Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

mika69

Onkos kukaan lisännyt viidettä paristokennoa Savageen?

Sitten voisi käytää normaaleja akkuparistoja, itse ajattelin tehdä tälläisen operaation.

-Mika

Divi

Kannattaa ostaa sellanen 6v akkupaketti. patterikotelossa on aina jotain häiriötä...

mika69

OK sen voi kyllä toisaalta kuvitella, aikamoista röykytystä se saa.
Mutta kokeilen kuitenkin ensin tällä kotelosysteemillä, kun nointa AA akkuja on kotona tosi paljon.

Täytyy kattoa että kotelot ovat tiukkoja ja jos ei niin täytyy tiekentaa niitä että akut ovat lujasti paikallaan.

-Mika

Tumphu

Eikä se oo ainut syy. Jos sä juotat 5 akkupatteria kiinni ja teippaat, tai sit käytät 6V akkua ni akku on parempi. Servot reagoi nopeemmi ku tollanen akku antaa hetkellisesti enemmä virtaa kun patterit. Kyl se akku tosiaan on hintansa arvonen. Ite en meinannut aluksi uskoa että kanttaa hankkia, mutta kun hankin en pattereita edes mieti enää ja kun ei sellainen akku maksa kuin vähän reilu kymppi
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

mika69

Mitäs akkua olette käyttäneet, nimenomaan sellaista joka ei ole rakennettu 1,2 Voltin yksittäisistä kennoista?

Mulla on kaapissa pari 6v akkua mutta ne on suurikokoisia ja tehottomia.

-Mika

Hotti

Savage aikoina ostin Hl:stä duratraxxin 6v~1100mah hump back mallisen akun.Sillä ajo yhdellä latauksella n.8 tankkia ja servoille kyllä riitti virta hyvin sen ajan.Makso jotain 25€.
-Team lapsena liian vähän leluja-

mika69

No kokeilen ensin viidellä 2500mah akkupattereilla. tosin en usko siinä olevan mitään eroa valmiiksi rakennettuun akkuhärdelliin.
Täytyy vaan kattoa että kotelo on kunnollinen (tiukka ettei akut putoo ja että akut saa hyvän kontaktin)

-Mika

Hotti

On siinä ainakin paino ja blingiarvo ero :lol:  :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Tumphu

Mulla on tällänen 5 kennosta tehty akkupaketti
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=530

Ja tosiaan selvyydeksi että 5kpl 1.2V akkupatteria kolvattuna yhteen ei anna yhtä suuria hetkellisiä virtamääriä kuin 5kpl 1.2V akkukennoista tehty akku vaikka niissä jännite on sama ja helposti myös virtamäärä tuplasti suurempi.
Tuo linkin akku mahtuu kevyesti vakiokoteloon ja tilaakin jää, tehoa antaa niinpaljon että vakiojarruilla lentää nokan kautta ympäri ja kääntää renkaita melkein paikallaan vakio servolla. Ajoajasta tällee talvella en osaa sanoo viel, nyt kolme tankillista ajettu ja vielä riittää puhtia akussa. Tänään voisin testiksi ajaa lisää ja katsoa kauankos akku kestää
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

mika69

Lainaus käyttäjältä: "racer"On siinä ainakin paino ja blingiarvo ero :lol:  :wink:

Heh, joo tää meikäläisen härdelli painaa 150g.

Omistan joitain mittalaitteita + duunista löytyy lisää, voisin tehä pientä testiä tosta virranantokyvystä, jos kerkee ja jaksaa.

-Mika

mika69

Jos on aikaa ja halua...

Käykääs kattomassa erään valmistajan sivuja.
http://www.supremebattery.net/

Täältä löytyy speksejä miten tämän valmistajan erilaiset akut luovuttaa esim hetkellistä virtaa.
Näyttää tuo asia olevan varsin kennokohtaista, mutta noin pääasiassa jos tulkkasin noita speksejä niin juotettavalla kennolla ja ns akkupattereilla esim AA ei juuri ole eroa hetkellisessä virranluovutuskyvyssä.

Tosin olen ollut ennekin väärässä   :wink:

Yllätti muuten miten paljon tollainen AA akkuparisto voi antaa hetkellisesti virtaa.

-Mika

screed

meikän savage on varmaan tänään vielä matkahuollossa.. :D että tänään tai viimestään huomenna alkaa kova näpertäminen.. ;)
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Divi

Juu mulla on tuo sama akkupaketti mikä Tumphulla eli dynamaxin 1100mah 6v... Noita hump-mallisia akkupaketteja löytyy tasan jokaisesta rc-liikkeestä kunhan kysyy. Ja tosiaan tehoja on paljon enemmän kuin 4kpl akkupattereissa. Sinä kun meinasit laittaa 5 AA-kennoa savageen, otappa sitten kuvia :wink: Vähän ihmetyttää kun 4 kennon patterikotelokin tekee tiukkaa... tuo 6v akkupaketti taas heiluu siellä ihan miten lystää. pitäs laittaa se johonki superloniin ettei suurempia iskuja saa kun on niin paljon liikkumatilaa...

pfohr

Mulla on akut 6v 2500MaH 2 kpl ja ne saa ladattua ilman että ottaa autosta pois..sit on tollanen 1050MaH akku..

Haluiskos joku uuden tälläisen savageensa? kun mulla on nuo pidemmät runkolevyt niin ei sovi modifioimatta enkä mielellään lyhyenpiä runkolevyjä laittais..
Eli siis tämä http://cgi.ebay.com/HPI-Savage-Stainless-Steel-Full-Roll-Cage-RollCage_W0QQitemZ6020609200QQcategoryZ44028QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Tumphu

Nyt on vähä akun kestoa testailtu... 6½ tankkia ajettu tollases pikkupakkases, jotai -4 oli nyt, viimeks oli jotai -2. Molemmilla kerroilla servot alko hyytyä tunnissa pakkasesta johtuen... Nyt taas auto lämpimässä ja huomenna lisää testiä.

Onkos kellään muuten vaihteistosta toi ykkösen ykssuuntalaakeri hajonnu? Itellä teki vähän sellasta että kun lähti liikkeelle auto kiihty, sit yhtäkkiä jäi kone vaan huutamaan. Tutkin tota ilmiötä ja se spurrin akselikin pyörii, eli jossain vika vaihteiston sisällä. Pyörittelin käsin spurria ja ykköseltä ei ainaka käsin tuntunu olevan hampaita pois, kakkonen toimii ihan moitteetta. Ekan tankin teki tollasta kiusaa, toinen ja kolmas tankillinen meni täysin ongelmitta. Täytyypi jossainvaiheessa tutkia laatikko läpikotasin. Kellään vastaavia kokemuski/ratkasua?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

pfohr



Tollainen ja menee vakio savageen ja korimenee päälle että plumps eikä enää kaaduttaessa riko osia.

Jose.92

Mistä tilasit?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Jose.92

Miinukset annan heti tolle suojukselle, nimittäin moottoria ei ole suojattu mitenkään :(
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Tumphu

Mitenkäniin ei ole suojattu? Jos tosta vetää viivoittimella katolta perään, niin varmasti viivoitin ei osu kanteen. Eli kun auto lentää katolleen, kannen ja katon väliin jää ilmarako. Maastosta riippuvainen tietysti suojaus, mutta kyllä tuokin jo paljon auttaa.

Meikä antaa miinuksia savaen vakio iskariöljyille. Tossa -4 asteessa ajelin ja iskarit ihan jäykät. Mitenkäs, onkos kukaan koskaan kokeillu pistää auton pakkasnestettä sisään, onko liian notkeeta?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Jose.92

Vaihda täysisynteettiset öljyt

Moottori voi kolahtaa johonkin kiveen tai vastaavan ja siinnä ei valttämättä auta toi suojus
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

pfohr

Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"Vaihda täysisynteettiset öljyt

Moottori voi kolahtaa johonkin kiveen tai vastaavan ja siinnä ei valttämättä auta toi suojus

Mutta eipä monella ole tollaistakaan kun ryssivät autojaan kumoon..

Jose.92

Niin kuin mulla  :lol:  Kokeilen hitsata tollasen. Katotaan minkälainen härdelli kalastus koukku tulee
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

MarkusH

Jose tekee ehkä hyvän, mutta se kanssa painaa kilon  :mrgreen:

Tumphu

Kyllä siinä saa aika panssari olla jos meinaa suojata kaikkea...Tommosen tila-auton korin sisälle ku tekee tollaset turvakaaret ni sit on kaikki suojassa... Kuis notkeeta toi vakio öljy tuol iskareissa on, saiskohan siit paremman jos pistäis jotai pakkasnestettä vaik??? sit vois alkaa kasailee tollasii "kotikonsteja" jonnekki sivustol... Alottaa vaik tost kaasulinkistöstä, sit se iskariöljyt, tulossa on viel sähköputkesta alustan kireyden säädöt ainaki
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

ossi v

"Vakio" öljyt on 10wt :wink:

MarkusH

Ohoh... Ompas löysät... Toisaalta tossa on 2 iskaria/kulma :D Itselläni hobaossa 35 ja 40, vakioista en tiedä :wink:

ossi v

En oo satavarma mutta jostain kummasta muistaisin niin...

ossi v

Ehkäpä radiohäiriö ja varastus luokitellan eri tavalla :roll:
Eihän vakuutusyhtiöt tiedä mitään rc-laitteista...

Tumphu

Tuleehan se vastaan, mutta omavastuu siinä kotivakuutuksessakin on ain. Meillä muistaakseni 250e ja sit pitää todistetusti olla ne kamat siin autos, eli kuitteja + kuvia et saa takas. Systeriltä pöllittii autosta kerra musavehkeet (oli viel muute mun musakamat) ni sillo piti olla kuvia ja kuitit ni sai rahhaa vast pienen käsittelyiden jälkeen
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Tumphu

Lainaus käyttäjältä: "ossi v"Ehkäpä radiohäiriö ja varastus luokitellan eri tavalla :roll:
Eihän vakuutusyhtiöt tiedä mitään rc-laitteista...

Kotivakuutus ei korvaa vain varkauksia vaan lähinnä kaikke vahinkoa. Meillä korvannu jo vesivahinkoja 2 ja ukolta tippu kännykkä kuivurilta alas -> p*skaks (todellisuudes mä toheloin kännis laivalla) ni vakuutus korvas osan uudesta... Se oli sitä aikaa ku puhelimet makso 2000mk ja se oli sillon iso raha, nykyään tommone summa menee aika helposti...
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi