Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

MarkusH

Tommosesta me hypitään:


Viime talvena tein lumestakin vastaavan. Helkutin hauskaa! Tosin kori ei tykkää hypyistä jos ne epäonnistuu...


Nikke92

Ei näköjään tykkää toi koppa :mrgreen:
Eli siis jos ymmärsin oikein sen tankkaus jutun niin löpöö vaan jos ei sammu antaa käyvä vaikka minutin ja sitte pikku hiljaa ajamaan kovemmin. Jos sammuu niin antaa sammua jäähytetään, tankataan ja eiku hanaa 8)
Traxxas Revo 2.5

Juuzmo

Markus kai teillä jokin alastulo on kanssa on?  :shock:
RB,the power of champions.

jarzam

Lainaus käyttäjältä: "Nikke&Savege25"Ei näköjään tykkää toi koppa :mrgreen:
Eli siis jos ymmärsin oikein sen tankkaus jutun niin löpöö vaan jos ei sammu antaa käyvä vaikka minutin ja sitte pikku hiljaa ajamaan kovemmin. Jos sammuu niin antaa sammua jäähytetään, tankataan ja eiku hanaa 8)

Ei sitä mitään minuuttia tartte käytellä paikallaan. Ei mulla ainakaan kone edes yritä sammua kun äkkiä tankkaa. Eli tankki auki------>samantien löpöä tankki täyteen----->tankki samantien takas kiinni ja ajo jatkuu.

Nikke92

okke. Huomenna kokeileen
Traxxas Revo 2.5

Divi

:lol: lukko tuli kuukauden hauskimpaan topiciin  :mrgreen:

Tumphu

Väittääkös täällä kansalaiset ettei teillä oo vetonarut koskaa menny poikki? Vai olettekos ain ostanu koko paketin uuden, ettette vaan uusinu narua?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Divi

mulla ei oo menny kyl kertaakaan poikki... ja jos joskus menee niin kyllä mä uuden ostan tilalle... eipähän tarvi roton akkuja latailla...

Tumphu

Joo siis mullakin tässä korjauksen alla toi vetostartti, mut eiks kukaa oo siihe pelkkää narua vaihtanu? Sehän on ihan älyttömän helppo homma (kuhan vaan saa sen narun jostain)
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Jose.92

Itelläni oli sälekaigtimen naru. kesti vähän aikaa ja katkesi. Naru taisi olla jo uutuuttaan rispantunut
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Hotti

Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"Väittääkös täällä kansalaiset ettei teillä oo vetonarut koskaa menny poikki? Vai olettekos ain ostanu koko paketin uuden, ettette vaan uusinu narua?

Kun mulla oli savage, niin käytin vain ja ainoastaan rotoa.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Tumphu

Tänään hain 1.4mm punottua nailonpäälysteistä lankaa. ainakin mahtu just sopivasti ja vähä isompaa ku alk.per.

Onkos teillä kaikilla onnellisilla Savagen omistajilla muka asiat niin hyvin että se kaasulinkistö toimii mainiosti? Mulla se kettuilee sillee et ku painaa jarrua ja päästää siitä se lisää kaasua pikkusen. Vai olettekos vaan vaihtanu siihe kaasu/jarru servoon voimakkaamman että voi pistää voimakkaan kaasun palautusjousen?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Divi

sulla on servosaverin ruuvi liian tiukalla. mulla oli sama vika että kun päästi jarrun niin kaasu jäi päälle... eli jousi tuntuu liian löysältä...

Jose.92

Joo. Eli servo sarven ruuvia läysemmälle. Öjyä sinne väliin kanssa, ei se pahaa tee
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Tumphu

Löysätty on ja öljytty, ei auttanu. samaa tekee viel. Nappasin palan siit palautus jousesta mikä o kaasarissa sillee kiinni ni pois että tuli kireemmäks, mut sit ei jaksanu enää vetää luistia täysin auki. Täytyy kehitellä jotain. Ideoita otetaan vastaan. Tänään sain säädöt aika hyvin kohdallee, käy tyhjäkäyntiä niin kauan ku on tankissa ainetta ja ottaa kierroksia hyvin. Kakkonen pitää viel säätää vähän myöhempään, se oli niin aikasessa kun sen vain saa. Tekeekös kansalaisilla välillä savage sellasta kun ajelee ja revittelee niin jossain vaiheessa kaasun vetäessä täysille alkaa röpöttää? Sit ku päästää kaasusta ja takas auki ni taas menee. Ei siis tartte odottaa mitää vaa iha nopee heivaus ja urku auki riittää. Tänään täytyy liimata viel renkaat kiinni ni sit alkaa olee ajokunnossa. Ja koriin tarttis hommata maalia jostain
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Divi

ei oo kyllä tehny tuollasta... siltä kuullostais että kaasulinkistössä vika... voipi olla säädöissäki...

JK Nitro

Ei ole pull-startista narua mennyt 4 gallonan aikana, mutta kisoissa meni jousi poikki, tosin narua veteli kaverini joka ei ollut koskaan startannut RC-autoa ennen kisoja. Veteli kuin 80 kuutioista Husqvarnaa käyntiin, meinaan melko pitkiä vetoja. Roto-tuli tilalle, se on kestänyt hyvin nyt gallonan verran ja velipojalla 10 gallonaa!
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Nikke92

Montako porttia on savagen .25 motissa? Kannattaako ostaa team infinityn.27 motti? www.jp-nitroracing.com
Vaiko Nosram rs .28 tai joku vega enginesin motti?
Traxxas Revo 2.5

kaosti

Lainaus käyttäjältä: "Nikke&Savege25"Montako porttia on savagen .25 motissa? Kannattaako ostaa team infinityn.27 motti? www.jp-nitroracing.com
Vaiko Nosram rs .28 tai joku vega enginesin motti?

En tiedä noista porteista, mutta noista jos nosramista ja infinitystä tarvitsis valita ottaisin nosrami. Eroa näillä kahdella on kuin yöllä ja päivällä. Nosramissa on potkua enemmän kuin tuossa .27 infinityssä. Kyllähän inffarikin on ok motti jos vertaa hintaa... Norsrami taitaa olla tuplahinnoissa verrattuna tuohon. Vega koneista en isommista osaa juuta enkä jaata sanoa.. .21 vega ?hurricane? kiertää ainakin ihan kivasti.

Kari

Minulla toi kaasu temppuili samalla tavala kun oli servon päässä ruuvi liian tiukalla. Siis se ruuvi jolla vivusto on servossa kiinni.

Tumphu

Joo sitä ruuvia mä olen jo reippaasti löysäilly. huomenna ajattelin siihe pääliosaan porata vähän isomman reiän ja pieni putki siitä läpi et se pääsee keikkii siinä ihan omassa rauhassa ja kattoo sitä mitä se tuumaa. täytyy myös vähä hivasta hiekkapaperil niitä muovipaloi ku se o ollu näimmä liian kireel ni siin o painaumat oikee mitkä varmaa jumittaa siin
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Kari

Mistä saa shimmiprikkoja? Millaisista kaupoista lähden etsimään?

kaosti

Yleensä ite oon turvautunu "paikalliseen"-harrasteliikkeeseen eli hobbylinnaan.

Tumphu

Myös joku perus pikkunippelikauppa saattaa tarjota. kuhan keskireikä o sopiva ja paksuus jotai 0.2mm - 0.5mm luokkaa ni soppii. Eipä nuo niin kummoisia ollu ku tonne niitä pistin. Oletin et olis ollu jotenki erikoisempii... Tarttis perus rautakaupast viel käydä ostaa prikkoi et saa shimmattuu sen koko diffikupin poikittaisliikkeen. Kattoo tos talvel jossai vaihees ku availee taas ja putsailee ni samal sit heittää ne sinne laakerin ja diffikupin väliin.

EDIT: Kun tosta narun kestosta tuli nyt puhetta, niin kauankos yleensä joudutte pätkimään että lähtee käymään? Sillee n. arvio vetokerroista mukaanlukien ryypytys, tai sit aikana kauanko pitää rykiä että pääsee ajelee
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

JK Nitro

Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"

EDIT: Kun tosta narun kestosta tuli nyt puhetta, niin kauankos yleensä joudutte pätkimään että lähtee käymään? Sillee n. arvio vetokerroista mukaanlukien ryypytys, tai sit aikana kauanko pitää rykiä että pääsee ajelee

Kun kone on hyvissä säädöissä, niin ei siinä montaa nykiä tarvita. Varsinkin jos autolla on ajeltu päivän kahden sisään, starttaus on helppoa, muuten jos auto on seissyt pidempään, saattaa olla polttoaineen öljyt olla keräyneet koneen pohjalle/1-suuntalaakeriin, joka tekee starttauksen muutamasta ensimmäisestä nykäsystä/rotonpainalluksesta hiukka tavallista jähmeämmän. Mulla 1-suuntalaakeri luistaa joskus pidemmän ajotauon jälkeen, mutta se häviää hetken ajon jälkeen itestään. Narustarttia käytin pitkään (4 gal.), mutta minulla oli letkuun liitetty primer-pumppu, jonka kanssa ei tarvitse ryypyttää nykimällä ja peittämällä pilliä, joten sen kanssa auto lähti n. 3-5 nykäsyllä käymään.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Tumphu

Nyt tuntuu olevan säädöissä. Käy ja kulkee todella hyvin. Lähtee ku eläin, ja vakio jarruillaki pysähtyy jos sais vaan pitoo... Auto menee nätisti renkaat lukossa. Mutta naru ei vaan kestäny toi mitä ostin. jatkuvasti siitä ihan kahvan kohdalta poikki. Taidan tilata siihe gensun narun :D Tai truckzillan koneesta naru...

Onkos muilla tehny sellast ku hana tiskis antaa auton "kyntää" renkaat linkussa ni pikkuhiljaa veto loppuu. Ilmeisesti kytkin lämpee niin paljon et alkaa luistaa. Sit auto vaan pysähty. Otti kyl kierroksii niin ku piti. Sit ku sen tönäs vauhtiin ni sit läks taas ja ku pysähty ni siitäki taas lähti iha hyvi... Kellään muuta diagnosia ku se et kytkin luisti koska lämpeni?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Juuzmo

Olisko slipperi liian löysällä että se luistaa eikä enään vedä?
RB,the power of champions.

Tumphu

No siis se tosiaan teki sillee et luisti vaan. sit ku menin ja jalalla tönäsin sen vauhtiin ja urku auki ni taas kulki. Sit vähä sen jälkee pysähdyin, hanat kaakkoo ja taas menee ihan ku mitää ei olis tapahtunu... Kauas tollane 3000mAh akku kestää rotossa?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

JupeR

Kyllä siltä tuntuis et slipperi on löysällä! Mut muista että et laita liian kireelle ettei hajota spurria!
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Tumphu

Eli yleensä jos tossa joku luistaa se o spurrin takana oleva ns"kytkin" vai? Ku toi meitsin ei pirssi ku se lähtee ni se ei edes pahemmi sudi... Mut silti kyl iha kiitettävästi kiihtyy... Onneks o vara spurri tos hyllys odottamas jos sattuu vahinko.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi