Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 8

Aloittaja Niko, 09.10.04 - klo: 16.52

LittleDemon

Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 25.12.07 - klo: 21.04
No säädä vähemmän ku 10 min, esim. 2-5 min.
Ilmari

joo. toi olikin suunnitelmissa sitte ku seuraavaks ehtii taas kynimään. Ajattelin vaan et onko jotai muuta erityistä mielessä  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Ilmari_S

Ei sit oikeen muuta tuu mieleen kun, että kaasari vuotaa jostain, jos olet tulppaakin vaihtanut. Mutta koita nyt säätää ihan inasen vain. :)
Ilmari
Huehue

No Pain

Kannattaa katsella myös polttoaineletkut ettei niissä ole reikiä. Mulla mooas kone äsken samanlailla ja mulla vaan reilu ruuvin kiristäminen auttoi, ei laihemmalle kun painelin niin johan rupes taikamatto lentämään.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

LittleDemon

Joo kaasarin vuoto itellekin tuli mieleen viimeyönä kun mietiskelin  :p vois sen kai tiivistää kun en oo sitä vielä tehnyt. ei se välttämättä auta, mut on ainakin sekin sitte kokeiltu. ja hyvinhän se lähti ja lämmöt oli ok, mut tulpat hajoilee.  :sad: tulee kalliiks ku joka sammutuksella menee tulppa. mut ehkä täytyy opetella vauhtipyörästä sammuttaa. polttoaineletkutkin vois vaihdella ihan siks uusiin ku joutusin yhtä kerran jo pätkäsee liian lyhyeks kun oli nipan juuresta revenny letku.
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

LittleDemon

Jahas, tuleekin vähän erilainen ilta kuin kaavailtiin. Kaverit teki oharit, niin haenkin hyperin tallista ja menen toisten kavereiden kanssa ajamaan (siis muut kattoo kun mä pommitan. onpahan muutakin katottavaa kun raketit)  :mrgreen: saa nähdä miten auto toimii patterikotelon kanssa kun vastariakun johto on poikki  :sad:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

*HOKE*

Ootko sammuttanu painamalla polttoaineletkun kasaan???
Mikäli oot niin siinä vastaus.
Näin ei saa koskaan tehdä.

No mutta toki siitä syystä ei tulpankaan pitäisi palaa.
Mutta mikäli tosiaan näin teet ja aina tulppa palaa, on moottorisi piikillä.
Eli hieman neulaa auki päin.
Huom. vain vähän.. Mikäli kone alkaa röpöttää, olet kääntänyt hieman liikaa.

Jos tämä ei auta, on tulppasi vain yksinkertaisesti liian kuuma arvoltaan.

LittleDemon

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 31.12.07 - klo: 21.37
Ootko sammuttanu painamalla polttoaineletkun kasaan???
Mikäli oot niin siinä vastaus.
Näin ei saa koskaan tehdä.

No mutta toki siitä syystä ei tulpankaan pitäisi palaa.
Mutta mikäli tosiaan näin teet ja aina tulppa palaa, on moottorisi piikillä.
Eli hieman neulaa auki päin.
Huom. vain vähän.. Mikäli kone alkaa röpöttää, olet kääntänyt hieman liikaa.

Jos tämä ei auta, on tulppasi vain yksinkertaisesti liian kuuma arvoltaan.


Olen tähän asti sammuttanut aina painamalla peukalon pakoputkeen. Eli periaatteessa pitäisi saada liikaa tavaraa ja tukehtua? tai sitten ei jos on paineletkussa reikä ym. saa nähdä. pimeässä on todella hienoa alkaa säätämään. mut eipähän tarvii huomenna olla krapulassa kun ainovana 1:1 auton omistavana joudun autoni itse kuskaamaan  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

TheArska

Työntämällä kengän kärjen vauhtipyörään pohjalevyn reijästä on hyvä tapa sammuttaa, mielestäni myös helpoin ja nopein.
Kun ilma vuotoja etsit niin tarkista myös tankki.
Itse pilasin taannoin tuoreen lrp 28 truggy koneen, pääsi vahingossa todella hienoa hiekkaa sisään(putsarin kumikaula oli huonosti), sen jälkeen oli hieman vastaavia ongelmia, kone oli mahdoton säätää, jos sai "säätöihin" niin toimi lyhyen hetken ja taas sai yrittää säätää, ei meinannut saada vastaamaan kaasuun kunnolla, eikä meinannut laskea kierroksia nopeasti ym...
Eli toivottavasti ilmanputsari on ollut aina kunnolla asetettu ja öljytty..kulkeeko bensaletkussa paljon ilmakuplia?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

LittleDemon

noniin. selvishän se ongelma! eli ajoin viimeksi ekan kerran sen jälkeen kun auto meni täydestä vauhdista kaivonkanteen, ja eilen ajoin toisen kerran. molemmilla kerroilla kone on kiusannut. no, eilen purkasin elämäni ensimmäisen kerran rc-auton koneen, mutta syykin löytyi! samalla silloin hajosi kytkinkello yms, sen on hajoittanut myös koneen etulaakerin. huomasin sen vaikka kytkinkin on vielä paikalla ja kaikki muut on purettu pois. kuuluuko vauhtipyörän klapata kun pitää kiertokangesta kiinni ja ja yrittää pyörittää? no, jos tämän saa halvalla kuntooon niin voi vielä käyttää, jos ei niin lähtee sh tai os tilaukseen ja autolla ei ajeta enään ikinä talvella! :D
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Modifield

Moi,

Mistä löytäisin Hobao 8 RTR lähettimeen antennin? Antennien kiinnitys on kait vakio, mutta onko antenneissa muita eroja kuin pituus?

- Juha

TheArska

Antennien paksuudessa myös eroja, eikä ole standardi, joissain antenneissa on kierre tappi päässä joka pyöritetään ohjaimeen, myös päin vastaisia on eli ohjaimessa kierretappi ja antennissa reikä kierteineen...joskus olen kyllä kierretangon pätkällä kikkaillut tollaiset sopimaan...toivottavasti tosta selityksestä tajus jotain.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Modifield

Tämä selvensi paljon, kiitoksia. Onko pidempi aina parempi?

- Juha

Mika R

Eikö tässä ollut joku aallonpituus homma, eli siis antenni suhteessa vastarin antenniin?

tontsa96

juu kyllä niitä jostain katoin mut ei nyt tule mieleen mistä niitä löys täytyy googlettaa :mrgreen:
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Modifield

Mikä on keskitasauspyörästön kuoressa oleva ruuvi? Vaikuttaako se tasauspyörästön jäykkyyteen?

*HOKE*

#1575
Jos tutustut ohjeisiin niin se selviää.
Sen kautta laitetaan tappi ja siitä myös "ilmataan" tasauspyörästö.
Ei missään nimessä ole säätöruuvi.
Diffejen jäykkyys määräytyy sisään laitettavan silikoniöljyn paksuudella.

Modifield

Ok, kiitos. Omastani puuttuu ilmeisesti jokin ohjekirjoista. Ostettu käytettynä.

LittleDemon

Ah, tätä autuutta. Eilen purkasin koneesta loput romut ulos. Pytty oli todella hyvässä kunnossa, ja männän laki ja kansi mustina karstasta. Mutta... Kun sain kampiakselin koneesta ulos niin siihenhän oli jäänyt todella hienot urat takalaakerista! etu- ja takalaakeri molemmat rahisivat hieman pyörittäessä. Tästä ei varmaan kannata enää tehdä kuin hyllykoriste? (Hyper 21) Ja vauhtipyörässä oli myös varmaan 1mm syvät urat kytkinpaloista. Elämä on  :mrgreen: Vois jättää enskerralla paukuttamatta siihen kaivonkanteen. Voin koittaa muistaa laittaa kuvia kun töistä kotiudun!
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

LittleDemon

Tässä nyt kuva kampiakselista:

aika hyviä kuvia saa sonyericssonilla makro päällä  :mrgreen:
http://www.uusikaupunki.fi/~arisalo/HoBao/DSC04283.JPG
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

ST

Nyt on ostettu tänään Hobao hyper 8,5 rtr. Vaastaanottimeenkin ostin akun. Sitä ei saa heti kiinni autoon eli pitääkö mun ostaa semmonen jatkojohto ja ottaa katkaisija pois?

ST

Onko Hobao hyper 8,5 rtr autossa sama ilmansuodatinrunko kuin hyper 8:ssa? Käykö psr suodattimet myös 8,5 rtr:rään?

Ilmari_S

Sisempi filtteri on sama, ulompi ei kuulemma käy.
Huehue

ST

Kiitos paljon tiedosta.

*HOKE*

No mutta siis...

PSR filsut on yksiosaisia, eli ei voida puhua sisemmästä ja ulommasta.

Kannattaa soittaa JP Nitroracingiin ja kysyä joko on saatavilla uuden mallista filsua.

Tehdas ainakin on ollut tietoinen tuosta filtteri asiasta siitä lähtien kun auto markkinoille tuli, eli uskoisin että ovat tehneet jo oikeanlaisen filsun.

Team PSR

#1584
Hobao 8 ja 8,5 on eri putsarinrungolla. Onneksi 8 suodatinrungon voi vaihtaa uudempaan Hobaoon ja siten käyttää PSR:n suodattimia.

Tehtaalla on loppusuoralla 8,5 suodatinpatruunat, mutta suunnitteluun ja tuotannon alkuun menee vielä jokunen tovi.

Niko toimitti heti 8,5 tullessa markkinoille mallikappaleen uudesta suodatinrungosta Saksaan. Saksalaisten pyrkimys tarkkuuteen ja toimivuuteen tekee suunnittelusta aikaa vievän prosessin. Mutta tuleepahan sitten taas toimivia suodattimia kesäksi.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.02.08 - klo: 20.04
PSR filsut on yksiosaisia, eli ei voida puhua sisemmästä ja ulommasta.
Puhuin H8/8,5 -suodattimista yleensä. Anteeksi jos jäi epäselväksi.
Huehue

*HOKE*

Kysyjähän kysyi että käykö PSR H8 suodatin H8.5 runkoon ja vastaus on että ei se siihen mukisematta käy.
PSR H8 filsuhan kun on yksi paksu elementti.
Käyhän se vanhakin toki tuohon 8.5 runkoon, mutta aika lailla puristuksiin menee eli voipi alkaa hieman ahistamaan hapensaanti.

Ilmari_S

No mullahan ei sellasia koskaan ole ollut.  :mrgreen:
Huehue

ropsan

H8 suodatinrunko käy H8.5 tilalle. Meillä on niitä H8 suodatinrunkoja á 7,00 € kpl.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Narmer

Mahtuuko tälläinen vastarinakku Hobao Hyperin vastarikoteloon?
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1837

Kuinka paljon yhdellä latauksella ajaa?