Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

1/18 nelivedot maastoon

Aloittaja turtle, 05.10.04 - klo: 22.14

4wdkanootti

Spurri toki voi mennä myös, jos välys muuttuilee.
- konepukki elää, klappia tai lämpöjoustoa (alimitoitustakin?)
- kone valuu säädöistään värinästä, unohtuneet lukitteet tms
- laakeri spurrille ei ole pesässään aina samallalailla, vaan pesä on kulunut
- koneessa vast., jopa takapään laakerin valuminen ulos pesästään (liian päittäisvälyksen vuoksi) sai akselin olemaan kuormalla "vinosti" ja ratasvälys oli liikaa...
(toki vika löytyi hiilien karmeaa kulunista etittäessä)

Kaikille näille on tyypillistä, että kylmänä mittaillessa ratasvälys ensisilmäyksellä vaikuttaa olevan ok
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Toni.T

#1471
Täytyisi varmaan vähän tuunata tuota RC18T:tä.
Ajattelin hankkia siihen nuo 3Racing iskarit jos ne on hyvät ja takasiiven.
Tuon takasiiven asennukseen tarvitaan näemmä  http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2516 tuollanen kiinnike ja itse siipi. Kestääkö tuo alumiini sitten mitään vai onko muita vaihtoehtoja siivelle pidikkeeksi?

Niin ja mistä saisi hienomman kopan tähän kun tuo entinen on aika kuralla.

Futaba

Alumiininen siiventeline on huomattavasti kestävämpi kuin muovinen.
| Academy | Axial |

AE-Mod

Yhdyn edelliseen puhujaan.

Asson omamassa ei riitä rikkomaan 3Racingin alumiinista tellinkiä.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

jesi

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 09.11.08 - klo: 21.21
Itse käytän Jamiconin 25mm. kuulalaakeroituja 5V:n tuulettimia Assossa.


Onneksi 40min ratailun jälkeen lämmöt 30-35c, ei siiltä, ei flektiä, kori päällä :)
/ Jere Siirilä

AE-Mod

Joo, eipä tuo Speed Passionin settikään mitään flektejä tarvi.
Akullisen jälkeen kone ja nopari hieman kättä lämpöisemmät.

Kunhan hifistelen ja tuhlaan akkua....
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

matti1983

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 10.11.08 - klo: 17.07
Joo, eipä tuo Speed Passionin settikään mitään flektejä tarvi.
Akullisen jälkeen kone ja nopari hieman kättä lämpöisemmät.

Kunhan hifistelen ja tuhlaan akkua....

Nimenomaan hifitelyä :grin: täytyy kaiken olla aina niin tarkoituksen mukaista :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

matti1983

Laitetaan nyt tännekin tämä ongelma tilanne. eli kun yritän ladata tuolla bantam bc5 laturilla lipoa niin herjaa vaan että connection brake ja olen kaikki liitokset käynyt läpi ja mielestäni ovat kyllä kunnossa? Mikä on pielessä? Rupeaa pikku hiljaa kyrsimään kun aina on jokin päin peetä :evil: :angry: :evil:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

RangerWalker

#1478
Onko kokeiltu seuraavia palikoita?

-Slipperyä

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10637&cat_name=
-Mini-T Hard Anodized iskareita

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=7569&cat_name=
-GPM servojousta/oletteko laittaneet mitään vakio saverin jäykistämiseksi?

Näistä servojouset ja tolpat on tilattuna.

Iskareilta odotan paljon, ne kun näyttävät ihan traxxasin big boreilta, ja ne toimivat!
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

matti1983

Mikä hyöty tosta sliperystä on??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

RangerWalker

#1480
Säästää voimansiirtoa. -ja miksei voisi vaikka käyttää "launc controllinakin" -säästyy renkaat.

(slipperyn ideanahan on luistaa jottei kaikki teho mene motista lähdössä  suoraan rattaille, ja ettei hypyistä alastullessa rattaille mene vastaavasti yllättäen kaikki vääntö ja iske hammaskato)

-en tosin tiedä onko näin pieniin/köykäisiin laitteisiin mitään syytä laittaa tuollaista.

Tässä muuten asennettuna nuo losin iskarit.
http://www.beatyourtruck.com/project-RC18T.html

-BYT moden auto, joten jos tuossa käytössä on vuosia kestänyt niin...
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

matti1983

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 11.11.08 - klo: 21.03
Laitetaan nyt tännekin tämä ongelma tilanne. eli kun yritän ladata tuolla bantam bc5 laturilla lipoa niin herjaa vaan että connection brake ja olen kaikki liitokset käynyt läpi ja mielestäni ovat kyllä kunnossa? Mikä on pielessä? Rupeaa pikku hiljaa kyrsimään kun aina on jokin päin peetä :evil: :angry: :evil:

ongelma on ratkennut? näköjään tarvitsee laittaa laturiin deanskin kiinni että tunnistaa akun, vaikka olin saanut sellaista infoa että akun deans liitintä ei tarvitsisi latauksessa.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

_valtsu_

Mielestäni itse lataus tapahtuu päävirtakaapelista ja balansserikaapeli on ainoastaan balanssointia varten.

SamiHi

Virta kulkee kahteen suuntaan samasta kaapelista :wink: Balanseri on todellakin vain tasausta varten.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

matti1983

Lainaus käyttäjältä: SamiHi - 12.11.08 - klo: 14.08
Virta kulkee kahteen suuntaan samasta kaapelista :wink: Balanseri on todellakin vain tasausta varten.

Juu näinhän se on mutta eräs ystäväni kertoi että ei muka tarvitsisi deanssia kytkeä mutta kokeilemalla näköjään oppii :grin: :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Tepaja

Hieman apua kaipailisin vanteiden ja renkaiden kanssa. Autoni on Lrp shark monster ft ja olen katsellut http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8717&cat_name=&action=find näitä renkaita ja näitä http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10645&cat_name=&action=find vanteita.

Onko tietoa meneekö nuo renkaat noille vanteille, näyttää nuo renkaat niin pirun pieniltä kuvassa. Ja mahtaako noissa Mini T vanteissa olla 12mm hex kiinnitys?

Futaba

Ei oo hexikiinnitystä mini-t:n tai asson vanteissa.
| Academy | Axial |

RangerWalker

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=9871&cat_name=RC18T&action=find -näillä saa hexeiksi, ja voi käyttää 1/10 touring vanteita. -ainakin assoille sopii nämä siis
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

RangerWalker

Hain juuri tullista asson.

Laittelen kuvia myöhemmin.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

RangerWalker

Prkl... Diffejä asentelen ja on hieman hankalaa.

-kuulat ja kaikki on nätisti kasassa, mutta kuinka tiukalle pitää vetää diffit? -kiinni ja puoli kierrosta auki lukee ohjeissa, mutta tuntuu että jos vielä kiristää niin joku paikka hajoaa.-ja vieläkään ei siis ole niin tiukalla ettei pystyisi käsin kääntämään.

-kuinka herkästi nämä pitää siis luistaa/lähes lukkoperä?
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

AE-Mod

Laitat kaksi pientä ruuvaria diffin ulostulojen hahloihin ja pyörität diffin ratasta peukaloilla.
Kun ratasta saa juuri ja juuri pyöritettyä, on kireys sopiva.

Itse käytän edessä hieman tiukempaa....

-Mikko


THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

RangerWalker

-näin teinkin(joskin laitoin 6-kulma avaimet ruuvarien sijasta) -silti onnistuin PIIP(ruma sana)-yhden jengan. -ei ollut edes kovin tiukka diffi vielä ja silti...

-Olen kuuladiffejä ennenkin kasaillut, mutta aikaisemmissa on mutterit ollut eikä itse ulostulossa kierteitä. -ja kaikki on taatusti vedetty kovemmin kiinni.

-nyt on edessä CA vahvisteinen diffi.(hyvä tekosyy hommata MIP tilalle)
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

AE-Mod

Itse ajattelin myös MIPpejä jossain vaiheessa, mutta hyvin tuntuu FT:n vakiot, karbidikuulilla kestävän.
Ainoastaan kerran olen takadiffin joutunut vaihtamaan rikkoontuneen ulostulon takia.

Mulla ei kyllä ole ollut ongelmia kierteiden kanssa ja helposti on oikea kireys löytynyt.

-Mikko
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

RangerWalker

Ehkä olin vaan liian hätäinen  :tongue:

Mites nämä titaani vantit? -tuntuvat olevan liian pitkät, pitänee pätkäistä. -tai sitten on suunniteltu varsin oudot pyöränkulmat...
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

AE-Mod

Kenen valmistamat vantit?
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

RangerWalker

AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

AE-Mod

Kai huomasit, että paketissa on 2 pitkää ja 4 lyhyttä vanttia?  :laugh:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

RangerWalker

Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 14.11.08 - klo: 21.32
Kai huomasit, että paketissa on 2 pitkää ja 4 lyhyttä vanttia?  :laugh:

:grin: tottakai...huomasin... -heti kun kerroit. -hyvä etten hätäillyt dremelin kanssa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

RangerWalker

#1498
Nooh, tämän piti olla halvempaa kuin kymppiluokan autojen harrastaminen...

-taas paloi rahhaa...

-Mip super diffit(eihän niissä tosin ole kuin ulostulot) :huh: -mikseivät kutsu näitä "steel outdrive":ksi.
-Mip shiny drives -CVD´t -eihän koiranluita sovi katsella :wink:
-Teräksiset diffirattaat
-Slipper ja hiilikuituinen kardaani http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10444&cat_name=RC18T  -tällä on pojat kuulemma saaneet auton hallittavammaksi ja pomminvarmaksi. -itsellä on aina ollut joka autossa slipperi ja kohta siis tässäkin.

-kaikkia joka nurkkaan.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

RangerWalker

#1499
Pikkusen oli jämiä kilikalipurkeissa, just riitti. :angel:




Kunhan kuivuu niin siistitään lokarit.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate