Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

Mika R

Sama täällä... polttiksilla touhunnut ~4 vuotta nyt
Olen edelleen sitä mieltä että täysin turha homma vaikka olisikin Hra. racerin mielestä mussutusta ;-)

Hotti

aavistuksen rikkaalla ajan..liekkö se syynä..ei sitä skeidaa paljoo ole...lähinnä silloin tällöin yksittäisiä öljyjäämiä tms..
-Team lapsena liian vähän leluja-

Toni N

Onko kellään näistä käytännön kokemuksia.
Hobbylinna myy moisia vanteineen.
"Nubz"

Tyhjä

Joona H

Noissa on sitten 17mm hexit,joten ei sovi ellei osta 17mm hexejä.

Toni N

Juups, oli tiedossa.
Tyhjä

Joona H

Noiden avulla voisi Savageen heittää myös noita HoBaon monsterivanteita ja renkaita:
http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=235
http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=234

Mutta varmaan tiesit jo näistäkin :)

Toni N

Itseasiassa en ole osannut edes ajatella HoBaon vastaavia. Täytyy laittaa korvan taakse.
Olisihan se mielenkiintoista kokeilla erilaisia vaihtoehtoja rengaspuolellakin.
Ainakin omalla rata-ajotaidolla suurimmat hyödyt saa oikealla rengasvalinnalla. Pikkutarkat säädöt sitten kunhan pysyy ladulla :)
Tyhjä

MarkusH

Mistä Savageen saa 23mm hexit? Ajattelin jos ehkä joskus ostaisi Pro-Line Bow Tie renkaat niin 23mm hexi kestäisi paremmin :|

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Mistä Savageen saa 23mm hexit? Ajattelin jos ehkä joskus ostaisi Pro-Line Bow Tie renkaat niin 23mm hexi kestäisi paremmin :|
No Pro-Linehän noita hexejä valmistaa,eli ainakin RC-Pisteestä noita voi kysellä.

JK Nitro

Tais mulla olla vaan liikaa polttoaineletkua.
Käyttelin koneen lämpimäksi, ja käänsin auton ympäri, niin polttoainevirtaus ikäänkuin katkesi yhdestä kohtaa ja muutaman sekunnin päästä se otti hieman kierroksia ja taas rauhoittui vähäksi aikaa. No, laitoin takaisin maahan ja ajamaan, pieni kiihdytys ja sammu.
Lyhensin letkuja, mutta jätin primerpumpun ja suodattimen, ja kokeilin  uudestaan: ainakin 25 sekuntia väärinpäin eikä minkäänlaista ontumista käynnissä ja taas maahan kokeilemaan, toimii kuin kello, ei nypi eikä yski vaan hienosti kulki.
Elikkä moottori ei taida jaksaa vetää polttoainetta jos sitä on liikaa putkissa, moottorihan imee kyllä tyhjäkäynnilläkin, mutta ei näköjään noin paljon ja noin pitkästä letkusta. Taas tuntee ittensä vähän viisaammaksi.

Lyhyestä virsi kaunis: ei letkua auton täydeltä :mrgreen:
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Divi

Tänään sain uuden savage SS:n kasattua ja 2 tankillista pukilla ja 1,5 tankillista rauhallisesti ajellen. erittäin rikkaalla... Pitäiskö vielä kauankin ajella hiljaa rikkaalla... Siinä auton mukana tulees dvd:s oli jotain et 2 tankillista hiljaa ajella.. Varmaan huomenna vielä 1-2 tankillistä hiljakseen ja sit säätöjä kehiin, paljonko ootte pitäny pääneulaa tuossa S-25 koneessa auki??

EDIT: onko muuten ihan pakollista se että hiljakseen kääntelee sitä neulaa laihemmalle kun nyt on melkeen 7 kiekkaa auki... jos eka nakkais pari kiekkaa kiinni ja sitte vähä ajelis?? sit vaik 1/4 kerrallaan..

Lisää EDITtii: eli mitä suosittelisitte kaasu/jarru servoksi kun ei tahdo riittää voimat jarrulle 4 kilon servossa...

Toni N

Lainaus käyttäjältä: "Divi"Tänään sain uuden savage SS:n kasattua ja 2 tankillista pukilla ja 1,5 tankillista rauhallisesti ajellen. erittäin rikkaalla... Pitäiskö vielä kauankin ajella hiljaa rikkaalla... Siinä auton mukana tulees dvd:s oli jotain et 2 tankillista hiljaa ajella.. Varmaan huomenna vielä 1-2 tankillistä hiljakseen ja sit säätöjä kehiin, paljonko ootte pitäny pääneulaa tuossa S-25 koneessa auki??

EDIT: onko muuten ihan pakollista se että hiljakseen kääntelee sitä neulaa laihemmalle kun nyt on melkeen 7 kiekkaa auki... jos eka nakkais pari kiekkaa kiinni ja sitte vähä ajelis?? sit vaik 1/4 kerrallaan..

Lisää EDITtii: eli mitä suosittelisitte kaasu/jarru servoksi kun ei tahdo riittää voimat jarrulle 4 kilon servossa...
Kyllä ne säädöt kannattaa hakea maltilla, ajan kanssa vaan. Aikalailla saat varmaan ruuvailla vielä piikimmälle, mutta oikea kohta saattaa löytyä yllättävänkin äkkiä.
Kaasu/jarruservoksi hyvä hinta/laatusuhteeltaan on esim. Hitec HS-625MG. Nopeutta sekä voimaa löytyy tarpeeksi. Ja metallirattaat on iso plussa.

Vääntö 4.8V: 5.5 (Kg/Cm) Vääntö 6.0 V:6.8 (Kg/Cm)
Nopeus 4.8 V:18 (Sek/60*)Nopeus 6.0 V:15 (Sek/60*)
Tyhjä

ossi v

Lainaus käyttäjältä: "Divi"Eli mitä suosittelisitte kaasu/jarru servoksi kun ei tahdo riittää voimat jarrulle 4 kilon servossa...
Jos voima ei riitä jarrutukseen niin tuplalevyjarru auttaa tähän :wink:
Toki parempi servo on hyvä laittaa...

Nöhvö

Mulla ainakin savagen jarrut on todella hyvät jos on tuplalevy jarrut ja vain vakio servo kaasussa/ jarrussa  :wink:

Divi

mitenkäs onko kellään tällasta esiintynyt että kaasun servosaverin jousi on ikäänkuin liian löysä. eli kun jarruttaa niin toimii mutta kun päästää takas tyhjäkäynnille niin kaasun trimmi onkin vinossa eli menee suuremmalle. eli kun jarruttaa niin pitää aina kääntää trimmistä jarrulle päin jarrutuksen jälkeen... sitten se pitää itte laittaa takas. menee ne 2 vipuvartta servossa eri kohtiin...

tajuskohan kukaan...

EDIT: ja tätä ei tapahdu kaasutettaessa sillä kaasulle on palautusjousi

ossi v

Servon päällä oleva ruuvi on liian kireällä...
löysää sitä.

Divi

Lainaus käyttäjältä: "ossi v"Servon päällä oleva ruuvi on liian kireällä...
löysää sitä.
selvä, testingiä illemmalla...
kumit pitää ensin liimata vanteilleen ja putsailla vähän autoa...

Divi

No niin nyt on testailtu eli tuo servo ongelma ratkesi. Kiitos siitä "ossi v":lle..

Mitatkaas nyt kaikki kykenevät että paljonko teillä on pääneula ja paljonko alaneula. otetaan vaikka mauserilla (työntömitta) syvyys... itellä on pääneula 1,2mm ja alaneula 0,9mm kaasarin runkon reunasta syvemmällä. Näillä säädöillä ei toimi auto vaan tuntuu olevan jostain aikalailla liian rikkaalla... eli millä säädöillä ootte saanu motin (S-25) toimimaan parhaiten?? voiko olla muualla vika tuohon motin rykimiseen kuin neulassa kun ei sitä tunnu löytyvän mistään sitä "oikeaa" kohtaa??

Divi

eikö täälä käy kukaa?? kukaan jaksa mitata? 2 pientä mittaa
ei luulis ottavan syrämmestä tai jos ottaa niin pumppuvika...
ei siinä muuta mutta ottaa pattiin kun huomenna pitäs lähtee kuopalle ajelemaan mutta ei saa autoa säätöihin prkl  :evil:

Toni N

Voin käydä nyt mittaamassa, mutta et tee niillä arvoilla YHTÄÄN mitään.
Jokainen kone on yksilö, siitä ei pääse mihinkään.
Editoin tähän viestiin kohta ne mitat, niin pääset mielenrauhaan.

Ja EDIT: Molemmat 0.9mm. sisällä.
Tyhjä

Divi

no nyt tuli mielenrauha  :lol: täytynee sitten huomenna lähteä taas alkuasetuksista ja koittaa saada kone toimimaan normaaliin malliin  :roll:

ossi v

Säädöt ovat myös paljon kiinni polttoaineesta...
Ja joka kone on yksilö :wink:

Hotti

avaa sitä alaneulaa sillai et se on about 0.5mm yli sen kauluksen.pääneula tehdas asetuksiin ja kokeilua.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Divi

kjääh, ei edes käynnisty enää... onko normaalia että kun nyppii hehku kiinni ilman ilmansuodatinta niin kaasarin kurkusta roiskuu bensaa...

EDIT: Nyt sain otettua tuosta autosta oikein riemuvoiton eli tuossa parvekkeella sitä ruuvvailin ja koitin välillä nyppiä ja sitten sä lähtikin käyntiin, outojen äänien kera  :lol:  eli se vähä pupelti ja sammu, sitte uudestaan niin kaikki toimi hienosti, siitä sitten juoksujalkaa portaat alas ja pihalle...  :roll:  pari kertaa siinä ruuvvailin pienemmälle ensin pääneulaa niin että alkoi savuttaminen tuntumaan normaalilta. ja sitten alaneulaa hieman niin johan toimii, varmaan pitää koittaa vielä vähän säätää ku ei keuli nurmella  :lol:  Mutta jokatapauksessa suurimmat kiitokset kaikille auttaneille :!:  :!:

Tonijuopperi

sellaista kyselisin että osaako joku sanoa,että onko toi Savage SS 4.6 Big Block parempi kuin Savage SS?
Tarkoitan että käytännössä huomaako koneessa eroa? :lol:
Olen. Ajattelen - Ajan. En ajattele.

bumba

No suoraan sanottuna on. 4.6 kone on huomattavasti tehokkaampi (kulkee kovempaa, vääntää enemmän) ainakin omien kokemusten mukaan. Itsellä on big block ja kaverilla perus rtr savage, eli käytännössä kai sama kuin ss versio. Kyllä se minun vehe kulkee ihan eri tavalla, vaikka kaverilla on 3-speedi kiinni ja itsellä vakio vaihteisto, eli 2 vaihteinen. Varsinaisesti hevosvoimia ei ole paljoa enempää, mutta eron huomaa silti.
Ja Savage 4.6 Big Blockihan on HPI:n lippulaivamalli, että kyllä se jotain kertoo eroista. Voit käydä myös hpi:n sivuilla, niin näet mitkä ne varsinaiset erot on.
HPI SAVAGE SS 4.6 Big Block

PJ

Ja tuo Savage 4.6 on valmiiksi viritelty malli, siinä on esim. tuplalevyjarru ja paremmat diffit kuin Savage SS:ssä.
Savage SS 4.6 + 3-speed

bumba

Aivan totta. Mutta kuten jo sanoin, niin kaikki hienoudet ja ominaisuudet löytyvät osoitteesta http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=874&lang=en
Että tuonne vaan katsomaan.
Ja jos on jotain kysyttävää, niin vastailen parhaani mukaan. Kyllä tälläkin foorumilla on kyseisestä autosta varmasti paljon kokemusta.
HPI SAVAGE SS 4.6 Big Block

Tonijuopperi

No paljonkohan tollanen kone maksaisi kun towerhobbiessissa oli hinta 194.99 ? Tai mikä muu kone olisi kutakuinkin samanlainen tai tehokkaampi tietenkin halpa pitäisi olla? :)
Olen. Ajattelen - Ajan. En ajattele.

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "Tonijuopperi"No paljonkohan tollanen kone maksaisi kun towerhobbiessissa oli hinta 194.99 ? Tai mikä muu kone olisi kutakuinkin samanlainen tai tehokkaampi tietenkin halpa pitäisi olla? :)
Huuto.netissä tais just olla tollanen uus HPI:n 4.6 kone myynnissä!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars