Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho pureten alpha 1

Aloittaja kyoshoman02, 07.09.14 - klo: 14.49

kyoshoman02

Niin onko kellään tietoa kyseisestä autosta?

kyoshoman02

Itse omistan tuollaisen jossa on 15t moottori ja xo-5 nopari mutta muuten vakio

akkunen

Team Associated SC5M

kyoshoman02

Juu, ykkönenhän se.

kyoshoman02

kyoshoman02

On paljon ongelmia kun on vanha auto mutta tehokkaampi moottori kun vakio oli 27 kääminen... mutta hyvin on toiminut tähän asti.

kyoshoman02

Nyt on alkanut tämmöinen. Kun kääntää samalla kun painaa kaasua, vetoakselit pomppii edessä pois paikoiltaan. Mikä voisi auttaa tähän?

4wdkanootti

Sulla on takavetareita edessä!  Tappiväli 2mm eri.
PS
Muistithan t-luu vetarien kyseessä ollen keskittää, molempien vetokuppien pohjia kumilla.

-typoja korjailtu
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

kyoshoman02

Mutta entäs kun eivät ole molemmat olleet purettuna samaan aikaan, ja 4 kuukautta toimi ihan hyvin?

4wdkanootti

Muutoksia jotka vaikuttavat
- Takapyörien kallstuma
- vasen/oikea takanapa vaihtuneet
- Jo mainitsin vetokuppien pohjissa olevat keskityskumit
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

kyoshoman02

Juu. Takapyörien kallistuma on sama, mutta pitääpä tarkistaa nuo muut asiat.

topcat

En tunne tätä kyseistä automallia mutta valaiskaa ny toki muakin miten toi takapyörien kallistuma ja takanapojen vaihtuminen vaikuttaa etuvetareiden paikoillaan pysymiseen.

4wdkanootti

Jos takapyörät on laittanut runsaasti kallelleen, ei voi olla huomaamatta, että vetarit pohjaa. Siis edelleen: missäs on ne lyhyemmät?

4wdkanootti

Vaikka et itse olis koskaan purkanut yhtäaikaa keulaa, ja perää, voi käytetty auto olla silti tuota jo saanut.
Edessä c-pala ja knukle tuo niin erilaiset liikkeet sekoitetuin osin, et sen luulis huomaavan jo iskareita ja ohjausta säätäessä. Tuo perä oli mulla väärin, seurauksena keulakin.
Vielä yksi: pyöränakselin kuppi voi pyöristää kulmansa, kun kauan hyppii vetari reunalla. Sitten on jo vaikeeta säätää t-luun pitkittäinen sijainti.