Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 8

Aloittaja Niko, 09.10.04 - klo: 16.52

Saerki

Sepäse, nuo on kyllä löydetty.
HoBao Hyper 8 Pro/GO 21R-SPEC-3PT

AE-Mod

Jeps, eikä näytä löytyvän edes tuolta Ofnan puolelta.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Niko

PDF:ää ei näytä olevan saatavilla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

blaah

Mulla taitaa olla scannattu ohjekirja PDF:nä. Ei järin hyvä-laatuinen mutta varmasti parempi kuin ei mittään. Voin pistää meilitse tarvitseville..

HYPER 11 WRC


Saerki

PDF osoitteeseen sayrkkinuup[ätmerkkitähän]gmail[pissste]com
HoBao Hyper 8 Pro/GO 21R-SPEC-3PT

Saerki

Edelleen PDF kelpaa em. osoitteeseen.
HoBao Hyper 8 Pro/GO 21R-SPEC-3PT

Ilmari_S

Huehue

_jtr_


Hippo

Pyörittelin tuossa pöydällä diffejä ja huomasin, että laakerit meinaa pyöriä väärästä välistä eli akselin ja laakerin välistä. Laakerit on uudet. Kannattaako laakereita lukita jollain akseliin, ettei akseli ala kulumaan? Vai onko akseli jo kulunu kun se pyörii tuosta välistä?

Toinen juttu, kuinka tiukaksi spurri kannattaa shimmata tai onko tällä yleensä merkitystä?
FG Baja 4wd

_jtr_

Sopiiko hyper kasiin hobaon bigboret heittämällä?

Niko

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

YLI-G

viimein löytyi se setuppi jolla hobista on kiva käskyttää,ja alusta pelaa nätisti:
takaiskarin männät 2*1,4+2*1,5 reiät,öljy 35wt
etuiskarin männät 2*1,2+2*1,5 reiät,öljy 40wt
siniset jouset joka nurkassa.
diffit edestä taakse: 5,3,2
ei olis uskonu kuinka paljon voi auto muuttua,kun rupes noitten iskrimäntien kanssa hifistelemään :smiley:
hobao hyper 8

Niko

Kyseessä ilmeisesti pikkuiskarit?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

YLI-G

juu pikkuiskarit on..ja toi säätö sopii paremmin vähän röykkysämmälle.
hobao hyper 8

hpi-cen

Riittääkö tämä kone Kasiin? http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_23_31/products_id/12591/n/OFNA-Picco-21B-3-Port-Nitro-Engine-w-Pull-Start
Onko kyseinen kone hyvä? Kannataako ostaa? Löytyykö muita hyviä halpoja .21 moottoreita?

-Jarkko

ryskis

EA Importilla (www.eaimport.net) näyttää olevan myös muutama GO merkkinen moottori 100 - 150 euron hintaluokassa. Suoranaista kokemusta näistä ei ole, mutta nämä GO:n moottorin tuntuvat olevan jonkin verran suosittuja juuri nyt. Itse olin ostamassa GO .21 3port (155 eur) moottoria keväällä, mutta markkinoille tulikin O.S:n V-SPECeja 200 euron hintaan. O.S:n moottoreilla on hyvä maine ja toisaalta minulla oli edellisen "halvan" mooottorin kanssa paljon ongelmia, joten halusin pelata varman päälle ja ostin O.S:n moottorin.

Racing Factoryllä näyttäisi olevan Novarossin .21 kone 129 euron hintaan.

Oman kokemukseen pohjautuen en "uskaltaisi" ostaa ihan halvinta moottoria. Muutamien kymppien ero hinnassa saattaa merkitä isoakin eroa toimintavarmuudessa ja laadussa.

Maxximo

Miten bigbore iskareita kannattaa säätää kun esim. metrin pudotuksessa takaosan pohja kolahtaa maahan melko kovaa. Jouset on harmaat(Mugen?) ja säädinkin jännitystä hieman kovemmaksi, mutta pitäisköhän laittaa jäykempää öljyä? Ja tosiaan tämä on sähkökonversio kahdella lipolla jotka tuovat n. 800g painoa takapäävoittoisesti.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: ryskis - 07.07.09 - klo: 21.42
EA Importilla (www.eaimport.net) näyttää olevan myös muutama GO merkkinen moottori 100 - 150 euron hintaluokassa. Suoranaista kokemusta näistä ei ole, mutta nämä GO:n moottorin tuntuvat olevan jonkin verran suosittuja juuri nyt.

Ajoin yhtä kisaa lukuunottamatta kaikki viimekesän polttiskrossikisat GO:n 5 porttisella konella. Kokemukset olivat varsin myönteisiä ja rohkaisevat jatkamaan valitulla linjalla. Erittäin varmakäyntinen ja helppotoiminen kone, taatusti hintansa väärti.

Ainoa mieleen jäänyt negatiinen asia on se, että koneet ovat uutena niin hemmetin tiukkoja ja ensimmäiset käynnistykset on hieman hankalia. Ymmärtääkseni tämä asia on parantunut uuden mallin myötä.
Flying Calacucco

Maxximo

Millaisessa ajossa tarvii kallistuksenvakaajia buggyssä? Olis tossa vakaajat ylimääräisenä, mutta pitäis hankkia koiranluut jos haluaa ne sovittaa kiinni. Maksaako vaivaa?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

Mitä ihmettä? Kyllähän vakaajat paikoilleen menee nivelvetoakseleillakin ihan samalla tavalla...

Maxximo

Yritin prosessoida Mikan viestiä siinä onnistumatta..? Eli selkokielellä kiitos. :grin:
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

Hmm.. tarkoitatko koiranluilla niitä pallopäitä/pallolinkkejä?

RC sanastossa koiranluut (eli dog bonet) tarkoittavat perinteisesti vetoakseleita. Nykyään ne on korvattu pääosin nivelvetoakseleilla ainakin kilpa-autoissa.

Jos kuitenkin tarkoitat noita pallolinkkejä, niin kyllä vakaajat ovat usein hyvä asia krossareissa rata-ajossa, niillä säädetään painonsiirtoa ja auton kallistumista kurveissa niinkuin nimikin sanoo. Suorallahan ne ei tee mitään.

P.M

Saako kallistuksenvakaaja liikkua "pallopään" läpi, vai täytyykö sen olla kiinni siinä.

Mika R


Sami L

Kallistuksenvakaaja krossarissa kiinnitetään pallopäihin, jotka ovat kupeissaan ja kupit taas pallonivelillä tukivarsissa molemmin puolin. Pallopäissä on pienet pidätinruuvit, joilla vakaaja kiristetään tiukasti. Vakaaja kulkee diffikotelon kylkeä myötäille, johon se kiinnitetään myöskin ruuveilla ja usein pienillä muovinpaloilla. Tässä kohtaa ei kuitenkaan tiukalle, vaan siten että jousitus liikkuu vapaasti, muttei vakaaja klappaa. Siis tuntumalle, muttei jumiin.

Jos vakaaja on päistä auki, se ei vakauta. Jos se on keskeltä liian kireä, niin jousitus (ja vakautus) ei toimi halutulla tavalla.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Maxximo

Joo, eli noita kuvassa olevia linkkejä tarkoitin:



Ymmärrän kyllä mitä vakaajilla tehdään, mutta buggykäytössä niiden funktio jää hieman epäselväksi ku kuitenkin krossiradat on aika epätasaisia jos vertaa asfalttiratoihin. Vai käytetäänkö noita vaan jossain Rallygame tms. rata-ajossa? Tosin en itse radalle oo ajamaan tulossa, kunhan bashaillen vain. Mietin vain miten noi vaikuttaa ajokäytökseen epätasaisella ja pehmeällä alustalla..?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

Ei ne kurvit niin epätasaisia ole, sielläkin tarvitaan vakaajia usein.

*HOKE*

Ilman vakaajia auto on todella epävakaa hypätä varsinkin koska radalla on monttuja ja ilman vakaajia tultais monesti hyppyriin hieman auto kallellaan.

Pitkät parinkymmenen metrin loikat olis aika villejä vetää jos ei auto tule vakaasti hyndään.

Muutenkin kyllä vaikuttaa vain positiivisesti, koska autoissa kuitenkin on aikalailla massaa, mutta silti varsinkin radalla erittäin paljon pitoa, eli autot menis todella kallellaan, ja varsinkin silloin mutkassa olevaan monttuun osuminen tarkottais lähes vääjäämättä kaatoa niissä nopeuksissa.

Eniveis...
Vakaajat on erittäin tärkeät polttiskrossarissa ja vaikuttaa ajamiseen selvästi.

Itseasiassa esim touring autoissa käytetään vakaajia kohtuu harvoin.
Niissä kun on alusta tehty jo muutenkin jäykäksi ja joustot hyvin pieniä muutenkin.

polttiskrossarissa on jousitusvaraa lähes 10 senttiä ja alustan pitää olla pehmeä epätasaisen ajoalustan takia...
Ilman vakaajia siis kallistelis todella rajusti, ja taas jäykällä ja pienellä jousituksella montuissa ajeleminen niissä nopeuksissa mahdotonta.

Maxximo

Ok, tämä selventi paljon, kiitoksia. Eli taidan ruuvata noi vakaajat kiinni. Vielä kun sattui löytymään noi linkitkin pallopäineen avaamattomista pusseista tosta miljoonalaatikosta niin ei ole mitään estetätään kokeiluun...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton