoralle.

Jerzille erityiskiitokset avusta varikkomuurilla!

Nokialla jatketaan!

t. Mikko
Wacky Stack Racing Team

JoukoH

#5
--  :roll:

Jouko Hyvärinen

jerzirccar1

Eikös tuo ominaisuus ole sellainen että sitä ei saa pois. Näyttää automaattisesti tuon virran tiedon radiossa.
Vähän niinkuin radio ilmoittaa radio akun jännitteet.
Olenko väärässä  :undecided:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: JoukoH - 18.08.14 - klo: 07.46
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 18.08.14 - klo: 01.11
No, lämmittelyn jälkeen tankille tullessa vilkaisin radion telemetriasta jännitteet ja olihan ne jo aika alhaalla.
t. Mikko

Mikolle tiedoksi, telemetrian käyttö kilpailuissa on kielletty.

Efran säännöistä se löytyy 5.1 kohdasta f

f) No other function than steering and throttle/brake are allowed to be operated with the radio control by the driver. Any other electronic system placed in the car is not allowed.

http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2014/03/Handb14App2.pdf

Tämä on oiva pointti, joka ansaitsee oman keskustelunsa (adminit siivotkoon oikeaan threadiin jos siltä tuntuu).

Esitin kysymyksen telemetrian käytös toissakeväänä, ja silloin sain vastaukseksi että yksisuuntainen telemetria (autosta datan siirto radioon) olisi sallittu. Jos EFRA:n sääntöä tulkitsee sanasta sanaan, niin siinä puhutaan nimenomaan kuljettajan operoimista toiminteista.

Lisäksi kannattaa huomioida, että ainakin Sanwan suositussa MT-4 radiossa esim. vastarijännitteen seuranta on vakio-ominaisuus jota ei taida voida edes disabloida ilman vastarin downgreidausta.
Wacky Stack Racing Team

*HOKE*

En nyt lähde EFRA kirjaa kaivelemaan, mutta juuri noin se on aina ollut.
Autosta radioon päin saa tulla infoa esim. juuri vastarijännitteestä ja vaikkapa moottorin lämpotilasta.

Säännöt koskevat ajoa helpottavia laitteita. Ainoastaan ohjauksen ja kaasun radio ohjaus on sallittu.


MT-4 radiosta saa telemetriat kokonaan pois.
On vakiona päällä, mutta saa erikseen kytkettyä pois... mutta siihenhän ei ole tarvetta koska tuo ei ole kiellettyä kun säännöt luetaan tarkkaan eikä vain yhtä lausetta.

VHY

Jos tuon katsotaan kieltävän telemetrian niin sitten sen täytyy katsoa kieltävän myös ponderin ("Any other electronic system placed in the car is not allowed").

JoukoH


Tuossa gyro jutussa Efra on itsekkin tarkentanut asiaa eli passiivinen telemetria on sallittu.

Rule: Only steering and throttle/brake are allowed to be operated by the Radio Control by
the driver.
The use of traction control devices, active suspension devices and any steering
control aided by gyroscopes/'G'-force sensors is strictly forbidden. Sensors are only
allowed for the purpose of passive data recording and not for adjusting the
performance of the car whilst in motion.
Jouko Hyvärinen

Harri

Jos kisapaikalla jollekin ilmestyi ylimääräinen Robitronicin sekuntteri kokoelmiin, niin voisin sen mielelläni ottaa takaisin Nokia kisoissa.

KK9