Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho alpha-3

Aloittaja rijata, 25.10.04 - klo: 22.34

rijata

Tuli tuossa ostettua tuollainen polttis paketti, ja hieman ongelmia sen kanssa. Ennen en ole näiden kanssa värkkäillyt joten kaikki on hieman opettelussa. Vaikka tämä on tälläinen valmis paketti niin törmäsin tälläiseen ongelmaan. En löydä autosta paikkaa laturin johdolle.  Että osaisiko joku neuvoa mihin laturin johto tökätään. Paketin matkassa tuli sellainen laturi jolla voi yhtäaikaa ladata ohjaimen ja auton.  Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
-rijata-

Sakkeri91

Siinä ohjaimessa ei ole laturin pistoketta joten sinun täytyy ostaa sellane alusta jolla voit ladata niitä ja vastarin pattereita voit ladata
ottamalla vastarista ylmimmäisen johdon irti ja liittämälle sen laturiin ja virta kytkimestä virta päälle.

*HOKE*

Siis täh? Mikä ohjain on käytössä?
Ja eiköhän se auton akku ole liittimellä joten liitin irti ja kytke laturiin.

rijata

Ohjaimena on se ohjain joka tulee paketin matkassa, Perfex. Ja ohjaimessa kyllä on laturin johdolle paikka (osassa paketeista kuulemma ei ole). Autossakin on yksi johto (menee katkaisimelta ohjain boxiin) joka melkein sopii laturin johtoon, siinä on vain yksi pieni uloke liikkaa joten se ei sovi laturin. Kävi kyllä mielessä, että jos viilaisi sen ulokeen pois niin sen jälkeen se johto sopisi laturiin. Kun ohje kirja antoi hieman ymmärtää niin, että juuri tuohon johtoon pitäisi kytkeä laturi.
-rijata-

tomppa82

Siinä autossa pitäisi olla vastaanottimelle (=vastari) oma akku (4 tai 5 kpl 1.2V akkukennoja). Siitä lähtevän johdon irroitat vastarista ja tuikkaat laturinjohdon tilalle...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "rijata"Ohjaimena on se ohjain joka tulee paketin matkassa, Perfex. Ja ohjaimessa kyllä on laturin johdolle paikka (osassa paketeista kuulemma ei ole). Autossakin on yksi johto (menee katkaisimelta ohjain boxiin) joka melkein sopii laturin johtoon, siinä on vain yksi pieni uloke liikkaa joten se ei sovi laturin. Kävi kyllä mielessä, että jos viilaisi sen ulokeen pois niin sen jälkeen se johto sopisi laturiin. Kun ohje kirja antoi hieman ymmärtää niin, että juuri tuohon johtoon pitäisi kytkeä laturi.

Jeps jeps.
Eli uloke vaan pois.
Sen jälkeen vaan pitää olla sitten aina tarkkana että menee johto oikeinpäin vastariin.

jeejee

Eikö tosa uudemmassa mallissa ole todellakaan ohjaimessa latauspistoketta? Mulla ainakin on siinä vanhemma mallin ohjaimessa..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Sakkeri91

Eipä ole uuremmassa mallissa laturi pistoketta.
Ja tuota ensimmäistä viestiäni en ajatellut tarpeeksi pitkään
kun muilla on erilaisia latureita kuin minulla.

waltt

Tietääkö kukaan miten sais viritettyä puretenii ilmaiseksi?(Muuten kuin ottamalla pakoputkesta kartion pois sisältä)
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

rijata

Nyt se liikkuu...  :D  On se vaan peli. Lataus ongelmakin ratkesi, paketin mukana tullut laturi oli hieman vääränlainen, myyjällä sattui olemaan sellainen laturi joka sopii siihen johtoon suoraan joten vaihdoin laturin. Tai toinen vaihtoehto olisi ollut vuolaista se uloke pois siitä liittimestä niin sitten se olisi sopinut. Kiitoksia kaikille vastauksista.
-rijata-

waltt

Mistäs saa pureteniin niitä kytkimen sisällä olevia paloja??
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Sami L

Villi arvaus:
Niitä saa Kyoshoa myyvistä liikkeistä.

(esim. Tietonikkari)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

jeejee

Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Sakkeri91

NO HUH HUH pikkasen nämä Kyöstin osat on kalliita.
En kyllä ikinä polta kytkintä puresta. :mrgreen:

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"NO HUH HUH pikkasen nämä Kyöstin osat on kalliita.
Puren vakiot kytkinpalat saa lahden hobbyhiltuseltakin n. 5€, että ei nyt niin kauhee hinta mun mielestä.  :roll:  Mutta laatukin on sen mukaista!

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"NO HUH HUH pikkasen nämä Kyöstin osat on kalliita.
Puren vakiot kytkinpalat saa lahden hobbyhiltuseltakin n. 5€, että ei nyt niin kauhee hinta mun mielestä.  :roll:  Mutta laatukin on sen mukaista!

Eikös se niin ole, että köyhän ei kannata ostaa halpaa... Tosin ehkä noi Kyöstin kalliimmat kytkinpalatkin kannattaa jättää ostamatta ja laittaa jotku toiset, hieman halvemmat palat, jos vaan sopivat... Mutta sittenki varmaan kannattaa noi femman palat unohtaa...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"

Eikös se niin ole, että köyhän ei kannata ostaa halpaa... Tosin ehkä noi Kyöstin kalliimmat kytkinpalatkin kannattaa jättää ostamatta ja laittaa jotku toiset, hieman halvemmat palat, jos vaan sopivat... Mutta sittenki varmaan kannattaa noi femman palat unohtaa...

Vaikee sanoo kuinka noi kestää mutta esimerkiks mulla on HoBaossa kolmepalanen kytkin vakiopaloilla eikä oo kulunu nimekskään. Ja krossia oon lavangon radalla ajanu jossa varmasti joutuu kytkin koville.