Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttarin "pesu"

Aloittaja parttsa, 29.08.04 - klo: 20.05

parttsa

Kura ja hiekka tarttuu joka paikkaan. Mikä olisi oikea tapa putsailla rungon osia,  akseleita yms. muita mekaanisia osia purkamatta kaikkia paikkoja.
Onko esim. suihku liian raju?

EB-S2
allez rc

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "parttsa"Kura ja hiekka tarttuu joka paikkaan. Mikä olisi oikea tapa putsailla rungon osia,  akseleita yms. muita mekaanisia osia purkamatta kaikkia paikkoja.
Onko esim. suihku liian raju?

EB-S2
Ei kannata suihkuun laittaa! Sähköosat ja laakerit, metalliosat ym. kärsii! Hyvä tapa on paineilmalla ja rätillä. Sitten aina paristi kuukaudessa putsaa koko auton "täydellisesti"
Jos oikein hyvän haluaa purkamatta joka paikkaa, ni voi esim. ensin puhallella paineilmalla suurimmat roskat pois, sitten ruiskutella CRC:tä koko auton täyteen. Sitten taas puhaltelee paineilmalla sillä irtoavia roskia pois. Ja samalla pyyhkii rätillä sieltä täältä. Lopuksi voi jos haluaa laittaa rasvan poistoainetta, jolloin pinta ei jää rasvaiseksi. Ja varmasti kiiltää ku uus peili.
Kyllähän siihen putsaamiseen aina aikaa menee aika rajusti, mutta se kuuluu tähän harrastukseen ehdottomasti.

Vesku1

Entäpäs semmoset "spray" pullot jolla puhallellaan tietokoneen sisuksista turhat pois??? En ole varma onko ne pelkkää ilmaa vai jotaki erikoisainetta...ei pitäs ainakaan sähkövehekeiden mennä sekasi  :?:
On a chicken-hunt, huntin' for a chicken

parttsa

Olen itsekkin miettinyt tuota paineilmaa, mutta onko vaarana että irtoroskat menee paineella juuri sinne minne niiden ei pitäisi mennä....ja vielä syvemmälle.
allez rc

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "parttsa"Olen itsekkin miettinyt tuota paineilmaa, mutta onko vaarana että irtoroskat menee paineella juuri sinne minne niiden ei pitäisi mennä....ja vielä syvemmälle.
No esim. ilmansuodattimeen ei saa puhaltaa suoraan. Laarit ovat usein pölysuojattuja, jolloin sinne ei oikeen paineilmalla roskia saa. Käyttää varoen, ni ei siinä mitään.

tux10

Kone ja sähköt pois -> Painepesurilla puhtaaksi -> jotain wd:tä tai vastaavaa koko autoon -> paineilmalla puhtaaksi

Suunilleen noin mä sen olen tehnyt!
Kyllä uskaltaa vedellä pestä, jos sitten vetää jotain voiteluainetta koko autoon!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

Joo, pari kertaa oikein kostean kelin jälk. olen pessyt toluvedellä auton.; tiskiharjaa ja hamnmasharjaa ja rättiä. Lopuksi WD:tä ja huolellinen kuivaus. Itse olen irroittanut sähköt, motin ja perät ja pesssyt ne erikseen.