Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

RC offroad kilpa-auton rungon flexaus

Aloittaja Bigbear, 19.02.16 - klo: 09.05

Bigbear

Voisiko tietävät kertoa kuinka paljon ja mihin suuntaan auton rungon tulee flexata?
Ilmeisesti kovemmalla pidolla haetaan jäykempää runkoa, jotta runko taipuu saman verran kuin löysä heikommalla pidolla.

Toinen kysymys, että miksi vain M8 autoissa ja SC autoissa on perinteisiä jäykkäreitä edessä ja takana kun taas 1/10 buggyissä on jäykistys hoidettu rungon sivuilla olevilla jäykistimillä tai topdeckillä.

Mitä etua tai haittaa on kyseisistä ratkaisuista?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

-Juho-

1/10 Buggyista ainakin Kyosho Lazer ZX-6:ssa on erilliset etu ja takajäykkärit. Alumiinirunko ilmeisesti mahdollistaa.
Kiertosuunnassa sitä fleksiä kai halutaan, ei niinkään pituussuunnassa, vaikka toiset 1/8-autot joustaakin huomattavan paljon keskeltä autoa. Polttiautoon ylädekin tekeminen symmetrisesti on lähes mahdotonta, siksi varmaan on päädytty erillisiin jäykkäreihin..
Liikaa Kyoshoja

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: -Juho- - 19.02.16 - klo: 15.21
1/10 Buggyista ainakin Kyosho Lazer ZX-6:ssa on erilliset etu ja takajäykkärit. Alumiinirunko ilmeisesti mahdollistaa.
Kiertosuunnassa sitä fleksiä kai halutaan, ei niinkään pituussuunnassa, vaikka toiset 1/8-autot joustaakin huomattavan paljon keskeltä autoa. Polttiautoon ylädekin tekeminen symmetrisesti on lähes mahdotonta, siksi varmaan on päädytty erillisiin jäykkäreihin..

Miksi kysyn, niin olen suunnittelmassa Desc10 SC autoon, joka pohjautuu 1/8 buggyyn ylädekkiä, jotta saan rakennetta kevennettyä ja mahdollisesti säädettävää fleksiä aikaiseksi.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection