Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 8

Aloittaja Niko, 09.10.04 - klo: 16.52

Elvisrc

6 ja 7 lämpöarvoja olen käyttänyt  :wink:  6 on vähän kuumempi kuin 7.

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.10.07 - klo: 19.01
Mites toi Pavidis? Eikös se aja Sidewinderilla ja voitti Worldsit viimeks.
Missäs päin worldsit pidetään? Jenkeissä?
Huehue

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: YLI-G - 27.10.07 - klo: 21.26
Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 27.10.07 - klo: 18.21
Lainaus käyttäjältä: YLI-G - 27.10.07 - klo: 17.38
mikähän on kun tulppia menee kuin tupakkia?
tulppa o.s a5 ja löpö 20pros.sidewinder.
ei o vielä 2 gallonaa ajettu ja pari tulppaa jo menny,ja kone EI ole laihalla.
mt:ssä on vieläkin alkuperäinen tulppa paikallaan,vaikka motilla on ajettu ainakin 3 gallonaa.
Syy voi olla polttoaineessa. Sidewinderin laatu ei ole kovin hyvää...
osaisitko perustella tuota väittämää?
ja edelleen ruuvit EI ole laihalla...taidan vaihtaa tulppamerkkiä,jos siitä asettuis :roll:
En osaa perustella, mutta omien kokemuksien ja "moottorigurujen" kertomien ajatuksien mukaan näin kerroin.
Huehue

Narmer

Onko diffi menossa rikki, kun pyöritän vasenta eturengasta, niin oikea eturengas pyörii vastakkaiseen suuntaan, mutta kun pyöritän oikeaa eturengasta kumpaan suuntaan tahansa, niin vasen rengas ei pyöri ollenkaan?

*HOKE*

Ei.

Pidä kardaanista kiinni kun pyörität renkaita.
Huomaat että diffi toimii aivan normaalisti.
Kenties toisella puolella on renkaan laakerit vaan hieman herkemmät tjm joka aiheuttaa tuon.

Mika R

#1475
Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 28.10.07 - klo: 15.41
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.10.07 - klo: 19.01
Mites toi Pavidis? Eikös se aja Sidewinderilla ja voitti Worldsit viimeks.
Missäs päin worldsit pidetään? Jenkeissä?

Sä oot ihan kahvilla Illu. Ne oli siellä Indonesiassa viimeks, siellähän se ne voitti. Pavidis on kyllä jenkki itse. Vai meinaatko että jenkit puuttui? No moni kyllä.

Noi sun Sidewinder kommentit on taas noita "mä oon kuullu" -juttuja  :grin: Itse kun ajoin Sidukalla niin se toimi ihan hyvin, etenkin 30%, mutta ikävä puoli että värjää koneen punaiseks sisältä. En niin monta gallonaa ajanu että voisin sanoo onko sen huonompaa kuin muut. Pikkasen enemmän joutu avaa pääruuvia ku byronilla samassa kelissä mut ei niin paljon että olis vaikuttanu tankkausväleihin olennaisesti. 30% on periaatteessa kisalaiton mutta ihan varmasti joku ajaa suomessakin 30% nitrolla jossain hobao cupeissa.

Ilmari_S

Aijuu se taiskin olla modeli ku oli huonoa... Jaa mul on ihan sama mis jotku worldsit on ja mitä siel tehään jos et tajunnu. Mun offtopic päättyy tähän. Lähetä mielummin vaikka yv, jos haluut jotain taas selventää...
Huehue

LittleDemon

Hain eilen diffiöljyt hyperiin. olisin ottanut 7k-15k-3k jos olis ollut, mut jouduin tyytymään 7-10-3. Miten diffiöljyt reagoi jos satun talvella ajamaan? Onko sitte käytännössä lukko kun öljyt menee jähmeäksi?  :undecided: Tänään vois saada auton vihdoin ajokuntoonkin. Tulis vaan sellanen keli vielä että pääsis ajaa... 
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Elvisrc

Tässä pari volttii hobaollani, hyppyhommat saa kyl jäädä vähäks aikaa  :p http://www.youtube.com/watch?v=5Slc8s0YBBo

No Pain

Lainaus käyttäjältä: Elvisrc - 03.11.07 - klo: 23.45
Tässä pari volttii hobaollani, hyppyhommat saa kyl jäädä vähäks aikaa  :p http://www.youtube.com/watch?v=5Slc8s0YBBo

Oisit jatkanu ajoo kun eikös toi jaloilleen tullu  :p
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Joel P

Mikä on jäykintä öljyä mitä on? Tarkotus saada diffit niin lukkoon kuin voi öljyllä saada, ja mistä muute saa?

*HOKE*

Nyt en kyllä ymmärrä...
Miksi se pitää olla juuri öljyä?
Miksi et sitten työnnä täyteen vaseliinia.

Ainakin 500.000 öljyä on.
Se on jo niin paksua että lähes sama kuin tunkis diffin täyteen paksua vaseliinia.
Onko ajatuksena että diffin saa sitten jälkeenpäin takaisin löysäksi???
Muuten en kyllä tajua miksi se pitäisi olla juuri diffiöljyä millä diffin lukitsee.

Elvisrc

Lainaus käyttäjältä: No Pain - 03.11.07 - klo: 23.52
Lainaus käyttäjältä: Elvisrc - 03.11.07 - klo: 23.45
Tässä pari volttii hobaollani, hyppyhommat saa kyl jäädä vähäks aikaa  :p http://www.youtube.com/watch?v=5Slc8s0YBBo

Oisit jatkanu ajoo kun eikös toi jaloilleen tullu  :p
Kyl sitä jatkettiinkin mutta otin parhaat hypyt vaa  :grin: Sitten ei enää loppu hypyt sujuneet kun se trukkilava petti aina sielt takaa, tarvis olla kunnolla kiinni ettei heilu joka suuntaan  :azn:

Saakura kun tekis mieli laittaa 22hampainen kello kiinni ja laittaa se alamäkeen menee 130km/h oikein jäykkään hyppyriin päin joka ei liiku mihinkää suuntaa. Mäkihyppytorni olis kova sana mut ei tääl päin ole  :tongue:

Breweri

Onko sulla joka reissun jälkeen aina pari kourallista osia mukana kun tuut kotiin? Auton loppujämät on mettässä? Mietin vaan kun itselläni on näin enkä edes tolleen hypi autollani :grin:
Pitänee ostaa hyperi itelle leluksi seuraavana...
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Elvisrc

No eipä ole oikein osia mukana, iskari meni vain poikki siin ensimmäises ajos kun meni trukkilaudan läpi ja iskaritorni vääntyi. Putkitongit pelasti ja kyoshon ultimast racingin iskari  :lol:

Joel P

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.11.07 - klo: 00.22
Nyt en kyllä ymmärrä...
Miksi se pitää olla juuri öljyä?
Miksi et sitten työnnä täyteen vaseliinia.

Ainakin 500.000 öljyä on.
Se on jo niin paksua että lähes sama kuin tunkis diffin täyteen paksua vaseliinia.
Onko ajatuksena että diffin saa sitten jälkeenpäin takaisin löysäksi???
Muuten en kyllä tajua miksi se pitäisi olla juuri diffiöljyä millä diffin lukitsee.

Tajusit ajatukseni, diffiin en halua laittaa vaseliinia, koska se on niin veemäistä puhdistaa jälkeenpäin, vaikka onkin tuota rasvanpoistoainetta yms. Ajatuksena on saada diffi joskus takasin löysäksi, mutta nyt kun talvi on tulossa, on mukava kun diffit ovat jäykät.

*HOKE*

Lupaan että paksu silikooniöljy on myös todella veemäistä jälkikäteen poistella.
Ja otathan huomioon että lämpötila vaikuttaa öljyn jäykkyyteen, eli ei välttämättä tarvitse edes kummosen jäykkää öljyä olla kun se talvella jäykistyy jo haluttuun jäykkyyteen.

jippo

Minä olen keskiperän joskus jäykistänyt ottamalla rattaat pois ja laittamalla tilalle sopivan putken pätkän, jossa  molemmissa päissä hahlo, johon ulostulon tappi uppoaa. Sitten vielä lukitus tapille, ettei tappi liu pois paikoiltaan. Ei tarvii rasvojen kanssa touhuta.

Pööki

Kertokaahan viisaammaat kumpi on oikea tapa. Olen kasaamassa 8.5:sta ja mottina mulla on Ninja ja Ninjan pilli. Auton sivu kurasuojaan oli valmiiksi leikattu kolo Hobaon pillille ja jos haluan käyttää Ninjan pilliä, pitäisi kurasuojaan tehdä uusi kolo. Auton mukanahan tulee myös pilli.

Tämän sekavan sepustuksen jälkeen kysynkin kumpaa pilliä kannattaa käyttää, Ninjan vai Hobaon?

HVoltage

Ninjaan Ninjan pilli, annetaan kyytiä auton suojille tarpeen mukaan...   ...Hobaon pilli sitten kun Ninja taistellut itsensä hengiltä ;)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

urgo71

itelle ajattelin laittaa arenaan eteen 10, kesk 30 taakse 10, onko järkee vai ei. Ajattelin et sais vähän enemmän vetoa taakse.....

Mika R

7-30-5 oli mun setuppi

Ilmari_S

3-3-1 on aika hyvä ja ketterä ajaa!
Huehue

HVoltage

Kappas, pohjolan toisiksi nopein (Nordics'07) siirtynyt Hobaon tehdas tiimiin, kyse on siis Christoffer Svensson:sta joka viimeiset kolme vuotta ajoi Kyosho Sweden:n tukemana.


(uutinen bongattu Neo-Buggystä)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Tuukka

Kyllä nyt on JQ mielissään uuresta tiimikaverista.

Niko

Saa nähdä mitä konettaa alkaa käyttää.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

the_man

Eikös siellä jo laatukone näkys olevan alustassa kiinni... Miks sitä huonompaan pitäs vaihtaa?  :grin:

TheArska

Tossa jutussa ainakin arvellaan jatkavan rb:llä, mutta kuten lopussa lukee, kaikkea voi sattua..  http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=3025
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Pööki

Kertokaahan viisaammat oikeat ratkaisut ennen kuin menen tekemään jotain typerää/väärää. Ilmanputsari makaa kaasulinkin päällä ja tästä johtuen kaasu ei palaudu tyhjäkäynnille. Jäykempi jousi ei auta sillä linkin pallo todellakin ottaa kiinni putsariin. Eli mikä neuvoksi?

Toinen ongelma on kääntyvyys. Auto ei käänny niin paljon kuin se voisi. Servo on maksimi kääntyvyydellä. Voiko servovarsi olla liian lyhyt/tarkoitettu johonkin muuhun kuin autoon? Servona Sanwan joku ERG-Wrx tai vastaavaa, mallia en nyt muista tarkkaan.

Kiitos jo etukäteen!

miksalo

käännä ilmanputsaria sen verran ettei ota kiinni linkkeihin....
tuohon renkaiden kääntyvyyteen voi olla montakin syytä.....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐