Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 8

Aloittaja Niko, 09.10.04 - klo: 16.52

Niko

Hyper 8 Pro on ajovalmiina noin 3400 siis suoraan kasattuna laatikosta.

Mun auton painaa vähemmän koska mulla on lipoakku ja diffeissä kaikki kevennys osat. Normaali Hyper 8 Pro nimh akulla ja yhdellä Spider diffillä on siinä 3550 g.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Tounison

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Hyper 8 Pro on ajovalmiina noin 3400 siis suoraan kasattuna laatikosta.

Mun auton painaa vähemmän koska mulla on lipoakku ja diffeissä kaikki kevennys osat.

Kuinka paljon voi tulla hyötyä noista diffin kevennyksistä :shock:  Eihän ne alkuperäiset kikkareetkaan paina kovin paljoa.

*HOKE*

Pyörivän massan kevennys vaikuttaa aina tottakai.
Ja eroa on ihan tuntuvasti alumiinisilla ristitapeilla + kevennetyillä ulostuloilla.

Joel N

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Ja eroa on ihan tuntuvasti alumiinisilla ristitapeilla + kevennetyillä ulostuloilla.

Osaatko sanoa kuinkapaljon suunnileen?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Niko

Lisäksi mulla on kevennetty lautaspyörä takadiffissä, joka on huomattavasti kevyempi kuin alkuperäinen.

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

miksi vain takadiffissä? onko edessä joku spesu diffi?

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Mika R"miksi vain takadiffissä? onko edessä joku spesu diffi?

Varmaan spider diffi ja siinäpä onkin kuusi kiinnitysruuvia...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Niko

Edessä on Spiderdiffi. Etu Spiderin ratas on muutenkin kevennetty niin ei ole mistä keventää.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Keski Spideriin löytyy sitä HoBaon erikoiskevennettyä ratasta, jossa keskiosa kovapinnoitettua duralumiinia ja ratasosa karkaistua terästä. Nyht normaaleihin diffeihin saa myös CNC alumiiniset kovapinnoitetut kuoret. Hieno keksintö HoBaolta. Ainakin mä haluun heti sellaset :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Tuukka

Lueskelinpa eilen JQ:n tarinat viimeisimmästä PM:stä sillä välin, kun kuski oli peruskuntoharjoittelussa permannolla mitä lie arabialaisia nakkelemassa.

Hyvin oli Jose taas kirjoitellut. Ei sinusta poliisia tule, kun osaat ajaa ja kirjoittaa vaan eipä niitä taida valitsemastasi opinahjosta tullakaan.

No asiaan tai siis kysymykseeni. Vaihdoit kasiin etualatukivarret, koska kiihdyttäessä lähtee vetelemään. Syyksi sanoit niiden pituuden ja kapeuden boxin päässä. Iso ratas vähän haukkaa nyt tyhjää. Voitko selittää vielä toistamiseen miksi 7 etualatukivarsi nyt sitten on parempi?

JQ

koska kun asentaa leveämmän kiinnityspalan joutuu käyttämään lyhyempää tukivartta. muuten autosta tulee liian leveä. Ja sitäpaitsi iskarinkiinnitys olisi 8 tukivarressa aivan liian ulkona.

Se on vakaampi ajaa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

-PM-

7 tukivarret on paremmat koska ne on lyhyemmät ja kiinnitetty kauemmas toisistaan. 8 sissa tukivarret on pitkät ja boxit kapeammat joten tukivarret on kiinnitetty sisäpäästään lähemmäs toisiaan.

Jose oikaisee jos oon väärässä.

edit.. ehti ensin..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Tuukka

Siis ainoa ajo-ominaisuuksiin vaikuttava muutos on lyhyempi alatukivarsi. Onko iskarin paikka kuitenkin sama alatukivarressa?

Lyhyt alatukivarsi tarkoittaa:
- auto kallistuu vähemmän
- heikentää etupään pitoa -> ei vetele kiihdytettäessä

Näinkö se menee?

JQ

siis leveämpi kiinnitys ja lyhyempi tukivarsi.
iskari on sisempänä kuin vakio 8 tukivarressa, mutta sama missä minä pidin sitä koska tein itse lisäreijän 8 tukivarsiin
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

JQ

ei se heikennä olennaisesti pitoa vaan auto ei kallistele niin paljoa
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Joel N

Ja vielä tähän Josen juttuun Pienoismallista:sta, kun kirjoitit että käytät Ultimaten öljyä, ovatko nämä samoja/samaa kun Ultimate Racingin öljyt?
Nuo Ultimate Racingin öljyt ovat kylläkin Cps-asteikolla..
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Niko

Mulla on sivuilla väärin merkattu. Pulloissa lukee 30, 40 jne


Etutukivarsista. Hyper 8 autossa paras vaihtoehto on Hyper 8 tukivarret. Olemme testanneet eri tukivarsivaihtoehtoja, mutta silloin vaaditaan myös eri tukivarsien kannatinosat. Testaus jatkuu. Hyper 8 tukivarsi on myös kestävämpi Hyper 8 autossa koska on leveämpi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Itseasiassa onkin oikein mun sivuilla, koska öljyt on samalla asteikolla diffiöljyjen kanssa. Iskariöljypulloissa on siis väärin merkattu, mutta eipä tolla merkitystä. 10 = 100, 20 = 200, 65 = 650 jne

Diffiöljyissä lukee toki oikein.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

camshaft6

Pitäisi tossa ensiviikolla alkaa kasaa uutta hyper8 pro:ta.

Nyt pitäisi tietää setuppia minkä mukaan auto kannattaa kasata,eli
joku kokenut kehäraakki vois postata tänne kokonaisvaltaisen setupin
sisältäen
-iskarin asennot/mäntien reikäkoot/öljyn jäykkyys
-vakiodiffien öljyn jäykkyydet
-maavara/ulosjousto(ilman renkaita)
-pyöränkulmat(auraus/haritus) casterpalat
-mahdolliset muut sisäpiirin säätövinkit
eli kaikki mitä uusi hyperin omistaja tarvitsee tietää,saisi kotimaan uudet hobao kuskit helpomman alun tämän uuden auton kanssa

Ja kiitos jo etukäteen.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Olbe

Ja mikä olisi hienointa saada kaikki tämä setuppi lapussa  :shock:
Junnumestari 2007

Niko

Suomessa Hyper 8 Pron mukana toimitetaan tiimin testaama hyväksi havaittu setuppi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

camshaft6

Kiitos se on hyvä tietää,sitten kasauskin menee varmaan mukavasti.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Olbe

Junnumestari 2007

full

mitäs tästä hyperista nyt sitten hajoaa helpoiten noin niinkun rata-ajossa? lähinnä sitä että mitä varaosia pakkiin kannattaisi ensimäisenä ostaa ettei tulisi noita katkoja kun nyt on jokaviikko halliajot :)

P.S vielä ei ole ostettu mutta mahdollisesti tuloilla on..
[Xray XB8]

MikaelY

#864
-

*JoOnAs

Ostin eilen hyper 8 RTR ja tänään tein sisäänajon ni pitäiskö renkaat pyöriä (auto vielä tehdasasetuksissa) nyt on 5 tankkia ajettu eikä renkaat pyöri ja moottori oli mach 28

*Ari*

Nyt ei ymmärrä?
kerro vähän tarkemmin
eikö pyörät oo pyöriny ollenkaan
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

*JoOnAs

pyörät ei pyöri ollenkaan tai ihan hiljaa eikä kyllä rattaatkaan pyöri ja vielä semmonen että kun painaa kaasun pohjaan kuuluu semmonen ääni mut kierrokset ei nouse.

full

ei muutakun kaasarista laihemmalle niin jo rupee pyörimään.
[Xray XB8]

*JoOnAs

Nyt olin ajamassa, kovaa meni 8)  vaikka oli vielä tosi rikkaalla nyt on säädetty alaneulaa 10 min laihemmalle ja pääneulaa 1.40h.