Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

Jose.92

Joo ehdotomasti 5 kennonen vastari akku
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

MarkusH

Tienaa äkkiä akun ja laturin hinnan takaisin kun ei tarvitse ostaa paristoja :wink:  Ja 6V akulla servot ovat voimakkaammat ja nopeammat :wink:

Affu

ookoo. kiitti vinkistä 8)
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Tienaa äkkiä akun ja laturin hinnan takaisin kun ei tarvitse ostaa paristoja :wink:  Ja 6V akulla servot ovat voimakkaammat ja nopeammat :wink:
Jos käyttää patterikotelossa pattereita niin voltit on samat, kun
patterit on 1.5v ja akut 1.2v, jos taas käyttää akkuja patterikotelossa
niin sitte on vaan se 4.8v joka ei riitä mihkään monsterissa.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Affu

Ok. Kysymys: kannataako ostaa savage ss 415€ vaiko savage ss 4.6 499€ ainakin mitä mä oon käsittäny nii tossa 4.6 on 2,9hp:ta ja ss:sässä 2,5hp:ta niin kysymys kuuluu että kanataako maksaa enemmän ,9hp:een takia :?:
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Hotti

On siinä bb koneessa vääntöö ja potkua silminnähden ihan erilailla kuin siinä s-25 koneessa.Itse ostaisin suoraan sen 4.6bb savagen.Siihen tosin tarttee vielä radiot eli ohjaimen,vastarin ja servot.Nuo ns. "paremmat" autot toimitetaan järestään ilman sähköjä.
-Team lapsena liian vähän leluja-

JK Power

Joo-o totaa...

On siinä SS 4.6 BB:ssä nyt "hiukan" muutakin hyvää ja herkkua parempaa kuin tuo moottori.

Kannattaa tutustua hieman tarkemmin ennen kuin ostopäätöksen tekee:

http://www.savagefinland.com/savagemallit.htm

Itse en henk.koht tuota vanhaa SS mallia ostaisi kun on kerran mistä valita!!!

Jos haluaa pitkäikäisen niin ennemmin vaikka tuo 3.5 malli, se olisi käytännössä ikuinen...
Ei liikaa tehoja rikkomassa ja kuluttamassa sekä kaikkea kivaa jo vakiona.

Tietty jos haluaa raakaa voimaa niin...
What the Hell! Who put that rock there!

Affu

Mutta pomppulinnassa sanotaan että ensimäinen erä 3,5:sia tulee vasta toukokuun puolessa välissä, vai tarkoittaako se vuoden 2005 toukokuuta? :roll:
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Affu

No olen jo päätynyt savage ss 4.6:een. 8)  8)
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

JK Power

Hyvään valintaan päädyit!!

Nyt vaan kasaat huolella niin sitten voi ajella huoletta!!

Diffikoteloiden shimmaus ja kytkinkellon pronssihelan vierelle shimmit mol.puolin jotta ei tuu turhia kulumia ennenaikaisesti.

Ja tietty moottorin sisäänajo huolella ja varovasti,niin se kukkuu pitkään ja iloisesti.
Mulla kesti 10 gallonaa ennenkuin vaihdoin alakerran laakerit ja nyt olen ajanut 6 gallonaa sen jälkeen
ja edelleen lähtee hyvin käymään ja kiertää sekä vääntää moitteetta.
Puristukset edelleen samat suurinpiirtein(ei ol mittaria) kun10 gallonaa sitten.
Moottorin lopullinen sisäänajo kesti yllättävän kauan.
Huomasin vielä toisen gallonan puolella moottorin parantavan suorituskykyään.
Oikeastaan motti oli parhaimmillaan neljän g:n jälkeen.

Tästä lähdettiin:



Ja täs ollaan:



Klikkaa suuremmaksi!
What the Hell! Who put that rock there!

Affu

OHO! sitten vasta?? Mutta nyt pitää vain saada vanhat autot pois että saan savagen tilalle! onks sull katkennu tai hajonnu savagestas paljon? esim. etu tukivarsia tai taka tukivarsia, tankkia, pääratasta...     Oon vaan kuullu että aika voimakkaasta ja kestävästä autosta on kyse! Ajattelin ostaa siihen niin paljon alumiini ja hiilikuitu osia kuin vain saa. niin olis ainakin kestävä.  8)

edit* Aikas näyttävän näkönen toi  sun savage.  Kauanko se on sun luona asustellut? :?:
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

JupeR

No, mulla on alu tukivarret :roll:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Affu

hajosko ne sun vakiot?
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

JK Power

No se tuli meille heti kun Hobbylinna niitä hyllyyn sai!! Noin vuoden. :lol:

Ei ol tukivarsia tarvinnu vaihtaa. Ne on edelleen alkuperäiset.
Kardaaneja menny yksi edestä ja yksi takaa,voimaa on ja tais olla spurri liian piukal,sekä yksi etuvetari meni.
Eka spurri meni seitsemännen tankin kohdilla mut se oli selvästi kokoamisvirhe. Liian piukka tai suuri välys.
Sen jälkeen olen ajanu sillä yhdellä ja samalla vuoden.

Diffin lautasrattaita ja pinjoneita meni pari ennekuin uskoin ja ostin uudet diffikotelot ja shimmasin ne.

Pari viikkoa sitten ostin uudet levyt jarruihin kun olivat kuluneet loppuun.
Sekä uuden jarrumännän kun oli sekin hiekan kuluttama.

Itse autolla on ajettu noin 20 gallonaa eri moteilla.
Mul on hyllys yksi LRP Z.28 R jota aina välillä kiusaan myös.
What the Hell! Who put that rock there!

Affu

||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

JupeR

Lainaus käyttäjältä: "Affu"hajosko ne sun vakiot?
Ei hajonnu, mutta ku halvalla sai :D Ei oo kovin monella ees hajonnu.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

JK Nitro

Lainaus käyttäjältä: "JK Power"Itse autolla on ajettu noin 20 gallonaa eri moteilla.

Taksi  :lol:

Ei maar, hyvä Affu, hyvä valinta! Kestävyys on todettu monen monta kertaa, velipoika sitä on ollut kattelemassa, kun mulla on karannu pari kertaa aika pahasti  :D . Tosiaan, mulla on mennyt 1 tankki puhki kyljestä, tosin voi mennä monesta muustakin autosta rikki jotain, kun ajaa täskaasulla Ulvilan  pääsuoraa ja jarrut ovat kierroksen aikana hävinneet kokonaan ja auto helähtää ulkokaarteesta verkkoaitaan  :shock: . Siinä rytäkässä ei muuta mennyt, mutta seuraava tälli Ulvilassa oli sitäkin rajumpi, joskus ennenkin mainittu, varikkopilttuun suojakaiteen tolppaa päin (n. 3 x 4 senttiä) katkaisten sen, ainoa mitä Savage kärsi oli lievä puoltaminen vasempaan, jonka korjasin tietysti trimmistä. Nyttemmin autoa purkaessa huomasin runkolevyjen olevan ihan hiukan kierossa, mutta täysin suoristettavissa ja sekin on niin vähän ettei menoa haittaa.  8)

Jottai vetareita ja kardaaneja on myös pari mennyt ja yksi etuperä kului loppuun, autolle tein sen prikoittamisen heti uutena. Et sillai, hyvä auto.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Affu

aika kovia pannuja (kaatumisia) oot vedelly ja jos ton enempää ei oo menny nii vois jopa sanoo onni onnetomuudessa :!:  :twisted:
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

JK Power

Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Lainaus käyttäjältä: "JK Power"Itse autolla on ajettu noin 20 gallonaa eri moteilla.

Taksi  :lol:

Aika paha piikki pikkuveljen suusta !!  :mrgreen:

Ei maar onhan sillä ajettu!
What the Hell! Who put that rock there!

Affu

tietääkö kukaan mistä sais käytetyn savage 4.6 kun on toi raha puoli vähän heikempi ku aluks luulin.
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Affu

Ajattelin kysästä että kun tuossa savage 25 RTR:ässä on roto startti niin kuinka kauan se roton akku kestää 1 latauksella?  :roll:
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

JK Power

Se riippuu paljolti akusta, onko 1600 mah vai 3300 mah.
Sitten vaikuttaa myös starttaus tavat...
Ja moottorin käynnistys herkkyys...

Mut jos kaikki on kohillaan niin 1600mah akulla starttaa kyllä tuhottoman monta kertaa.
Myöskin olen kuullut että noilla isommilla akuilla on tapana "polttaa" rotostartin nappi rikki.
Itsellä on näin käynyt kaksi kertaa.
Jatkossa aion käyttää kahta 1600mah akkua yhden 3300mah sijaan.
Tosin yksikin 1600mah riittää mutta varalla on hyvä yksi pitää koska joskus on ladattava kuitenkin.
What the Hell! Who put that rock there!

Nikke92

Mul oli savan rotos 2200mAh nossi niin poltti liian montakertaa sen napin..
Traxxas Revo 2.5

MarkusH

Mulla on toiminut roto ihan hyvin 3000mhA akulla ja ei tarvitse ladata kuin n.10 kertaa vuodessa :)

JK Nitro

Itse odottelen, koska se nappi hitsaa kiinni, kun on menty Nosramin 3300 mAh akulla vasta gallonan verran. Hakee siihen sitten vaikka ihan sähkökomponentti liikkeestä kunnolla ampeereja kestävä nappi tai sitten pari pienempää akkua. Tietty kai sen napin saa hitsaamaan kiinni nopeemmin, jos starttailee turhan pitkiä starttauksia, suositushan on max. 5 sekuntia.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

JK Nitro

Heittäkää muutama arvaus, paljonko pyydetään tästä Savasta, jenkkilässä myynnissä, täysin ajovalmis auto siis kyseessä.

http://www.freeyellow.com/members8/thepilotmaster/eps.jpg

http://www.freeyellow.com/members8/thepilotmaster/eps2.jpg

http://www.freeyellow.com/members8/thepilotmaster/eps3.jpg

Kori ollut eBayllä myynnissä, mutta 85$ oli viimeinen tarjous ja hintavarauksena oli 90$, joten se on mukana.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Mika R


Juuzmo

RB,the power of champions.

Jose.92

Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

JK Nitro

Musta aika siedettävän tuntunen hinta, kun pyydetään 600$ tosta alumiinikasasta.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm