Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Rock crawling?

Aloittaja aatu, 29.08.04 - klo: 13.27

bluebeetle

Siis kitti nimenomaan mulle tulikin, mut laakereita sitten taas ei.....  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

MarkoL

Mä tilasin TXT:hen Raision Kyosho-kauppiaalta laakerit. Suurin osa muistaakseni löytyi heti ja loput tuli Ruotsista seuraavaksi viikoksi.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Duster1

5mm pinjoneita saa ainakin Medasecilta (32p).
Ulkomailta Rc Monsterista.
Axial SCX 10 TR

jesi

#1293
mullakin taitaa olla hyllyssä joitakin 5mm pinjoneita...


edit, 5mm pinjonit on jemmassa, joten en juur nyt niitä löytänyt.
/ Jere Siirilä

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 24.04.07 - klo: 09.17
Mä tilasin TXT:hen Raision Kyosho-kauppiaalta laakerit. Suurin osa muistaakseni löytyi heti ja loput tuli Ruotsista seuraavaksi viikoksi.

Marko

Mä taas tilasin kaukomailta itse, enkä kierrättänyt kauppiaan kassan kautta.

24 kpl 11x5x4 ja niiden seurana 4 kpl 5x8x2,5

Kokonaiskustannukset kotiin tuotuna pikkasen päälle 15 euroa.

Edit: hinnasta puuttui pari euroa...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Äijä

Ei nuo 32p pinionit oikee passaa ton 48p spurrin kans yhteen...  :tongue:
Löytyshä nuita tuolta lätäkön toiselta puolen ainaki, mut ei viitti yhen pinionin takia sieltä asti tilailla.
Milläs moduulilla ne jesin pinionit on?
"Power is nothing, without control."

JimmyB

En tiedä onko tämä poustattu jo tänne aikaisemmin, mutta tässä aivan helmi setti kaikille mönkijöistä kinnostuneille:
http://www.axialracing.com/ftp/Press-Releases/04-07/AX10.htm

SlidSlide

Kyllähän sen suorituskyky varmasti on ihan hyvä, mutta ei se kovinkaan hieno ole.

Testasin parin stampeden vanteen kaventamista aluksi ja sehän on yhtä hel****iä. Tallin koneet ei riitä sitten alkuunkaan. Turhaan koitin hiomakoneella, kun ei sillä oikeen mitään saanu hiottua. Axialeihin en uskalla vielä koskea. Mikä olis sopiva paperi tommoselle muoville, mitä yleensäkin rc-autojen vanteet on? Miten muut foorumilaiset on kaventanu vanteensa?

bluebeetle

Hojo hojo, ohjeet oli jo tässä triidissä... Tosin hautautuu helposti "kakan" alle, siksi juurikin sitä omaa foorumia suunnitellaan...

Mutta tässä nämä nyt: Stampeden vanteiden kaventaminen
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jesi

Ettei projektini huku tähän treadiin, pidän sen omanani:
http://rc10.fi/index.php?topic=21232.0
/ Jere Siirilä

SlidSlide

En muista edes nähneeni noita kuvia ennen. Ehkä se sivu on menny ohi silmien vahingossa.

Nyt on eka stampeden treenivanne sahattu, kavennettu ja liimattu. Tulos on ihan kohtalainen.

bluebeetle: miten hioit noi pinnat aivan tasasiks? Käytitkö mitään koneita apuna vai käsin?

bluebeetle

Hiomapaperi pöydälle ja vannetta hieromaan sitä vasten... Siinä sitä konetta tarpeeksi.  :mrgreen:

Eikä nuo nyt ihan tasaiset ole, mut käyttöönhän nuo laitteet on...

Seuraavan akselitkin alkais olla valmiina, kunhan keksisi vaan mitä tekisi... Scalessa taidetaan kyllä pysyä. :afro:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

SlidSlide

Jollet käyttöä keksi, niin mää voisin ostaa ne vaikka ilman sisuskalujakin  :wink:. Seuraava projekti meinaan on scale.

Renkaiden kavennusta treenattiin neljällä stampeden vanteella, joista vain yksi meni hieman pilalle. Nyt on eka axial kavennettu juuri alle 2" ja hyvältä näyttää. Huomiseksi jää kolme muuta.

Tänään tuli noi Moabin XL kumit ja ne on ISOT :shocked:!! Ensimmäiseks loksahti suu ammolleen, kun avasin paketin. Kuvia luvassa viimeistään viikonloppuna, kun pääsen kunnon kivikkoon ajelee foffikisan lomassa.

jesi

#1303
Jooh, nakertelin ptiihin nelipyöräohjauksen.

Ajattelin ptiillä harjotella a)tikkuradioilla ajamista, b)nelipyöräohjausta.
Vaikka olen koptereilla lennellyt tavan kanssa, niin autolla ajaminen tuntuu noin 20x hankalemmalta.
Alkoi jo ahdistamaan, liene pitää tehdä kuten ensilennot kopterilla, runsaasti kaljaa :D

Saisi nyt edes spektrumilta tuohon lähettimeen pari osaa, meinaan nyt ei kaasutikku keskitä itsestään, vaan se pitää itse keskittää.
Samahan toki on kopterissakin, mutta tuntuu jotenkin ylipääsemättömältä.

Koitan udella JasonInAugusta-hemmolta vinkkejä (lähinnä mikä kanava/vipu tekee mitäkin), kun hän ajaa 4ch clodilla..
/ Jere Siirilä

bluebeetle

#1304
2,2 Axialin beadlockit toi postipate tänään... :mrgreen:


Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

klrp


SlidSlide

Melkein kaikki suurissa kilpailuissa menestyneet kuskit ajaa ch4 radioilla. RCP ainakin myy tota, mikä jesillä on http://www.rcpcrawlers.com/radio.html .

jesi

Mainos:
www.rc-offi.net foorumi avattu!

=)
/ Jere Siirilä

bluebeetle

Joo, tulipa ostettua TLT akseleiden takia...

Hetihän siitä piti jotain alkaa vääntämään, yritys/erehdys-menetelmällä tietenkin....

Tuossa tähänastiset, toivottavasti ei kauheasti mene (enää) uusiksi....

Ja tästälähin keskitän tämän aiheen jutut tuonne sigussakin näkyvälle sivustolle, tere tulemasta tutustumaan.


Noniin, kamerakin pelaa taas...

Ja akun lataamisen aikan ehti peränkin vääntää pelikuntoon. Vain iskarit puuttuu (ja niiden yläpään kiinnikkeet...)

Kokonaiskuvaa melkein maks. korkeudessa (reilun sentin nousisi vielä)





Overkill 3mm alumiinista sahatut servo/ylälinkki-kiinnitykset:





Ja tuossa ne alalinkkien kiinnitykset jotenkin hahmotettavissa:





Koko höskä päältäpäin, ei paljon ylimääräistä ole.... :)





Linkit edessä ja takana tasan samanlaiset, painonjakauma tehdään akuilla ja moottorilla.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mikkesava

Tilasitkos tlt:n ulkomailta vai löytyikö kotimaasta ?

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Duster1

Axial SCX 10 TR

Gerbiili

Tuo näyttää omaan silmään aika hassulta kun koppa on noin korkeella :mrgreen:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Duster1

#1313
Tiedetään  :wink: Tarkoitus onkin joustoja pienentää, että mahtuu kori alemmaksi. Tuossahan noita joustoja onkin ihan tarpeeksi. Vakio GRC alusta siis kyseessä.
Axial SCX 10 TR

Äijä

Meikäläine ratkas ton ongelman kaventamalla koria.  :grin:



200mm polttiskorista 60mm keskeltä pois.

Juujuu.. Tiedetään. Onhan se järkyn näkönen mut ei toi lopullinen koppa vielä okkaan.  :p
"Power is nothing, without control."

Duster1

Jo on patentit.
Juu ja onneks tiedät mitä  :lipsrsealed:
Axial SCX 10 TR

Maxis

Kertokaas asiantuntijat onko mitä haittaa ja hyötyä vanteiden painosta crawling hommissa. Kun tuossa olen harrastus mielessä ruennut sorvaamaan itselle vanteita joista tulee aika paljon painavammat kuin alkuperäiset txt:n vanteet. Ne vanteet tulee nylonin tapaisesta materiaalista.

Tässä vielä kuva miten kumi istuu vanteelle. http://kuvablogi.com/nayta/iso/img315855.jpg
Tamiya TXT-1 & Modattu HBX Bonzer

Divi

paino vanteissa ei haittaa, tosin lisäpainoa sekin.
jotain yrityksiä olen nähny missä on laitettu akkukennoja vanteiden sisälle että saataisiin painopiste alemmas. Autosta riippuen siis painavammat vanteet voi parantaa kyypeämistä mutta liika paino on aina liikaa tietysti.

Scrap

Lisäpainot renkaissa ja vanteissa alentavat painopistettä, jolloin auto ei kaadu niin helmpolla. Haittapuolena on, että voimansiirto joutuu kovemmalle rasitukselle.

Duster1

Onhan lisäpainolla myös pitoa parantava vaikutus tiettyyn pisteeseen asti. Itse laiton eteen servon päälle n. 300g lyijypainon ja taakse perämurikan kohdalle n. 250g. Vaikuttaa todella paljon, koska vakiona tuo Pti on aika kevyt ja näin ollen renkaat ei pureudu niin hyvin. Tietysti vaikuttaa myös painopisteeseen ja aika kallellaan tuo Pti pystyssä pysyy.

Mulla kyllä riittäs vähän kevyemmätkin painot testiajojen perusteella, mutta tuli ton kokoiset valettua kun sulatetut lyijylätkät oli ton painoset. Pitäis pois vähän ottaa kun kerkeis.

Miten saa vähennettyä rungon kiertymistä kun jyrkkää mäkeä ajaa ylös?
Tuo GRC vääntyy melkein tappiin asti kun todella jyrkkää ja hyvä pito.
Axial SCX 10 TR