Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

MarkusH

Minkä kokoiset hexit?

Divi

eihän tuossa sport versiossa tule mukana kuin renkaat, runkolevyt ja pidemmät vetarit... jos oikein muistan?

Jose.92

Hyvin tulee tossa kuvassa toi vanteen kimallus.


Noo nyt olin ajelemassa. Ei vieläkään vaihtanut kakkoselle. Sitten yhessä vaiheessa auto vaan pysähty. Pyöritin spurria, mutta ei ottanut vaihteisto kiinni. Mikähän vialla. Divi sanoi että yksi suntais laakero rikki
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

pfohr

Lainaus käyttäjältä: "Divi"eihän tuossa sport versiossa tule mukana kuin renkaat, runkolevyt ja pidemmät vetarit... jos oikein muistan?

Joo niin tulee.ja hexit on vakiot mut vanteet on kestävän näköiset siitä kohden et kestää.

kaosti

Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"Hyvin tulee tossa kuvassa toi vanteen kimallus.


Noo nyt olin ajelemassa. Ei vieläkään vaihtanut kakkoselle. Sitten yhessä vaiheessa auto vaan pysähty. Pyöritin spurria, mutta ei ottanut vaihteisto kiinni. Mikähän vialla. Divi sanoi että yksi suntais laakero rikki

Ota nyt jo ihmeessä auki se laatikko ja tarkastele mikä on päreinä... Yleensä nuo viat eivät "hengen voimalla" korjaannu.

Jose.92

Ei ole yksi suunta laakerissa vikaa. Ei ole muitakan rikkoutuneta osia. Voisiko vika olla pakki modulissa?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Tumphu

Voi olla. Vaihda se takas vakiosettiin, eli niin että pääsee vain eteenpäin. Silloin on pakkimoduli pois-suljettu. Ootko kattonu spurrin takana olevan alumiinisen kiekon kiinnitystapin. Sen mikä menee siitä akselista läpi, jos se on poikki mennyt...
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Jose.92

Ei ole vakio settiä. Tussa pakin akselissa kun on tuo ratas niin miten se on kinni siinnä akselissa? Kun ei siinnä ole niin kuin sitä tappiakaan.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Jose.92

Nyt löyty vika. Pakki modulin akselissa kun on se metalli ratas ja sillä on se toinen akseli juttu. Eli kun ottaa sen rinkula sokan irti niin saa sen rattaan pois niin se oli irronnut akselista. Päätän nyt porata siihen läpi reiän ja akseliin ja siintä läpi tappi niin eiköhän se siinnä kestä
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Tumphu

Ei välttämättä kestä... Jos kerran poraat akseliin reiän, sillonhan siitä tulee akselin heikoin lenkki ja menee koko akseli siitä kohdasta poikki helposti
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

JupeR

Voi kaakeli! Mä en saa tohon kaasu/jarru linkistöön mitää sopivaa järjestelyä. Joko kaasarin kurkku kokonaan auki ja jarrut ei toimi, tai jarrut toimii, mut kaasarin kurkku aukee vaa puolillee. Amatööri kun olen :oops:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Divi

kiristä niitä ruuveja mitkä pitää jarrusatuloita... eli ne ruuvit mitkä on niiden metallin palojen päissä jarrulla, sen verran kiristät että on melko kireällä mutta ei jumita jarrut, jos ei auta niin sitten kiristät sitä "mutteria" mikä on jarrun työtötangon päässä, eli kun on se kaasuservo nin siinä työntötangossa on silikoniletkua ja sitten se nippa mitä kiristät...

Jose.92

Tuossa vielä tarkennusta tapahtumasta http://www.freewebs.com/rctaipalsaari/vaihdelaatikko.htm
Onko muuta tehtävissä, kun ostaa uusi pakki tai tehdä se reikä tappi viritys?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Divi

hehee... tuon osan kuuluukin pyöriä siinä akselillaan... avaappa se pakkimoduuli ja kato mikä ratas on rikki...

Eli se mihin ratas tulee kiinni pyörii ihn vapaasti siinä mutta moduulin sisälläoelvat rattaat lukitsee sen siihen akselille. eli suomeksi. kun pyörität siitä mihin ratas tulee, pitäisi akselin pyöriä. sitten kun vedät sen vivun toiseenasentoon ja pyörität samaan suuntaan sitä kohtaa mihin ratas tulee niin kaselin pitäisi pyöriä eri suuntaan...  :wink:

Toisin sanoen jos se rattaan paikka pyörii siinä akselilla riippumatta sen vivun paikasta mikä on pakkimoduulissa, on jokin moduulin rattaista rikkoutunut..

pfohr

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Voi kaakeli! Mä en saa tohon kaasu/jarru linkistöön mitää sopivaa järjestelyä. Joko kaasarin kurkku kokonaan auki ja jarrut ei toimi, tai jarrut toimii, mut kaasarin kurkku aukee vaa puolillee. Amatööri kun olen :oops:

Hmm.. sun täytyy laittaa linkistö uusiks jos haluut takuupelin..niin minä tein.
Maksoko se nyt hurjat 30 euroo.

JupeR

Saiskohan suomesta? HobbyLinnasta?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

pfohr

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Saiskohan suomesta? HobbyLinnasta?

Mulla olis 1 setti varalla..mut en tiedä raaskiiko luopua.
Kysy hobbylinnasta mut epäilen et on.

Boltsi

Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Saiskohan suomesta? HobbyLinnasta?

Mulla olis 1 setti varalla..mut en tiedä raaskiiko luopua.
Kysy hobbylinnasta mut epäilen et on.

No et sitten viitsi kertoa mistä tilasit ne alunperin???
Tosin ittellä ei ole mitään onkelmia vakio linkistön kanssa...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

JupeR

Boltsi kerrottu jo vuonna miekka ja kilpi et saksasta tilattu :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

pfohr

Tilasin linkistön ja truckzillan täältä.      http://www.rc-autoparts.com/

Jose.92

Onko muita kprjaus keinoja tohon vaihteistoon?
Kenties hitsaan sen tohon kiinni ja viilaan niin että ratas menee paikoilleen?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

pfohr

Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"Onko muita kprjaus keinoja tohon vaihteistoon?
Kenties hitsaan sen tohon kiinni ja viilaan niin että ratas menee paikoilleen?

Eikö kellään olis 2 vaihteista laatikkoa sule? esim jos joku on ostanut 3-vaihteisen..

Jose.92

Eikös se 3 vaihteinen maksa 105 egee? Mutta eihän se korjaa ongelmaa
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Jose.92

Eli tossa taas kuva. Pitääkö minun saada se käikäle siis tohon punaisella merkattuun alueeseen kiinni? Ei tuohon kaseliin joka merkattu sinisellä?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Nikke92

Asennettu 3-speed maksaa 105 € mutta pelkät rattaat 59€....
Mulla kanssa ongelmia vaihteistossa..
Yksi ratas rikki... :(
Traxxas Revo 2.5

Divi

Mutta josella on pakkimoduulissa vikaa. ei kukaan myisi sulle sitä oneway settiä siihen, ei tarvi kuin sen akselin...

pfohr

Hei miten se spurrin takana oleva lautanen ja se tiiviste tulee kiinni? liimalla terässpurriin? oli tiukassa siinä entisessä muovisessa mut oliko se sit jollain liimalla kiinni alunperin?

Divi

mä vaan painoin sen kiinni siihen, pysyy kyllä kun se puristuu sinne väliin...

Tumphu

Siinä spurrin kitkalevyssä on 2 puolta. Toinen sellainen ruskeahtava ja toinen valkoinen. Siitä valkoisesta puolestä lähtee suojamuovi pois minkä alla on liimapinta ja se liimataan spurriin. Eli se kitkapinta on vähän niinku tarra. Sitten tosta jarrujen kiristyksestä. Niitä ruuveja siellä jarru paloilla/levyillä voi kiristää niin paljon ku menee (älä kierrä kuitenkaan jenkoja p*skaks) ne ruuvit on sellaset rakenteeltaan että jenka osan jälkeen se paksunee, eli sitä ei saa liian kireälle. Ite irrotin servon päästä sen jarrujen säätöruuvin, sit levyjen päästä liimaa sinne väliin ja ruuvit täysin kireelle. Sit säädön tein sieltä servon päästä ja toimii todella hienosti.

Eilen tuli 52/14 teräksinen spurri-/kellosetti ja HPIn kolmipalainen kytkin vakiopaloilla. Kyllä auto muuttu kuin eri vehkeeksi. Nostaa lumellaki hiukan nokkaa vaikka vaan 16% coolpowerii tankissa... Huippunopeus tietty kärsi, mut enemmän mä tolla rässin ku painelen suoria. Vaihteisto pitäis vielä säätää uudestaan kun ei toi kakkonen oikeen vaihdu kunnolla ku välitykset pieneni. Mutta tuli tossa ajellessa ihmetys ja kummatus: Ajelin perus säädöillä mitä kesälläkin ollu ja kone teki vähän kiusaa aina kun paino kaasun pohjaan, kuulosti sellaselt nuhaselta ja ysivältä samaan aikaan -> laihemmalle -> sammu. No perkule. Takas vähä rikkaammalle ja toimi ku unelma. Hetken ajoa taas sama -> rikkaammalle -> toimi ku unelma. tota toistu niin kauan ku tankki loppu ja nyt mulla on jo yläneula rungon tasalla ellei jopa hieman yli. Kummallista sillä kaikki jutellu et tarttee pistää laihemmal et käy kuumempana, ite taas joutuu ruuvaa rikkaammalle ja autossa tosiaan ei mitään lämpö suojauksia ja ulkona -2 astetta pakkasta. Osaakos joku selittää/ antaa vinkkiä?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

pfohr

No mulla tuo spurrin kitkapala onkin se vanha eli sitä minä liimailin tohon teräksiseen.oli siinä liimapinta mut laitoin vielä pikaliimaa :)
Mulla savagessa se vika että täydestä tankista puoleen väliin rikkaalla ja loppu normaalisti eli ei voi enää laihentaa jottaloppupuolta ei käy laihalla..outo tankkiviritys tosiaankin.Niin ja mulla rattaina 48/16.. ja 7" jätti renkaat :) Pikkasenko kulkee tosin 49/15 vasta kokeiltu ja tuo 48/16 menossa sisään ja pidemmät runkolevyt. ensviikolla saan ne radiotja alutukivarret..menivät tulliin mutsaan ne sieltä ilman maksua pois :)